home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:54:27 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
I går kl. 20:45:50 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  1 Bruger, 794 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  [Færdig] Frem til fortiden # 73
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12 Udprint
Forfatter Emne: [Færdig] Frem til fortiden # 73  (Læst 45784 gange)
Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 46
« Svar #120: 09 Jan 2013, 08:14 »

Suveræn blog. Meget tålmodigt arbejde, hvor der bliver gået godt i dybden. Jeg læser bestemt med fremover!

Mange tak for de pæne ord. Dejligt du følger med Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 47
« Svar #121: 09 Jan 2013, 17:28 »

Disponering af kræfter
Vi er løbet ind i et ganske hårdt kampprogram. Det kan alle vist blive enige om, men vi er heldigvis ikke det eneste Premier League-hold, der er ramt af det problem. Isco og Suarez er netop vendt tilbage fra skader, så det er positivt, mens forsvaret fortsat rammes af en del skader. Specielt Skrtel og Agger skiftes til at være uden for banen, hvilket er et problem.

Vi står overfor en Capital One Cup-finale om godt en uge, hvilket jo egentligt er meget fint. Det har jo været de unge, som har sendt os i den. Derudover er vi stadig med i FA Cuppen, hvor vi lige er gået videre mod Crewe og skal møde Norwich, så der får vi nok et par kampe mere. Og så er vi jo i ottendedelsfinalen i Champions League mod Sevilla, så der er nok af kampe for tiden.

Det vigtigste er så den mesterskabskamp, som vi har fået spillet os ind i. Med tolv kampe tilbage er vi tre points efter Chelsea, så det burde være førsteprioriteten, men er det nu også det? Det opstiller jo mig i lidt af et dilemma. Jeg er godt klar over, at spillerne ikke kan holde til at spille alle kampene. Så ville vi i hvert fald ikke skabe de resultater, vi gerne vil. Samtidigt vil jeg gerne opretholde et fornuftigt niveau under træningerne, så de unge kan udvikle sig.

Derfor bryder jeg lige nu mit hoved omkring, hvordan jeg skal gribe det her an. Planen p.t. er at spare profilerne i de 'sikre' kampe i FA Cuppen og Premier League, selvom der ikke rigtigt er nogen af dem, men det burde kunne lade sig gøre alligevel. I CL vil vi selvfølgelig give alt for at komme så lang som muligt, og den turnering vejer lige nu tungere på vægtskålen en FA Cuppen, mens vi vil prøve 100 % på at overraske og vinde ligaen, selvom det lyder urealistisk.

Jeg konkluderer dermed, at CL og PL er vigtigst, mens vi gerne vil have de to andre trofæer også. Der vil på et tidspunkt højst sandsynligt komme nogle kampe, hvor man skal vælge mellem, hvilken turnering, vi sætter højest, men det problem udskyder jeg til senere. Det er samtidigt en konstatering, at vi er tættere på fortiden end hidtil i og med, vi deltager i alle de store turneringer.

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 48
« Svar #122: 10 Jan 2013, 11:56 »

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 48
« Svar #123: 10 Jan 2013, 23:13 »

Så er 2. indlæg blevet opdateret til dem, der går op i statistikker Smiley

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 49
« Svar #124: 11 Jan 2013, 14:38 »

Er det, som det skal være?
På vej hjem fra træning en dag, kom jeg til at spekulere på, om jeg gjorde det rigtige i forhold til det, som jeg for over et halvandet år siden skrev ned i et dokument. Det dokument lå heldigvis stadig på den efterhånden rustne computer, og jeg begyndte at læse i det. Jeg læste, at disse værdier på daværende tidspunkt var meget vigtige for mig, men nu havde jeg sådan set glemt dem lidt.

Lige nu tænkte jeg mest af alt på de mange turneringer, som vi stadig deltager i. Eller rettere sagt, hvordan jeg kan må det optimale ud af holdet i den sidste del af sæsonen, hvor vi jo gerne vil skabe nogle gode resultater. Derfor var det måske meget godt at tage dette dokument frem for at se, om det vi havde gang i, var det rigtige at gøre.

Første vigtige punkt i dokumentet var, at det skulle være seværdig fodbold. Ærligt talt havde jeg fuldstændig glemt dette, men i og med vores mest hyppige taktik var den, som blev kreeret på daværende tidspunkt, burde det jo være opfyldt. Det høje presspil var stadig en succes, og det gav nogle forrygende kampe, så det var efter min mening seværdig fodbold. Et modargument vil jo så være, at vi kun har scoret 48 mål i 28 kampe i ligaen i denne sæson, hvilket ikke engang er to mål pr. kamp. Til gengæld sår vores forsvar fremragende, så det går lige op. 

Men er det seværdig fodbold? Vi graver ikke os ned, men er måske ikke så vanvittigt offensive med de andre taktikker. Det fik mig til at fundere over, om vi skulle ændre noget, men det synes jeg ikke var nogen god idé, da det fungerer så godt lige nu, men det er jo trods alt ikke defensiv fodbold.

Et andet punkt var holdånd. Den er meget god til trods for, at vi ikke er på overlevelsesture etc., som i min allerførste tid i klubben. Det er måske noget, jeg vil overveje at gøre igen forud for næste sæson, da det er meget fedt at være på, og det giver samtidigt et bedre forhold mellem alle i truppen.

Det sidste parameter var i hvert fald 100 % opfyldt. Talentudvikling udøver vi rigtig meget i klubben, og de unge spillere bliver brugt utroligt meget. Vi har flere 16- og 17 årige rendende rundt på førsteholdet, og mange af dem gør det godt, når de får chancen. De bedste unge spillere har været Stefano Acori og så Suso og især Sterling, som virkeligt har fået deres gennembrud på holdet og i ligaen.

Zrave
Ynglingespiller

« Svar #125: 11 Jan 2013, 18:54 »

Super fed blog med mange lækre indlæg!
Følger helt klart med Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #126: 11 Jan 2013, 20:31 »

Kanon sidste indlæg  Thumbs Up

Det tror jeg faktisk en del af os kunne lære lidt af. Hvad er vores mission med det hold vi leder egentligt?

Det fik ihf lige mig til at tænke på hvad min mision var da jeg startede op på mit spil. Selvfølgelig vil enkelte ting blive revurderet som spillet skrider frem.

Men fantastisk indlæg imo  Thumbs Up

Risom
Manager

« Svar #127: 11 Jan 2013, 20:39 »

Super fed blog med mange lækre indlæg!
Følger helt klart med Smiley

Mange tak Smiley
Kanon sidste indlæg  Thumbs Up

Det tror jeg faktisk en del af os kunne lære lidt af. Hvad er vores mission med det hold vi leder egentligt?

Det fik ihf lige mig til at tænke på hvad min mision var da jeg startede op på mit spil. Selvfølgelig vil enkelte ting blive revurderet som spillet skrider frem.

Men fantastisk indlæg imo  Thumbs Up

Tusind tak! Smiley

Det kom sig egentligt af, at jeg kom til at læse 2. Update, hvor jeg skrev om projektet, og så kom jeg netop til at spekulere på det. Og så skulle jeg selvfølgelig skrive lidt om det Wink

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 50
« Svar #128: 12 Jan 2013, 14:04 »

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 51
« Svar #129: 13 Jan 2013, 20:56 »

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 52
« Svar #130: 14 Jan 2013, 18:26 »

Håbet tilbagekommet
Efter en stor sejr over Watford og en vundet FA Cup-semifinale, var selvtilliden så småt vendt tilbage på holdet igen. Ikke fordi den havde været skidt i den dårlige periode, men det er jo naturligt, at humøret falder, når resultaterne ikke er gode. Holdånden var efter min mening også skyld i, at vi kunne få vendt det igen, men det kom sig måske af, at jeg havde talt meget til holdet omkring dette. Vilje til at kæmpe for sidemanden er meget vigtig for mig, og det har heldigvis smittet af på spillerne.

Inden kampen mod Chelsea var vi fem point efter City og et enkelt point fra Chelsea på 2. pladsen. Der var fire kampe tilbage af sæsonen, og da Man City kun skulle møde svagere modstandere, så det sort ud for både Chelsea og vores mesterskabschancer, især da vi skulle møde netop Chelsea i den kommende kamp. Vi ville selvfølgelig gerne redde lidt af den ellers gode sæson ved at hive en 2. plads hjem, og derfor skulle vi slå Chelsea på Anfield.

Inden kampen kunne jeg ikke lade være med at tænke på, hvordan det ville have set ud, hvis vi ikke havde smidt de fem point mod Tottenham og Swansea. Men sådan var det nu engang, og vi måtte i stedet kæmpe alt, hvad vi kunne for at presse City til det yderste. Måske var det semifinalen i CL, som vi jo ikke skulle deltage i, der havde tæret på Citys kræfter. De tabte i hvert fald højst overraskende på udebane mod Wolves med cifrene 2-1.

Så med en sejr kunne vi genoplive håbet om et mesterskab. Den forhåbning blev dog skudt i jorden efter fem minutter af kampen, da vi kom bagud på mål af Mata. Lidt senere i første halvleg besluttede jeg mig for at gå offensivt, vi havde jo alligevel intet at tabe. Det gav pote, og faktisk var vi foran i pausen, da Skrtel og Llorente havde fået vendt kampen, og fansene var ellevilde.

I halvlegen mindede jeg dem om, at det langt fra var slut, og de så da også ud til at forstå det budskab. Vi gik tilbage til den mere kontrollerede og balancerede spillestil for at få lidt ro på kampen. Yderligere ro kom, da Skrtel for anden gang i kampen headede bolden i kassen efter et hjørnespark godt midtvejs i 2. halvleg. Det blev ved 3-1, og vi fik dermed formindsket forspringet til nu blot to point.

Med dette havde vi reduceret forspringet fra otte point til blot to på to runder. Håbet lever i den grad nu! Vi tror i hvert fald på det i Liverpool!

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 53
« Svar #131: 15 Jan 2013, 09:10 »

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #132: 15 Jan 2013, 17:16 »

Stort tillykke med mesterskabet og FA Cuppen, det er en rigtig flot præstation! Ydermere fortsætter dit flotte niveau i bloggen, det er rigtig godt læsning!

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Risom
Manager

« Svar #133: 15 Jan 2013, 19:00 »

Stort tillykke med mesterskabet og FA Cuppen, det er en rigtig flot præstation! Ydermere fortsætter dit flotte niveau i bloggen, det er rigtig godt læsning!

Mange tak! Smiley

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 54
« Svar #134: 15 Jan 2013, 21:51 »

Positiv opsummering
Sæsonen for vores vedkommende var færdig. Nogle spillere rejste til Brasilien med deres respektive landshold til VM, mens andre - inklusiv mig - var på vej på ferie. Aftenen og natten efter sidste spilledag havde været lang, og jeg kunne ikke huske meget. Dog kunne jeg huske, at vi skulle mødes aftenen efter til en slags sæsonafslutning, hvor jeg holdt en lang tale omkring vores præstationer i denne sæson, og det kunne jeg lige så godt skrive ned også.

Vi vandt jo som bekendt Premier League, hvilket var yderst overraskende. Jeg ved ikke om det har været fortjent, men vi har da været med deroppe af hele sæsonen i gennem. Inden sæsonen var der blevet tvivlet på vores holds styrke, så jeg var ekstra stolt over at have vundet mesterskabet. Desuden havde vi forbedret vores pointtotal med 15 point, så det var også meget godt.

I de hjemlige cupturneringer har vi ligeledes præsteret godt. I COC, hvor en masse unge spillere fik mange kampe, nåede vi til finalen, hvor Man City blev for stor en mundfuld. Ganske tilfredsstillende. I FA Cuppen gik vi til gengæld hele vejen, og det sikrede endnu et stort trofæ i pokalskabet. Dog hører det med til historien, at vi havde en del  held i lodtrækningerne, men det skal ikke tage noget fra vores flotte præstation.

Vi kvalificerede os sikkert til Champions Leagues gruppespil, hvor vi var overlegne i en nem gruppe, og vi kom videre til ottendedelsfinalen med 16 ud af 18 mulige point i den indledende runde. Derefter trak vi Sevilla, hvor vi nemt kom videre med samlet 4-1. Juventus havde jeg egentligt regnet med, at vi kunne spille lige op med, men et tidligt rødt kort blev udslagsgivende for "Den Gamle Dames" samlede 3-0 sejr. Alt i alt positivt, når målet var at nå videre fra gruppespillet.
Galatasaray vandt overraskende finalen over Man Utd, så United måtte gå trofæløse fra denne sæson, hvilket har givet Liverpools supportere håneretten.

Den bedste spiller i sæsonen, kåret af fansene, var Sebastian Coates, og det var jeg helt enig i. Hele 55 kampe har han spillet, og i Skrtel og Aggers hyppige fravær har han virkeligt været god og solid i forsvaret. Ellers har hele forsvaret og målmændene været gode, da vi var det hold med færrest indkasserede mål i sæsonen.
Ellers har spillere som Steven Gerrard og Llorente været vigtige længere fremme på banen, mens Suarez og Isco også har strålet, men de to sidstnævnte har ikke helt haft den samme betydning, da de har være langstidsskadede begge to.

Unge Sterling og Suso fik hver især deres store gennembrud på holdet i denne sæson, mens andre helt unge talenter som Bloomfield og Acori også har været gode. Generelt har de unge spillere været uimponerede og har virkeligt været gode.

Denne sæson har været et kæmpe skridt frem mod fortiden, hvor Liverpool ofte vandt mange titler. Ikke meget mangler nu for at nå det mål, om at komme i nærheden af de legendariske Liverpoolhold i 70'erne og 80'erne.

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010