Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
1 Bruger, 1381 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
[Færdig] Frem til fortiden # 73
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
10
11
[
12
]
Forfatter
Emne: [Færdig] Frem til fortiden # 73 (Læst 43039 gange)
Risom
Manager
Sv: Frem til fortiden # 69
«
Svar #165:
30 Jan 2013, 20:08 »
Citat af: Mallu2204 30 Jan 2013, 19:56
Fedt med CL finalen! Så må du tage det trofæ, istedet for BPL!
Endnu engang vil jeg gerne nævne, at det er en super fed blog du har kørende! Fortsæt endelig
Mange tak!
Ja, skal lige til at spille den nu og er faktisk ret spændt
Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!
Risom
Manager
Sv: Frem til fortiden # 70
«
Svar #166:
30 Jan 2013, 23:11 »
CL-finale
Vi var nu i finalen i den mægtigste fodboldturnering af alle. Vi havde opfyldt vores minimumkrav om en semifinale, og vi var nu kun et enkelt skridt fra det trofæ, jeg havde drømt om i et år, og som alle kritikerne havde skudt i sænk. Kampen mod PSG skulle spilles på Anatürk Stadium, hvor Liverpool vandt Champions League for ti år siden. Det kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig at gentage.
Modstandere i CL 14/15
Dortmund -
grp.
Real Madrid -
grp.
Fenerbache -
grp.
Marseille -
1/8 finale
Arsenal -
kvartfinale
Man City -
semifinale
Vi var taget derned i god tid, da jeg ville have at spillerne skulle vænne sig til varmen i Tyrkiet. Mange fans var rejst med til Istanbul, og bygaderne var efter sigende fulde af røde trøjer. Jeg var meget i tvivl om, hvordan jeg skulle stille op i kampen angående valget af taktik, men også, hvilke spillere jeg skulle sætte min lid til. Jeg besluttede mig til sidst for den asymmetriske taktik. Vi var uden Skrtel, så midterforsvaret var nemt at sætte. Gerrard og Bender blev valgt til de mest centrale midtbanepositioner, mens Isco og Suarez lå lige foran. Sterling blev derudover foretrukket frem for Walcott.
Vi kom ikke specielt godt fra start i kampen. PSG skabte flere chancer, men Reina holdt os inde i kampen med nogle fine redninger. Det gik dog galt, da Glen Johnson lavede en kæmpe brøler, der bare ikke måtte ske i så vigtig en kamp. En fuldstændig mistimet, dårlig og svag aflevering førte til en friløber til Lavezzi, der selvfølgelig udnyttede gaven. Den stilling holdt til pausen, hvilket vi skulle være glade for, da vi ikke var gode.
I halvlegen var det tid til en gammeldags skideballe. Det blev sagt mindre pæne ord, men jeg kom også med løsningsforslag til de problemer. F.eks. at vi skulle være bedre i vores pres. Slutteligt nævnte jeg, at de fandme skulle vise vores fantastiske fans noget, indtil videre kunne spillerne i hvert fald ikke være det bekendt.
Denne peptalk havde uden tvivl hjulpet. Holdet var som forvandlet, og nu var det lige pludselig os, der styrede kampen. Chance på chance blev skabt, men den komme ikke i mål. Jeg fik bange anelser, da vi jo havde haft masser af kampe på den måde før. 15 min før tid satsede vi alt, og det gav heldigvis pote. I det 85. minut dukkede Llorente op efter et indlæg af indskiftede Suso, og han headede bolden i kassen.
Derved skulle vi ud i forlænget spilletid, men det blev en kedelig halv time, hvor det bar præg af, at man bare ventede på straffesparkskonkur
rencen. Det blev da heller ikke scoret flere mål, og så skulle vi til at vælge skytter. Gerrard var gået ud pga. træthed, så han kunne ikke sparke. Johnson, Agger, Alaba, Suarez og Llorente blev udvalgt. Et eller andet sagde mig, at det her ikke ville gå godt. De tanker blev desværre en realitet, da Johnson og Agger brændte og PSG scorede. Derpå brændte Pastore, og Alaba scorede. Zlatan blev den store helt efter endnu en PSG-scoring, mens Suarez heller ikke kunne stå for presset. Vi tabte derfor 3-1 i straffekonkurrencen
.
Jeg var klart nedtrykt, men også fattet. Jeg var ikke skuffet over spillerne, da de havde vist godt spil i 2. halvleg. Vi var så tæt på at nå det største mål, men da adrenalinen så småt forsvandt fra kroppen, gik det op for mig, hvor stor en præstation, vi egentligt havde leveret i denne turnering. Det var ifølge mig selv en manifestering af mit arbejde, men jeg var godt klar over, at det havde kostet meget i ligaen.
Risom
Manager
Sv: Frem til fortiden # 71
«
Svar #167:
31 Jan 2013, 12:48 »
Kampe
Slutstilling i PL
Spillerstatistik
Spillerstatistik ll
JKJ
Gæst
«
Svar #168:
31 Jan 2013, 14:19 »
Når alt komemr til alt er det vel stadig en godkendt sæson.
Og så vigtigt at du nupper den 4. plads og skal spille kval til CL. Det havde næsten været for meget af det gode hvis du var endt på den forbandet 5. plads
Risom
Manager
«
Svar #169:
31 Jan 2013, 16:15 »
Citat af: JKJ 31 Jan 2013, 14:19
Når alt komemr til alt er det vel stadig en godkendt sæson.
Og så vigtigt at du nupper den 4. plads og skal spille kval til CL. Det havde næsten været for meget af det gode hvis du var endt på den forbandet 5. plads
Ja, det er nu fint nok. Havde dog sat næsen op efter mere
Risom
Manager
Sv: Frem til fortiden # 72
«
Svar #170:
31 Jan 2013, 18:24 »
Opsummering af 3. sæson
Endnu en sæson var overstået og færdigspillet, og spillerne og jeg stod atter over for en velfortjent ferie. I modsætning til de andre år, trængte jeg virkelig til ferie. Jeg ved ikke om, jeg var blevet fodboldtræt, men jeg havde brug for nogle ugers pause fra gamet.
Det store mål var som bekendt Champions League, hvis trofæ jeg gerne have ville have vundet. Minimumsambitionen var en semifinale, og den overgik vi. Vi kom i finalen, men det tabte vi desværre til PSG efter straffespark. Denne turnering var helt klart vores bedste præstation i denne sæson.
Premier League var knap så succesfuld, især i forhold til sidste år, hvor vi jo vandt mesterskabet. Specielt ind til jul var vi utroligt ustabile, og vi lignede bestemt ikke et mesterhold. Senere kom vi dog i gang, og vi fik til sidst kæmpet os ind foran Arsenal. Der er ikke meget at skrive hjem om de engelske cupturneringer, idet vi røg ud tidligt i begge turneringer mod henholdsvis Newcastle og Notts co.
Ud fra sæson 14/15 har det været meget svært at afgøre, hvem der skal have titlen som årets spiller i klubben. Fire spillere har skilt sig ud, Coates, Bender, Alaba og Llorente. De fire har alle spillet omkring de 40 kampe, og har udover en højt bundniveau været en afgørende faktor i de største kampe. Derudover skal der lyde ros til Suarez, der virkeligt fik spillet sig op mod slutningen efter et dårligt efterår og vinter, Allen, Gerrard, som var vigtig i de store kampe, men manglede kræfter til en afgørende rolle over hele sæonen, og Johnson, der udover sit solide forsvarsspil fik scoret et par vigtige mål. Af de unge spillere har Sterling og Acor været de mest markante, men også Suso har leveret godt. Ibe og Bloomfield har begge haft gode lejeophold i Skotland, hvor de har udviklet sig meget.
Alt i alt må sæsonen siges at være godkendt. Dog mangler der i min optik et eller andet. Et trofæ fra en af de to cups ville i hvert fald have pyntet på året. Champions League-præstationen kan der ikke sættes en finger på, men det kostede i ligaen, hvor vi langt fra levede op til vores mesterskab fra året før. Anfield er blevet udvidet, ungdomsfaciliterne er blevet opgradet og mange unge har udviklet sig pænt. Det bidrager også til helhedsvurderingen, der altså er okay.
«
Seneste Redigering: 31 Jan 2013, 18:33 af Risom
»
Risom
Manager
Sv: [Færdig] Frem til fortiden # 73
«
Svar #171:
31 Jan 2013, 21:01 »
Fremme ved fortiden
"Jeg vil føre Liverpool frem til gamle dages dyder"
, skrev jeg for snart tre år siden. Tre år er som bekendt gået, og med hårdt arbejde og dertil fine resultater synes jeg, at jeg har nået det punkt. Siden jeg ankom vil jeg mene, at klubben har været i en rivende udvikling, og det er kommet til syne med præstationer som et mesterskab og en CL-finale.
Dengang var jeg meget opsat på at spille seværdig fodbold, udvikle talenter, men også at skabe resultater. Jeg føler, at jeg mere eller mindre har opfyldt alle tre parametre. Derfor synes jeg også, at det er på tide at slutte af nu.
Det har været tre fede år som manager, hvor jeg haft utroligt mange oplevelser. Det har dannet mig som manager, idet jeg har fået indført flere forskellige spilsystemer og samtidigt skabt resultater. Udover det har jeg været meget glad for at bruge de unge spillere, og jeg er sikker på, at det har bidraget til deres udvikling. Mange af mine spillere vil uden tvivl blive til noget stort senere i deres karriere.
Dengang Liverpool havde sin bedste tid vandt holdet trofæer på trofæer. Af titler har jeg vundet Europa League, Premier League, FA Cup og Community Shield og derudover har vi deltaget i en Champions League-finale. Det var titler som disse, at LFC vandt på stribe for 25+ år siden. Jeg har genskabt den tid og ikke mindst genrejst klubben.
Fremme ved fortiden.
Som I nok har regnet ud er bloggen slut. Jeg har ikke sagt op i klubben, men det er bare bloggen som stopper nu. Grunden til det er, at det bliver sværere og sværere at skrive de updates, hvor jeg har en jeg-fortæller synsvinkel/beskrivelse af mig som manager. Jeg har brugt alle de idéer, jeg har kunne komme på til det, og I har nok også bemærket, at artiklerne har været i markant flertal i denne sæson, det er også derfor.
Jeg er glad for at have lavet en blog, der slutter 'færdig' og ikke midt i noget. Jeg føler ihf selv, at jeg har fået afsluttet en god historie. Dette var desuden min første blog nogensinde, så jeg har også fået meget erfaring på dette område. Det bedste har dog uden tvivl været jer læsere! Uden jer havde det ikke været noget som helst værd. Jeg er utrolig taknemmelig for alle, der har kigget med.
I vil se nyt - på en eller anden måde - fra mig i den nærmeste fremtid. Det var alt for nu
JKJ
Gæst
«
Svar #172:
31 Jan 2013, 21:04 »
For pokker, det kan du ikke være bekendt
Hehe, nej fair nok. Det skal være sjovt at skrive disse updates, ikke en forpligtelse og træls opgave.
Jeg håber du når at vinde denne måneds blog award det har du imo fortjent
mathiasnh
Førsteholdsspiller
«
Svar #173:
31 Jan 2013, 21:07 »
Hvordan kan du gøre det?!?
Klart en af de bedste blogs jeg har læst, også endda din debut.
Men forstår godt din pointe, og havde selvfølgelig været rart at slutte med the treble(i bloggen)
Men tak for denne blog, som i hvert fald har været til min inspiration
Neal Caffrey!
Risom
Manager
«
Svar #174:
31 Jan 2013, 21:18 »
Citat af: JKJ 31 Jan 2013, 21:04
For pokker, det kan du ikke være bekendt
Hehe, nej fair nok. Det skal være sjovt at skrive disse updates, ikke en forpligtelse og træls opgave.
Jeg håber du når at vinde denne måneds blog award det har du imo fortjent
Hmm. Det har været fedt at skrive updates, men har bare fået mega svært ved at finde på de updates, der ikke kun fortæller om resultaterne, i denne sæson, og det synes jeg går udover hele 'konceptet' med bloggen. Har jo fået brugt en del idéer før.... Ville måske også gerne have fortsat, men synes det er et fint tidspunkt at slutte.
Mange tak!
Citat af: mathiasnh 31 Jan 2013, 21:07
Hvordan kan du gøre det?!?
Klart en af de bedste blogs jeg har læst, også endda din debut.
Men forstår godt din pointe, og havde selvfølgelig været rart at slutte med the treble(i bloggen)
Men tak for denne blog, som i hvert fald har været til min inspiration
Tusind tak! Er meget glad for, at du har kigget med og har kunne bruge det til noget
Anfield Road
Manager
«
Svar #175:
31 Jan 2013, 21:55 »
Damn! Man kommer hjem og ser at Brøndby er på randen af konkurs og at Risom har stoppet sin blog. Kan det blive værre?
Anyway, så holdt du et super flot niveau, og specielt synes jeg at dine artikler har været meget imponerende. Det var en fremragende debut du gav dig selv der, og jeg glæder meget til at se hvad "mere" er. Så kan jeg da passende tilføje at du er den første der har holdt min lyst til at læse en blog gående i mere end 20 updates
"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
Risom
Manager
«
Svar #176:
31 Jan 2013, 22:15 »
Citat af: Anfield Road 31 Jan 2013, 21:55
Damn! Man kommer hjem og ser at Brøndby er på randen af konkurs og at Risom har stoppet sin blog. Kan det blive værre?
Anyway, så holdt du et super flot niveau, og specielt synes jeg at dine artikler har været meget imponerende. Det var en fremragende debut du gav dig selv der, og jeg glæder meget til at se hvad "mere" er. Så kan jeg da passende tilføje at du er den første der har holdt min lyst til at læse en blog gående i mere end 20 updates
Det tager jeg som et kompliment
Det er jeg sgu meget glad for, at du du har læst med 'så meget'. Jeg vil egentligt bare takke for det
OnkelMorfar
Landsholdsspiller
«
Svar #177:
17 Feb 2013, 15:59 »
Tak for god læsning. Masser af gode idéer og inspiration til mit næste save, som self er Liverpool!
Risom
Manager
«
Svar #178:
17 Feb 2013, 18:28 »
Citat af: OnkelMorfar 17 Feb 2013, 15:59
Tak for god læsning. Masser af gode idéer og inspiration til mit næste save, som self er Liverpool!
Det er mig, som takker, for at du har læst den!
Jeg er glad for, at du kan bruge det til noget.
Sider:
1
...
10
11
[
12
]
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »