home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 548 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Chelsea F.C.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea F.C.  (Læst 75332 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #15: 07 Nov 2012, 12:00 »

Jeg har spillet halvanden sæson, og det har været en blandet fornøjelse. Jeg vandt ganske vist mesterskabet i den første sæson, og det er det vigtigste. Kvartfinalen blev endestationen i Champions League, da jeg samlet tabte 3-2 til Barcelona efter at have slået Milan ud. I den nuværende sæson har jeg fået en lidt skidt start i Premier League, men jeg er ved at få styr på det. I Champions League er jeg klar til at møde Sporting Lissabon i 1/8-finalerne. En modstander jeg burde slå.

Jeg har haft svært ved at få Falcao i gang, men han er meget vigtig for holdet, og da Hazard, Oscar, Ramires og Mata laver relativt mange mål er det til at overleve. Eneste indkøb i denne sæson har været stortalentet James Ward-Prowse fra Southampton. Han får en stor fremtid og kostede 75 millioner kroner.
Logged

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #16: 07 Nov 2012, 12:41 »

Jeg ved ikke om jeg har decideret succés. Er i januar 2013 og er nr. 4 i tabellen med 9 sejre, 10 uafgjorte (mange 0-0) og et nederlag.. Har scoret 23 mål og lukket 8 ind .. Jeg spiller samme taktik som dig Nekker med de samme spillere.. dog ikke Falcao .. Da jeg købte Philipp Lahm i stedet! Wink ..

Hvad er dine holdinstruktioner?

Nu har jeg først lige fået det rigtige spil i går, og håber der er forbedringer i forhold til betaen mht. forsvaret. Men jeg spillede både stift og balanceret sammen med standard, og kontrolleret. Jeg laver altid 2-3 forskellige taktikker. Jeg havde mest succés med 4-1-2-2-1, men uden det var prangende. Da jeg prøvede en 4-2-3-1 sejlede mit forsvar fuldstændig!! Men jeg tror man skal have meget mere tålmodighed med sine taktikker i år fremfor sidste spil.

Dog vil jeg sige, uanset at de skal lære taktikken at kende, at når jeg taber 0-3 til Reading og er spillet HELT baglæns synes jeg det bliver for underligt.  Men nu har jeg lige startet et helt nyt med Chelsea og vil fra start af afprøve en taktik med en falsk 9´er, og samtidig have en afventende med direkte spil som Chelse i virkeligheden mestrer flot...
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #17: 08 Nov 2012, 17:11 »

Så blev anden sæson færdigspillet. Det blev igen en blandet fornøjelse. Jeg blev kun nummer 4 i Premier League efter en meget meget skidt start. Den kom jeg mig desværre aldrig over. I Champions League blev kvartfinalen igen endestationen, og igen var det FC Barcelona, der var vores overmænd. Begge cups blev dog vundet, og det er trods alt et fint plaster på såret. Nu har jeg lige slået City på straffespark i Community Shield. Der er også kommet et par dyre ansigter ind i dette vindue, mens der naturligvis også er røget nogle den anden vej. Truppen ser nu således ud:

Målmænd:
Thibaut Courtois
Matej Delac

Forsvarsspillere:
Ashley Cole
John Terry
David Luiz
Mats Hummels
Cesar Azpilicueta
Nathan Chalobah
David Alaba

Midtbanespillere:
Frank Lampard
Ramires
John Obi Mikel
James Ward-Prowse
Eden Hazard
Oscar
Victor Moses
Juan Mata
Claudio Marchisio

Angribere:
Fernando Torres
Radamel Falcao

Jeg vil stadig gerne forbedre truppen med et par unge breddespillere, men nu må vi se, hvad det bliver til.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #18: 08 Nov 2012, 17:12 »

Udvikler Courtois sig godt nok til at blive fast mand allerede i 3. sæson? Og hvad med Delac, hvor god er han blevet?
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #19: 08 Nov 2012, 17:18 »

Udvikler Courtois sig godt nok til at blive fast mand allerede i 3. sæson? Og hvad med Delac, hvor god er han blevet?
Jeg brugte Cech i 2. sæson, men Courtois var simpelthen for god en anden målmand, så derfor solgte jeg Cech. Courtois har udviklet sig godt, og han har efter min mening potentialet til at stå fast nu. Delac er en okay reserve  målmand. Han er vel på niveau med Turnbull, dengang jeg havde ham. Men da han er 2. valg, kan jeg sagtens leve med det.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #20: 09 Nov 2012, 17:52 »

Så kom jeg midtvejs i 3. sæson. Jeg har kæmpet mig videre i Champions League i en svær gruppe mod Dortmund, Juventus og Legia og er nu klar til at møde Lyon i 1/8-finalerne. I ligaen kæmper jeg en umulig kamp med Manchester City om mesterskab, men de virker uovervindelige, og jeg kan acceptere en 2. plads i år. Desværre. Capital One-Cuppen bød på et hurtigt exit mod WBA, og det er jeg faktisk lidt træt af, da det var en fantastisk mulighed for at bruge reserverne og de unge.

Af personlige præstationer kan det nævnes, at Mata, Hazard og Oscar bare er vanvittigt gode. Især de to sidstnævnte har udviklet sig flot. Ellers har jeg planer om at købe Shinji Kagawa fra Manchester United, da han er blevet sat til salg. Dog har jeg ikke pengene til det lige nu, så jeg håber ikke, at han bliver solgt inden. Lykkedes det at hente ham, betyder det nok at Victor Moses bliver solgt. Derudover får Cole ikke forlænget sin kontrakt. Han er for gammel og trækker en vanvittig løn. Terry og Lampard fik begge deres kontrakt forlænget. Terry fordi, at han stadig er fast mand, og Lampard fordi at han er en legende.

Jeg glæder mig til at spille sæsonen færdig. Hvis folk ønsker screenshots, råber de selvfølgelig bare op.

Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #21: 09 Nov 2012, 18:36 »

Må jeg se et SS af Oscar og Hazard?

Hvad med De Bruyne? Kan se du ikke har ham i din trup, men syntes da han har nogle OK stats. Han er lidt langsom, men tænker man sagtens kan bruges som playmaker på midten.. Men okay, jeg kan godt se, at du centralt er godt besat, så du mangler ham måske ikke. Smiley

Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #22: 09 Nov 2012, 18:52 »

Må jeg se et SS af Oscar og Hazard?

Hvad med De Bruyne? Kan se du ikke har ham i din trup, men syntes da han har nogle OK stats. Han er lidt langsom, men tænker man sagtens kan bruges som playmaker på midten.. Men okay, jeg kan godt se, at du centralt er godt besat, så du mangler ham måske ikke. Smiley

De Bruyne solgte jeg for 100 millioner til Real Madrid. Han var ganske god, men Lampard, Mikel og Ramires sad tungt på de pladser. Men han er ganske god, og man kan sagtens beholde ham.



Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #23: 11 Nov 2012, 09:16 »

Går lidt og overvejer at starte med Chelsea, når jeg får spillet. Og har derfor nogle problemstillinger og søger lidt information om dem:

- Er der nogle, der oplever, at Terry er for langsom, hvis man stiller med en relativ høj defensiv linje? Eller opvejer hans gode mentale stats dette?

- Er Torres god nok til at spille alene angriber? Har læst noget om, at han ikke er så god i FM13. Meningen er, at jeg vil spille som i virkeligheden.

- Kan/bør man kalde Lukaku tilbage? Eller skal man ud at finde en back-up til angrebet?

- Er Bertrand en fuld god erstatning for A. Cole, når han stopper?

- Hvilke spillere gør det godt/dårligt? Og evt. nogle indkøb, der har gjort det godt?

Håber nogle af jer bare vil svare på nogle af spørgsmålene
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

KFBDK
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #24: 11 Nov 2012, 11:29 »

Går lidt og overvejer at starte med Chelsea, når jeg får spillet. Og har derfor nogle problemstillinger og søger lidt information om dem:

- Er der nogle, der oplever, at Terry er for langsom, hvis man stiller med en relativ høj defensiv linje? Eller opvejer hans gode mentale stats dette?

- Er Torres god nok til at spille alene angriber? Har læst noget om, at han ikke er så god i FM13. Meningen er, at jeg vil spille som i virkeligheden.

- Kan/bør man kalde Lukaku tilbage? Eller skal man ud at finde en back-up til angrebet?

- Er Bertrand en fuld god erstatning for A. Cole, når han stopper?

- Hvilke spillere gør det godt/dårligt? Og evt. nogle indkøb, der har gjort det godt?

Håber nogle af jer bare vil svare på nogle af spørgsmålene


Dette er min personlige mening! Smiley

Jeg synes sagtens man kan bruge Terry lidt endnu! Jeg spiller ham ved siden af Luiz som er 'rimelig' hurtig .. Terry har rollen "stopper" og Luiz er "opbakker" .. synes de supplerer hinanden fint! Dog får de nogle hjerneblødninger engang imellem! Smiley

Altså, jeg har ikke kunne få Torres igang! Han laver fint med assists men scorer ikke så meget selv, desværre! Derfor har jeg Cavani og Falcao i tankerne, da de formegentlig har evnerne til at være alene på toppen!

Jeg synes ikke at Bertrand er helt klar til at tage over for Cole. Han spiller generelt til lave ratings. Men synes det er ærgeligt at smide ham på porten, da han vidst er egen avl.

Mht. spillerkøb, så købte jeg Philipp Lahm. Hans frikøbsklausul er 245 mio.. Han kan spille begge backs og spiller rigtig godt og kan være med i det offensive spil!..

Det var lidt fra mig i hvert fald! Smiley
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #25: 11 Nov 2012, 14:29 »

Går lidt og overvejer at starte med Chelsea, når jeg får spillet. Og har derfor nogle problemstillinger og søger lidt information om dem:

- Er der nogle, der oplever, at Terry er for langsom, hvis man stiller med en relativ høj defensiv linje? Eller opvejer hans gode mentale stats dette?

- Er Torres god nok til at spille alene angriber? Har læst noget om, at han ikke er så god i FM13. Meningen er, at jeg vil spille som i virkeligheden.

- Kan/bør man kalde Lukaku tilbage? Eller skal man ud at finde en back-up til angrebet?

- Er Bertrand en fuld god erstatning for A. Cole, når han stopper?

- Hvilke spillere gør det godt/dårligt? Og evt. nogle indkøb, der har gjort det godt?

Håber nogle af jer bare vil svare på nogle af spørgsmålene
Ikke blot fordi jeg er Chelsea-fan, men så synes jeg faktisk, at det er en rigtig fed klub at starte med. Du har 4-5 spillere at bygge holdet op omkring, og de er vigtige i det generationsskifte som skal laves. Så start du bare med Chelsea.

Terry er verdensklasse for mig. Jeg bruger ham sammen med Hummels, som heller ikke er et lyn. Det fungerer fint, men jeg spiller heller ikke med en høj linje. Så jeg må nok være dig svar skyldig, hvis du virkelig vil spille sådan.

Torres er helt sikkert god nok til at spille alene. Træn ham hårdt i afslutninger, og så mangler han intet. Han har nu 18 for mig.

Lukaku er nok god nok, men jeg har ikke fået det forløsne potentiale ud af ham. Dertil har Torres og Falcao været for gode.

Bertrand er ikke god nok desværre. Det indså jeg efter første sæson, og så solgte jeg ham billigt. Desværre. Han er bedre i virkeligheden.
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #26: 11 Nov 2012, 15:38 »

Jakob E + KFBDK

Tak for svarene, som jeg helt sikkert kan bruge til noget. Lyder til, at i begge mener, at man skal investere i en ny venstre back indenfor få år og her kan Lahm eller Alaba være potientielle afløsere. Derudover kan jeg sagtens bruge Terry (i hvert fald i 1. sæson) og se om jeg kan lokke en CB mere til, som kunne være Mats Hummels. Til sidst lyder det til, at jeg skal investere i en ny angriber, som enten er Falcao eller Cavani. Det er i hvert fald nogle ting, som jeg vil tage til mig.

Hvor mange penge har man at gøre godt med i starten? (Transfer + løn)

Hvordan stiller i op? Står i meget højt på banen og kontrollerer, eller er i mere afventende og vil have modstanderen frem på banen? Og hvad siger bestyrelsen spillet skal være?
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #27: 11 Nov 2012, 15:55 »

Jakob E + KFBDK

Tak for svarene, som jeg helt sikkert kan bruge til noget. Lyder til, at i begge mener, at man skal investere i en ny venstre back indenfor få år og her kan Lahm eller Alaba være potientielle afløsere. Derudover kan jeg sagtens bruge Terry (i hvert fald i 1. sæson) og se om jeg kan lokke en CB mere til, som kunne være Mats Hummels. Til sidst lyder det til, at jeg skal investere i en ny angriber, som enten er Falcao eller Cavani. Det er i hvert fald nogle ting, som jeg vil tage til mig.

Hvor mange penge har man at gøre godt med i starten? (Transfer + løn)

Hvordan stiller i op? Står i meget højt på banen og kontrollerer, eller er i mere afventende og vil have modstanderen frem på banen? Og hvad siger bestyrelsen spillet skal være?
Jeg bruger stadig Terry fast, og han er 34 år. Så ham kan du sagtens bruge i fremtiden. Egentlig synes jeg også godt, at du kan beholde Torres og så satse på Lukaku, men Falcao var utilfreds i Atletico Madrid, så jeg slog til. Men prøv dig frem.

Jeg mener, at man har 300 millioner, og at du kan redigere en del i dit lønbudget. Jeg spiller flydende og offensivt, og det skyldes ikke mindst mine tre offensive midtbanespillere/kanter. Dog har jeg i flere perioder også spillet kontrollerede. Men en af de to ting synes jeg fungerer godt.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #28: 11 Nov 2012, 17:27 »

Hvordan kan du ikke være i stand til at vinde med Oscar, Hazard - som jo begge 2 er vanvittige i dit spil - Mata og Falcao oppe foran, Jakob?
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea F.C.
« Svar #29: 11 Nov 2012, 17:28 »

Hvordan kan du ikke være i stand til at vinde med Oscar, Hazard - som jo begge 2 er vanvittige i dit spil - Mata og Falcao oppe foran, Jakob?
Det kan faktisk også godt være, at jeg vinder ligaen alligevel. Det er blevet lidt spændende. Men Citys hold er helt igennem hjernedødt. Desuden er jeg generelt pisse ringe til FM.
« Seneste Redigering: 11 Nov 2012, 17:31 af Jakob E » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 22 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010