home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:32:11 warmon Blogkonkur... [8] Journeyman - Den s...
I dag kl. 08:57:50 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 08:56:35 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23299
  1 Bruger, 115 Gæster Online.

Indlæg: 1132719 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Fra Mallorca til Fulham
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Fra Mallorca til Fulham  (Læst 9033 gange)
bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra Mallorca til Fulham
« Svar #30: 12 Mar 2013, 09:20 »

Fulham - Newcastle kort referat
Mod Newcastle startede det nu meget fint, sådan da…  Chamakh skulle bruge lige knap 8 minutter for at finde hullet i forsvaret, pladsen  hvor Brede og Vorsah plejer at være. Efter lidt tid med rush fra den ene ende til den anden, kom det andet mål i det 24 minut fra Jonas Gutierrez til 2-0, hvilket også forblev stillingen ved pausen. The magpies var kyniske i forhold til hvad Fulham var. Newcastles manager, den tidligere Swansea boss, Michael Laudrup havde været oppe imod os netop som Swansea boss, i den kamp vandt de 2-1.
Der var i øvrigt debut til Nicola Leali fra kamp start. DUMT!
Efter pausen skulle det næste mål hurtigt komme. Bare ikke til Fulham, Cheik Tioté var på pletten allerede efter 4 minutter fra start fløjt. Der vidste jeg nu kunne vi bare ikke hente dem. Og idet jeg alligevel vælger at satse endnu mere offensivt med nogle ændringer og udskiftninger af trætte spillere, kan jeg se i news feeden og i baggrunden at Newcastle havde scoret igen. Chamakh så ud til at skulle have sit 2 mål i kampen rundt de 55 minutters penge. Men heldigt for mig var han offside, den eneste gode action af forsvaret.
Lykken stå mig bi ! endelig scorede Fulham, Guidetti som jeg havde skiftet ind for Berbatov, scorede til 1-3.
Havde lavet opstillingen om til 4-4-2, med Felipe Anderson>Anderson, Bressan> Rodallega & Guidetti> Berbatov.
Så slog, til stor ærgelse for mig, Chamakh til, til 4-1, og der slukkede de sidste lys & håb for mit vedkommen, men ikke for dem på banen, Rodallega opsnapper bolden efter lidt N’Castle rod i defensiven og scorer til
2-4, så kom der igen lidt mere liv i Fulham. Men det bliver ikke til mere end de 6 mål og endnu et nederlag på Craven Cottage og Fulham.

Kamp oversigt:
Fulham 2 – 1 Blackburn Rovers, Cuenca (36) Rodallega (81), Dejagah (84), Brede skadet  74 minut
FA Cup Manchester United 2 – 0 Fulham, Rooney (59) RVP (79)
Manchester City 3 – 1 Fulham, Vorsah (7 og) Dzeko (32) Maicon (76), Kacaniklic (29)
Fulham 2 – 4 Newcastle, Guidetti (77) Rodallega (86), Chamakh (8, 79) Jonás (24) Tioté (49)

God sejr efterfulgt af KATASTROFE Smiley

På skadessiden ser det således ud:
Hangeland, ribbensbrud først klar igen marts d. 15 (skadet d. 18.1.2014)
Ruiz, brækket fod ude 2-3 måneder (skadet d. 28.12.2013)
Kerim Frei, brækket fod ude 7 uger – 2 måneder (skadet d. 9.12.2013)
Bulot, forvreden ankel ude 2-3 uger (skadet d. 27.1.2014)
Kasami, forstrakt lår ude 5-7 dage (skadet d. 28.1.2014)
Vorsah, hjernerystelse ude 4-5 dage (skadet d. 31.1.2014
Først frem til midten af marts kan jeg se frem til en forhåbentligt skadesfri trup og en BEDRE liga placering
En sjov lille ting jeg lige har opdaget. Angel Rangel Swansea’s spanske højre back som den tidligere Fulham manager havde købt, er blevet Waliser, nu har han så også været i landet siden ’07 men det er da kærlighed til land og klub. Hans første kamp for Wales var mod Moldova i en alder af 29 år. Han er nu 31 år.
 
Placeringen I ligaen er ikke for god heller ej. Havde skabt et hul mod bunden og hentet 3 point ind på Norwich så der kun var 2 til forskel er nu blevet til 6 points forskel pga. Nederlag mod City og N’Castle.
Det hul ned til 15 pladsen er igen blevet lukket, og er nu nede på 1 points forskel mellem WBA og Fulham
Så sejr er krævet hjemme mod Wigan som ligger nummer 8. Det bliver heller ej nemt med den nuværende trup.
De nytilkomne spillere er ikke spillet ind på holdet, hvilket kan ses. Og med så store problemer i forsvaret kommer det til at blive en hård og lang efterårsperiode. Hvor jeg da forhåbenligt kan komme længere frem i ligaen.

« Seneste Redigering: 12 Mar 2013, 09:33 af bryllen » Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra Mallorca til Fulham
« Svar #31: 13 Mar 2013, 15:05 »

Efter lidt læsning i Wester’s taktik tråd, faldt jeg over et link der sendte mig til FMD
Her fandt jeg en YDERST interessant taktik som jeg tænkte jeg måtte prøve på den kommende kamp,
Ligaens nummer 8, Wigan.

Taktikken er således sat op:
Mm
CB, Boldspillende
CB
HB, Auto
VB, Auto
CM, dyb playmaker Defensiv
CM, fremskudt playmaker support
IA
HW, Offensiv
S, angreb
DYB, Support



FulhamWigan, Craven Cottage Kamp referat

Imod ligaens nummer 8 skulle Fulham få en spændende kamp med 5 mål samlet.
Jeg havde ikke de store forventninger omkring resultatet af kampen, i forhold til at den var helt ny for spillerne.
Efter et par minutters belejring af Wigen feltet, scorede Kacaniklic til 1-0.
Efter en lidt tid med spil frem og tilbage ligger jeg mærke til at mine midtbane spillere havde svært ved at binde hullet mellem dem og forsvaret. Men der havde ikke være sket noget farligt indtil videre.
Vi skulle 20 minutters tid ind i kampen før der yderligere faldt et mål mere. Felipe Anderson var manden bag målet en fremragende tur igennem forsvaret hvor det skud blev blokeret, hvor efter returen falder pladask ned foran ham, hvor han straks reagerede med et hårdt spark ud mod det fjerneste hjørne af målet. Med en 2-0 føring følte jeg endvidere ikke for at ændre noget.
To minutter senere syntes Arouné Koné han skulle være med i scoringslegen. 2-1 med 20 minutter igen, syntes det at gå godt.
Efter et par gode træk af Mladen Petric hvor han sætter 2 wigan spillere i feltet inklusiv målmanden kan han på tæt hold score til 3-1. Det var noget der varmede, de ville vise Wigan hvem banens bedste var.
Med Petric’s scoring kunne Fulham uden videre problemer gå til pausen, med en god føring.
Opstilling forblev uændret i forhold til 1. halvleg.
En utrolig stille 2. halvleg gav ikke meget af sig før de døende minutter da Berbatov, efter rod i forsvaret hos Wigan, kunne score kampens sidste mål til 4-1. Med det mål lukkede Fulham den sidste mulighed for at komme op på bare en uafgjort.

Fulham 4 – 1 Wigan
Kacaniklic (3’) Felipe (21’) Petric (32’) Berbatov (85’)
Koné (23’)



NorwichFulham, Carrow Road kamp referat

En kamp hvor Fulham burde have fået noget med hjem efter det seneste resultat, og med Vorsah tilbage I truppen, syntes det muligt.
Men ej skulle det være en glædens dag med en sejr. I stedet fik Fulham en på hovedet.
Første scoring faldt allerede efter 2 minutter da kampens onde ond Grant Holt scorede.
Efter pres, efter pres fra Norwich lavede jeg lidt taktisk ændringer som gav pote, da der kom mere pres fra Fulham. Men som sagt var Grant Holt i godt humør da han gør det til 2-0 efter en lille times spil.
I det 72 minut bliver der begået frispark mod Norwich 5 m fra feltet, hvilket Chris Baird syntes det kunne være sjovt at sparke. Hans relativt tamme frispark smutter igennem hænderne på Stockdale til 3-0.
Med 3 mål bagud så det aldeles sort ud. Men som kampen gik fik Fulham helt fast og havde flere og flere chancer, og det skulle da også lykkedes at få bolden i kassen.  I det 80 minut sparker Mladen Petric den fra kanten i feltet , i krogen uden chance for Norwich goalien. Det gav endnu mere mod til Fulhams 11 mand.
Mere blev det ikke til, og Fulham måtte rejse hjem med et nederlag i bagagen.. Igen

Norwich 3 – 1 Fulham
Holt (2’, 50’) Baird (72’)
Petric (80’)


Vi står nu over for en mindre pause. Pausen skal bruges på en kamp mod Shelbourne.
 Kampen er blevet arrangeret da jeg købte Jody Dunne, det unge målmandstalent.
Med udsigt til en kamp mod et lavere rangeret hold, vil jeg bruge unge spillere og spillere med mindre kampe i benene. Ruiz & Karim Frei vender først tilbage omkring den 15 marts, Bulot er klar igen 3 dage før Shelbourne kampen & Brede Hangeland vil være klar lige op til kampen. Brede skal dog ikke i aktion .

Den mindre lange pause mine spillere fik, var en pause skabt af dem der stadig spillede FA cup m.m
Det gav truppen tid til afslapning da der spillet 4-6 kampe på 2 uger på nogle tidspunkter.


West HamFulham, The Boleyn Ground kamp referat
En kedelig 1-1, hvor Petric bringer Fulham foran i det 37 minut. I det 76 minut header Winston Reid den i kassen på et hjørne og Hammers eneste reelle mulighed. Og med Reids sene scoring kom der heller ikke flere. Igen en kamp hvor Fulham var et dominerende  mandskab, men uden det sidste touch, en manglende kynisme The Cottagers manager ikke kan finde frem i en ellers luksus offensiv.



West Ham 1 – 1 Fulham
Reid (76’)
Petric (37’)



West Bromwich AlbionsFulham, Hawthorns kamp referat
Fulham kom igen stærkt ud til en kamp & første halvleg. De skabte alle chancerne, de sad på hele første halvleg uden at levne WBA noget som helst, kun når WBA keeperen Ben Foster skulle sparke målspark.
Hele den første halvleg stod den på kontrolleret flot offensiv fodbold alá Barcas tiki-taka.
Det bragte kun Fulham holdet frem til lige ved og næsten chancer.
Da spillerne gik ud til anden halvleg stod der igen Fulham på det hele.
Cuenca, Guidetti, Berbatov & Felipe Anderson gjorde hele tiden WBA forsvaret nervøs med deres driblinger og skud. Men da det egentligt ikke førte til andet blev der hurtigt skiftet ud efter 55 minutters tid.
Cuenca> Rodallega, Berbatov>Gutiérrez & Bressan>Anderson. Med disse indskiftninger blev der fokuseret ekstra meget på den offensive del. Især da bagkæden fik besked på at trække længere frem end den i forvejen offensive linje der var startet ud med.
Kampens første scoring falder i det 76 minut hvor Fulham forsvaret bliver trukket ud i den ene side af feltet og efterlader et tomrum inde foran Nicola Leali, som chanceløs kunne se Odemwingie sparke den i nettet.
6 minutter senere skulle der igen komme jubel på Hawthorns, da Shane Long i den 82 minut sparker den i kassen. Der ser det meget ud som om at Fulham skulle miste pusten.
Knap 8 minutter efter Longs scoring ville Kacaniklic også på tavlen med et trøste mål til 2-1.
Da det er WBA der giver bolden op vælger de at trække tiden så der ikke ville kunne nås mere.
Ufortjent sejr til WBA, på en dag hvor Fulhams angribere valgte at have en off day.

WBA 2 – 1 Fulham
Odemwingie (76’) Long (82’)
Kacaniklic (90+2)



Oversigt over sidste 4 kampe:

Fulham 4 – 1 Wigan
Kacaniklic (3’) Felipe (21’) Petric (32’) Berbatov (85’)
Koné (23’)

Norwich 3 – 1 Fulham
Holt (2’, 50’) Baird (72’)
Petric (80’)

West Ham 1 – 1 Fulham
Reid (76’)
Petric (37’)

WBA 2 – 1 Fulham
Odemwingie (76’) Long (82’)
Kacaniklic (90+2)




Er Nicolai Sørensen snart fortid på Craven Cottage?
Med 17 kampe i spidsen, 9 nederlag, 5 sejre & 3 uafgjorte sejr det ikke godt ud for den danske manager.
Der er kun 10 kampe tilbage, 8 point ned til stregen. 5 sejre ville være nok til at komme langt væk fra faretruende nedrykningsstreg det rygtes han frygter.

Men med kampe tilbage mod 4 tophold i form af Chelsea, Arsenal, M. United & Liverpool kan det godt gå hen at blive svært at få point nok overhovedet.
De resterende kampe er enten lige modstandere eller dårligere placeret.

Resterende kampprogram i nævnte rækkefølge ser således ud:
Everton (H, 18th) Chelsea (H, 3rd) Arsenal (U, 5th) Bolton (H, 17th) Swansea (H, 10th) M. United (U, 4th)
Stoke (U, 11th) Leeds (U, 19th) Aston Villa (U, 9th) Liverpool (H, 6th)

Om han overlever denne sæson ud hos Fulham bliver afgjort de næste par kampe, hvor 3 nederlage kan blive katastrofale for ham.
Med 2 hjemmekampe i træk mod Everton & Chelsea, skal Fulham til London og Emirates stadium.
Herefter spilles der igen 2 hjemmekampe i træk. De 2 hjemmekampe bliver efterfulgt af hele 4 udebanekampe i træk, hvor Fulham til slut har Liverpool hjemme i en måske vigtig kamp om overlevelse
Eller alligevel en midterplacering som var målet.


Kampen mod Everton skal vindes, da Everton ligger dårligere placeret og ikke har fået en sejr i lang, der SKAL de 3 point tages mod Everton. Alt andet er uacceptabelt når man ligger bedre end dem.

Chelsea bliver straks værre for Fulham også selvom de har hjemmebane fordelen.
Så har Chelsea været gode i denne sæson. Chelsea har henholdsvis været i Carling cup Finalen mod WBA.
Den kamp vandt WBA 2-1.
ligeledes er de i 1. knockout round i CHL. Modstander hedder  Sporting og er fra portugal.
Den første kamp endte 2-0 Chelsea favør. Returen spilles d. 12.3
Så der forventes at Fulham ikke bliver overladt nogen chance når Chelsea de gæster Craven Cottage.
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra Mallorca til Fulham
« Svar #32: 13 Mar 2013, 15:54 »

Har fået sparket hos Fulham. Kommer med mere info senere Smiley Ny klub er hvertfald fundet, med en meget større undfordring end jeg hidtil har prøvet.
Vil afsløre at jeg er taget tilbage til Danmark igen.
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra Mallorca til Fulham
« Svar #33: 13 Mar 2013, 15:58 »

Du behøver ikke forklare det over 2-3 linjer. Prøv at gør en update ud af din fyring  Thumbs Up
Logged

Neal Caffrey!

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra Mallorca til Fulham
« Svar #34: 13 Mar 2013, 16:00 »

Du behøver ikke forklare det over 2-3 linjer. Prøv at gør en update ud af din fyring  Thumbs Up

Citere lige mig: Info kommer senere Smiley
Er lidt lettere sur over de fyrede mig.
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra Mallorca til Fulham
« Svar #35: 13 Mar 2013, 16:02 »

Citere lige mig: Info kommer senere Smiley
Er lidt lettere sur over de fyrede mig.


Det forstår jeg godt Smiley

Men, du behøver ikke skrive den lille opdatering dér. Det skal vi nok finde ud af senere, når din rigtig update kommer  Thumbs Up
Logged

Neal Caffrey!

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra Mallorca til Fulham
« Svar #36: 16 Mar 2013, 12:54 »

Efter, rent ud sagt lorte resultater, overlevede Fulham den dårlige sæson i BPL.
Fulham endte som nr. 16 med 39 point samlet & med en minus målforskel på 19.
Denne sæsons BPL vinder blev for andet år i træk med , Andres Villas Boas ved roret, Tottenham hotspurs.
Nedrykkerne Bolton, Everton & Blackburn kan se frem til en sæson i N’power champoinship, hvor de hurtigt burde ligge sig til oprykning.



Top5 pladserne blev fordelt således:
1. Tottenham 82 point
2. M. United 78 point
3. M. City 77 point (+47)
4. Chelsea 77 point (+43)
5. Arsenal 70 point
6. Liverpool 65 point

Sæsonens nedrykkere blev i nævnte rækkefølge:
16. Fulham 39 point
17. Leeds 29 point
18. Bolton 29 point
19. Everton 25 point
20. Blackburn 16 point
Leeds klarede sig lige akkurat da de var bedre indbyrdes mod Bolton.

Nicolai Sørensen blev ansat d. 20.11.2013 hvor han overtog Brian McDermotts rod og skulle forsøge at rette op på det hele. Der skulle ikke gå lang tid før Nicolai kom i modvind spillemæssigt da flere vigtige førsteholdsspillere fik længerevarende skader som endte med at give disse dårlige resultater.
Selvom Nicolai fik lejet nogle gode førsteholdsspillere som skulle have hjulpet Fulham på vej mod en bedre sæson, lykkedes det aldrig for Fulham at kæmpe sig op i tabellen. Selvom der kom gode resultater imellem de mange nederlag, var de ikke udslagsgivende nok. For da manager Nicolai Sørensen vendte tilbage efter en kort periode med sygdom havde ass. Manager Andy Watson heller ikke formået at føre holdet til en  enkelt sejr. Manager Nicolai Sørensen havde dagen forinden fået at vide af sportschefen han skulle møde på kontoret efter morgentræningen. Nicolai vidste godt hvad der ventede ham, hvilket folk omkring ham kunne se på hans humør. Efter én times tid inde på sportschefens kontor kom Nicolai nedtrykt ud, han stoppede op og kiggede rundt i lokalet, smilte kort til det personale der sad der, og traskede derefter hen til sit kontor, for at rydde de få ting han nu havde fået stillet op i den korte periode han var ansat. Nicolai gik en sidste tur rundt for at takke staben og spillerne for en god oplevelse og ønskede dem held og lykke i fremtiden. 

Nedtrykt, trist til mode måtte han have en fadøl på The white horse pub on Parson Street, som var gået hen og blevet hans favorit. Som altid uanset kampresultaterne, havde menneskerne på pubben  ydet en støtte som han havde håbet han kunne have betalt bedre tilbage.
Tilbage på kontoret havde sportschefen fortalt at fyringen ville blive offentliggjort på et pressemøde hvor erstatningen Chris Powell ville blive præsenteret. Det skulle foregå kl. 16, så Nicolai ville se det fra pubben.
Personalet og menneskerne i pubben blev da også overrasket da Nicolai gik ind af døren, da de havde hørt tidligere på dagen om at der skulle være pressemøde på Craven Cottage. De havde forventet at det var Nicolai der skulle sidde i stolen. Folk kom stille hen til Nicolai og klappede ham trøstende på ryggen da de havde forstået hele sammenhængen. Dem fra personalet og 3 lokale som han var blevet venner med kom hen og snakkede med Nicolai, og sad ved siden af ham da pressemødet på Craven Cottage begyndte og til det sluttede.
Nicolai fortalte kort hvad han havde i tankerne omkring det næste manager job han ville forsøge at erhverve sig. Han ville gerne hjem til Danmark igen, men hvis der kom et tilbud fra en anden klub i London
og England ville han gerne blive, men da han havde luret lidt på Randers Fc, og at Colin Todd så ud til at blive fyret også da RFC stod til at rykke ned fra superligaen, ville det være en mulighed for ham.
Efter at have siddet på pubben i et par timer, kørte Nicolai stille hjem.
Da han havde sovet til kl. 10 om morgenen dagen efter fyringen, tog han kontakt til Randers Fc
og snakkede frem og tilbage omkring ansættelse hvis de valgte at fyre Todd. De lovede at vende tilbage med svar inden ugen var omme. Efter samtalen begyndte Nicolai at pakke sine ting, for at vende snuden mod Danmark for at komme hjem til sin familie og begynde et nyt liv langt fra The Cottagers & London.
Lejligheden som var lejet blev sagt op, og Nicolai rejste et par dage efter med alle sine ting sendt i forvejen med undtagelse af det han skulle bruge.

Kampstatistik for Fulham i perioden 20.11.2013 – 16.4.2014:
16 nederlag
10 sejre
4 uafgjorte.
Mål for: 37
Mål imod: 47
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra Mallorca til Fulham
« Svar #37: 16 Mar 2013, 13:02 »

Imens i flyveren sidder Nicolai og tjekker diverse danske sportssider og på vej til Beldringe lufthavn lidt uden for Odense kommer der meldinger om at Colin Todd  er blevet fyret på grundlag af nedrykningen fra superliga og endvidere kom der disse navne op som mulige efterfølger:
Troels Bech, Allan Kuhn, Lars Olsen & den nu fyret Fulham manager Nicolai Sørensen.
Der kom ingen udmelding fra RFC’s sportschef  Jacob Nielsen om de havde fundet en afløser allerede.

Efter at have været landet 1,5 time efter mødet fik Nicolai en opringning fra Jacob der sagde at han burde komme forbi Randers med det samme. Der blev aftalt at de skulle mødes kl. 21:00 om aftenen til samtale.
Nicolai tog med det samme ind til Odense Banegaard og toget videre nord på mod Randers.
Efter den 2 timers lange togrejse var Nicolai endelig ankommet i Randers kl. 18:30, uden for banegården prajede Nicolai en taxi. Efter lidt spørgen om hvilke hoteller chaufføren ville anbefale, blev de enige om hotel Randers på torvegade, som holdte en stil mindende om 1850’erne.  Da de kl. 18:45 holdte ude foran hotellet spurgte han chaufføren om han ville vente 15 minutter ” jeg skal nok betale det hele”  Med ja inde fra taxien gik Nicolai ind i lobbyen på hotellet og forhørte sig om et værelse. Efter 5 minutter fik han en nøgle og gik op med sine ting, valgte at vaske sig hurtigt, sætte håret pænt igen, tog sin hugo boss deo frem og sprøjtede sig hurtigt under armene og tog så det pæne sæt tøj på som han havde lagt frem.
Derefter gik han neden under igen til den ventende taxi, og fortalte han gerne ville se lidt af byen men skulle være på denne adresse Viborgvej 92 her i randers kl. 21. Det accepterede chaufføren,som startede en lille rundtur i byen, kun lige med et enkelt stop i en lille nærkøbsbutik hvor Nicolai købte 1 cola til ham og chaufføren, imens han kunne mærke han trængte til et stykke tyggegummi som helst skulle være med mint.
Rundt på turen lagde Nicolai mærke til hvor meget klubben Randers FC betyder for beboerne i byen, der var ikke helt den samme energi som i London delen Fulham, hvor han havde været i et halvt år, men han kunne mærke det, se hele byen for sig når han førte Klubben og byen tilbage i superligaen.
Taxi chaufføren var godt kendt i Randers by, for han havde kørt en rute der passede med at Nicolai stod foran AutoC park Randers lidt i 9. Da der var blevet betalt og sagt tak for den gode rundtur, gik Nicolai stille og roligt hen mod døren til lobbyen på AutoC park hvor han blev modtaget af Jacob Nielsen selv som venligt hilste og bød på en kop kaffe før de gik op på kontoret. De tilstedeværende kontor folk kiggede med store øjne da de så Nicolai gå med ind på kontoret, da de ikke troede han ville sådan en klub efter sådan en udenlandsrejse.  Sladderen var sat i gang.
Nicolai & Jacob var nået 30 minutter ind i mødet da telefonen ringer første gang. Det var tipsbladet der spurgte ind til rygtet om at Nicolai Sørensen var i byen, Jacob svarede kort at han ikke havde snakket med ham og at det sidste han vidste var at han stadig var i London et sted.
Efter at have snakket kontrakt længde og budgetter blev de efter lang tids diskuteren enige om en personlig kontrakt på 10.000 kr om ugen i 3 år og et lønbudget på 350.000 kr og 2.000.000 mio til transfer.
Alt dette var Nicolai tilfreds med, alt det hele så ud til at give en smertefri sæson i 1. division som Randers FC gerne skulle gå igennem uden de store kvaler.
Efter et lille kvarter med snak om alt mellem  himmel og jord, blev Jacob og Nicolai enige om at der skulle sendes en pressebesked ud omkring at der er fundet en ny manager til Randers FC som skulle føre dem tilbage til Superligaen, tidspunktet i morgen skulle være kl. 16:00 hvor fans & presse skulle komme og interviewe Nicolai omkring planer med klubben.

Med aftalen i hus og klokken der nærmede sig 23:00, blev Nicolai kørt tilbage af personale fra klubben for at undgå rygter skulle komme folk i forkøbet når de modtager besked på hjemmesiden og i lokal radioen.
Da Nicolai kommer tilbage til hotellet er der et dæmpet lys i lobbyen, hvor der kun sidder enkelte personale medlemmer og snakker. Da de ser Nicolai stopper de pludselig snakken, efter lidt tids stilhed siger det ene personale medlem ”du er Nicolai Sørensen”, Nicolai kigger over og smiler venligt og siger ”godaften, ja det er mig”.  De snakker lidt frem og tilbage omkring hans arbejde i Fulham, men da der bliver spurgt om han skal være manager for Randers FC, svarer Nicolai ikke, men spørger blot om det ville være muligt at få en flaske whisky og et glas med op på værelset, de svarer lidt befippet ja, og spørger vil du have is til?
Nicolai nikker og går oven på. Imens snakken gik hos de to personale folk.
Klokken var ved midnats tid og Nicolai var meget træt efter den lange tur og den lange dag der nu var ved vejs ende, og lige i det Nicolai var mest døsig, bankede det på døren, det var den ene fra personalet der var kommet op med whisky’en og glasset til Nicolai. Nicolai som var vant til at give drikkepenge til hotel personale og lignene fra de udenlandsrejser han har på, gjorde det af vane, og det overraskede hende.
Hun takserede med et smil og tak, og sagde godnat og sov godt. Nicolai hælte op og sagde i lige måde, hvor efter hun lukkede døren og gik. Nicolai tømte glasset, satte alarmen til kl. 10 og lagde sig til at sove.
« Seneste Redigering: 16 Mar 2013, 13:06 af bryllen » Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra Mallorca til Fulham
« Svar #38: 16 Mar 2013, 14:21 »

Klokken ringede i 2 minutter før Nicolai reagerede. Da han var kommet til sig selv og havde sat sig op, tørret det værste søvn ud af øjnene tog han sin kuffert som var placeret nær sengen, da han stadig ikke havde pakket ud, tog han sin transportable Bose mobilhøjtaler og satte den til sin mobil, hvor efter han satte sin ynglings sang på repeat og sang med liggende i sengen. Da han følte han var klar til at rejse sig fra sengen tog han tøj fra kufferten, sin mobil med højtaleren og gik i bad. Da han var færdig med at være i bad stod han og kiggede i spejlet og funderede over om det var den rigtige beslutning at tage, hvad hvis nu Wieghorst bliver fyret midt ind i den nye sæson hos OB, der hvor det hele startede. Tanken blev da hurtigt afbrudt da han så hvor meget han trængte til at blive barberet. Han var færdig ved 12 tiden med at barbere sig og tilføje det lille touch på håret som han har passet godt på i lang. Han hoppede i par jeans, tog en ny t-shirt på han havde haft med fra England af.
Han var ikke helt tilfreds med sit jakkesæt han havde haft med fra England, et nyt skulle der til, men først efter lidt middagsmad. Han gik ned i lobbyen for at få ringet efter en taxa til klokken 13:00. Da han kigger ind i spisesalen kan han se der er gang i maden, han lusker stille derind for ikke at vække for megen opsigt, da han har hørt hvisken om at han var her på hotellet.
Efter at have siddet og spist og fået en Odense classic som han længe har tænkt på, var klokken blevet 5 minutter i et og taxien ville være her any minut. Han strøg oven på for at børste tænder og ned igen.
Utrolig nok var det den samme chauffør som han havde kørt med om aftenen. De hilste, og Nicolai spurgte om han ville køre indtil lidt i 4 for ham. Chaufføren smilte og sagde ”hvor vil du hen denne gang?”
”Til herretøjsbutikker jeg trænger til et nyt jakkesæt”  Efter 2 timers søgen fandt Nicolai hvad han skulle bruge, det nyeste hugo boss jakkesæt. Det skulle på med det samme, da han allerede ville afsted mod stadion for at være der 15:30. Det var ikke meningen at Nicolai skulle være der fra mødestart men først komme 30 minutter efter mødestart.
På vejen derud blev der stoppet ind hos en kiosk for at købe en ny pakke tyggegummi da han havde glemt den anden pakke på hotellet.
 Da de var ankommet 15:30 blev Nicolai siddende  og fortalte chaufføren sandheden om hans besøg i Randers  og han ikke måtte sige det før det blev offentligtgjort. Og som tak for en god modtagelse og rundtur i byen, ville han sende 6 billetter til den første hjemmekamp, hjem til chaufføren, hvis han gav ham hans adresse.
Efter 5 minutters udveklsling af adresser, betalte Nicolai taxi chaufføren og blev mødt af personale fra AutoC park som fik ham uset forbi og ind via af en bagvej. Nu kunne Nicolai endelig slappe af før han skulle præsenteres. 

Så var det Nicolais tur, Jacob havde kun fortalt at det var en dansker, men en dansker som havde udelandsk erfaring og hans evner ville til hver en tid komme Randers FC og byen til gode.

Pressemødet gik stille af sig, de spørgsmål havde Nicolai fået før.

Peter Hougaard, Dansk fodbold review.   
Du sidder her som manager for Randers FC. Er det dit drømme job?

Nicolai
Drømme job? Tjoh, dette job bliver en stor prøvelse da jeg aldrig har skulle kæmpe for oprykning.
Jeg har kun skulle kæmpe om forbedring af placering i ligaen i de tidligere klubber, dog med undtagelse af RCD Mallorca. Jacob, og jeg selv har tårnhøje forventninger til denne sæson og forventer intet mindre end 1 pladsen .

Kevin Nielsen, Randers fodbold times.
Hvor involveret vil du være i det daglige arbejde i klubben ?

Nicolai
Jeg vil fokusere på klubben det meste af tiden, vise fansne at vi vil tilbage hvor det sjovt.
Og at være hvor det er sjovt kræver 100 % fokus fra hele staben, og der vil jeg gå forrest.

Anders Brochmann, Dansk football messenger.
Randers Fc fansne er først ved at glemme sidste sæsons skuffelse. Hvad er jeres chancer for at rykke op i superligaen igen efter denne sæson?

Nicolai
At vende tilbage i superligaen i første forsøg kræver at vi spiller vores aller bedste da betsafe ligaen ikke er dårlig, men når det er sagt, har vi stadig den bedste trup og derfor må presset helt sikkert kunne mærkes når sæsonen skydes i gang.

David Jørgensen, Dansk Football Daily.
Hvordan vil du spille med holdet? Skal vi forvente at se defensiv fodbold eller vil du gå til offensivt til værks ?

Nicolai
I det vi er en favorit til oprykningen kommer der ikke tale om defensiv fodbold, det er jeg ikke fan af.
Men der er også en anden faktor der spiller ind, skades faktoren. Mange skader vil helt sikker t ødelægge mine offensiv taktikker hvor jeg så kan blive nødt til at tænke defensivt.

David Jørgensen, Dansk Football daily.
Hvad kan vi forvente af transfers? Er der nogle kæder du vil forstærke, evt. skifte ud hvis du ikke finder deres niveau godt nok ?

Nicolai
Hele truppen skal forstærkes især forsvaret, hvis der kommer skader der bliver det en kedelig sæson.
På midtbanen kommer der også et par stykker ind der passer til mine taktikker. Og rosinen i pølse enden
Er angrebet som ser solidt ud, men jeg vil gerne have en backup til Brock, Davies & Schwarts.

Peter Hougaard, Dansk fodbold review.
Nogle mener at det er et stort skridt tilbage for dig at skulle stå i spidsen for Randers FC.
Helt ærligt, det er vel ikke lige dette niveau, som du skal være manager på ?

Nicolai
Jeg ved ikke hvem du fornærmer mest, mig eller klubben! Men alvorligt talt så er jeg utrolig glad for denne mulighed, en mulighed for at bevise jeg rent faktisk kan noget og det ikke bare er mit navn og landsholdskampe der trækker i klubberne.

Peter Hougaard, Dansk fodbold review.
Hvis vi lige kan spole tiden tilbage til d. 16.4 hvor du blev fyret hos Fulham, føler du dig uretfærdig behandlet eller tog Fulham bestyrelsen den rigtige beslutning?

Nicolai
Vil starte med at sige jeg elskede min tid hos Fulham. Men det er altid svært at være manager i England især som udlænding, nogle klarer den og andre klarer den ikke. Så nej jeg er ikke sur over fyringen ,da det vel var den rigtige. Min taktik og spillestil lå bare ikke til højrebenet i Fulham.

Anders Brochman, Dansk football messenger
Når der ansættes en ny manager sker der tit ændringer i staben. Der fyres og hentes egne ind.
Er det noget vi kan forvente du vil gøre ?

Nicolai
Nej jeg har ingen planer om at fyre eller hente egen stab ind, indtil videre. Klubben har i forvejen nogle fantastiske trænere og fysioterapeuter. Kvaliteten er høj trods klubbens renommé.
Hvis der mangler personale vil jeg da helt sikkert hente ind af en jeg har arbejdet med før.
Eller hvis muligheden byder sig til at hente en træner med landsholdskampe på cv’et.

Et pressemøde som forløb stille og roligt sluttede kl. 17:30, hvorefter manager Nicolai gik ned for at snakke med fremmødte Randers FC fans, og et par enkelte tilrejsende udelandske journalister som bare var til stede for at lytte med.

Kl. 18:00 var der så småt kun klub personale tilbage. Hele staben var inviteret til en spisearrangement i mødesalen, hvor der ville blive serveret helstegt pattegris med tilbehør og diverse vin og andre drikke.

Nicolai bevægede sig godt rundt i lokalet, efter maden var spist for at få et bedre indblik i hvem personale staben egentligt rigtig var, og hvilke stærke sider de havde. Efter snakken med staben var overstået var klokken igen blevet mange og det var i morgen han skulle møde truppen for første gang.
Taxi turen tilbage til hotellet føltes kort nu når det hele var offentliggjort at det var mig der skulle stå i spidsen for byens hold.
Da Nicolai ankom til hotellet, føltes der en spændt stemning.Alle klappede da Nicolai kom ind i lobbyen med sådan en modtagelse kunne Nicolai  ikke lade være med at fælde en tåre.
Da klokken var blevet 23:30 sagde han tak for i aften og godnat.
I morgen skulle han op kl. 8 for  at klargøre hold mødet og de taktiske oplæg.

Træningen var sat til at starte klokken 8 for spillerne, til en morgentræning i form af konditræning.
Det skulle de fordrive 1 time med indtil lidt over 9, for at være klar til holdmøde kl. 10, hvor Nicolai skulle snakke med dem for første gang.

Nicolai vågnede med et sæt da alarmen ringede første gang. I forhold til dagen før var han frisk og klar.
Han hoppede ud af sengen og åbnede skabet hvor han havde lagt sit træner tøj, som han fik med hjem efter pressemødet og maden, herefter gik han glad ud i badet og brugte en halvtime på at nyde lyden af fuglekvider ude fra det vindue han havde åbnet. Da han var færdig i badet, fik han hurtigt tørret sig og var klar til lidt morgenmed i spisesalen. Rundestykker og god dansk kaffe havde han ikke set i lang tid.
Med en god omgang morgenmad var han klar til at tage den første arbejdsdag med storm.

Nicolai kom i god tid til træningsanlægget og kunne lige nå at se nogle spillere færdiggøre denne morgens træning.  Alle kom lige til tiden, så mødet kunne starte med det samme.
Nicolai præsenterede sig selv over for spillerne og gav dem mulighed for at spørge ind til hans person.
Anfører Christian Keller tog hurtigt ansvar og lagde ud med gode spørgsmål og svar til hans taktiske oplæg samt træning, hvor de andre spillere fulgte trop, og kunne se de gode ting og generelt virkede til at forstå
hans taktik og træningsopsætning.

Efter det succesfulde møde gik de humørfyldte ud til en stille og rolig første træning sammen som skulle forløbe i 3 timer, Da den første kamp snart skulle spilles, var det jo bedst at implementeret de elementære
I hans første valg af taktikker den berømte Maestose, en anden taktik han ville være 4-4-2 diamant, den skulle der også arbejdes med.

Efter træningen stod den på lejligheds jagt som gerne måtte ligge tæt på stadion.
Der skulle nok dukke noget spændene op senere hen
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fra Mallorca til Fulham
« Svar #39: 16 Mar 2013, 14:22 »

Og det blev så det sidste da mit save er broken :S så mange timer spildt... igen :S
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010