home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1314 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #18 Erobringen af verdenstoppen
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: #18 Erobringen af verdenstoppen  (Læst 10414 gange)
mathiasnh
Førsteholdsspiller

Sv: #14 Erobringen af verdenstoppen
« Svar #30: 26 Jan 2013, 21:27 »

Så skulle SS'ene i update #14 gerne virke Smiley

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller

Sv: #15 Erobringen af verdenstoppen
« Svar #31: 28 Jan 2013, 20:40 »

15. Første periode i Schalke:

Ikke mange dage efter min ankomst i Schalke gik det løs i ligaen. Første opgør var en svær en af slagsen. Vi rejste til Signal Iduna Park for at møde mægtige Borussia Dortmund. Jeg havde forinden kampen lagt en særdeles defensiv strategi – lige efter mit hoved. En intens, og hårdt spillet kamp sluttede 0-0, hvilket jeg var yderst tilfreds med. Jeg roste spillernes gejst og vilje til at løbe en ekstra meter for holdet. Hvis jeg kunne få det banket ind i hovederne på holdet, ville vi kunne føre det langt.

Over de næste uger nærmede vinterpausen sig. Vi fik spillet et par kampe, og det stod klart for mig at vi manglede en ny angriber. Huntelaar var langt fra fordums styrke og Pukki var ikke engang i nærheden af start-elleveren. Jeg havde dog set et lys i Chinedu Obasi, men han var uheldigvis skadet efterårssæsonen ud. På den positive side var defensiven ekstremt stærk. Over de 7 kampe vi nåede at spille efter min ankomst lukkede vi blot 2 mål ind! Tilmed var vi endda ubesejret – flot, idet modstanderne blandt andet talte Leverkusen, Dortmund, Stuttgart og HSV. Men det chokerede mig alligevel, at angriberne var så ineffektive.

Heldigvis lukkede transfervinduet kort tid efter op, og vi hentede Manchester Uniteds lille mexicaner, Javier Hernandez. Han var kommet i overskud på Old Trafford, og han passede perfekt ind i den nuværende taktik. Derudover grublede jeg over, om mon ikke en ny kantspiller ville gavne truppen.

Kampe efter min ankomst

Taktikken + startelleveren

Ligastilligen ved min ankomst

Neal Caffrey!

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #32: 28 Jan 2013, 21:37 »

Har lige læst bloggen igennem, og det er lækkerier det her. Lidt en "kedelig" start i Schalke, med få mål og mange uafgjorte :-).
Jeg vil så småt følge med, og se hvad du kan udrette i Schalke

LasseSJ
Reserveholdsspiller

« Svar #33: 28 Jan 2013, 21:50 »

Håber der sker noget med dopingen igen på et tidspunkt, eftersom du vist ikke er helt færdig med det! (Jeg følger i øvrigt, og har gjort i et stykke tid Smiley)

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #34: 28 Jan 2013, 21:51 »

Har lige læst bloggen igennem, og det er lækkerier det her. Lidt en "kedelig" start i Schalke, med få mål og mange uafgjorte :-).
Jeg vil så småt følge med, og se hvad du kan udrette i Schalke

Mange tak for kommentaren! Smiley Det er dejligt

Ja, en noget "kedelig" start jeg har fået, men også min filosofi Opstemt

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #35: 28 Jan 2013, 21:52 »

Håber der sker noget med dopingen igen på et tidspunkt, eftersom du vist ikke er helt færdig med det! (Jeg følger i øvrigt, og har gjort i et stykke tid Smiley)

Jeg tror du har fået fat i den forkerte blog  Peace

Du skal vist finde Roche's blog

Neal Caffrey!

LasseSJ
Reserveholdsspiller

« Svar #36: 28 Jan 2013, 21:56 »

Jeg tror du har fået fat i den forkerte blog  Peace

Du skal vist finde Roche's blog

Hov, haha, det må du undskylde. Ikke desto mindre følger jeg stadig og har gjort det i et stykke tid. Haha Peace

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #37: 28 Jan 2013, 22:06 »

Hov, haha, det må du undskylde. Ikke desto mindre følger jeg stadig og har gjort det i et stykke tid. Haha Peace

Det gør ingenting, men er glad for at høre at du også følger med her! Smiley

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller

Sv: #16 Erobringen af verdenstoppen
« Svar #38: 29 Jan 2013, 18:43 »

16. Gab, gab, gab:

Jeg var simpelthen målløs. Det havde jeg aldrig troet ville kunne lade sig gøre. Vi spillede afgjort det mest kedelige fodbold jeg nogensinde havde set. Meget af det, hvis ikke det hele, faldt tilbage på mig. Udgangspunktet var en stram defensiv organisation, men elleve mål i fjorten betydningsfulde kampe var da alligevel imponerende. Eller rettere uimponerende. Jeg havde fra dag et lagt vægt på forsvaret, og det havde heldigvis båret frugt. Det var bestemt det mest positive i Schalke 04 for tiden. Hele fem 0-0-kampe var det blevet til, ud af de fjorten. Deriblandt mod Dortmund og Bayern München, hvilket trods alt var respektabelt. Men vi var altså også ubesejrede i de fjorten kampe. Så helt dårligt kunne man ikke kalde det.

Jeg turde ikke ændre på taktikken midt i den afgørende forårssæson. Med lidt god vilje var vi stadig i kamp om CHL-pladserne. Dog var det helt klart målet for næste sæson. En langtidsholdbar plan skulle være klargjort snarest.

Derudover har vi hentet Vicente Guaita til klubben. Han var kommet i unåde på Mestalla, og vi slog til, og hentede ham for knap 40 millioner kroner. Rimelig pris i forhold til, at han sandsynligvis ville være førstemålmand i truppen. Vi er netop gået ind i marts måned og hele fodbold fodboldverdenen er allerede begyndt at se frem til sommerens VM. Også mig – måske lurede et landstrænerjob i kulissen. Det havde jeg i hvert fald altid drømt om.

Vicente Guaita

Stillingen

Min tid i klubben - kampe

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller

Sv: #17 Erobringen af verdenstoppen
« Svar #39: 31 Jan 2013, 16:14 »

Tilfredsstillende afslutning:

Sæsonen var endelig slut. Nogle af spillerne var sendt på ferie, mens andre var selvfølgelig taget til det nært forestående VM i Brasilien. Jeg havde også selv taget nogle uger på ferie, da jeg bestemt havde tænkt mig, at tage til for at Brasilien overvåge holdene. Desværre var det uden dansk islæt. Det undrede mig egentlig, men om få år ville det ikke være sådan længere. Vi havde nogle ganske fine og unge talenter rendende rundt ude i Europa.

Men tilbage til Tyskland og Schalke. Vi sluttede sæsonen af med et par flotte resultater. Omend det bekymrede mig at nærmest størstedelen af vore kampe var uafgjorte. Ikke noget man ligefrem så ofte. Gennem min tid i klubben – i alt 24 kampe – havde vi blot tabt 2 kampe. Det var jeg selvfølgelig ovenud tilfreds med. Vi sluttede desværre på femtepladsen, bare et point fra de noget sjovere CHL-pladser. Voldsomt ærgerligt at tænke på, da vi kun manglede den ene sejr mere. Men, der var sandelig positive ting i spillet, især mod slutningen af kampprogrammet. Offensiven blev stærkere i takt med at vi slækkede lidt på det ufattelige stramme defensive fokus. Alt taget i betragtning synes jeg det var en godkendt halvsæson. Og dog, det nagede mig sindssygt at vi ikke skulle spiller Champions League næste sæson. Både sportsligt og økonomisk var det bare brandærgerligt.

Slutstillingen

Kampe
« Seneste Redigering: 31 Jan 2013, 19:42 af mathiasnh » Logged

Neal Caffrey!

LasseSJ
Reserveholdsspiller

« Svar #40: 31 Jan 2013, 16:56 »

36 mål i 34 kampe og 14 uafgjorte? Hold da op! Håber du får hentet en angriber der kan bombe løs Smiley

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #41: 31 Jan 2013, 17:07 »

36 mål i 34 kampe og 14 uafgjorte? Hold da op! Håber du får hentet en angriber der kan bombe løs Smiley

Det er decideret vanvittigt!  crazy

Det er bestemt også prioritet nummer 1, at få hentet en angriber Smiley

Neal Caffrey!

impervious
Reserveholdsspiller

« Svar #42: 31 Jan 2013, 19:10 »

spændende blog du har gang i

Brøndby IF!!!!

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #43: 31 Jan 2013, 19:38 »

spændende blog du har gang i

Mange tak for kommentaren, det luner Smiley

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller

Sv: #18 Erobringen af verdenstoppen
« Svar #44: 31 Jan 2013, 22:06 »

18. Dilemma!

Hvad skulle jeg gøre? Jeg var vitterligt i vildrede over dette jobtilbud. Det splittede min hjerne fuldstændig ad, planlægningen af næste sæson havde jeg allerede startet. Spillerne var vendt hjem fra ferie, og end ikke i min vildeste fantasi havde jeg forestillet mig at dette skulle ske. Baggrunden for dette jobtilbud var, at en større trænerrokade var opstået i Europa. FC Barcelonas cheftræner Tito Vilanova overtog det spanske landstrænerjob efter Del Bosques pensionserkæring. Michael Laudrup var manden Barcelona havde udset sig som afløseren. Laudrup havde på fornem vis ført Swansea frem til en 6 og 7 plads to år i træk.

Derfor stod Swansea-jobbet pludselig frit. Og det fristede mig afsindig meget. 82 millioner at lege med, og endda et umådeligt slagkraftigt hold. Det var gode sager. Men kunne jeg virkelig svigte Schalke, blot efter en halv sæson. Mit ry som ”langtidsholdbar” manager ville også blive svækket betragteligt. Swansea ville dog være en klub man kunne blive i, i hvert fald et par sæsoner. Til gengæld var der et enormt pres på skuldrene af en som Laudrups efterfølger

Jeg var splittet…..

Neal Caffrey!

Sider: 1 2 [3] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010