Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23456
0 Brugere, 1242 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
godrejkokapet
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
(Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
73
74
[
75
]
76
77
...
79
Forfatter
Emne: (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr! (Læst 176364 gange)
Toni
Førsteholdsspiller
Sv: (Sept.) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
«
Svar #1110:
20 Okt 2007, 11:09 »
Leeds, med Fiorentina som anden valg
Lang tid siden sidst!
U-4-E
Manager
«
Svar #1111:
20 Okt 2007, 11:15 »
Tillykke med blog-fødselsdagen!
Det er virkelig fantastisk at du har kunne holdt den kørende i så lang tid..!
Metsu1
Manager
«
Svar #1112:
20 Okt 2007, 12:48 »
OKTOBER 2019
Vi starter oktober måned med en glædelig nyhed. Vores venstrekantspiller Abdelkrim Spielmann er blevet valgt til månedens bedste spiller i september efter hans flotte præstationer i de 3 ligakampe, vi har spillet i september.
Samtidig bliver vores rutinerede forsvarsgeneral Jaques Faty valgt til den næstbedste spiller i september måned.
Fuldt hus på tribunen -
men heldigvis ikke på pointkontoen
8. kamp i Ligue 1 fra Parc des Princes, Paris
Paris-SG: 3,25 Uafgjort: 3,25 Lyon: 2,00
Paris-SG (2) - Lyon 0-0 (0-0)
MOM: Andre Bach, Lyon (8) – Den mand kan ikke passeres!!
Vi får med hiv og sving det ene point med hjem fra mødet med hovedstadsklubben Paris St. Germain. Set over 90 minutter har begge hold rigtig gode muligheder for at tage alle tre points og især pariserne har et par store muligheder, men for tredje kamp i træk bliver Andre Bach valgt som Man of the Match efter flere store redninger.
Jeg er rimelig godt tilfreds med, at vi holder nullet og får et enkelt point med hjem fra vores værste rivaler.
Landsholdssamling
8. kamp i EM-Kvalifikationsgruppe D fra A Le Coq Arena, Tallinn
Estland - Schweiz 0-6 (0-2)
0-1 Olivier Hatton (2)
0-2 Olivier Hatton (44)
0-3 Lars Kruse (61)
0-4 Lars Kruse (75)
0-5 Piero Renzi (str 78)
0-6 Marco Gross (85)
MOM: Olivier Hatton, Schweiz (10)
I en kamp der på papiret ikke havde nogen betydning, pulveriserer vi Estland i Tallinn efter en opvisning i offensiv fodbold. Denne kamp er nok den bedste i min tid som manager for det schweiziske landshold. Det er endnu en gang den unge komet Olivier Hatton, der viser storspil og han har en stor del af æren for de flotte resultater, vi har leveret i de seneste kampe.
Nu bliver det spændende at se, hvem vi bliver trukket sammen med i kampen om en plads ved Europamesterskabet i Norge, der starter til juni 2020.
Lodtrækning - EM 2020
- Playoff kampe
Hvem er med i bowlen?
Sverige, Frankrig, Belgien, Israel, Nordirland*, Italien, Skotland, Rusland, Schweiz og Wales* er de lande, der er i bowlen til dagens lodtrækning. (* er ønskemodstandere)
Der spilles om 5 pladser til det forestående europamesterskab i Norge som bliver skudt i gang lørdag d. 6. juni 2020.
Rusland – Frankrig
Wales – Sverige
Italien – Israel
Schweiz – Belgien
Skotland - Nordirland
Jeg ville allerhelst have trukket et hold som Nordirland eller Wales, da jeg mener det er to af de svageste hold af de ni i lodtrækningen. Vi får dog fornøjelsen af Belgien, som jeg synes, ligner det schweiziske landshold på mange områder, så jeg tror, vi kan forvente to tætte og meget spændende opgør.
Det første skal spilles i Schweiz på St. Jakobspark i Basel lørdag d. 9. november 2019, mens det andet opgør bliver spillet 4 dage senere i Belgien d. 13 november på Stade Maurice Dufrasne, Liege
9. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon: 1,33 Uafgjort: 4,00 Le Mans: 8,00
Lyon – Le Mans (9) 0-0 (0-0)
MOM: Cyril Belmonte, Le Mans (8)
Det eneste positive ved denne kamp er, at vi formår at holde nullet endnu engang, desværre er vi utrolig ineffektive foran mål og Le Mans får fortjent et point med hjem.
Det var ikke lige den optakt, jeg havde håbet på til vores svære Champions League udekamp mod Charlton, som jo slog os eftertrykkeligt i vores European Super Cup kamp tilbage i august.
3. kamp i Champions League, Gruppe E fra The Valley, London
Charlton: 2,50 Uafgjort: 3,00 Lyon: 2,62
Charlton (ENG) - Lyon 1-2 (1-1)
0-1 Xavier Mussard (19)
1-1 Jetullah Ruksawang (25)
1-2 Xavier Mussard (47)
MOM: Xavier Mussard, Lyon (9)
Revanche!!! Det var hvad vi kom efter i dag og det er også det, vi kunne tager med hjem til Lyon. Vi vinder endnu en Champions League kamp og har nu maksimum points efter de 3 første kampe.
Kampen var fyldt med godt spil og chancer i begge ender, men heldigvis er det os, der trækker det længste strå. Det lader til at Mussard er ved at ramme formen, hvilket gjorde ham til spilleren med de fleste assists i sidste sæson, hvor han spillede for Le Mans.
Ny manager på Merseyside
Terry går managervejen
Jeg kunne i dagens avis til min store fornøjelse læse, at en af mine tidligere trænere, da jeg var manager i Newcastle, den legendariske Chelsea centerforsvarer John Terry, selv har fået chancen som manager hos ingen ringere end Liverpool FC.
John Terry har uden tvivl egenskaberne til at blive en god manager, men spørgsmålet er, om han har hvad der skal til at guide Liverpool ud af den store krise, de befinder sig i lige i øjeblikket.
Der er spillet 9 kampe i den engelske Premier League og The Reds er pt. placeret under nedrykningsstregen. Jeg vil helt sikkert følge John i hans kamp for at redde Liverpool fra den helt store fiasko.
10. kamp i Ligue 1 fra Stadium Municipal, Saint Etienne
Toulouse: 3,25 Uafgjort: 3,25 Lyon: 2,00
Toulouse (2) - Lyon 1-2 (1-0)
1-0 Salman Al-Yami (22)
1-1 Warck Flavien (51)
1-2 Warck Flavien (56)
MOM: Andre Bach, Lyon (8)
Jeg troede virkelig, at vores stime af ubesejrede kampe ville slutte i dag, da vi er i store vanskeligheder i første halvleg. Jeg prøver i halvlegen at opmuntre spillerne og vise, at jeg har troen på, at vi kan vende kampen. Efter et kvarter af anden halvleg har Flavien nettet to gange og vi har pludselig overtaget kontrollen af kampen fuldstændig. Vi holder stand resten af kampen og fastholder vores stime af ubesejrede kampe som nu er på 45 kampe.
Spillerne havde god grund til at juble i dag
3. runde af Coupe de la Ligue fra Stade Leon Bolleé, Le Mans
Le Mans: 7,50 Uafgjort: 3,75 Lyon: 1,40
Le Mans (FLP) - Lyon 2-6 (1-4)
0-1 Franck Bigne (15)
0-2 Franck Bigne (28)
1-2 Borivoje Drinic (30)
1-3 Franck Bigne (36)
1-4 Silva (38)
1-5 Souleymane Keita (59)
2-5 Vincent Jalliti (66)
2-6 Adrien Maurel (79)
MOM: Franck Bigne, Lyon (10) –
Jeremy Recordier!
, Lyon (10)
Vi pulveriserer Le Mans i dag på Stade Leon Bolleé efter at vi især i første halvleg spiller drømmebold. Franck Bigne var meget utilfreds med tilværelsen i klubben efter jeg købte Flavien, men det lader ikke til at gå ham på for alvor, da han har fået godt gang i målscoringen indtil videre i denne sæson og han bliver da også fortjent kampens spiller i dag.
En anden der virkelig spiller en flot kamp er den unge højre wing Jeremy Recordier, som jeg gav chancen fra start af i dagens pokalkamp. Han kører rundt med venstre backen for Le Mans og viser for alvor sine talenter frem. Han er et produkt af ungdomsarbejdet i Lyon, hvilket jeg da er lidt stolt af.
11. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon: 1,57 Uafgjort: 3,50 Guingamp: 5,00
Lyon – Guingamp (12) 3-0 (1-0)
1-0 Adrien Maurel (21)
2-0 Adrien Maurel (74)
3-0 Silva (77)
MOM: Adrien Maurel, Lyon (8)
Vi er for alvor tilbage på vindersporet igen i Ligue 1 efter et par sløje 0-0 kampe og en heldig udesejr over Toulouse.
Adrien Maurel får chance fra start i angrebet, da Flavien er blevet skadet og er ude i et par uger, han takker for tilliden og scorer to mål. Vores unge brasilianer Silva får igen scoret i dag og kan med tiden udvikle sig til en rigtig stærk angriber.
4. kamp i Champions League, Gruppe E fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon: 2,50 Uafgjort: 3,00 Charlton: 2,62
Lyon - Charlton (ENG) 1-2 (1-0)
Jacques Faty brænder straffe (6)
1-0 Bruno Mesquita (45+1)
1-1 David Fox (86)
1-2 Jetullah Ruksawang (88)
MOM:
Jetullah Ruksawang
, Charlton (9)
Der var meget stille på Lyon Stadion da dommeren fløjtede dagens kamp af. Bare fem minutter før det planlagte slutfløjt var der jubel på tribunerne og tilskuerne var sikker på, at vi endnu en gang ville trække os sejrrigt ud af et Champions League opgør, men vi blev sløset og Charlton kunne tage hjem til England med alle tre points i tasken, hvilket nok også set over 90 minutter var ganske fortjent.
Samtidig havde vi jo igen fornøjelsen af den spanske angrebsstjerne Jetullah Ruksawang og endnu engang kører han rundt med os. Han bliver da også fuldt fortjent valgt til banens bedste. Heldigvis har vi 3 sejre allerede i gruppen, så vi burde ikke få problemer med at kvalificere os videre til 1. knockout runde.
Stillingen i Ligue 1 efter 11 kampe
P.S. Så er FM 08 også dumpet ind af min brevsprække, så jeg tror, der kommer til at gå noget tid før næste update.
Husk også at stem på, hvor min FM08 blog skal starte
cube
Manager
Sv: (Okt.) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
«
Svar #1113:
20 Okt 2007, 12:52 »
Håber du vælger Blackburn trods manglende stemmer. Det er en klub man sjældent hører om herinde på FmF's blogforum. Synes Leeds, Fiorentina og Dortmund ofte har været brugt.
Tjek mit kunst/design ud på
KasperPyndt.dk
Kalles Team
Ynglingespiller
«
Svar #1114:
21 Okt 2007, 11:36 »
Jeg synes du skal prøve at starte med et dansk hold
Metsu1
Manager
«
Svar #1115:
21 Okt 2007, 14:21 »
Citat af: Kalles Team 21 Okt 2007, 11:36
Jeg synes du skal prøve at starte med et dansk hold
Hvis jeg skulle starte med et dansk hold, er det kun FCM der har interesse. Jeg synes desværre, at dansk bold generelt er meget kedeligt
Leeds er foran i øjeblikket, men som cube skriver, så hører man ikke meget til Rovers herinde. så det kunne være man skulle starte der
SoAP
Gæst
«
Svar #1116:
05 Nov 2007, 21:10 »
du skrev at du ville opdatere lidt på denne en gang i mellem, så hvis du ser denne, kan du så ikke lige smide et ss af bojan, af hans bedrifter?
Metsu1
Manager
«
Svar #1117:
12 Nov 2007, 09:59 »
Citat af: SoAP 05 Nov 2007, 21:10
du skrev at du ville opdatere lidt på denne en gang i mellem, så hvis du ser denne, kan du så ikke lige smide et ss af bojan, af hans bedrifter?
Bloggen vil blive opdateret og jeg vil tro. det bliver i løbet af denne uge eller i weekenden.
Jeg skal nok lige smide et SS af Bojan og hans bedrifter sent i aften, når jeg er kommet hjem fra arbejde.
Metsu1
Manager
«
Svar #1118:
13 Nov 2007, 00:27 »
Citat af: SoAP 05 Nov 2007, 21:10
Her er Bojan og hans bedrifter:
Metsu1
Manager
Sv: (Update-Nov19) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
«
Svar #1119:
17 Nov 2007, 16:19 »
NOVEMBER 2019
Pouliquen's mænd
kunne heller ikke stoppe os
12. kamp i Ligue 1 fra Stade de l’Abbé-Deschamps, Auxerre
Auxerre: 10,00 Uafgjort: 5,00 Lyon: 1,25
Auxerre (15) - Lyon 1-2 (1-0)
1-0 Fil Suat (9)
1-1 Adrien Maurel (64)
1-2 Xavier Mussard (68)
MOM: Florian Clerc, Lyon (8)
Vi formår endnu en gang at komme igen efter af vi ved pausen er nede med en enkelt scoring. Det er en meget tæt kamp i dag på Stade de l’Abbé-Deschamps, men spillerne viser format ved at vinde med 2-1, selvom vi ikke spiller vores bedste kamp.
Det lader til, at vi fortsætter med ikke at tabe fordboldkampe og kan vi fortsætte med det, så er endnu et mesterskab inde for rækkevidde.
Fansene hyldede reserveholdets
flotte indsats
13. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon: 1,12 Uafgjort: 5,00 Grenoble: 13,00
Lyon – Grenoble (20) 2-0 (1-0)
1-0 Philippe Boudin (36)
2-0 Silva (63)
MOM: Thomas Riou, Lyon (8)
Vi har mange kampe i løbet af sæsonen, så da vi i dag skulle op mod rækkens absolutte bundprop fra Grenoble, besluttede jeg mig for, at give en del af marginalspillerne chancen.
Det viste sig hurtigt, at det ikke betød noget, at jeg havde 7 ændringer i forhold til idealopstillingen for Grenoble kunne ingenting.
Vi vinder en sikker 2-0 sejr på Lyon Stadion og det bedste ved kampen er, at Thomas Riou bliver valgt banens bedste. Den præstation kan tyde på, at han er på vej til at komme i den form, der gjorde, at vi købte ham for rigtig mange penge i starten af sæsonen.
Jeg skal med landsholdet, da det er blevet tid til vores Playoff-gyser mod Belgien. Vi starter hjemme på St. Jakobspark i Basel.
EM-Playoff kampe
1. Playoff kamp om kvalifikation til EM 2020 fra St. Jakobspark, Basel
Schweiz - Belgien 3-1 (2-0)
1-0 Lars Kruse (5)
2-0 Lars Kruse (18)
Vi skal til EM 2020!
2-1 Marc van Schijndel (60)
3-0 Lars Kruse (83)
MOM: Lars Kruse, Schweiz (9)
Med sejren på 3-1 sikrer vi os et rigtig godt udgangspunkt til returopgøret om 4 dage i Belgien. De får desværre det vigtige udebanemål med sig hjem, men jeg tror ikke på, at de kan holde os fra at score på Stade Maurice Dufrasne, dertil er vores offensiv simpelthen i for god form. Det kan ses ved, at vi i de seneste 4 kampe har scoret i alt 16 mål, hvilket nærmest gør det utænkeligt, at vi ikke skulle kunne prikke en enkelt ind, så vi på den konto i hvert fald kommer til at stå lige.
2. Playoff kamp om kvalifikation til EM 2020 fra Stade Maurice Dufrasne, Liege
Belgien (1) – Schweiz (3) 1-2 (0-2)
0-1 Olivier Hatton (5)
1-1 Marc van Schijndel (60)
1-2 Philipp Schaaf (90+2)
MOM: Olivier Hatton, Schweiz (10)
Schweiz vinder sammenlagt med 5-2 og er videre til Europamesterskabern
e 2020
Det lykkedes os både at score to gange på udebane og at vinde kampen i allersidste minut. Hele holdet har i de seneste måneder været fantastiske, men jeg ved ikke, hvad vi skulle have gjort uden den unge angriber Olivier Hatton, der har udviklet sig til noget af en målmaskine for os. Ikke nok med at han scorer rigtig mange mål for os, han har også vist rigtig godt spil på banen og i dag er han da også uden sammenligning banens bedste.
Den Gamle Faty
er stadig en klassespiller
14. kamp i Ligue 1 fra Stade Jean-Pierre Louvel, Le Havre
Le Havre: 10,00 Uafgjort: 5,00 Lyon: 1,25
Le Havre (10) - Lyon 1-2 (0-0)
1-0 Jimmy Roye (53)
1-1 Bruno Mesquita (68)
1-2 Philippe Boudin (81)
MOM: Jacques Faty, Lyon (8)
Vi holder stand og er nu uden nederlag i Ligue 1 regi i 49 kampe i træk, men hvor var det dog tæt på, at det gik galt i dag.
Kampen ligger hele tiden på vippen og jeg bliver mere end bekymret, da Jimmy Roye gør det til 1-0 til Le Havre efter pausen. Vi udligner heldigvis med 20 minutter igen og til sidste ender det med, at vores joker Philippe Boudin bliver matchvinder med en scoring efter bare 10 minutter på banen.
5. kamp i Champions League, Gruppe E fra BayArena, Leverkusen
Leverkusen: 3,25 Uafgjort: 3,25 Lyon: 2,00
Leverkusen (GER) - Lyon 2-3 (2-2)
1-0 Daniel Brosinski (6)
1-1 Adrien Maurel (7)
2-1 Moussa Dembele (27)
2-2 Adrien Maurel (31)
2-3 Franck Bigne (59)
MOM: Xavier Mussard, Lyon (9)
Dagens kamp mod tyske Bayer Leverkusen udvikler sig til lidt af et festfyrværkeri. Vi kommer bagud lynhurtigt da Brosinski finder vej til vores netmasker efter bare 6 minutter, men de tyske spillere glemmer at få armene ned, så vi løber ned og udligner med det samme ved Maurel.
Det samme sker efter 27 minutter, igen kommer tyskerne foran ved Dembele, men bare 4 minutter senere har Maurel endnu en gang scoret og udlignet.
Anden halvleg bliver spillet i et noget lavere tempo, da begge hold er rimelig godt tilfreds med uagjort, men Bigne vil det anderledes og sørger for scoringen til 3-2, hvilket sikrer os sejren og de 3 points.
15. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon: 1,67 Uafgjort: 3,25 Troyes: 4,50
Lyon – Troyes (3) 0-0 (0-0)
MOM: James Chuter, Troyes (8)
En taktiskpræget og ledt kedelig kamp ender uden scoringer. Ser vi på statistikken af dagens kamp, så er det ærgerligt, at vi ikke vinde, da vi er det bedste hold i dag.
Spillerne fester nu alligevel efter kampen, da det er vores kamp nummer 50 i den hjemlige liga uden nederlag. Jeg tror, det er en rekord, der kommer til at stå i rigtig mange sæsoner og vi er forhåbentlig ikke færdige med at udbygge rekorden endnu.
Ligue 1 efter 15 kampe
«
Seneste Redigering: 18 Nov 2007, 11:44 af Metsu1
»
Toni
Førsteholdsspiller
«
Svar #1120:
18 Nov 2007, 12:26 »
Dejligt med en update selvom 08 er ude.
God stil og fortsæt.. Vil nemlig meget gerne vide hvordan Schwieiz klare sig:-)
Lang tid siden sidst!
Metsu1
Manager
«
Svar #1121:
20 Nov 2007, 00:05 »
Citat af: Toni 18 Nov 2007, 12:26
Dejligt med en update selvom 08 er ude.
God stil og fortsæt.. Vil nemlig meget gerne vide hvordan Schwieiz klare sig:-)
Mange tak, planen er også mindst at spille til EM 2020, måske også til VM 2022.
Det ville være et fint punktum.
Metsu1
Manager
Sv: (Update-Dec19) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
«
Svar #1122:
06 Dec 2007, 23:11 »
DECEMBER 2019
Efter vi kunne fejre et jubilæum som ubesejret i Ligue 1 i 50 kampe, er vi nu nået til december måned hvor flere spændende ting vil falde på plads.
Det første, der skal afgøres er, om vi skal videre som nummer 1 eller 2 fra vores Champions League gruppe. Skal vi videre som nummer 1, kræver det en sejr over serbiske Red Star i vores næste kamp.
Det næste, der bliver spændende at følge for mig, er lodtrækningen til EM 2020, der skal foregå i Norge til næste sommer. Jeg håber naturligvis på en fornuftig lodtrækning, så mit mål med at få Schweiz videre fra den indledende gruppe kan blive en realitet.
Et andet sted jeg også håber på en fornuftig lodtrækning er, når der skal trækkes lod til 1. runde i knockoutfasen i Champions League.
6. kamp i Champions League, Gruppe E fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon: 2,00 Uafgjort: 3,25 Red Star: 3,25
Lyon - Red Star (SER) 11-1 (6-0)
1-0 Silva (11)
2-0 Anderson (15)
3-0 Warck Flavien (16)
4-0 Jerome Recordier (20)
5-0 Silva (34)
6-0 Anderson (44)
7-0 Silva (53)
8-0 Silva (61)
9-0 Didier Digard (70)
10-0 Igor Milicevic (73)
10-1 Predrag Basic (84)
11-1 Igor Milicevic (90+2)
MOM: Silva, Lyon (10)
Tilskuerne på Lyon Stadion får i den grad underholdning for deres penge i dagens Champions League opgør mod Red Star.
Jeg har i min tid som manager aldrig oplevet, at vinde en betydningsfuld kamp så stort som mod Red Star. Spillerne er i den grad i hopla og allerede ved halvleg har vi nedspillet Red Star fuldstændig og med seks scoringer afgjort kampen. Selvom jeg i pausen fortæller spillerne, at jeg er ovenud begejstret over deres bedrifter i de første 45 minutter, fortsætter de ufortrødent i anden halvleg. En af årsagerne til dette tror jeg er, at jeg stiller med en del af marginalspillerne, der ikke er vant til at få chancen, så da de endelig får chancen vil de vise, at jeg skal satse på dem. Det er især den unge brasilianske offensivespiller Silva, der brillerer med 4 scoringer og fremragende spil.
Med denne sejr går vi videre som nummer 1 og er dermed endnu engang videre til knockoutfasen i Champions League.
Lodtrækning til EM 2020 i Norge
Gruppe A
Holland
Irland
Italien
Norge
Gruppe B
Schweiz
Spanien
Tyskland
Wales
Gruppe C
England
Portugal
Skotland
Slovakiet
Gruppe D
Finland
Frankrig
Polen
Østrig
Hvem tager trofæet til sommer?
Lodtrækning til næste sommers EM er overstået og vi har ikke fået den nemmeste lodtrækning.
Vi er endnu en gang havnet i pulje med Tyskland, mens vi også får fornøjelsen af Spanien og Wales.
Min assistenttræner på det schweiziske landshold, Stephane Chapuisat, havde før lodtrækningen kigget nærmere på alle holdene og her er, hvad han har fundet ud af om vores kommende modstandere.
Mit tip: Puljevinder
Tyskland
Tyskland er uden tvivl sammen med Spanien, favoritter til at hente puljesejren og dermed løse billet til kvartfinalerne ved EM.
Kigger man på det taktiske koncept spiller tyskerne en traditionel
4-4-2
med halvoffensive wings.
Der er mange rigtig gode spillere på det tyske landshold og en af dem er min målmand i Lyon,
Andre Bach
som må betegnes som en af nøglespilleren på det tyske hold.
Derudover er den 27-årige forsvarsgeneral
Thomas Müller
utrolig vigtig, da han er styrmanden på holdet.
Den sidste spiller jeg vil fremhæve, er en spiller vi havde det meget svært med i vores to kvalifikationskampe mod Tyskland. Det er boksspilleren
Steven Linke
, som er en af favoritten til at vinde titlen som topscorer ved EM.
Mit tip: Nummer 2,
men forhåbentlig nummer 3 i puljen
Spanien:
Som nævnt er Spanien sammen med Tyskland favoritterne i denne gruppe og se man på de spillere, de har til rådighed, så har de da også nogle rigtige klassespillere.
Den største profil er uden tvivl den 27-årige Charlton angriber,
Jetullah Ruksawang
. Vi har blandt andet med Lyon mødt Jetullah et par gange og ved vores seneste møde med ham blev han matchvinder og man of the match, så jeg kender alt til denne talentfulde spiller.
Kigger vi lidt på en profil i det defensive spiller, er højrebacken
Daniel Al-Baqawi
en fremragende spiller, der både magter den defensive og offensive del af spillet.
Spanien spiller en
4-2-3-1
taktik, hvor de har tre mand på den offensive midtbane, hvor to af disse spillere, søger ud på kanten.
Mit tip: Nummer 4 i puljen
Wales:
Mange har den opfattelse, at Wales skal være truppens prügelknabe, men det skal man passe meget på med. Det har Wales allerede bevist ved at kvalificere sig til EM på bekostning af Sverige som de slog ud i playoff kampene.
Den helt store profil på det walisiske landshold er angrebsstjernen
Ron Forrester
, der til daglig spiller for den engelske storklub Manchester United. Han er måske endnu bedre end Ruksawang, da han har alt det, en boksspiller skal have. Han er hurtig, hovedsstødsstærk og iskold foran målet. Han kan blive meget svær at styre for os.
En af de rutinerede spillere på det walisiske landshold er venstrebacken
Gareth Bale
, som ligesom Forrester spiller i Manchester United. Han er en glimrende venstreback, der tager meget del i spillet.
Den sidste jeg vil fremhæve for Wales, er en af holdets unge talenter. Det er den 22-årige højre back
Stewart Freeman
, der alt andet lige har en meget lovende karriere foran sig.
På det taktisk spiller Wales en anelse defensiv. De spiller kun med Forrester på toppen i en
4-1-4-1
opstilling.
Flamengo (BRA) – AIS (AUS)
Lyon (FRA) – Chivas (MEX)
Club World Cup Semifinale fra Yokohama Interntational Stadium, Yokohama
Lyon (FRA) – Chivas (MEX)
2,00 - 3,25 - 3,25
Lyon – Chivas 3-0 (3-0)
1-0 Franck Bigne (23)
2-0 Thomas Mangani (35)
3-0 Thomas Mangani (45+1)
MOM: Thomas Mangani, Lyon (9)
Vi er videre til finalen i VM for klubhold efter en overbevisende indsats mod mexicanske Chivas. Jeg stiller ikke i stærkeste opstilling til dagens kamp, samtidig eksperimenterer jeg lidt med forsvaret og prøver Mangani i centerforsvaret. Han finder sig åbenbart rigtig godt tilfreds på denne position, da han scorer to mål og bliver kåret som kampens bedste spiller.
Flamengo vinder som ventet deres semifinale, men ikke med mere end 2-1 over australske AIS, hvilket giver den ventede finale.
Club World Cup Finale fra Yokohama Interntational Stadium, Yokohama
Flamengo (BRA) - Lyon (FRA)
2,00 - 3,25 - 3,25
Vi er Verdens bedste klubhold
Flamengo – Lyon 0-2 (0-1)
0-1 Robert Ochoa (selvmål, 25)
0-2 Silva (86)
MOM: Didier Digard, Lyon (8)
Vi kan hæve World Club Cup trofæet efter endnu en overbevisende indsats i turneringen.
Flamengo spilleren Ochoa hjælper os til føringen i første halvleg og selvom vi ikke scorer målet til 2-0 før der er 5 minutter tilbage af kampen, så er der aldrig tvivl om udfaldet af denne finale. Vi styrer begivenhederne fra start til slut og endnu et trofæ kan blive sat i pokalskabet.
Lodtrækning til 1. knockoutfase
Arsenal – Atletico
Porto – Roma
Chelsea – Real Madrid
Troyes – Newcastle
Gladbach – Valencia
Sevilla – Lyon
*
Charlton – Inter
Fiorentina – Dynamo Kiev
Vi slipper heldigvis for de allerbedste hold i første runde af knockoutfasen i dette års Champions League, men Sevilla må vi bestemt ikke undervurdere, da de har flere fremragende fodoldspillere og hjemmebanen Sanchez Pizjuan i Sevilla er ikke det nemmeste sted at spille.
Coupe de La ligue kvartfinale fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon: 1,10 Uafgjort: 6,00 Le Havre: 16,00
Lyon – Le Havre 3-0 (2-0)
1-0 Patrick Le Lay (29)
2-0 Franck Bigne (34)
3-0 Franck Bigne (48)
MOM: Franck Bigne, Lyon (9)
Også i Coupe de La ligue går vi videre efter denne sejr over Le Havre. Det lader til, at vi virkelig har fundet formen nu både defensivt og offensivt. Vi har scoret 19 mål i de 4 kampe, vi har spillet indtil videre i december, samtidig har vi kun lukket en enkelt scoring ind. Hvis vi kan holde denne form i det meste af foråret, kan jeg ikke se, hvem der skal true os i de hjemlige turneringer.
Milicevic med et af hans frisparksmål
16. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, Lyon
Lyon: 1,16 Uafgjort: 6,00 Reims: 11,00
Lyon – Reims (19) 3-0 (2-0)
1-0 Franck Bigne (15)
2-0 Igor Milicevic (32)
Rødt kort til Pacheco, Reims (69)
3-0 Igor Milicevic (90+1)
MOM: Thomas Riou, Lyon (9)
Endnu en 3-0 sejr hiver vi hjem i dag mod et af bundholdene i den franske Ligue 1. Det er rart at se, Igor Milicevic igen er begyndt at score. De to scoringer han sætter ind i dag er på frispark og især den sidste træffer er helt igennem fremragende sat ind af den unge serber.
Med sejren holder vi naturligvis fast i førstepladsen og et titelforsvar er bestemt inde for rækkevidde.
17. kamp i Ligue 1 fra Stade Louis II, Monaco
Monaco: 5,00 Uafgjort: 3,50 Lyon: 1,57
Monaco (9) - Lyon 0-0 (0-0)
MOM: Alessandro Tuia, Monaco (8)
Det er meget tæt på at vi taber dagens opgør på Stade Louis II i Monaco. Vi er på hælene i store dele af kampen og spillerne fra Monaco har flere store tilbud. Det er især den hollandske angriber Rydell Poepon, der i den grad brænder chancer. Heldigvis holder vi stand og fastholde stimen som ubesejret, der nu lyder på 52 kampe i den franske liga.
Ligue 1 efter 17 kampe
Toni
Førsteholdsspiller
«
Svar #1123:
06 Dec 2007, 23:13 »
Så kom der endelig noget igen:-)
Lang tid siden sidst!
Metsu1
Manager
«
Svar #1124:
07 Dec 2007, 09:04 »
Citat af: Toni 06 Dec 2007, 23:13
Så kom der endelig noget igen:-)
Ja, der går lidt længe imellem, da jeg har en desperat kamp igang med FM08, som jeg bare ikke kan komme ordenlig i gang med.
Næste update bliver en halvårs update, der vil strække sig fremtil EM 2020. Jeg vil dele den op i forskellige sektioner, der fokuserer på de enkelte turneringer og måske om et muligt trænerskifte, da jeg tror, jeg er i gang med min sidste sæson som Lyon træner
Samtidig tog den sidste update en krig at lave og så meget tid har jeg heller ikke, hvis jeg også skal passe min FM08 blog
Updaten vil nok første være klar lige omkring jul, hvis alt går godt
Sider:
1
...
73
74
[
75
]
76
77
...
79
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »