home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1305 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League  (Læst 72470 gange)
CarlosVela
Landsholdsspiller

Sv: Ymers tur mod verdenstoppen (nye udfordringer)
« Svar #15: 31 Mar 2013, 00:41 »

Fedt med en blok om de lokale drenge, der er så vidt jeg husker både nogle siddepladser på en fin lille overdækket terrasse og en mindre fibergræs bane derude Smiley mest den jeg er bekendt med selv, da jeg sku' nok er et par kilo for stor til at spille på et rigtigt hold, men derfor kan man jo godt fjolle rundt med en bold Smiley
Jeg kan lige sige at det eneste der ligner siddepladser, det er der hvor man kan sidde efter man har købt ind i cafeteriaet, altså omkring 6-8 siddepladser, hvor efter der så kun er ståplads, hvor der på den ene side er fliser og på den anden side er der en lille græsbakke... Wink

FMFreaks inside you.

Ymer
Reserveholdsspiller

« Svar #16: 31 Mar 2013, 00:50 »

BREAKING! BREAKING! BREAKING!
Så for dælan, min assistent er en populær herre for tiden. Han er blevet tilbudt manager-jobs i intet mindre end ti klubber. Vi snakker bl.a. eksotiske steder som Struer, Tåsinge, MUnkebo og Skagen. Held og lykke til ham, hvis han gør det. Jeg finder nok en anden.
BREAKING! BREAKING! BREAKING!

Derudover en nedturs uafgjort mod Fjordager... og så er Tychsen begyndt at holde lidt igen med at scorer  Græder

Jeg kan lige sige at det eneste der ligner siddepladser, det er der hvor man kan sidde efter man har købt ind i cafeteriaet, altså omkring 6-8 siddepladser, hvor efter der så kun er ståplads, hvor der på den ene side er fliser og på den anden side er der en lille græsbakke... Wink
Dejligt man kan få sig en cafeteria-pølse på OKSon Park. Det er nok derfor at jeg havde en profit på 440.000 kr i sidste måned  Grin

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

« Svar #17: 31 Mar 2013, 05:20 »

Men kvaliteten af de siddepladser, på terrassen er jo så også i TIP-TOP tilstand! vi snakker altså nærmest CHL klasse! - og med lugten af pølsen fra cafeteriet kan det kun blive en bonus!

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #7
« Svar #18: 31 Mar 2013, 15:21 »

Sæsonafslutning og oprykningsfest

Fem kampe resterer af sæsonen. To af disse er mod Bøgeparkens IF, så der skulle være mulighed for at erobre 1. pladsen og rykke op med vished om at man var det bedste hold puljen. Første kamp ender 1-1. De tre mellemliggende kampe vinder OKS II med en målscorer på 8-0. Det ser ud til at forsvaret er begyndt at holde sammen. Den sidste kamp er mod Bøgeparkens IF der på dette tidspunkt har spillet en kamp mindre. Det er utrolig tæt i toppen, begge hold har sikret sig direkte oprykning allerede i forrige runde. Kravet fra mig til drengene er en sejr, så vi kan vise hvem der er det bedste hold i Odense (i Serie 3). Kampen er en succes. Bøgeparkens får ikke et ben til jorden på deres hjemmebane ved Humlehaveskolen. De taber nemlig 3-0 til et velspillende Kammerat-hold, der spiller noget af det bedste bold de har gjort hele sæsonen. Kan skyldes at de allerede havde fejret oprykningen dagen før og derfor havde lidt tømmermænd? Hvem ved... Måske skyldes det at jeg med fire runder igen, overtalte deres bedste forsvarsspiller Thorbjørn Pedersen til at skifte klub. Odense Kammeraternes Sportsklub II bliver Serie 3 mestre (hedder det det?) og de fejrede det selvfølgelig hjemme i cafeteriet på OKSon park, med Albani øl, ristede pølser og smøger!

I mellem tiden har jeg fået mig en ny assistent. Min gamle valgte at tage et managerjob i Tåsinge. Ny mand under mine vinger er Martin Andersen, tidligere træner i Skovbakken. Desuden er Allerøds Kim Wiborg blevt tilknyttet klubben som træner.

Den endelige stilling

Johan Tychsen blev topscorer med 13 mål

Det bliver spændende hvordan Serie 2 bliver. Kan jeg holde på mine spillere, eller kommer der større klubber og tager dem fra mig? Skal jeg forstærke mit hold? Er målmændende bedre i Serie 2? Man har lov at håbe. Her er endnu et eksempel på Serie 3 målmændendes niveau.... suk.

FORZA ODENSE KAMMERATERNES SPORTSKLUB II !!!         OKS II I SERIE 2, LÅ LÅ LÅ LÅ LÅ!!!

Et andet sted vandt FCK Superligaen med 20 point ned til Aab på 2. pladsen. FC Nordsjælland (!!!!?) og Esbjerg rykkede ned.

ps. hvad siger i til det nye topbanner? Jeg siger det er al verdens lækkerhed samlet i et enkelt banner!
« Seneste Redigering: 01 Apr 2013, 12:26 af Ymer » Logged

Ymer - Episode III

LasseSJ
Reserveholdsspiller

« Svar #19: 31 Mar 2013, 15:29 »

Fedt, tillykke med oprykningen! Hvilke klubber skal du kæmpe imod nu? Og i hvilken række ligger OKS' førstehold? Banneret er dejligt, dog irriterer din røde breaking-ting mig meget. Hvad er målsætningerne for næste sæson? Kom så Kammerater!!!

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

runelarsen
Ynglingespiller

« Svar #20: 31 Mar 2013, 15:31 »

Tillykke med oprykningen Wink

ps. hvad siger i til det nye topbanner? Jeg siger det er al verdens lækkerhed samlet i et enkelt banner!

Jeg syntes det banner er fedt! Jeg kan godt lide billedet, men hvis jeg skal sige noget så har jeg svært ved at læse det der står i 2. linie så måske en anden tekst farve? Smiley

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

« Svar #21: 01 Apr 2013, 00:34 »

Tillykke med oprykningen, glæder mig satme til at se hvad situationen bliver når du nærmer dig dit førstehold i rækkerne, frygter for at du bliver overset til fordel for et hold under dig i kampen om oprykning grundet reglen om at der skal være en række mellem 1. og 2. hold i ligasystemet, men i det tilfælde, kan du vel sagtens overtage stillingen som 1. holds manager og så blande de 2 hold? Smiley

syntes ligsom runelarsen at dit banner er ganske fedt,men igen så er linie 2 ikke helt læselig, måske en klassisk hvid/sort tekst med modsatte farve som kant, det er berygtet for altid at kunne læses Smiley

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #8
« Svar #22: 01 Apr 2013, 00:39 »

Kammeraterne i Serie 2, sæson 13/14
Odense Kammeraternes Sportsklub II klarede skærene i Serie 3 med bravour. Oprykningen kom i hus og man er blevet placeret i Jydsk Boldspil-Union Serie 2 Pulje 10 sammen med ni andre hold, bl.a. OKS II's nemesis fra forrige sæson, Bøgeparkens IF. Alle hold møder hinanden 4 gange, så det bliver en noget længere sæson end forrige. Nummer et er det eneste hold der rykker op.

OKS II opkøbt af fynsk forretningsmand
Der er sket det, at OKS II er blevet opkøbt af en forretningsmand fra Odense ved navn Flemming Lindquist. Han har skudt 1,1 million kroner i klubben, hvilket betyder at træningsanlægget står til at blive forbedret og han har gjort klubben semi-proffesionel. Højst sandsynligt som den første Serie 2 klub i Danmark. Jeg håber, at det at kunne tilbyde mine spillere halvtidskontrakter vil give mig en fordel i kampen om oprykning. Jeg har tilbudt deltidskontrakter til følgende spillere: Midtbanegeneralen Michael Ørgaard, Johan "Årets spiller" Tychsen, Thorbjørn Pedersen, kantraketten Jørgen Jensen, forsvars krumtappen Peter Jensen og Danijel Novovic der også husere på midtbanen.

Min dejlige højreback Jesper Olesen er taget til Marienlyst for at prøve kræfter med 2. division. En skam, for ham ville jeg gerne have brugt i den kommende sæson. Jeg må ud og afsøge markedet for en erstatning eller se om der skulle gemme sig en på ungdomsholdet (for sådan et har jeg nemlig!).

sæsonforventninger
Den nye bestyrelsesformand/klubejer Flemming Lindquist, som jeg i min fantasiverden har besluttet mig for er ejer af en tøjforretning i Odense (han har også en filial i Middelfart og Svendborg), forventer som minimum at klubben rykker op. Han er en mand med ambitionerne i orden, det kan jeg godt lide!
Selv forventer og kræver jeg en placering i top 1. Ingen gider bruge mere end een sæson i Serie 2 Cool Medieprognosen siger da også at OKS ender som nummer et, så jeg ser frem til at leve op til det.

For at indfri forventningerne har jeg i sommerpausen (udover at tilbyde deltiskontrakter til egne spillere) været ude i det ganske seriefodboldsland og trække på alle mine kontakter over en kold øl. OKS II holdet har været en sand svingdør i pausen.

Ud er gået
Lasse Kuhre, FC -> Odense Chang
John Stephansen, Bo -> Søndersø
Jesper Olesen, FCH -> Marienlyst
Rune Hansen, FVHC -> Vojens
Nicolai Frandsen, M OMV -> B 67, Odense
Tommy Edelweiss, Mm -> Åstrup/Hammelev IF
Marc Brodersen, FCH -> Allesø
André Strøh, DM MHC -> Allesø

Jeg er især ked af at se Olesen smutte. Men også Frandsens afgang er sørgelig da han i forrige sæson scorede 5 gange og lagde op til 9 mål. Ærgeligt. At Edelweiss smutter er frygteligt! Mest fordi at ham den anden jeg har virkelig ikke KAN gribe en bold.

Ind er kommet
Martin Hedegaard, FH fra Tim GIF
Jens Gamborg, DM MC fra FC Rangers
Lasse Kingo, Bo fra Marienlyst
Allan Jørgensen, MV fra FC Avrasya
Bjarne Brodersen, FVC fra FC BiH Svendborg
Mathias Marcussen, Mm, var klubløs

Træningskampene har været en blandet fornøjelse, 7 mål for og 7 imod. 2 sejre, 3 nederlag. Det ene nederlag var dog med flot spil mod Danmarksserieholdet Skjold der kun vandt med 2-0.

Første turnerings kamp bliver mod Ammitsbøl/Egtved. Lad os håbe de spiller ligeså ringe som politiker-Amitsbøl gjorde det i de gode gamle fc zulu dage og at deres keeper står ligeså stille som den nok så kendte egtvedpige. man har lov at håbe.

Ymer

Et andet sted er Andreas Cornelius blevet solgt til Werder Bremen

... i hvilken række ligger OKS' førstehold?
De spiller i Danmarks Serien, men er ikke en del af Flemming Lindquists planer.

FORZA ODENSE KAMMERATERNES SPORTSKLUB II !!
« Seneste Redigering: 01 Apr 2013, 12:26 af Ymer » Logged

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #9
« Svar #23: 01 Apr 2013, 11:51 »

En godkendt start

Den første fjerdedel af sæsonen er gået. Ni kampe er spillet og det er gået nogenlunde som jeg have forventet. Kammeraterne er med i toppen, helt præcis på en anden plads med 18 point efter B Chang der har skrabet 21 ind på kontoen. Men toppen er tæt, indtil videre. Give Fremad og FC BiH Odense ligger og puster OKS II i nakken. Forhåbentlig kan vi i de næste 9 kampe ligge afstand til subtoppen og hvis alt flasker sig, vriste 1. pladsen fra B Chang. Med-nyoprykkerne fra Bøgeparken klarer sig bedre end forventet og ligger pt nummer 5 med 14 point og en positiv målscorer.

• Min debut i Serie 2 gik godt. Det var Amitsbøl/Egtved der stod for skud. De blev sendt hjem fra OKSon Park med et nederlag på 2-0. Målene blev scoret af Johan Tychsen, der fik æren af klubbens første mål i serie 2 efter blot 11 minutter, og Bjarne Brodersen scorede sit første OKS II-mål efter 67 minutters spil. Han blev desuden valgt til MoM.

• Tychsen fortsatte takterne i kampen mod B Chang. Han scorede kampens eneste OKS II mål. Det var desværre ikke nok da Marcussen måtte se sig passeret i målet hele to gange.

• Hjemme på OKSon Park havde gæsterne fra Kolding BK nok lige fået sig en cafeteria-pølle for meget inden kampen. De virkede ihvertfald tunge og var bagud 4-0 efter blot 33 minutters spil. Det blev også kampens resultat. Målene sat ind af Tychsen, nyanskaffede Lasse Kingo og Bjarne "BB" Brodersen. scoringerne blev suppleret med et selvmål af Koldings Martin Nørgaard der fik rettet et indlæg af, så det snød keeperen fuldstændig. Hele 271 tilskuere så det, pegede fingre og grinte.

• Kampen på udebane mod Give Fremad var lidt af en skuffelse. Tychsen bragte ellers Oksedrengene planmæssigt foran efter ca en halv time. Men med et kvarter igen fik Fremad udlignet. Der blev kæmpet til det sidste. Desværre var det hjemmeholdet der trak det længste strå, da de to minutter inde i overtiden scorede sejresmålet. 2-1 til Give Fremad, og jeg kunne skrive mit turneringskampsnede rlag nummer to på cv'et.

• Hjemmekampen mod Tørring/Ølholm BK så længe ud til at skulle være en nulløsning. Der var ellers forsøg nok fra begge hold. Denne gang tilsmilede overtidsheldet dog OKS II. En lang tværaflevering fra Jørgen Jensen i højre side brysttæmmes af Tychsen, der 4-5 meter udenfor feltet knalder til kuglen der brager forbi Tørring/Ølholm keeperen. 3 meget vigtige point blev lige nøjagtigt skrabet hjem.

• Næste modstander var Hover IF på udebane. Generalen på midten Michael Ørgaard bringer os foran efter 21 minutter. Han tackler bolden helt ude på kridtet i højre side, og hvad jeg formoder skulle have været et indlæg ender med at have retning mod målet, hvor Hover målmanden viser sin manglende klasse ved at lade den gå ind ved nærmeste stolpe. Ørgaard mener efterfølgende at det var med fuldt overlæg og ikke et uheld. Han giver dog en kasse Albani i omklæderen senere. Vi vinder kampen 2-0. Det andet mål er et selvmål af Hovers Yannick Doumbia.

• De ellers så sejrsvante Kammerater får ørene i maskinen mod Uldum IF der snyder os fuldstændig. Vi sidder ellers total på kampen, men ingen af de 27 skud forsøg finder vej ind over stregen. istedet er det Uldum der på et kontrastød scorer kampens enlige mål.

• i 8. spillerunde venter Bøgeparkens IF. Alle har set frem til at give dem en omgang tæsk og sætte en tyk streg under hvem der er den sande oprykker! OKS II skal ikke bruge mere end 1 minut før Tychsen kan kaste armene i vejret og lade sig hylde som målscorer. I anden halvleg bliver seljren slået fast af Ørgaard og Nicolaj Christiansen der laver et mål hver. En herlig sejr!

• Kamp nummer 9 burde have været mod FC BiH Odense, men denne blev udsat. Istedet måtte vi tage vejen til Ammitsbøl/Egtved. Her tabte vi første halvleg med 1-0 og drengene måtte lige mindes om i pausen at der altså ikke ville være 3. helvlegs-bajere hvis ikke de tog sig sammen og vendte kampen. Det ville Lasse Kingo og Johan Tychsen ikke være med til, så efter pausen gik de ud og splittede Ammitsbøl/Egtved forsvaret ad. Mål ved Kingo efter 16 sekunders spil. Minuttet efter er det så Tychsen der har sidste fod på bolden. Kingo udbygger føringen yderligere i det 55. minut. Marcussen i målet må se sig passeret, med hvad der må kategoriseres som et trøstemål, to minutter inde i overtiden. 3-2 til OKS II.

Johan Tychsen ligger sig i spidsen som mest scorende OKS II spiller med sine 7 mål. Han efterfølges af Lasse Kingo med 3 mål. Kingo kan dog trøste sig med at være assist-konge i klubben med hele 8 af slagsen.
BB er bedst spillende med et gennemsnit på 7.66. Kingo og Tychsen er 2er og 3er på den liste med gennemsnit på hhv 7.65 og 7.39. En stor skuffelse har været nyerhvervede Allan Jørgensen der simpelthen har valgt at have et meget lavt top niveau. Han må tage sig sammen hvis han skal gøre sig forhåbninger om en plads i start 11eren i de kommende kampe.

Alt i alt en godkendt Serie 2 begyndelse for Odense Kammeraterne.

FORZA KAMMERATERNE!!!

Et andet sted er AGF kommet i UEFA cup gruppespil med Wolfsburg, PSV og PAOK
« Seneste Redigering: 01 Apr 2013, 12:27 af Ymer » Logged

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller

Sv: Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League
« Svar #24: 01 Apr 2013, 12:00 »

Jeg beklager det skiftende layout. Jeg prøver mig lidt frem til noget jeg synes om. Kom gerne med inputs til hvad der kan gøres anerledes  Smiley

Ymer

Ymer - Episode III

LasseSJ
Reserveholdsspiller

« Svar #25: 01 Apr 2013, 13:07 »

Glimrenrde, der er da bestemt muligheder for oprykning! Mht. layoutet er der meget skrift, men det er spændende læsning. Et enkelt billede eller to ville ikke gøre noget. Smiley Forza Kammeraterne!

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #10
« Svar #26: 02 Apr 2013, 14:40 »

Mission accomplished!...so far
Det lykkedes! En halv sæson er gået. 18 kampe spillet og OKS II har lagt sig i spidsen af pulje 10 ved at skrabe hele 22 point sammen i de sidste 9 kampe. Et enkelt og stort bump på vejen var dog kampen mod de direkte udfordrere fra B Chang. Her tabte Kammeraterne 3 meget vigtige point i topstriden, da kampen endte 3-2 til B Chang. En enkelt uafgjort blev det til mod Tørring/Ølholm, men ellers bød anden kvartal af sæsonen på lutter sejre. skønt! 1. pladsen blev overtaget da B Chang spillede uafgjort og tabte, samtidig med at OKS II leverede en øretæve af de store til Bøgeparken og vandt en kneben 1-0 over FC BiH Odense.

OKS II - FC BiH Odense 3-2
mål:Ørgaard, Novovic, Kingo

OKS II - B Chang 2-3
mål: Tychsen, Tychsen

OKS II - Give Fremad 2-1
mål: Kingo, Christiansen

Kolding BK B - OKS II 0-3
mål: Tychsen, Tychsen, Slot

Tørring/Ølholm BK & IF - OKS II 2-2
mål: Christiansen, Novovic

OKS II - Hover IF 3-1
mål: Novovic, Novovic, Tychsen

Uldum IF - OKS II 0-3
mål: BB, BB, Novovic
skade: Tychsen (5-6 uger  Sur )

OKS II - Bøgeparkens IF 4-0
mål: Jensen, Ørgaard, Novovic, Christiansen
skade: Jensen (5-6 uger  Forlegen )

FC BiH Odense - OKS II 0-1
mål: Ørgaard
skade: Gamborg (3-4 måneder  Græder )

Grundet alle skaderne bliver jeg nok nødt til at hente forstærkninger til truppen, ellers er jeg bange for det bliver svært at holde 1. pladsen og den sikre (og eneste vej til oprykning)

Johan Tychsen ligger pt nummer et på topscorer listen med 13 mål. Dette når desværre nok at ændre sig, da han jo som sagt er blevet skadet halvanden måneds tid endnu.
Til gengæld kan jeg bryste mig af at have Serie 2 pulje 10's 2 suveræne assistkonger på holdet. Lasse Kingo og Michael Ørgaard har begge lagt op til 10 kasser. Skønt!

FORZA KAMMERATERNE!!!

Et andet sted er Brøndby blevet slået ud af pokal turneringen efter forlænget spilletid og straffespark af Fremad Amager.

ps. er der en der ved hvordan jeg kan sætte et billede ind ved siden af kamp resultaterne? Der er jo masser af dejlig plads at udfylde der  Smiley

edit: pps. tak til Præludium for hjælp til billedet Thumbs Up
« Seneste Redigering: 02 Apr 2013, 16:56 af Ymer » Logged

Ymer - Episode III

Dida
Gæst

« Svar #27: 02 Apr 2013, 14:45 »

Fed blog.. Dejligt med noget llm Smiley
Du skal bruge denne kode til at sætte billederne ud i siden Smiley

Kode:
[float=right][img ] LINK [/img][/float]

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #28: 02 Apr 2013, 20:14 »

Super sej og sjov blog. Kan rigtig godt lide den lidt casual stil du kører! Smiley

Ymer
Reserveholdsspiller

« Svar #29: 02 Apr 2013, 22:53 »

Super sej og sjov blog. Kan rigtig godt lide den lidt casual stil du kører! Smiley

Så siger jeg mange tak  Smiley
Everyday is causal-friday!

Ymer - Episode III

Sider: 1 [2] 3 4 ... 23 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010