home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1415 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  [Færdig] Frem til fortiden # 73
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 Udprint
Forfatter Emne: [Færdig] Frem til fortiden # 73  (Læst 43111 gange)
The Red
Landsholdsspiller

Sv: Frem til fortiden # 54
« Svar #135: 15 Jan 2013, 22:06 »

Rigtig godt opsummering! Det bliver spændende at følge forberedelserne til den nye sæson; nu må Champions League vel være et stort mål for den kommende sæson? Jeg ser meget frem til at læse mere ihvertfald.

You'll Never Walk Alone!

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 54
« Svar #136: 15 Jan 2013, 22:33 »

Rigtig godt opsummering! Det bliver spændende at følge forberedelserne til den nye sæson; nu må Champions League vel være et stort mål for den kommende sæson? Jeg ser meget frem til at læse mere ihvertfald.

You'll Never Walk Alone!
Ja, det er det store - meget ambitiøse - mål for næste sæson.

Igen, tusind tak. Det glæder mig Smiley

Btw. er 2. indlæg opdateret her efter sæsonen.
« Seneste Redigering: 15 Jan 2013, 22:34 af Risom » Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 55
« Svar #137: 16 Jan 2013, 20:11 »

Mange talenter - samme taktikker
Ferien var slut, og spillerne var sultne efter at komme i gang med en ny sæson, ligesom jeg også var det. Endnu engang besluttede jeg mig for at skrive lidt ned om de unge spillere, og de taktikker vi forventer at gøre brug af. Det er desuden fedt at have om nogle år, når man vil kigge lidt tilbage og se, hvad der skete engang.

Største talenter:
★★★★★ Raheem Sterling
★★★★★ Spencer Bloomfield
★★★★★ Francisca Fonseca
★★★★★ Stefano Acori
★★★★★ Mauro Bruzzone
★★★★★ Jordon Ibe
★★★★★ Niels Verbeek
★★★★    Jack Robinson
★★★★    Jose Vicente Calvo
★★★        Suso
★★★        Jack Butland
★★★        Samed Yesil

Det nyligt overståede VM i Brasilien blev en stor succes for et par af vores spillere. Vi havde tre uruguayanere med, og de gik såmænd hen og vandt. Engelske fodboldfans så to af Liverpools spillere sende dem ud af turneringen i semfinalen, hvor Uruguay slog England med 1-0. I den kamp blev Coates kåret til MOM, mens Suarez afgjorde kampen i det 84. minut. Derudover scorede Abel Hernandez, der nu bliver solgt, to mål i finalen, som Uruguay vandt.

Op til denne sæson var der ikke ankommet nogle nævneværdige talenter på vores akademi. Da vi kom tilbage efter ferien, fortalte to scouts mig begge om et stort talent i deres respektive område. Den ene var Niels Verbeek, der kommer fra PSV. Han er meget god, og vi mangler desuden et stort forsvarstalent. Samtidigt regner jeg med, at han kan være backup på seniorholdet for de tre stærke spillere. Den anden kommer fra Spanien, nærmere bestemt Celta Vigo. Jose Vicente Calvo ser ud til at blive en god defensiv midtbanespiller på den lange bane.

I modsætning til den foregående sæson, forventer jeg af at leje en del talenter ud. Bloomfield, Ibe, Fonseca og måske flere skal lejes ud, hvis der er en klub, der kan give dem fuld spilletid. Grunden til det er såre simpel, nemlig fordi de skal have hår på brystet og prøve at spille mange førsteholdskampe gennem længere perioder. Desuden skal vores nyindkøb til 1. holdet også tages i mente, hvor f.eks. Walcott skubber Ibe længere fra spilletid. Det er dog ikke alle de unge spillere, der ryger ud for en stund. F.eks. regner jeg med, at Acori skal have langt flere kampe i denne sæson, mens Jonjo skal overtage oftere for Gerrard, der efterhånden ikke kan holde til så meget. Kaptajnen er dog fortsat en vigtig del af holdet, især i de store kampe.

Jack Butland fik 15 kampe på holdet i sidste sæson, men det er gået op for mig, at han skal have betydeligt flere, før at han kan blive en fremtidig førstemålmand i truppen. Derfor må Reina også affinde sig med at få færre kampe, men det er altså meget vigtigt at have den næste generation klar til fremtiden. Men Butland er desuden blevet 21 år, så alderen er ikke det store problem længere

Her i 3. sæson vil jeg bruge de samme taktikker som i den seneste, hvor det som bekendt gik meget godt. Mit system med tre taktikker fungerer helt fantastisk, da modstanderen aldrig ved, hvordan vi vil gribe kampen an. Desuden har vi muligeheden for at skifte plan, hvis det ikke går så godt. Her i preseason er det meget vigtigt at få alle tre taktikker ind i hovederne på såvel nye som gamle spillere.
Vores 4-3-2-1 er meget frygtet af modstandere, da vi lægger et voldsomt pres på dem. Taktikken her, der også har direkte afleveringer som et vigtigt punkt, bliver oftest brugt på hjemmebane, da fansene er med til at blæse spillerne frem. Hurtige spillere i presspillet er også et vigtigt punkt.
3-3-2-2-taktikken blev ikke brugt specielt meget i 2. sæson, da en af vores midterforsvarere tit var skadede, så vi derfor ikke kunne bruge den. Wingbacks er ellers en spændende ting i fodbold, så den håber jeg, at vi får mulighed får at benytte mere i denne sæson. Nøglen her er at skabe et overtal på midten af banen, og at de to angribere har et godt sammenspil.
Derudover har vi en asymmetrisk taktik, der er svær at stille op i en talrække. Denne taktik var faktisk utrolig succesfuld sidste år, og den var bæredygtig både defensivt og frem af banen. Her er det muligt at rykke rundt på modstandernes forsvarere, da offensivspillerne er meget bevægelige og bytter plads med hinanden.
NB: Rollerne kan variere i alle taktikker.

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 56
« Svar #138: 17 Jan 2013, 20:20 »

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 57
« Svar #139: 18 Jan 2013, 21:55 »

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 58
« Svar #140: 19 Jan 2013, 12:47 »

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 59
« Svar #141: 20 Jan 2013, 22:42 »

Det store mål
Efter triumferne i hjemlandet i sidste sæson var jeg meget opsat på, at dette skulle blive året, hvor vi skulle få succes i den største klubturnering i verden. Vores meget ambitiøse mål er at vinde CL, men jeg vil dog være tilfreds med en plads i semifinalen. Sidste år røg vi ud i kvartfinalen, hvilket måske var meget godt, men vi havde jo ikke rigtigt mød nogle rigtige storhold, før vi mødte Juventus, der sendte os ud. Derfor skal vores niveau i de store kampe forbedres i denne sæson, hvis denne drøm skal blive til virkelighed.

Man kan roligt sige, at vi får rig mulighed for at træne os i kampene mod de store hold allerede i gruppespillet. Sidste år var vi 1. seedet, hvilket jeg ikke kunne forstå, men i år efter vores fine præstationer, kun var 2. seedet. Et eller andet måtte være galt der, tænkte jeg. De spanske mestre, de engelske mestre og de tyske mestre i samme pulje var en spænende cocktail for den neutrale tilskuer, mens vi var trætte af denne lodtrækning, der kunne gøre det svært at gå videre.

Vores lodtrækningsheld, som vi havde i store dele af 2. sæson, så ud til at være opbrugt, da vi blev trukket sammen med Real Madrid, Dortmund og Galatasaray. En ualmindelig svær gruppe, især i forhold til sidste sæson. Ligeledes fik vi en skidt lodtrækning i COC, da vi skal en tur til Newcastle og spille vores første kamp i turneringen.

Første kamp i CL var mod Borussia Dortmund på udebane. Sidste år mødte vi den utrolige atmosfære i Gelsenkirchen, men her på Signal Iduna Park var det endnu vildere. Jeg havde lagt en defensiv strategi for kampen, da jeg kendte Dortmund for deres frygtindgydende kontrastød, som vi nødigt skulle blive ramt af.

Nu var tysk fodbold ikke lige det, jeg havde fulgt mest med i, men Dortmund var ikke så stærke, som jeg havde forventet. De havde dog heller ikke Götze, Lewandowski og 'Kuba' til rådighed i kampen, og det betød måske meget. Relativt hurtigt satte vi os på kampen, og efter 14 minutter havde Llorente sparket os i front.

Derefter var vi kontrollerende, men jeg tog stadig ikke nogle chancer, da det her var en vigtig kamp. Dortmund begyndte at presse på efter pausen, men de fik ikke skabt de helt store muligheder. I stedet lukkede Llorente, der efter en sløj start på sæsonen kom i gang i denne kamp, kampen med sit hovedstød til 2-0. I overtiden reducerede de, men det fik ingen betydning.

Det var et klasse resultat, der kan vise sig at blive yderst vigtigt senere i gruppespillet.

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 60
« Svar #142: 22 Jan 2013, 11:52 »

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #143: 22 Jan 2013, 13:34 »

Det er utroligt du ikke får flere kommentarer, for det har du helt sikkert fortjent! Det er som altid en utrolig velskrevet blog og det er spændende at følge de udfordringer du står overfor i Premier League, for at være seks point efter førstepladsen efter seks kampe er bestemt ikke en god start!

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Risom
Manager

« Svar #144: 22 Jan 2013, 15:49 »

Det er utroligt du ikke får flere kommentarer, for det har du helt sikkert fortjent! Det er som altid en utrolig velskrevet blog og det er spændende at følge de udfordringer du står overfor i Premier League, for at være seks point efter førstepladsen efter seks kampe er bestemt ikke en god start!

Mange tak for kommentaren! Smiley Ja, det er ikke en alt for god start, jeg har fået...

JKJ
Gæst

« Svar #145: 22 Jan 2013, 20:51 »

Er fast læser af denne blog, jeg kommentere ikke ret meget for det synes jeg ikke der er grund til.

Risom kører jo sit sjov uden, ihf jeg, behøver at blande mig.

Så bare fordi der ikke bliver kommenteret er ikke jo et udtryk for at ingen læser den Wink

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #146: 22 Jan 2013, 21:11 »

Stadig en fremragende blog Risom Smiley
Har bare kommenteret et par gange før, derfor har jeg ikke lige skrevet Smiley

Neal Caffrey!

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #147: 22 Jan 2013, 22:05 »

Er fast læser af denne blog, jeg kommentere ikke ret meget for det synes jeg ikke der er grund til.

Risom kører jo sit sjov uden, ihf jeg, behøver at blande mig.

Så bare fordi der ikke bliver kommenteret er ikke jo et udtryk for at ingen læser den Wink

Jeg har heller ikke skrevet nogen steder at de manglende kommentarer er lig at der ikke er nogen der læser bloggen (:
Jeg mener bare at seks updates i træk fortjener en kommentar da kommentarer ihvertfald i min verden altid er rare at få som blogger (:

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Risom
Manager

« Svar #148: 23 Jan 2013, 09:37 »

Kan se, hvor mange gange den er blevet læst, så det er ikke et problem. Men jo, det er da altid dejligt at få et ekstra skulderklap i en kommentar.

Tak JKJ og mathiasnh Smiley

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 61
« Svar #149: 24 Jan 2013, 19:19 »

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010