home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 279 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  l10l - The 'Quakes
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: l10l - The 'Quakes  (Læst 7864 gange)
chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
l10l - The 'Quakes
« : 28 Feb 2013, 19:32 »


The 'Quakes


Da jeg i forrige uge begyndte på min sæson, i vores lille fællespil her på siden, med Mansfield Town, var der en glød der tændte inde i mig igen. Jeg fik igen lyst til at lave en blog her på siden. Samtidig har jeg også længe haft lyst til at begynde på et spil i den amerikanske liga Major League Soccer, måske bedre kendt som MLS, ligaen hvor David Beckham i de seneste par år har spillet i. Derfor har jeg nu besluttet mig for at jeg vil lave en blog om min ’’amerikanske drøm’’.

Som i kan se på billedet øverst, så er klubben faldet på San Jose Earthquakes. Hvorfor valget lige er faldet på dem er, at de har en lav medieprognose og derfor tror jeg på, at jeg vil have gode chancer for at få et højt draft nr. til næste sæsons Superdraft.

Den amerikanske liga er noget specielt bl.a. med de tidligere nævnte drafts. Dette vil sikkert betyde at jeg også vil komme til at lave en del fejl i dette spil, men vi må jo bare tage det som det kommer.

Jeg håber i vil følge med på hvad jeg tror, vil blive en lang og lidt anderledes blog grundet ligavalget.




Database: Stor

Lande: Danmark, England, Spanien, Italien, Tyskland, Portugal, Frankrig, Holland, USA, Mexico, Argentina, Brasilien, Chile, Columbia, Peru og Uruguay
« Seneste Redigering: 11 Mar 2013, 14:32 af chackpercom » Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The 'Quakes
« Svar #1: 28 Feb 2013, 19:44 »

Fantastisk! MLS er faktisk en rigtig fed liga! Smiley
Sandelig også et spændende klubvalg du har foretaget!
Jeg læser helt klart med!
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The 'Quakes
« Svar #2: 28 Feb 2013, 20:24 »

Fedt. Jeg har selv gået med en lille tanke om at lave noget med MLS, så jeg er spændt på at se hvordan det går dig. Jeg tror umiddelbart det er ret specielt med alle de regler der er, med hensyn til trupsammensætning, så det er jeg spændt på at se hvordan du griber an. Held og lykke med det - jeg skal i hvert fald nok kigge forbi.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The 'Quakes
« Svar #3: 28 Feb 2013, 21:23 »


The 'Quakes


Part 1


Info omkring San Jose Earthquakes

San Jose Earthquakes er en amerikansk fodboldklub fra byen Santa Clara ved San Jose i Californien. San Jose spiller i den bedste amerikanske fodboldrække Major League Soccer, også kaldet MLS, og har hjemmebane på Buck Shaw Stadium. Hvis alt går efter planen flytter San Jose Earthquakes dog ind på New Earthquakes Stadium allerede i 2014.

Klubben blev grundlagt i 1995 i forbindelse med stiftelsen af Major League Soccer, og har spillet med i ligaen lige siden. Fra stiftelsen og frem til 1999 var holdet kendt under navnet San Jose Clash. Klubben har vundet ligaen to gange, i 2001 og 2003.

Nogle af klubbens tidligere spillere vil i sikkert kunne genkende. Disse inkluderer bl.a. Landon Donovan, Eddie Lewis og Danny Califf. Af klubbens nuværende spillere vil nogle sikkert også kunne genkende Marcus Tracy, som spillede i Aab for ikke så langt tid siden.

San Jose i FM

I spillet er San Jose sat til at skulle ende sidst i Westerns Conference. Den amerikanske liga er delt op i to ligaer: Øst og Vest. I Øst er der 10 hold, mens der i Vest er 9. Holdende fra de to ligaer spiller dog også imod hinanden, ligesom det fx er i basketball. Man spiller imod samtlige klubber to gange og kommer altså i alt til at spille 34 kampe i sæsonen. De tre øverste hold i de to ligaer kvalificerer sig til playoff semifinalerne, imens 4-5 pladsen i de to ligaer skal spille om de sidste to pladser i playoff semifinalerne. Efter semifinaler er der Conference Finals, hvor de to hold der er tilbage fra de respektive ligaer Øst og Vest skal spille imod hinanden for at komme i MLS Finalen. Det ligner på dette punkt igen meget det man ser fra andre amerikanske sportsgrene som fx Basketball.

     - Klubbens største profiler er Rafael Baca, Chris Wondolowski Víctor Bernárdez og Jon Busch

     - Ligesom i virkeligheden står klubben til at skulle flytte ind på det nye stadion i 2014.

     - Klubben har gode trænings- og ungdomsfaciliteter.

     - Klubben har et overskud på 50 mio. kr.

Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: l1l - The 'Quakes
« Svar #4: 28 Feb 2013, 21:52 »

Amerikansk sport er bare det bedste, synes jeg! Af den grund elsker jeg også Draft systemet osv - det gør der er god afveksling år efter år med hvem der er det helt store hold!

Vil følge med af den grund, og så virker det også som om du rent faktisk kan skrive. Det gør det bare endnu bedre Thumbs Up
Logged


Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: l1l - The 'Quakes
« Svar #5: 28 Feb 2013, 22:23 »

Jeg kigger også med her!! Jeg har aldrig forsøgt mig i MLS, men ligesom Shaft er jeg også fascineret af det amerikanske draftsystem!

Hvor er San Josés logo i øvrigt pisse grimt...........!
Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: l1l - The 'Quakes
« Svar #6: 28 Feb 2013, 22:39 »

Jeg vil lige sige tak for alle de pæne ord Smiley

Ligesom jer andre er jeg også meget fascineret af det amerikanske ligakoncept, ligegyldigt om det så er Fodbold eller i NBA eller en helt tredje ting Smiley



Jeg kigger også med her!! Jeg har aldrig forsøgt mig i MLS, men ligesom Shaft er jeg også fascineret af det amerikanske draftsystem!

Hvor er San Josés logo i øvrigt pisse grimt...........!

Haha ja du har fat i noget der, omkring logoet Wink
Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: l1l - The 'Quakes
« Svar #7: 01 Mar 2013, 22:07 »


The 'Quakes


Part 2


Forventninger til sæsonen

Jeg har nu fået spillet optakten, samt den første ligakamp i sæsonen og derfor er det blevet tid til at kigge på hvilke forventninger jeg har til sæsonen. Samtidig har vi været igennem den første draft, hvilket betyder at truppen nu er blevet registreret til den kommende sæson og der vil derfor ikke ske de store ændringer foreløbigt.

Jeg har i optakten byttet nogle af mine spillere for første rundevalg i de næste to års Superdraft, hvilket er den draft hvor man kan vælge nye unge talenter fra. Dette har jeg gjort i håb om at der vil komme en del store talenter i de kommende år og på den måde få et rigtig stærkt hold til næste sæson, hvilket forhåbentlig vil kunne give mig en plads i playoff runderne i den kommende sæson. De spillere som jeg har byttet, har ikke været førstevalg på deres respektive pladser, men har til gengæld været rigtig gode backups, hvilket betyder at bredden på mit hold er blevet svagere.

Optakten har været noget rodet, 2 nederlag, 3 uafgjorte og 4 sejre er det blevet til, mens den første kamp i ligaen endte 1-1 imod New England Revolution, som er seedet til at ende 5 i Eastern Conference, så det er godkendt. 

Jeg tror at dette bliver en svær sæson med forhåbentlig op ture, men også nedture. Jeg tror ærligt talt ikke at det bliver til playoff i denne sæson, men jeg håber på at kunne ende omkring midten af Western Conferencen. Jeg har hentet en del spillere fra holdets akademi og jeg glæder mig til at se hvordan de udvikler sig.




Optakt
Atlanta Silverbacks 1-3
Minnesota Stars 3-1
Tampa Bay Rowdies 1-1
FC Edmonton 4-0
Charlotte Eagles 0-2
Carolina RailHawks 1-0
Richmond Kickers 1-1
Pittsburgh Riverhounds 5-1

MLS
New England Revolution 1-1

Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: l2l - The 'Quakes
« Svar #8: 02 Mar 2013, 21:19 »


The 'Quakes


Part 3


Holdet

Jeg synes lige at jeg ville give jer et indblik i den trup der skal kunne give os nogle sejre i denne sæson.

Målmænd:
Jon Busch (35) - Eric Kronberg (28)Evan Newton (23)

Forsvar:
Steven Beitashour (25)Jason Hernández (28)Jed Zayner(27) Ramiro Corrales (34)Justin Morrow (24)Víctor Bernárdez (29)Ike Opara (23)Guillermo Peralta (15)

Midtbane:
Ernie Olvera (15)Sam Cronin (25)Brad Ring (24)Lewis Foster (16)Jacob Hustedt (22)Marvin Chávez (28)Mehdi Ballouchy (28) Rafael Baca (22)Shea Salinas (25) Sam Garza (22)Simon Dawkins (24, Lånt)William Rodríguez (15)Corbin Crawford (16)

Angreb:
Alan Gordon (30)Chris Wondolowski (28)Talles Cunha (22)Juan Agudelo (19)

Hvis man kigger truppen igennem, kan man se at der både er masser af rutine, samt helt unge spillere på 15-16 år i truppen. Disse helt unge spillere er hentet fra klubbens akademi (I spillet samarbejdsklub) i håb om at en enkelt eller to af dem vil kunne udvikle sig til at blive gode førsteholdspillere i løbet af et par sæsoner. Desuden er de hentet for at have lidt bredde i truppen.

Holdets helt store svaghed er på midtbanen, hvor kanterne simpelthen ikke har særligt meget kvalitet. Dette vil blive det næste sted jeg ønsker at forstærke holdet. Holdets største styrke synes jeg ligger i angrebet. Her har vi masser af kvalitet både i de startende Chris og Talles, men også på bænken i form af Alan og Juan. Desuden er angrebet aldersmæssigt sat rigtig godt sammen, med to unge spillere i Talles og Juan og med to lidt ældre spillere i Alan og Chris.

« Seneste Redigering: 03 Mar 2013, 15:27 af chackpercom » Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: l3l - The 'Quakes
« Svar #9: 03 Mar 2013, 15:27 »


The 'Quakes


Part 4


The ’Quakes overasker ikke

Vi er nu nået 8 kampe ind I sæsonen, og som sagt tidligere, regnede jeg ikke med, at det blev den store solstrålehistorie i denne sæson. Det har indtil videre også vist sig at holde stik. For efter de første 8 kampe ligger The ’Quakes på en middelmådig 7. plads i Western Conference, som er bestående af 9 hold. Tre sejre, to uagjorte og tre nederlag er det blevet til, samt en målscorer der hedder 7-7.

De næste par kampe ser også ud til at blive svære. Det gør de, da to af vores største profiler er blevet skadet og er derfor blevet placeret på ’’ukampdygtige listen’’. Nu sidder i sikkert og tænker:

''Hvad er’’ ukampdygtige listen’’?

Ukampdygtige listen, er en liste hvor man kan sætte sine skadede spillere ind på efter at de er blevet skadet. Den gør spillerne ukampdygtige på en periode af 6 kampe, hvilket betyder at man i mellemtiden kan hente erstatninger ind til at tage over for de skadede spillere. Når en spiller bliver skadet, skal man enten placere dem på ukampdygtige listen eller på ’’sæsonafsluttende listen’’ der gør dem ukampdygtige i hele sæsonen. Hvis de bliver placeret på den liste, vil de ikke kunne spille/blive registreret til at spille i resten af  sæsonen.

''Hvorfor er netop disse lister lavet?''

De er lavet pga. det transferssystem der findes i den amerikanske liga. Jeg kender ikke helt til reglerne, men jeg tror det har noget at gøre med at de spillere som ikke bliver registreret til at spille ligafodbold, kommer på den såkaldte waiverliste. Herefter kan resten af klubberne i ligaen så vælge at hente de spillere de vil, i de såkaldte waiver drafts. Det er ret indviklet. Men når man sætter sine spillere på en af de to lister, så bliver han ikke placeret på waiverdraften, hvorefter man så efter endt periode kan vælge at registrere ham igen.
Ret mig endelig hvis jeg er forkert på dette punkt.

De to spillere som er blevet skadet og som er kommet på ’’ukampdygtige listen’’ er vores aldrende førstemålmand Jon Busch som er ude i fire til fem uger, samt vores stjernespiller og angriber Chris Wondolowski.




MLS
Houston 2-1
Toronto FC 0-2
Seattle 1-1
Vancouver 1-0
New York Red Bulls 0-1
Real Salt Lake 2-0
Philadelphia 0-1


Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: l4l - The 'Quakes
« Svar #10: 05 Mar 2013, 21:20 »


The 'Quakes


Part 5


The Quakes svinger stadig i niveau

Vi har nu fået spillet hele 20 kampe af sæsonens 34 kampe. Og for at være ærlig, så er der ikke sket det store. Vi ligger stadigvæk på en 7. plads i Western Conference og spiller stadigvæk på et skræmmende skiftende niveau. I den ene kamp kan holdet spille rigtig flot fodbold, for så kampen efter, at spille lige så godt som et serie 6 hold i Danmark. Det viser de seneste 12 kampe også, 5 sejre, 2 uafgjorte og 5 nederlag er det blevet til.

Pinligt exit af US Open Cup

Ikke nok med at holdet har spillet halvt godt halvt skidt i ligaen, for det meste nok skidt, så har holdet også vist ufattelig dårlig niveau i den amerikanske pokalturnering US Open Cup. I tredje runde af turneringen, som var den runde vi startede i, skulle vi møde 3. divisionsholdet Rochester Rhinos. Her vandt reserverne en meget kneben 1-0 sejr, hvor spillet var meget lige. I fjerde runde skulle vi så møde Charleston Battery, som lagde i samme division som Rochester. Denne gang turde jeg ikke kun at bruge reserverne, grundet deres smalle sejr over Rochester. Alligevel måtte jeg måbende se til mens mit hold tabte 2-1 i forlænget spilletid.

Víctor Bernárdez udtaget til MLS Allstar Holdet

Víctor Bernárdez har været en af klubbens bedste spillere i år, og som den lille overskrift siger, så er han blevet udtaget til MLS Allstar Holdet. Holdet består af 22 spillere og skal i år spille imod Chelsea. Så en lille positiv nyhed her efter den seneste tids blandende resultater.




MLS
D.C. United 1-0
Vancouver 2-5
Chivas USA 1-0
Columbus 4-2

Los Angeles Galaxy 2-3
Sporting Kansas City 0-1

Real Salt Lake 3-1
Colorado 2-3
Los Angeles Galaxy 0-1

Portland 1-1
FC Dallas 1-1

Real Salt Lake 5-0

US Open Cup
3. Runde: Rochester Rhinos 1-0
4. Runde: Charleston Battery 1-2 f  

Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: l5l - The 'Quakes
« Svar #11: 05 Mar 2013, 23:28 »


The 'Quakes


Part 6


San Jose ramt af skadesproblem

I den resterende del af sæsonen, har vi været utroligt skadesplaget. På et tidspunkt af de resterende 14 ligakampe, havde vi hele 7 profiler skadet. Dette gik selvfølgelig også ud over resultaterne, da vi havde en tendens til at lukke sene mål ind i mange af kampene. Men efter lidt tid, begyndte reserverne at træde i karakter og pludselig lagde vi til at skulle spille playoff, efter en rigtig god periode imod slutningen af sæsonen.

Dette kan også ses i at en af vores spillere blev kåret til månedens spiller i MLS 4 uger i træk. Alan Gordon blev kåret til det en enkelt gang, mens vores AllStar spiller Víctor Bernárdez fik den 2 uger i træk, inden at vores angriber Talles Cunha også fik den i en uge, hvor han scorede 4 mål imod La Galaxy. Hvorfor titlen hedder månedens spiller i MLS, men samtidig har en vinder hver uge skal jeg ikke kunne sige, men det hedder den altså.

Flot sæson af The ’Quakes

Vi endte på en helt utrolig flot 5. plads, hvilket langt overgik de forventninger jeg havde inden sæsonen. Dette betyder også at vi skal spille imod Colorado om en plads i Western Conference Playoff semifinalerne. Jeg må endnu engang sige at jeg ikke har de store forventninger til Playoff slutspillet, men jeg håber selvfølgelig på den helt store overraskelse.




MLS
FC Dallas 2-0
Vancouver 2-3
Chicago 1-2

Seattle 1-1
Montreal Impact 2-3
Colorado 3-1
Chivas USA 2-2
Chivas USA 5-1
Portland 0-1
Seattle 3-1
FC Dallas 2-1

Colorado 3-4
LA Galaxy 4-0
Portland 1-2

Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: l6l - The 'Quakes
« Svar #12: 06 Mar 2013, 17:07 »

Hej alle sammen Smiley

Til jer som følger denne blog, kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogle ting i gerne så ændret eller i mener som ikke er så godt.

Har stadig et par updates liggende der er skrevet, men kunne da være dejligt at høre lidt responds Wink

På forhånd tak
Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: l6l - The 'Quakes - Ny Afstemning
« Svar #13: 06 Mar 2013, 18:41 »

Har lige sat en afstemning op, da jeg gerne vil høre jeres mening Smiley
Logged

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: l6l - The 'Quakes
« Svar #14: 06 Mar 2013, 19:42 »

Hej alle sammen Smiley

Til jer som følger denne blog, kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogle ting i gerne så ændret eller i mener som ikke er så godt.

Har stadig et par updates liggende der er skrevet, men kunne da være dejligt at høre lidt responds Wink

På forhånd tak

Jeg syntes det er en god blog, og egentlig ser jeg ikke noget jeg syntes skal laves om. hvad er din plan egentlig med indkøb, vil du kun satse på amerikanske spillere eller hvordan??
« Seneste Redigering: 06 Mar 2013, 20:00 af impervious » Logged

Brøndby IF!!!!

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010