home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 584 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 70 71 [72] 73 74 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!  (Læst 176459 gange)
Metsu1
Manager

Sv: (Tilbageblik) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1065: 23 Sep 2007, 13:47 »

2006-07: Inter  -  Arsenal
2007-08: Real Madrid  -  Barcelona
2008-09: Juventus  -  Barcelona
2009-10: Roma  -  Tottenham
2010-11: Chelsea  -  Man Utd
2011-12: Arsenal  -  FC Bayern
2012-13: Chelsea  - FC Bayern
2013-14: Arsenal  -  Real Madrid
2014-15: Chelsea  -  Feyenoord
2015-16: Chelsea  -  Arsenal
2016-17: Newcastle  -  Man City
2017-18: Newcastle  -  Atletico
2018-19: Lyon  -  Atletico

Man kan vist godt kalde det for engelsk dominans, når man kigger ned over de tidligere vindere og finalister. 8 gange ud af 13 har der været en engelsk vinder og det er kun sket 3 gange, at der ikke har været en engelsk repræsentant i finalen.

2006-07: Lyon  -  PSV
2007-08: Atletico  -  Porto
2008-09: Feyenoord  -  Sampdoria
2009-10: Inter  -  Toulouse
2010-11: Villarreal  -  FC Bayern
2011-12: Celtic  -  Villarreal
2012-13: Heerenveen  -  Inter
2013-14: Villarreal  -  Betis
2014-15: Man City  -  Man Utd
2015-16: Man City  -  Lyon
2016-17: Atletico  -  Everton
2017-18: West Ham  -  Tottenham
2018-19: Charlton  -  Man City

Ligesom i Champions League er UEFA Cuppen i de seneste sæsoner blevet vundet af engelske hold, men der er dog ikke helt den samme dominans som i Champions League. Jeg har aldrig deltaget i UEFA Cuppen, men det er en turnering, jeg meget gerne vil prøve at vinde.

Niko
Gæst

« Svar #1066: 23 Sep 2007, 14:05 »

Det må sku siges at være godt gået, der er kun en manager, som har vundet Champions League 3 gange i træk, altså med 2 forskellige hold. Det er godt gået Metsu!

JimmyGP
Manager

« Svar #1067: 23 Sep 2007, 15:09 »

Fede updates.. Sjovt at hvordan det har udviklet sig,..

- Veni, vidi, vici -

Alfster
Blogmester

« Svar #1068: 24 Sep 2007, 09:28 »

Kunne du måske lave et overblik over alle dine titler i din gloværdige karriere, en karriere som selv Alex Ferguson ville misunde.

Jeg regner stadig med at du napper et par sæsoner i Suppen. :-)

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Kalles Team
Ynglingespiller

« Svar #1069: 24 Sep 2007, 21:16 »

Ja, det kan du, den kommer om et øjeblik

Hehe, nu må vi se, jeg har ikke haft de bedste erfaringer med SAS-ligaen i tidligere spil.

Kan da sige jeg kører næsten med din taktik med brøndby i 2. sæson Opstemt godt nok, passer indstillingerne ikk helt , men har da vundet 6 ud af 6 kampe i ligaen Opstemt

Metsu1
Manager

« Svar #1070: 24 Sep 2007, 21:44 »

Det må sku siges at være godt gået, der er kun en manager, som har vundet Champions League 3 gange i træk, altså med 2 forskellige hold. Det er godt gået Metsu!
Mange tak, Cesc - Jeg må tilstå, at Champions League har udviklet sig til min yndlingsturnering  Wink

Fede updates.. Sjovt at hvordan det har udviklet sig,..
Mange tak og ja det er sjovt med et lille tilbageblik

Kunne du måske lave et overblik over alle dine titler i din gloværdige karriere, en karriere som selv Alex Ferguson ville misunde.
Jeg regner stadig med at du napper et par sæsoner i Suppen. :-)
Jeg vil meget gerne lave en oversigt over de turneringer, jeg har vundet. Det har jeg gjort på et tidligere tidspunkt i bloggen, men der er jo kommet endnu et par titler til  Grin

Kan da sige jeg kører næsten med din taktik med brøndby i 2. sæson Opstemt godt nok, passer indstillingerne ikk helt , men har da vundet 6 ud af 6 kampe i ligaen Opstemt
Det lyder interessant - Det åbner da lidt op for en mulig "afskedsturne" i det danske på et tidspunkt  Wink

Metsu1
Manager

« Svar #1071: 25 Sep 2007, 18:33 »

TRANSFERS + LIDT NYT FRA LYON

Jeg var tilbage på kontoret efter et par ugers sommerferie og som sædvanlig efter en ferie var mailboxen fyldt op med diverse meddelelser.
Bestyrelsen forventer
endnu et mesterskab til klubben

Den økonomiske situation i klubben er naturligvis fremragende efter vores triumfer i sidste sæson og samtidig er interessen og efterspørgslen blevet så stor blandt fansene, at ledelsen har været hos kommunen og fået godkendt en stadionudvidelse med 16000 siddepladser, så vi kommer over 70.000 siddepladser på Lyon Stadion. Det er virkelig glædeligt, at vi kan få gennemført en så stor udvidelse af vores arena.
Økonomien er i top

Udover denne glædelige nyhed kunne jeg også læse budgettet for næste sæson. Jeg er blevet tildelt 260.000.000 til spillerindkøb og til betaling af løn er ledelsen gået med til et budget på 8.000.000, hvilket må siges at være ganske fornuftige tal. Samtidig går alle penge ved spillersalg i puljen til spillerindkøb.

Efter sidste sæsons triumftog er det ikke uventet, at bestyrelsen forventer, at vi genvinde Ligue 1 titlen i den nye sæson. Det er da også et af mine helt store mål i den nye sæson, at forsvare det franske mesterskab.

På det rent sportslige plan var Igor Milicevic ikke overraskende blev kåret til årets spiller af supporterne. Han var en af spillere, der virkelig gjorde en forskel sidste år med hans 34 scoringer. Hvis han kan holde niveauet de næste sæsoner, er der ingen grænser for, hvad han kan fører det til.

Det blev dog ikke Milicevic, der blev den store prisvinder ved UEFA's årlige prisuddeling, det blev derimod hans angrebskollega Anderson, der kom i fokus. Anderson blev kåret til årets spiller i Europa og samtidig fik han tredjepladsen i kampen om at være Europa's bedste angriber.
Bruno Mesquita gjorde sig også bemærket ved prisoverraækelsen, da han blev kåret som den næstebedste midtbanespiller i Europa i sæsonen 2018-2019.

Spillerkøb
- Franck Bigne fra Udinese på en fri transfer
- Mathieu Gorgelin fra Newcastle på en fri transfer
- Xavier Mussard fra Le Mans på en fri transfer
- Franck Treguer fra Lens for 7.500.000 kr.
- Loïc Paul fra Bordeaux for 85.000.000 kr.
- Thomas Riou fra Numancia for 80.000.000 kr.

Franck Bigne - Bo

Bigne er en spiller, jeg forventer mig rigtig meget af. Han skifter til os på en fri transfer fra Udinese i Italien.

Jeg har holdt øje med ham i det meste af sidste sæson og da han havde kontraktudløb i sommers var jeg ikke i tvivl om, at han skulle til Lyon og spille.

Han er bare 24 år og har alle de kvaliteter, jeg ser efter, når jeg skal finde en angriber. Hans afslutningsevne er helt i top og samtidig er han iskold foran mål. Han kan også bruges som targetmand, da hans hovedspil også er af høj klasse.

Det eneste, han mangler i hans spil, er noget bevægelighed, men han er ung og har masser af tid til at også, at udvikle den del af hans spil.

Mathieu Gorgelin - Mm

Mathieu kommer til os fra min gamle klub, Newcastle hvor jeg i sin tid selv hentede ham til klubben som back-up på målmandsposten. Ligesom den gang er han også denne gang købt som back-up, da Bach og Stenild er foran ham. Det skal dog siges, at han med lidt held godt kan komme i betragtning til en fast plads i startopstillingen, da han bestemt har evnerne til at blive en rigtig god målmand.

Der kan være nogen, der undrer sig over, at jeg henter endnu en målmand, når man tænker på de to, der er i klubben på nuværende tidspunkt, men jeg ved, at både Stenild og Bach vil spille fast og den af dem der ikke kommer til det, vil nok søge væk fra klubben. Det sker ikke med Mathieu, da han kender sin rolle på holdet.

Xavier Mussard - OM V

Der er lykkedes at hente spilleren, der stod for de fleste oplæg i Ligue 1 sidste sæson. Det er 26-årige venstrekant spiller Xavier Mussard, der skifter til os fra Le Mans.

Vi har flere gode muligheder på venstrekanten med både Spielmann og Boudin, men jeg kunne ikke sige nej til en spiller af Mussard’s kaliber. Jeg har jo også fundet ud af, at man skal være godt dækket ind på de forskellige positioner, hvis man vil gå hele vejen.

Mussard største kompetencer er hans fabelagtige teknik og hans kreativitet, hvilket er to forcer, der er meget vigtige at have, når man er wing.

Thomas Riou - WB/OM H

Ligesom med Bigne har jeg længe haft et godt øje til Riou. Vi har ligesom i venstre side af midtbanen også flere gode spillere til pladsen som højre wing, hvor Armin Sander er det naturlige førstevalg med Dedola som back-up, men Sander er jaget af flere storklubber, så det er uvist, om vi kan holde fast i ham.

Riou kan bruges både som højre wing og wingback, samt som back i de kampe, hvor vi har mulighed for, at spille offensiv fodbold, da han meget gerne vil fremad banen.

Selvom jeg har købt Riou, mens han er skadet, har jeg set nok til at vide, at han er et fremragende supplement til posten som wing i højre side, idet han er sikker i sine pasninger og hans indlæg også har høj klasse. Dertil kan nævnes at hans hurtighed er god og at han er en rigtig holdspiller, der arbejder hårdt hver gang, han går på banen.

Han er en spiller, jeg tror, kan komme til at udrette store ting for Lyon, når han er 100% klar igen.

Loïc Paul - F H

Når man får chancen for at købe en fransk U21 landsholdsspiller i en klasse som Loïc Paul er man nødt til at slå til, selvom vi har den bundsolide Jerome Gonzalez til at løbe rundt på højrebackpladsen. Den primære årsag til, at jeg valgte at skrive med Loïc Paul er, at vi er de franske mestre og at han er en af de allerbedste unge spillere i Frankrig og uden tvivl den bedste højreback i hans generation.

Paul er en spiller, der på trods af sin unge alder, mentalt er meget stærk, derudover har han fysikken med sig, mens han kan blive bedre rent teknisk, men det kan træningen hos de franske mestre, gør meget ved.

Vi har indført nogle gode rutiner ved dødboldssituationer og især hjørnespark og her er Paul en sand mester til at sende bolden præcis indover, så der vil han uden tvivl også gør en forskel.

Han har været en dyr dreng, men det er ikke ensbetydende med, at han vil komme til at spille fast fra starten af sæsonen, han skal lige slå Gonzalez af.

Rookies
Udover de ovenstående transfers har jeg hentet nogle stykker op fra U18 holdet samt købt en ung lovende defensiv midtbanespiller fra Lens, Franck Treguer for 7.500.000 kr., som nemt kan udvikle sig til en stor stjerne på den centrale midtbane med årene. Her er en liste over de ”rookies”, der i løbet af sæsonen kan se frem til et par kampe på første holdet:

- Souleymane Keita
- Sebastien Cohen
- Franck Treguer
- Jeremy Recordier
- Santiago Mora
- Silva (Han ligner den nye Anderson)

Spillersalg
- Giuseppe Caccavallo til AEK Athen på en fri transfer
- Antonio Pettinato til Torino for 20.000.000 kr.
- Maurice Barbier til Chelsea for 90.000.000 kr.
- Youssouf Keita til Milan 205.000.000 kr.
- Carlos Ortiz til Basel for 5.000.000
- Ezequiel Garay lejet ud til Independiente resten af sæsonen

Der er også solgt spillere her i opstarten og den mest prominente er uden tvivl den 20-årige all-rounder Youssouf Keita, der kun spillede en enkelt sæson for os efter han skiftede fra Portsmouth for 100.000.000 kr. Han er en kvalitetsspiller og jeg ville egentlig have beholdt ham, men da Milan bød det dobbelte af det, jeg havde givet for ham og da vi havde vundet The Treble uden ham på banen i sidste sæson, var handlen for god til at sige nej til.
Det unge offensive midtbanetalent Barbier har jeg valgt at sælge til Chelsea, da Mesquita er det klare førstevalg på pladsen og da der allerede på nuværende tidspunkt er flere gode alternativer i truppen til pladsen på den offensive midtbane, hvis der skulle opstå en skade hos Mesquita.

Udover disse spillerhandler er spillere som Emmanuel Adebayor, Jeremy Toulalan og Morais gået på pension. En sjov detalje er, at disse spillere der enten er solgt eller stoppet havde en samlet løn på over 1.500.000 kr. om ugen, så det har virkelig gjort godt i budgettet at komme af med disse løntunge spillere. De to italienere Caccavallo og Pettinato var de værste med hhv. 350.000 kr. og 290.000 kr. i løn om ugen.

- Næste update vil blive om taktikken og truppen til næste sæson. Samtidig skyder vi sæsonen igang med  Coupe de Champions mødet mod Troyes og lurer mig om, der ikke dukker et nyt ansigt eller to op på Lyon Stadion inden transfervinduet lukker i.

Niko
Gæst

Sv: (Transfers) Den Gamle Dame skal til at lære fransk!
« Svar #1072: 25 Sep 2007, 18:55 »

God update makker!

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #1073: 25 Sep 2007, 19:06 »

Shockeret KLASSE!

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #1074: 25 Sep 2007, 19:27 »

Alt for nice. glæder mig til det næste Opstemt

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

AMRDK
Gæst

« Svar #1075: 25 Sep 2007, 19:37 »

Metsu1 !

Du er en rigtig god blogskriver ! Det må jeg sige..
Desværre følger jeg ikke konstant med i bloggen da den er utrolig lang.

Håber vi ser en blog fra din side i 08 versionen !

Nyysted
Landsholdsspiller

« Svar #1076: 25 Sep 2007, 20:04 »

Über nice klasse !! Opstemt

I ain't playin', nigga

Metsu1
Manager

« Svar #1077: 25 Sep 2007, 22:01 »

Mange tak for de flotte kommentarer.

Jeg er glad for, at folk stadig læser med, selvom jeg ikke får opdateret så hyppigt som tidligere.
Metsu1 !

Du er en rigtig god blogskriver ! Det må jeg sige..
Desværre følger jeg ikke konstant med i bloggen da den er utrolig lang.

Håber vi ser en blog fra din side i 08 versionen !

Jeg er glad for, at du bare en gang imellem følge med, AMRDK og jeg kan næsten garantere dig for, at jeg starter en blog op i FM 08

Vorsaa
Gæst

« Svar #1078: 26 Sep 2007, 13:42 »

Dette er den første blog jeg har læst herinde, (er jo helt ny her på siden) og jeg må sige det er virkelig imponerende med alle de detaljer, billeder og beskrivelser der er i din blog.. Virkelig super arbejde.

Men jeg har lige et par spørgsmål.
1. Hvordan kan det være dit FM er halv engelsk og halvt dansk ?
2. Er der et maks antal sæsoner du kan spille i det ?
3. Hvad med at tage en klub som ikke er i den bedste række næste gang?
4. Vil du poste screens af dine trænings programmer?

Endnu en gang, fantastisk arbejde... Thumbs Up

Metsu1
Manager

« Svar #1079: 26 Sep 2007, 14:13 »

Dette er den første blog jeg har læst herinde, (er jo helt ny her på siden) og jeg må sige det er virkelig imponerende med alle de detaljer, billeder og beskrivelser der er i din blog.. Virkelig super arbejde.

Men jeg har lige et par spørgsmål.
1. Hvordan kan det være dit FM er halv engelsk og halvt dansk ?
2. Er der et maks antal sæsoner du kan spille i det ?
3. Hvad med at tage en klub som ikke er i den bedste række næste gang?
4. Vil du poste screens af dine trænings programmer?

Endnu en gang, fantastisk arbejde... Thumbs Up

Allerførst, velkommen til siden  Thumbs Up

og mange tak for de rosende ord, jeg er meget beæret over, at du læser min blog som den første  Wink

og så til svarene på dine spørgsmål:

1. Det har jeg ikke selv bemærket, kan du fortælle lidt nærmere om, hvor du har set det??

2. I de tidligere CM og FM versioner, har der været et max, men jeg ved ikke om det er tilfældet i denne version

3. Jeg har helt sikkert overvejet et hold, især fra The Championship i England, men der er også en del, der gerne vil se mig i Superligaen (det er desværre den eneste danske liga, jeg har med)

4. Jeg vil meget gerne tage træningsprogrammern e med i den næste opdatering. Det er ikke fordi, jeg roder så meget med dem, men jeg justerer da lidt på dem og på hvilke trænere, der tager sig af de forskellige ting.

Sider: 1 ... 70 71 [72] 73 74 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010