Hej folkens
I får lige en ordentlig fristil om mit Chelsea spil, men frygt ej, det er pisse spændene læsning

Jeg er netop startet på 2. sæson med Chelsea i et netværksspil med en kammerat som spiller Arsenal.
1. sæsonEfter en fænomenal 1. sæson er det gået helt i smadder i 2. sæson. Jeg vandt europa supercup, VM, PL og CL - finale i Capital One Cup (tabte til Tottenham), og exit i 3. runde i FA.
Min buddy blev i øvrigt nr. 5 i PL... tihi

Spillede og spiller i øvrigt stadig 4-2-3-1 formationen som selvsagt virkede super i 1. sæson. Eneste indkøb var Schweinsteiger som den defensive del af den centrale midt. I angrebet brugte jeg Sturridge da Torres ikke rigtig slog til i de første kampe, men det gjorde Sturridge tilgengæld. Torres fik dog chancen igen da Sturridge blev skadet i 4 måneder. Her tog Torres til genmæle og endte med at blive topscorer i PL med 26 mål! Ret vildt taget i betragtning at han ikke fik meget spilletid før ca. november.
Ellers giver trup og taktik sig selv.
2. sæsonAnyways, det er som sagt gået fuldstændig i smadder her i 2. sæson. Exit i 1. runde af Capital One cup på hjemmebane - igen til Tottenham - i en kamp jeg er foran 3-0 ved halveg! Adebayor hattrick til 3-3 og i forlænget spilletid blev den 3-4!
Derudover har jeg i de 7 første kampe kun samlet 6 point sammen (!!!) og det er ikke fordi modstanderene har været prængende. Har tabt ude til Swansea (kan tilgives når det er Laudrup), hjemme til oprykkerne fra Wolves(!), hjemme til Newcastle(!!) og ude til United (fair nok, men med 5-1!!!). I CL går det heldigvis fint (4 p i 2 kampe) trods led gruppe med Juve, Schalke og Fenerbahce.
Jeg syntes NU at have det problem som mange har skrevet om at de oplevede i 1. sæson - nemlig at de lukker mange mål ind. Terry og Luiz var mega solide i 1. sæson og Cech stod som en gud. Både Cahill og Ivanovich var også gode reserver. Bertrand var og er dog utilstrækkelig og jeg har til stadighed ikke fået handlet ind til venstre back hvor jeg ønsker mig en Alaba til jul!
Men nu sejler det fuldstændigt! ! !
Manglende målEr der nogen som har oplevet en sådan kollektiv nedtur?
Spilkonceptet er uændret, med eneste forskel at jeg bruger nyindkøbte Neymar i angrebet frem for Torres. Det har den ene store betydning at jeg er langt fra lige så stærk i luften, men Neymar kompencere fint med sit spil langs jorden. Og med Mata (OMC), Hazard (OMV) og Oscar (OMH) til at skabe spillet bag ham opstår der rigeligt med chancer, som dog bare misbruges på det skammeligeste (og så syntes modstadnerens målmænd bare at stå den ene fantom kamp efter den anden)! De misbrugte chancer gælder alle spillerne, det er ikke kun Neymar (som nåede at lave 3 mål i PL inden han blev skadet i 4 uger).
Er helt magtesløs da der bliver skabt massere af chancer, men målene udebliver - i hvert fald i PL! Jeg har ingen idé om hvad jeg skal gøre da det jo fungere... men så alligevel ik!?
Gavebod i forsvaretSom sagt sejler forsvaret også, så jeg vil også meget gerne have et fif til hvordan i overkom jeres forsvarsproblemer?
Jeg spiller muligvis for offensivt med Cole og Azpilicueta som er relativt offensive, og Schweini som den mest defensive på midten. Men det virkede jo i første sæson!!??
Hjælp ønskes til en meget frustreret manager. Min buddy styrer i øvrigt fremad i sikker kurs i PL hvilket jo gøt det hele meget værre!
PS. Noget helt skørt er at jeg ikke kunne komme af med Torres i pausen selvom jeg tilbød ham væk gratis! Det er jo helt fucked - men det mål skyldes hans mega høje løn 1,65 mio. pr. uge (mener jeg det er). Læste dog herinde at der var én som havde fået 190 mio. for ham i 1. sæson. Han blev altså PL topscorer for mig og så kan jeg ikke sælge ham for 0 kr?! Meget mystisk.