home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 442 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Arbejdsløs manager
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Arbejdsløs manager  (Læst 12073 gange)
løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Arbejdsløs manager
« : 17 Jan 2013, 09:52 »

Lige siden det har været muligt at jeg altid haft et spil kørende i FM, hvor jeg er startet op som arbejdsløs og gerne med så mange lande og stor database, som overhovedet muligt. Så det blev naturligvis også gjort da jeg havde hentet FM13 på Steam.

Det foregår således at jeg opretter mig som manager, starter arbejdløs og så snart at spillet er klart, så går jeg på ferie og sætter den til at søge ALLE jobs der er ledige. Det har indtil videre bragt mit vidt omkring.

Den første klub jeg blev enig med at skrive kontrakt på et halvt år med Athlone FC i Nordirlands anden bedste række. Ikke just star quality på nogle pladser, men alligevel lå de 3´er i rækken da jeg overtog. Jeg kom med en vision om at komme med min free flowing angrebsfodbold klar til at skabe Nord irlands svar på Barcelona. Første kamp: nederlag på 3-0.... Visionen med at kaste backsene frem som wingbacks spille sig igennem modstanderens midtbane og forsvar med førstegangs afleveringer blev hurtigt lagt på hylden og erstattet med en forsvar der stod dybt på banen, og kontrafodbold blev introduceret for nord irerne. Det viste sig at være en succes, de to tophold der havde langt sig i spidsen af rækken blev begge slået på både hjemme og udebane og en semi-finale plads blev nået i cupturneringen.

Da kontrakten løb ud var jeg som udgangspunkt interesseret i at forlænge jeg syntes at jeg havde fået bygget et godt hold op, så fundamentet var der til at bygge videre til næste sæson, så en oprykning måske kunne komme på tale. Det var lige indtil at mit hold blev "rippet" da mine spillere var på amatør kontrakter var det let for større hold at "stjæle" mine bedste spillere. Dette var den primære årsag til at jeg valgte at arkivere Athlones kontrakt forlængelse i skuffen, så det endte med at klubben løsgav mig den dato min kontrakt løb ud.

Så stod jeg der og var arbejdsløs igen, januar 2013. Men med en selvopfattelse af at mine udsigter til et rimelig job evt. i en engelsk blue square klub var til stede. Det viste sig der var større bud efter mig længere syd på så jeg endte i portugals 2. div Trofense.

Det portugisiske eventyr viste sig ikke at blive langt, tre kampe blev det til på den iberske halvø. I de tre kampe blev der lukket 9 mål ind og 0 mål scoret. Efter de tre kampe stod det klart at der skulle forstærkninger til klubben, hvilket viste sig at være umuligt, da bestyrrelsen tog klubbens økonomiske situation lidt mere alvorligt end jeg selv. Der var INGEN penge til transfers og slet ikke til at forøge lønbudgettet. Det resulterede i en opsigelse med det samme, da jeg trods alt havde lidt ambitioner.

Arbejdsløs igen foråret 13.
Jeg gik på endnu en gang på ferie og lod spillet søge alt hvad der bare mindede om et job. Denne gang gav det positiv respons. Luton Town i Blue square. En klub der tydeligvis havde underpræsteret og som jagtede fordoms storhed. Lidt udenfor play-off og med et hold der med nogle forstærkninger næste sæson ville kunne snakke med om oprykning til league 2.
Jeg spillede sæsonen ud og skabte rimelig resultater, stadig med at stå dybt og med kontraspil som min foretrukne spillestil. Da der manglede et par kampe stod det klart at play off ikke var mulig, så der blev spillet med et par reserve spillere for at se dem an, til den kommende sæson. Det stod her klart at der manglede et par spillere til bredden til en lang sæson i Blue square. Så snart at sommerferien ramte Luton, gik jagten ind på forstærkninger til Luton. Der blev hentet fra Portugal, en venstre back jeg havde øje på i Trofense en ungdomsmålmand og angriber der ikke havde fået forlænget i man. city. og en række andre bredde spillere. Nogle bedre end andre, men alle spillere der var bedre end der var i truppen. Så nu med ambitioner om at spille lidt mere "poleret" fodbold. og spille med om oprykning.
Pre season gik ikke specielt godt, små et måls nederlag til championship klubber og league 2 klubber. Bla. klubbens nyeste samarbejdspartner Blackpool. Hold der var stærkere end os, så derfor var knebne nederlag i bund og grund godkendt.
Den dårlige stime af resultater fortsætte desværre i ligaen og da der var spillet 10 kampe var det kun blevet til to sejre, to uafgjorte og 6 nederlag. Længere var snoren ikke fra bestyrrelsen. FYRET !!!

Fyresedlen kom som lidt af et chock, specielt fordi at jeg ikke var belvet "advaret" af hverken bestyrrelsen eller af spekulationer i pressen... Arbejdløs igen.

Denne gang skulle det vise sig at være en lang periode uden klub og jeg skulle helt hen til sommeren 14 før det rigteige job tikkede ind i min indbakke. Der kom tilbud fra et række porugisiske 2. div klubber og nogle få fra Blue square south og North. Men ikke noget der tiltalte, mest prominte af budene var at blive træner for FC. Portos´s 2. hold, men syntes at jeg havde haft min tid i Portugal for nu.

Ledøje-Smørum
LSF blev min nye klub. Oprykket fra Danmarksserien uden nogle folk i trænerstaben overhovedet. Så efter at jeg havde skrevet under på et et årig kontrakt var det kun jeg og direktøren der var ansatte i klubben. En gruppe spillere på amatør kontrakter, hvor de bedste som første fik stukket deltid kontrakttilbud i hånden. Dernæst blev Thomas Hoy ansat til ass. manager. en spiller med god kendskab til det københavnske fodboldmilø.

Pre season har indtil videre være godkendt, 3 sejre over Greve, Odsherede og Advedøre. Mere følger senere Smiley
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #1: 17 Jan 2013, 10:09 »

Selv om det er lidt en wall of text, synes jeg stadig det er spændende læsning da min lyst til llm lige for tiden er rimelig stor. Håber du fortsætter.
Logged

FC Barcelona

løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #2: 18 Jan 2013, 14:02 »

Tid en lille update. Der er kun blevet spillet en kamp siden sidst, men regner med at få banket pre season igennem og komme igang med turneringen igang i løbet weekenden. Kæresten skal på arbejde, så der skulle være tid nok til at fordybe sig i de sidste deltajer op til sæsonstart.

Den ene kamp blev først til en 4-0 sejr over Avedøre, den skrappe læse ville kunne se at jeg havde nævnt kampen imod Avedøre i det første indlæg, men det var så Humlbæk der stod for skud i den kamp. Men som sagt 4-0 sejr over, hvor sejrsmålet blev sat ind fra egen bane halvdel af trialisten Christian Dybkjær. Et mål der efter egen mening ville være kanditat til månedens mål her på sitet. Da jeg så forsøgte at gemme kampen og målet, så det kunne uploades crashede spillet.... DAMMIT !!!

Efter genopstart blev kampen spillet igen og denne gang blev det til en 0-0 løsning. Så pre-season so far er 4 kampe 3 sejre og 1 uafgjort.

Der er blevet hentet en del nye ansigter til LSF, dog ingen prominente navne der får nogle klokker til ar ringe, Det er kun ungdomsspillere der har haft svært ved at slå til i andre klubber, hvor den største er en reserve målmand fra FCK, af græsk afstamning. Det er hvad der er til at tiltrække, så godt et ry har LSF trods alt heller ikke, men det vil det får det Wink

Nu hvor truppen er på plads er det på tiden at få styr på personale situationen i klubben. Der var som før skrevet, ingen trænere eller noget som helst andet tilknyttet klubben da jeg kom til og som noget af det første fik jeg fingre i en ass. manager. Dette for at få styr på træningen både til hverdag og pre match. Men også for at kunne sætte flueben ved "Unrealistic targets" når der skulle søges på spillere. Dernæst fik min chairman til opgave at ansætte trænnere, fys og scouts  til klubben. Noget han kvitterede med ved at ansætte en director of football. Hvad man så lige skal bruge sådan en til i 2. div.... Om ikke andet blev der derefter hans opgave at ansætte trænere, scouts etc. Noget som han indtil videre har svigtet med, derfor efterlyser jeg nu personale på alle fronter. De store overvejelser ligger på om man kan klare sig uden en scout ? hvor mange trænere skal der ansættes ? Skal der satses lidt mere økonomisk på at få en dygtig fys. ? og kan man bruge en head og Youth til noget som helst når man ikke rigtig har noget ungdomshold... OG det mest vigtige spørgsmål om noget, i en klub af de mindre, hvor mange penge skal man smide efter hver enkelt ?

Det var lidt om de overvejelser jeg går og skumler med, kom gerne med lidt feedback omkring hvordan i har organiseret jeres personale i klubben og hvor meget i satser på at det har kvalitet, specielt når man er i en mindre klub ?

En anden ting jeg har gået og undret mig over er noget mere generelt, hvor mange af jer spiller på engelsk og med engelsk valuta ?? Jeg selv har spiller FM siden det hed CM og kan ikke indordne mig med at skulle sidde og læse det på dansk og omregne løb og transfer fee om til pund fra danske kroner...

Thats all... God weekend  Cool
Logged

løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #3: 21 Jan 2013, 08:54 »

1. Halvsæson gennemført.

Inden sæsonstart kom personale situationen på plads i Smørum. Der blev ansat en scout, en coach, en head of youth og en fys. Mest opsigtsvækkende var signingen af min fys. som var den tidligere Aab-bomber "Røde Romario" AKA. Erik Bo Andersen. Et par stykker af dem ville blot skrive på amatør kontrakter, så den finansielle del af det blev ikke noget problem.
En ting der gav lidt uro i klubben omkring sæsonstart var at klubben kom under en transfers embargo på grund af forhandlinger om et salg. Det brød desværre sammen, et spinkelt håb om at det var en ny kasi-jesper med massere af millioner til rådighed forsvandt. Klubben er dog stadig til salg...

På fodboldbanen var det ligefør at tomulten omkring klubben kostede i den første kamp. Bagud efter første halvleg 2-0 til FC Helsingør. Lidt justeringer i pausen resulterede dog i en 4-2 sejr. Ellers har efterårs været noget af en rusjetur. Med flotte sejre bla. 0-1 på udebane over HIK som på det tidspunkt lå nr. 2 og med pinlige nederlag på søllerød-vedbæk og Glostrup Albertslund. Alt i alt er det blevet til 15 kampe med 6 sejre 8 nederlag og 1 uafgjort med en målscore på -3 Hvilket er nok til 11.plads 8. point ned til stregen.

I min egen optik en ganske fin halv sæson, set i lyset af nogle resultaterne hvor den største udfording har været at holde moralen oppe i truppen. Hvilket blev noget besværret af at min assitent mente at den anføre jeg havde udnævnt ikke var god nok, så ville skulle skifte. den vogn hoppede jeg med på. Til stor fortrydelse da det resulterede i en blandet rekation i truppen. Heldigvis flaskede resultaterne sig så moralen blev oprethold i kampene efter denne fadæse.

I cuppen gik det også over alt forventning, hvert fald hvis man spørger bestyrelsen som stadig roser mig i deres månedelige feedback, for at have gjort en god figur i turneringen. Vi kom til tredje runde, ved først at slå Tårnby, så Kastrup og i 3. runde ventede så FC Midjylland som tog hjem til heden med en 4-1 sejr i baggagen.

Nu er der vinterpause, klubben er lige igen blevet forsøgt solgt uden held og træningkampene op imod forsæsonen er ved at flade på plads. Jeg regner ikke med at der vil komme de store transfers i januarvinduet, mest fordi at klubben ikke har midlerne til det og samtidig fordi at jeg syntes truppen har kvalitet nok til at holde sig over stregen. En lille flig af mismod har dog sneget sig ind, da jeg har i nogle kontrakforlængelser med et par stykker af klubben sbærende kræfter pt. ikke kan tilbyde nok i løn. Så spørgsmålet er om det lykkes at forlænge med dem i løbet af foråret og vil jeg så i givet fald selv have lyst til at forblive i klubben, hvis det hold jeg har bygget op falder fra hinandne pga. manglende økonomi ? Forhåbentlig kommer Kasi-Jesper og køber hele molevitten hurtigst muligt Wink

En sidste ting, hvis I har lyst til at en række fantastiske scoringer ( indtil videre 2) fra smørum så søg på brugeren gunner_446 på youtube Peace
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #4: 21 Jan 2013, 13:10 »

Der er jo ingen tvivl om at lower League management er en vellidt gren inden for FM genren, og jeg er helt sikkert også meget facineret af dette. I år har jeg selv lagt det på hylden, men vender ganske sikkert tilbage til det senere i år eller næste år.

Jeg følger helt sikkert med i din blog, da jeg som ovenfor skrevet syntes det er interessant og spændende! Rent praktisk er jeg glad for du har kortet gevaldigt ned på opdateringerne, da dette holder mange fra at følge med. Det kunne også være fedt med mere grafik.

Det kan jo selvfølgelig være et valg at kører "minimalistic" style, og så er det jo ok.

Held og lykke med livet i 2. division, for jeg var der selv i FM 12 versionen, hvor frustrationer som manglende lønbudget, transferbudget på 0 og bedre klubber der hugger ens stjernespillere var i fuldt flor.

Jeg følger! Smiley
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #5: 25 Jan 2013, 08:55 »

Så er forårs sæsonen godt igang, med blandede resultater. Det bedste en uafgjort på udebane imod B93. Et par sejre er det også blevet til, men sejre som papiret skulle komme. Og er derfor mest stolt af 1-1 på Østerbro stadion.

5 kampe inde i foråret, kom klubben med tilbud om en et årig forlængelse, et tilbud jeg i første omgang takkede nej til, da jeg ikke er sikker på klubben finansielle fremtid. Klubben var på det tidspunkt ved at blive solgt, ligesom to gange tidligere... Resultat af de forhandlinger vil jeg gerne se inden jeg overvejer om en forlængelse af fodboldeventyret i københavnerforstade t kan blive aktuelt.

Efter lidt skriveri i pressen, om hvor dårligt forhandlinger gik om salget af klubben, gik det pludselig igennem. Kaspar Nielsen er klubbens nye formand og alt håb om at det var en millardær der kom og overtog klubben forsvandt hurtigt. Umiddelbart er den eneste forskel på den nye ejer frem for den gamle, at den nye har noget bedre bankforbindelser. Det første han gjorde var i hvert fald at tage et lån på 42000 £ i klubben til at dække en mindre gæld og få den dale drift til at køre mere stabilt.

Nu er klubben kommet på nye hænder, vi er solidt placeret 8 point over stregen og har et hold der kan være med i 2. div. så er spørgsmålet bare om jeg vil forlænge.... ?
Logged

McI
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #6: 02 Feb 2013, 08:57 »

Spændende!.. Jeg startede også selv op som arbejdsløs, og fik også job i Athlone FC.. Det var dog ikke nemt, så skiftede til Danmark hvor jeg stod i spidsen for først Albertslund, dernæst døllefjelde-musse.. Begge klubber, ingen succes! Så fik jeg tilbudt jobbet i Roskilde FC, hvor målet var oprykning fra 2.division i løbet af de næste to sæsoner.. Første sæson blev jeg nummer 3, og anden sæson kom oprykningen efter hvad der viste sig at være en walkover! Så nu står den på 1.divisions bold i Roskilde igen Smiley

Er klart fan af LLM. Den tilfredshed det giver at kæmpe sig op igennem rækkerne, fra klub til klub, den finder man ikke noget andet sted i spillet..

Følger med, keep it going!!
Logged

Kom så de hvii´!!

løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #7: 05 Feb 2013, 09:40 »

Dejligt at høre at man ikke er den eneste der sætter pris på LLM Opstemt

Så er sæsonen slut i smørum og overlevelsen kom i hus en spillerunde før sæsonafslutningen. Med en 2-0 sejr over lokalrivalerne fra Ballerup. Bl.a. på mål af Nikolaj Hansen. Hans første mål i 22 kampe...  se det her: http://www.youtube.com/v/Dmgi-09Q8n4 Wink

Der kom tilbud om kontraktforlængelse et par gange fra smørum, men med en skrantende økonomi der betød at de forstærkninger der skal til for at gøre en mere seriøs figur i 2.div ikke var mulige valgte jeg tidligt i forårssæsonen at jeg til sommer ville finde nye græsgange.

De nye græsgange blev i Italien. Nouevo Campobasso. Serie C.... Bestyrelsen er tilfredse med en midterplacering, med et lønbudget på 16K £ og transfers budget på 0£ er jeg spændt på at se hvordan det kommer til at gå. More to follow Smiley
Logged

MunkKasper
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #8: 12 Feb 2013, 04:32 »

Øv, håbede du signede en ny kontrakt med Smørum !
- Men følger helt klart med, da jeg også godt kan lide LLM, og tit har tænkt at starte som manager uden job.
En lille ris er dog at jeg synes du skal tilføje lidt grafik, da dette ville være det sidste til en ellers vildt god og spændende blog !

Logged

løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #9: 15 Feb 2013, 08:56 »

Så er der blevet tid til en lille update fra det italienske. Da jeg tiltrådte sat jeg mig ned og resonerede over hvad der var gået godt og hvad der var gået skidt i de foregående stillinger jeg havde haft. På papiret var det bedste hold jeg havde haft været i Luton og der gik det helt i kage, modsat i Smørum, hvor den beskedne succes med en overlevelse ikke lige lå i kortene med så ringe et hold..... Jeg kom frem til at den største forskel på min tid i de to klubber var antallet af købte spillere... i Luton rewampede jeg stort set hele start 11´eren hvorimod i Smørum blev truppen forstærket med nogle få og der blev gjort lidt ved bredden... Ergo, få, men gode signings var nødvenidg for at opfylde målet i Campobasso. Eller Nouevo Campobasso, lidt reseach på nettet har afsløret at klubben har været fallit et par gange, senest i 2003 hvor man fik en ekstra klub med i samarbejdet og derfor den " Det nye" Campobasso..eller Ulvene (Lupi) om man vil.

Efter en gennemgang af truppen viste dig sig hurtigt at der var få pladser der trængte til forstærkning. Hele højresiden var ringere en reserverne i Smørum og målmandsposten stod til at skulle være en kamp imellem to ungdomsspillere... Så jagten gik ind på en målmand, en højre back og en højre midt. Målmandsposten og backen blev besat af to italienere Leone og Esposito og til højre midt blev der hentet en brasilansk fyr med navn Finazzi. Dermed ikke sagt at det var slut med forstærkningerne, for man kan jo altid brug en ekstra angriber Wink To blev det til, en slovener der har sin italienske fodbold opdragelse i A.C.Milan, Uroš Palibrk og Ramazotti, en brasiianer der tidligere ar spillet få kampe i den bedste portugisiske liga. De få signings kom på plads, desværre med lidt for meget i lønningsposen til den enkelte, så lønbedgettet pr. er 2-3000 £ pund over om ugen, men med en bestyrelse der rask væk smider penge i klubben, håber jeg ikke det bliver et problem. Jeg har endnu ikke prøvet at blive fyret pga. dårlig økonomi, men en gang skal jo være den første..

Pre season gik rigtig godt, træningskampene var arrangeret da jeg skrev under med klubben og et hurtigt glans ned over dem afslørede at  det var både hjemme og ude kampe imod hold af forskellig kaliber. Så det passede mig ganske fint, lige indtil at det gik op for mig at man i Italien har noget der hedder Serie C cup... Den starter midt i pre season med et gruppespil, hvor man er tre i hver gruppe. Skulle jeg tage sidde kampe som træningskampe ? eller forsøge at tilpasse det sådan at jeg ville have mulighed for avancement og se hvor langt jeg kan komme i turneringen Huh...

Jeg valgte det sidste, hvilket betød af der blev spillet hele og halve træningskampe udelukkende med ungdoms og reserveholdsspiller e, med indianerfodbold til følge. Det værste/mest underholdene eksempel var en kamp imod Sora hvor vi efter en halv time var forand 3-0 ved halvleg stod der 3-3 og kampen endte med en 7-4 sejr til Campobasso Smiley De 5 træningskampe endte med 4 sejr og en uafgjort.
De to kampe i cuppen endte begge med sejre, så et ifølge pressen overraskende avancement blev en realitet. Er nu spændt på at se hvor langt vi kan gå i den turneringen, er vist eferhånden på tide at jeg kan skrive mere en personlig hæder ( manaer of the motnh i Athlone) på cv´et. Et trofæ, kunne være fedt.

Den første kampe, i ligaen er spillet en hjemmekamp imod Sorento, som i af medierne er tippet til at vinde ligaen, vi selv er spået en placering som nr 11.... Ikke desto mindre blev det til en hjemmesejr på Nuovo Romagnoli på 1-0 målscore Ramzotti, med et drøn fra 25 meter. han havde ellers været skadet igennem hele pre season og var først lige kommet tilbage fra lazarettet. Som super sub nedlagde han favoritterne som ikke kom til noget helst, en sold defensiv sørgede for at det primært blev til skud udefra. Farligst var Sorento på hjørnespark, men når de udplacerede Leone i målet så stod Esposito og heade væk på stregen.

Så alt i alt en godkendt start på det italienske eventyr, hvor de få signings har styrket truppen. Medierne siger nr 11, jeg er optimistisk og siger at vi godt kan gøre slutplaceringen 1 cifret.

Nogle få har kommenteret på mine indlæg og efterlyst noget grafik af en eller anden art. Det er selvfølgelig pissefedt at i gider at læse det jeg skriver med slå og stavefejl. og endnu federe at I gider at kommentere på det !! Men når det kommer grafik så er den simple grund fra fraværet at jeg ikke gider... Jeg har lyst til at fortælle en historie om hvordan det kan gå når man starter fra nul. Det kan være det kommer en dag, men ikke imorgen Wink

More to follow Smiley
Logged

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #10: 15 Feb 2013, 18:31 »

følger skam med, men du har ret i at noget grafik ville pynte!!
Logged

Brøndby IF!!!!

gizmo117
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #11: 16 Feb 2013, 18:54 »

Uden Tvivl Den fedeste blog jeg har læst og sidder virkelig med overvejelserne om at starte et game arbejdsløs
Logged

MunkKasper
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #12: 17 Feb 2013, 01:16 »

Uden Tvivl Den fedeste blog jeg har læst og sidder virkelig med overvejelserne om at starte et game arbejdsløs
Det gør jeg virkelig også, da jeg også elsker LLM Wink
Logged

løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #13: 26 Feb 2013, 08:50 »

Så blev det tid til en lille update fra det italienske. Sæsonen skrider stille og rolig fremad, spiller i snit 1,5 kamp om dagen. Da det er det som jeg p.t har tid til. (Kæresten og jeg venter første barn om en måneds tid, så der kommer sikkert en længere pause)

Der er indtil videre blevet spillet 7 kampe i ligaen, resultaterne af disse placere Campobasso på en 8. plads. De hold som der er tippet som top hold har vi spillet lige op med og kun uheld har gjort at vi ikke er ubesejret. Spillet har kørt i alle kampene, men nogle få ukoncentrerede øjeblikke har kostet en række point, sidst i kampene. Det er åbenbart resultatet af at have en ungt hold.

De nye spillere har gjort det godt. Målmand Leone er en nogenlunde stabil sidste skanse, der trækker en del gode redninger ud af ærmet. Bedst af angriberne har været Uroš Palibrk der jævnligt har smidt bolden i netmaskerne. Desværre er han lige løbet ind i en skade, så Ramazotti og De Luca udgøre angrebet pt.

Rent taktisk prøver jeg at holde mig til den gamle frase " keep it simple, stupid" Atlså med en flad 442. En CF og en Peacher oppe forand. Centralt på midtbanen er der En ball winingmid og en Box to box. Afhæningt af om det er på ude eller hjemmebane pillet lidt ved den genereller stil. På hjemmebane prøver vi at spillet kontrolerende fodbold med korte afleveringer og på udebane er det kontrabold og en mere direkte spillestil. Ingen touch line shouts som udgangspunkt, men som kampene skrider frem, sker det at de bliver bedt om at skyde på alle hvad der rører sig eller andre ting der efter min mening kan give os en fordel i kampen. Eftersom spillet nogle gange kører rigtig flot på hjemmebane overvejer i nogen grad at overføre det til udebane også imod de mindre hold. Et mindre taktisk eksperiment jeg havde brugt i pre season med en to angribere en og 10¨er bagved kostede os videre deltagelse af Serie C cuppen. Hvilket var både godt og skidt. Godt for, så kan jeg koncentre mig om ligaen. skidt fordi vi glippede muligheden for et trofæ som jeg i min egen optik kunne være outsider til.

Jeg omtalte i forrige indlæg økonomien i klubben, som værende noget usikker. Lønbudgetet bliver overskreden med  en smule, betyder at bestyrelsen fra tid til anden smider nogle tusinde kroner efter klubben.

Det var alt for nu Smiley
Logged

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Arbejdsløs manager
« Svar #14: 07 Mar 2013, 14:25 »

hvordan har den lille det ? Smiley
glæder mig til næste update kommer Smiley
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010