home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 293 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Chelsea F.C.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea F.C.  (Læst 76167 gange)
MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #30: 11 Nov 2012, 19:45 »

Så har jeg spillet en halv sæson (eller næsten, 23. december) af mit nye spil med Chelsea. Har en del mere succes denne gang!

Jeg startede med at hente Papiss Cisse på sidste dagen af transfervinduet efter at have tabt de tre første kamp i sæsonen. Han har været et rigtig godt køb. Han scorer på næsten alt, men mangler lidt teknisk og fysik til at være lige præcis den frontangriber jeg søger efter.

Startede med at tabe efter straffe til City i Community Shield. Derefter taber jeg til Stoke, United og Atl. Madrid. Herefter taber vi kun 1 ud af 14 PL-kampe og kommer sikkert videre i en CL-gruppe med Juventus, Valencia og BATE. I Carling Cuppen røg jeg ud i fjerde runde mod QPR på straffe.. Klub-VM blev vundet sikkert. Her fik et par af reserverne lov til at spille en hel del.

Stilling i PL:
City - 45 point, 18 kampe
Chelsea - 37 point, 16 kampe
Arsenal - 33 point, 17 kampe
West Bromvich - 32 point, 18 kampe
Tottenham - 31 point, 18 kampe
Manchester United - 30 point, 17 kampe
..
..
Liverpool - 11 point, 18 kampe. Ligger næstsidst

Altså en meget lige Premier League hvor City dog ser rigtig stærke ud!

Startopstilling:
                 Cech
Azpilicueta Luiz Terry Cole
                 Mikel
         Ramires Lampard
  Mata                   Hazard
                Cisse

Topscorer:
Hazard - 9
Cisse - 9

Flest assists:
Hazard  - 8
Mata - 6

Bedste bedømmelse:
Hazard - 7,43
Luiz - 7,38
Cisse 7,36

Mata og Oscar har ikke vist dem fra deres bedste side endnu. Det kan skyldes opstillingen, som er baseret på kontraspil og en solid defensiv. Jeg Regner dog stille og roligt med at lave en ny taktik som skal være mere offensiv og hvor der er plads til Oscar, Mata og Hazard.

Jeg regner med top 2 i PL og semifinale i CL (har trukket Shakhtar) og semifinale i FA Cuppen.

Til januar køber jeg nok ikke ind, men på min ønskeliste står:
Falcao
Hamsik
Vidal
Alaba
Hummels

Glæder mig til at få De Bruyne, Courtois og Essien tilbage næste år.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #31: 11 Nov 2012, 23:18 »

Så fik jeg færdigspillet endnu en sæson. En rigtig lorte sæson. Jeg taber Premier League i allersidste runde til City, da de slog mig 2-0 på Etihad, jeg ryger ud til Lyon i Champions League, og jeg leverer intet i cupsne. Nu har jeg valgt at satse på ungdommen, og det betyder indkøb af en masse gode talenter i aldersgruppen 15-17 år. Derudover har jeg hentet Isco. Det har dog også betydet en del afgange, så der kunne blive plads til disse talenter i førsteholdstruppen. Torres, Moses, Marin, David Luiz og Cole har alle forladt klubben. Det giver en trup, der ser således ud:

Målmænd:
Thibaut Courtois
Matej Delac

Forsvarsspillere:
John Terry
Mats Hummels
Andreas Christensen
Nathan Chalobah
Riccardo Santini (regen)
David Alaba
Cesar Azpilicueta
Emilio José Solana (regen)

Midtbanespillere:
John Obi Mikel
Ramires
Oscar
Claudio Marchisio
Isco
Eden Hazard
Juan Mata
James Ward-Prowse
Frank Lampard

Angribere:
Sinisa Kostadinovic (regen)
Radamel Falcao

Kostadinovic kan blive vanvittig, og min plan er, at han skal tage over for Falcao. Solana og Santani er forløbigt breddespillere. Ellers har jeg en håndfuld rigtig gode talenter på U/18-holdet. En del med 4-5 stjerner i potentiale og købt for dyre domme inden denne sæson. Især en målmand ved navn Samuel Harte og en midterforsvar der hedder Simone Putaggio har jeg fidus og store forventninger til. Problem med dem er dog, at Christensen og Courtois er unge, men nu må vi se.
« Seneste Redigering: 11 Nov 2012, 23:28 af Jakob E » Logged

Humle1337
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #32: 12 Nov 2012, 14:57 »

Selvfølgelig starter jeg med Chelsea, hjerteholdet!

Jeg har ikke valgt at lave de store overraskelser når det kommer til opstilling og indkøb. Spiller en 4-2-3-1.

               Cech
Ivano - Luiz - Terry - Cole

          Mikel - Ramires

Oscar   -   Mata   -   Hazard

               Torres

Jeg spiller med meget rotation, men dette er min ideal opstilling. Nogle ligger nok mærke til Lampard ikke starter inde, men hans alder er et minus i mine fremtidige planer.
Mht indkøb, så har jeg hentet Stevan Jovetic, da han dækker de offensive roller og så har jeg også en klasse angriber hvis Torres bliver skadet.

Har ikke spillet så mange kampe endnu, men det blev til et nederlag i Charity Shield og en sejr i Super Cuppen.
Logged

Have you ever seen a lion limber up before taking down a gazelle?

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #33: 13 Nov 2012, 10:59 »

Hvor god bliver Andreas Christensen, Jakob E? Kan jeg lokke et SS ud af dig?
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #34: 13 Nov 2012, 11:51 »

Hvor god bliver Andreas Christensen, Jakob E? Kan jeg lokke et SS ud af dig?
Han bliver faktisk rigtig god. Han spiller fast i midterforsvaret sammen med Mats Hummels, da Terry er gået på pension. Sammen med Lampard desuden. De er dog begge selvfølgelig at finde i min trænerstab, hvor de er ganske gode.

Ellers har jeg spillet yderligere en sæson siden sidst, og det blev med større succes end de tre forgående. Jeg vandt både Premier League og Champions League, og det må betegnes som en succes. Mesterskabet kom relativ sikkert i hus, da jeg vandt med otte point ned til Tottenham. Samme Spurs-mandskab slog jeg 2-0 i Champions League-finalen efter vanvidskampe mod Bayern München og Manchester United i kvart- og semifinalen.

Jeg ved dog ikke hvem, jeg skal købe, men jeg tror blot, jeg investerer i et par unge spillere. Det fungerer godt indtil videre med Kostadinovic, Samuel Harte og Andreas Christensen som bedste eksempler. Harte og Putaggio er begge blevet hivet op på førsteholdet i denne sæson.



Logged

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #35: 13 Nov 2012, 12:23 »

Han bliver faktisk rigtig god. Han spiller fast i midterforsvaret sammen med Mats Hummels, da Terry er gået på pension. Sammen med Lampard desuden. De er dog begge selvfølgelig at finde i min trænerstab, hvor de er ganske gode.

Ellers har jeg spillet yderligere en sæson siden sidst, og det blev med større succes end de tre forgående. Jeg vandt både Premier League og Champions League, og det må betegnes som en succes. Mesterskabet kom relativ sikkert i hus, da jeg vandt med otte point ned til Tottenham. Samme Spurs-mandskab slog jeg 2-0 i Champions League-finalen efter vanvidskampe mod Bayern München og Manchester United i kvart- og semifinalen.

Jeg ved dog ikke hvem, jeg skal købe, men jeg tror blot, jeg investerer i et par unge spillere. Det fungerer godt indtil videre med Kostadinovic, Samuel Harte og Andreas Christensen som bedste eksempler. Harte og Putaggio er begge blevet hivet op på førsteholdet i denne sæson.




Spiller du stadig flydende og offensiv? Ligger du dit forsvar højt, lavt eller normalt?

Jeg er selv i gang med et spil og efter en virkelig ringe start kører det bedre, men synes dog stadig ME´en disker op med nogle mærkelige resultater! Jeg vakler lidt mellem de korte afleveringer, højt pres og et kreativt hold eller et mere afventende/normalt spillende hold med direkte afleveringer.

Jeg er gået væk fra de indvendige angribere med Mata og Hazard, hvor de nu spiller deciderede wings. Det fungerer faktisk bedre sådan, jeg synes de kommer frem til mere. Normalt spiller jeg sådan :

Cech

Backs:
Cole og Azpilicueta, begge support og korte afleveringer

CF:
Terry og Luiz, med Terry som stopper og Luiz som opbakker

DM:
Fellaini, dm forsvar

MCH:
Hamsik, fremskudt

MCV:
Lampard, dybdeliggende (dog ikke anført som playmaker i holdindstillinger)

OMV:
Mata, angreb

OMH:
Hazard, support

Angriber:
Torres, skarpretter

I ny og næ sender jeg Hamsik op som offensiv midt, angreb. Han scorer faktisk okay med kasser på låget!! Men med Oscar Hazard, Mata, Hamsik, Moses og Lampard der alle kan spille offensiv midt overvejer jeg en smal 4-2-3-1, men Fellaini og Mikel/Ramires som defensivt indstillede CM´er. Er der nogen af jer der har erfaring med den opstilling (samme som City normalt bruger)?
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #36: 13 Nov 2012, 12:34 »

Jeg spiller flydende og kontrollerede. Det er den taktik, der fungerer bedst for mig. Jeg spiller stadig en 4-2-3-1, og det kunne jeg ikke forestille mig at lave om på. Mata, Hazard og Oscar har stadig mange gode år i dem endnu, og falder de i niveau, står Isco klar i kulissen samt en masse unge. Min forsvarslinje er rimelig normal, men måske vil jeg eksperimentere med en højere linje, da Andreas Christensen bliver rimelig hurtig. Hummels har også trænet i hurtighed, men han har stadig kun 12 og 13 i acceleration og hurtighed, så noget lyn er han ikke. Unge Putaggio har 11 og 13, men han kan stadig godt nå at blive en rimelig hurtig spiller. Lykkedes det for ham burde jeg måske lægge en højere linje, men det bliver ikke så længe Hummels spiller. Det vil udstille en klassespiller.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #37: 13 Nov 2012, 12:58 »

Han ser nu helt okay ud. Ham vil jeg benytte fremover.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #38: 13 Nov 2012, 14:19 »

Hvis du har hurtige backs, kan du da godt stille med høj linie Smiley ? De kan bakke op om forsvarsspillerne. Synes det betyder mere hvilket pres din midtbane er i stand til at lægge på boldholderen. Kan de lægge et ordentligt pres der, fåd de ikke tid til at stikke kvalitetesbolde i bagrummet.

I min verden er det ikke = at man skal stå lavt hvis man har forsvarsspillere der ikke har hurtighed som største styrke. Der spiller flere parametre ind Peace
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #39: 13 Nov 2012, 14:22 »

Jeg spiller flydende og kontrollerede. Det er den taktik, der fungerer bedst for mig. Jeg spiller stadig en 4-2-3-1, og det kunne jeg ikke forestille mig at lave om på. Mata, Hazard og Oscar har stadig mange gode år i dem endnu, og falder de i niveau, står Isco klar i kulissen samt en masse unge. Min forsvarslinje er rimelig normal, men måske vil jeg eksperimentere med en højere linje, da Andreas Christensen bliver rimelig hurtig. Hummels har også trænet i hurtighed, men han har stadig kun 12 og 13 i acceleration og hurtighed, så noget lyn er han ikke. Unge Putaggio har 11 og 13, men han kan stadig godt nå at blive en rimelig hurtig spiller. Lykkedes det for ham burde jeg måske lægge en højere linje, men det bliver ikke så længe Hummels spiller. Det vil udstille en klassespiller.

Spiller du med wings eller indvendige angribere? Nu er Torres nu ikke noget fyrtårn, men jeg har tænkt på at sætte wings til at lave indlæg "nogle gange" og så ellers sætte Torres som targetman og sætte wings til at ramme ham... Han er god til at komme ind i feltet og nå frem foran forsvaret!

Jeg synes nemlig ikke altid det fungerer så godt med "hårde indlæg"
Logged

rani2109
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #40: 13 Nov 2012, 16:24 »

Hvordan lyder jeres holdindstillinger??
Spiller selv kontrollerende og flydende, med afleveringer "mere direkte", men kan ikke rigtig få det til at fungere ...
Kan man gøre noget for at ens afleveringer bliver bedre? .. (Mener med hele holdet og ikke kun hver enkelt spiller)
« Seneste Redigering: 13 Nov 2012, 16:39 af rani2109 » Logged

Winners never quit and quitters never win

Humle1337
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #41: 13 Nov 2012, 17:51 »

Nu hvor vi er den del som spiller med Chelsea, jeg sidder i første sæson og har svært ved at få Torres eller Jovetic for den sags skyld til at lave mål. Som skrevet tidligere spiller jeg en 4-2-3-1 som så mange af jer andre. Hvad hedder jeres kant, samt angrebs indstillinger?

På forhånd tak
Logged

Have you ever seen a lion limber up before taking down a gazelle?

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #42: 13 Nov 2012, 18:24 »

Hvis du har hurtige backs, kan du da godt stille med høj linie Smiley ? De kan bakke op om forsvarsspillerne. Synes det betyder mere hvilket pres din midtbane er i stand til at lægge på boldholderen. Kan de lægge et ordentligt pres der, fåd de ikke tid til at stikke kvalitetesbolde i bagrummet.

I min verden er det ikke = at man skal stå lavt hvis man har forsvarsspillere der ikke har hurtighed som største styrke. Der spiller flere parametre ind Peace
Du har ret så langt, at det ikke kun er stoppernes hurtighed, der spiller ind. Dog synes jeg, at det er klart den vigtigste funktion. Det er uhyggelig svært som back at bakke op, medmindre det er tale om en ekstrem hurtighed. Desuden føler jeg heller ingen trang til at ændre et koncept, der egentlig virker glimrende. Det skulle kun være for eksperimentets skyld. Men det er en anden sag.

Derudover har jeg to rigtig gode presspillere i Ramires og Marchisio.

Spiller du med wings eller indvendige angribere? Nu er Torres nu ikke noget fyrtårn, men jeg har tænkt på at sætte wings til at lave indlæg "nogle gange" og så ellers sætte Torres som targetman og sætte wings til at ramme ham... Han er god til at komme ind i feltet og nå frem foran forsvaret!

Jeg synes nemlig ikke altid det fungerer så godt med "hårde indlæg"
Hazard er indvendig angriber og scorer faktisk relativt mange kasser. Lidt færre mål laver Oscar på den anden kant, men han er også fremskudt playmaker, da hans afleveringer, teknik og kreativitet er i særklasse. Mata ligger som offensiv midtbanespiller i midten.

Da jeg havde Torres, lavede jeg blandede indlæg. Han er rimelig god på hovedet og har også klogskaben, timingen og hurtigheden til at nå de flade indlæg. Det var i hvert fald min konklusion. Men jeg brugte kun Torres fast i et halvt år. En beslutning jeg fortryder. Falcao er vanvittig, men hans potentiale er ikke blevet indløst med mig som træner. Med Falcao spiller jeg med ballon indlæg, da han er hjernedød på hovedet.
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #43: 14 Nov 2012, 11:33 »

Har endelig fået startet med hjerteklubben.

Jeg har mildest talt haft en dårlig start på sæsonen.
0-0 med Everton hjemme
0-1 med Southampton ude
1-0 med ManU ude
1-0 med Arsenal ude.
1-0 med Shaktar ude (ChL)

Det betyder jeg kun har lavet 1 mål i 4kampe.

I opstarten lavede Torres masser af mål som enlig angriber også mod gode hold som Ajax og Porto.
Men her i ligastarten er det helt skidt. Det ene mål jeg har scoret er lavet af Sturridge.
Og så glemte jeg lige at jeg fik en røvfuld af City i Comminuty Shield på 3-0.

På transfersiden har jeg kun hentet Phillip Lahm, det er sket med tanke på ikke at forlænge med Cole.

Jeg har forberedt 3 forskellige taktikker med forskellig udgangspunkt.

1: 4-2-1-2-1 (flydende og offensiv)

GK: Cech
RB: Azpilicueta (support fullback)
CB: Terry (stopper)
CB: Ivanovic (opbakker)
LB: Lahm (support fullback)
DMC: Mikel (anchorman)
DMC: Ramires (ball winning defensiv)
MC: Lampard( advanced playmaker)
AMCR: Mata( inside forward angrib)
AMCL: Hazard( inside forward angrib)
SC: Torres(dybsliggende angrib)

2: 4-3-3 (balanced og kotroller)
Keeper og back kæden er den samme som ovenstående

MCR: Ramires (box to box support)
MC: Lampard (fremskudt playmaker support)
MCL: Mikel (ball winning defensiv)

Wings og angriber lige som ovenstående

3: 4-5-1 (stift og kontra)
Kepper og backkæde som ovenstående
DMC: Mikel (anchorman)
MR:Ramires (Wide midfield)
MC: Lampard (central midt support)
MC: Hazard(playmaker support)
ML: Mata(wide midfield)

SC: Torres (defensive)

Jeg ligger nummer 13 i ligaen efter 4 runder som bare ikke er iorden - ganske vist har jeg mødt 3 gode hold og alle på udebane, men syns stadig der er ringe.
Jeg har afholdt et holdmøde nu med talen om at vores start ikke har været den bedste. Terry reagerer

Er der nogen af jer der bruger de pop up beskeder man får under kampen? Og kan man følge de råd bare med shouts? eller skal man i avanceret taktik hver gang?

I kampforberedelser og træningsfokus - hvis den bare står til standard altid træner man så alle punkter?

Anyway - er der nogen der har lidt taktisk snilde til at hjælpe min målscoring på vej ,så ville jeg blive glad.
« Seneste Redigering: 14 Nov 2012, 14:47 af Roberto_Baggio » Logged

Love the Blues

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #44: 14 Nov 2012, 12:58 »

@ Jakob E. Hvordan kunne du få Falcao så billigt? Var det fordi han var utilfreds? Overvejer nemlig at gøre samme handel som dig og så sælge Torres Smiley
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 22 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010