home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 433 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Brighton and Hove Albion
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Brighton and Hove Albion  (Læst 56514 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Brighton and Hove Albion
« : 20 Okt 2012, 11:16 »

Brighton and Hove Albion er efter sidste sæsons flotte 10. plads i Npower Championship endnu engang at finde i den næstbedste engelske række. Klubben har aldrig vundet den bedste engelske række, og sidst man var i topdivisionen var i 1983-84 sæsonen, hvor det endte med en nedrykning. I FA Cuppen har man været i finalen tilbage i 1983 hvor man tabte til Man Utd, og Charity Shield har klubben vundet engang tilbage i 1910. Det er med andre ord ikke et hold der er vant til at vinde de store titler, men det skal der laves om på.

Op til sidste sæson fik klubben langt om længe deres eget stadion igen, nemlig det flotte AMEX Stadium med plads til 27500 tilskuere pt, mens stadion stadigvæk er under udvidelse i manager, så det endelig tilskuere tal kan nok blive højere endnu, når man har spillet frem til når de er færdige med udvidelsen. Rent økonomisk har klubben 102,5 millioner kr i kassen fra dag 1, hvor Tony Bloom( Bestyrelsesformande n) forventer en placering i den øverste halvdel. Til dette stiller han 6,77 millioner til indkøb og 1,3 millioner i lønbudget hvor af man allerede bruger 1,2 mil.

Trupgennemgang:

I sommerens transfervindue hentede klubben Tomasz Kuszczak på fri transfer fra Man Utd. Som back up til ham har man den gamle kending fra Brøndby - Casper Ankergren og Peter Brezovan. Tomasz er klart den bedste målmand i truppen, mens de 2 andre nok skal indstille sig på at den ene skal ud af vagten og den anden skal varme bænken.

I forsvaret finder vi Bruno hentet på fri i Valencia samt Inigo Calderon på højre back, hvor Bruno vil være en sikker starter. I modsatte side er Wayne Bridge blevet lejet i Man City, mens Marcos Painter også kan spille pladsen. Wayne er flere klasser bedre end Marcos og han vil derfor være det bedste bud på en fast venstre back. Centralt har klubben Gordon Greer, Adam El-Abd, Romain Vincelot og Lewis Dunk, hvilket nok er i hvert fald et punkt jeg vil forstærke med mindst 2 nye spillere, da Adam El-Abd og Vincelot ikke er god nok. Lewis Dunk er derimod med på FMScouts liste over wonderkids i denne udgave af FM, og han plejer heller ikke svigte min tillid i de saves jeg har haft med Brighton i de forudgående managerspil.

På midten er klubben meget stærkt stillet med profiler som Vincente, David Lopez, Dean Hammond, Andrew Crofts og Andrea Orlandi, mens unge Will Buckley, Gary Dicker, Matt Sparrow, Kazenga Lualua, Jake Forster-Caskey og Liam Bridcutt. Der er altså mere end rigeligt spillere at tage af, og nogen er jo nødt til at forlade klubben. Personlig vil jeg nok skille mig af med Dicker. Forster-Caskey er allerede lejet ud så ham skal man ikke tænke på.

Helt i front er Craig Mackail Smith, Stephen Dobbie, Torbjørn Agdestein og Ashley Barnes de 4 som skal scorer de fleste mål for klubben. CMS og Dobbie er de klart bedste mens Barnes nok er 3. bedst. Agdestein kan man enten sælge eller leje ud. Udlejet er allerede Roland Bergkamp, nevø til Arsenal legende Dennis Bergkamp.


Transfer tips: Køb to nye central forsvarer og eventuelt en ny reserve målmand.

Holdets stjerner: Bruno, Kuszczak, Vicente og CMS
Store talenter: Lewis Dunk og Jake Forster-Caskey
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #1: 28 Okt 2012, 05:33 »

Så fik jeg spillet lidt mere og kom forbi transferdeadlinen den 1. september, og det er dermed tid til at gøre status over det første transfervindue i FM13. Som tidligere nævnt mangler Brighton en eller to forstærkninger i centerforsvaret, men for at der kunne blive råd til ordentlige forstærkninger måtte der sælges ud af klubbens spillere. Jeg valgte derfor at sælge Roman Vincelot, Ashley Barnes, Peter Brezovan, Gary Dicker, Matt Sparrow, Ryan Harley, Adam El-Abd og Inigo Calderon for sammenlagt 33 millioner kr. Derudover lejede jeg Torbjørn Agdestein ud til Bradford for resten af sæsonen.

Efter disse salg var pengene klar til at blive investeret igen og jeg valgte at kaste 9,5 million efter Michael Almebäck fra Brügge. Han er ikke så stærk i hovedspillet, men kan tilgengæld bruges som gardering på højre back også da hans stat i placeringsevne, hurtighed og acceleration er ganske gode. Han har samtidig 17 i målrettethed så han kan være en god mentor for de unge spillere i klubben. Anthony Vanden Borre blev hentet til på fri transfer, og vil blive brugt som rotationsspiller på højre back, og den defensive midtbane, og som et muligt salgsobjekt til næste sommer, hvis han ikke slår til i tilstrækkelig grad. John Flanagan er blevet lejet i Liverpool for resten af sæsonen. John er højre back, og har allerede været forbi mit kontor for at brokke sig over at han ikke spiller fast, men sådan er livet nogen gange. Det kostede mig 250.000 kr at leje Flanagan og jeg har derfor brugt 9,75 mil på spillere, hvilket giver et overskud på transfers på 23,25 millioner kr. 

Midtbanen har jeg ikke rigtig gjort noget ved da jeg syntes at de spillere som er til rådighed fra start er gode nok, plus de emner jeg kiggede på ikke var mulige at få fat i, da de enten ville have for meget i løn eller bare valgte andre klubber frem for Brighton. Tilgengæld fik jeg hentet Ahmed Soukouna, Luis Moran og Leroy Lita til oppe foran da jeg fik et tilbud på Ashley Barnes som jeg ikke kunne afslå. Ahmed og Luis er hentet transferfrit og har ikke skuffet mig endnu.. Ahmed fik scoret 3 mål i 4 venskabskampe hvorefter han blev skadet. Moran har så spillet fast siden og har i 6 kampe lavet 3 mål og 2 assists. Lita blev lejet i Swansea for resten af sæsonen, og han har lavet 2 mål og 1 assist i 3 kampe så også en godkendt start af ham.

Rent taktikmæssigt er valget faldet på min taktik som jeg altid bruger lige meget hvilken klub jeg spiller med nemlig 4-4-2 flydende med en offensiv strategi, hårde tacklinger og højt pres på boldhold hvilket indtil videre har kastet 3 sejre og 1 uafgjort af sige i de 4 kampe som er spillet i Npower Championship.

Mit bud på den stærkeste start 11'er:
                T. Kuszczak
Bruno - Greer - Dunk - Bridge

Lopez - Vicente - Crofts -Orlandi

     Moran/Soukouna - CMS

Hvis der er andet i vil vide så skriv endelig her i tråden.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #2: 04 Nov 2012, 07:37 »

I et meget stille januar transfervindue var jeg tvunget til at se en masse habile spillere skifte til andre klubber, da mit transfer og lønbudget var presset allerede, og jeg valgte derfor at sætte nogle spillere til salg. Desværre var ingen af de andre klubber interesseret i dem, undtagen Casper Ankergren som AaB valgte at smide 650.000 kr på bordet for, tiltrods for at han havde kontraktudløb til sommer, også Vanden Borre som jeg hentede gratis i sommers. Han havde på ingen måder imponeret og jeg valgte derfor også at smide ham på listen over folk der skulle sælges. Desværre var kun Huddersfield klar på en handel og jeg endte dermed at sælge ham for 6,75 millioner kr i sidste sekund af vinduet. Derudover sendte jeg Leroy Lita tilbage til Swansea eftersom han var nede som 5. valg oppe foran. George Barker fik jeg solgt for 240.000 kr til Tranmere

De penge salget af Vanden Borre skaffede brugte jeg til at hente Chuks Aneke i Arsenal for 2,4 millioner. Det er planen at han skal spille som den defensive midtbane mand i rotation med Liam Bridcutt og Andrew Crofts. I marts kontaktede Florent Malouda's agent mig og jeg fik dermed hentet et stort navn til klubben, hvilket ifl regnskabsafdelingen vil betyde en stor stigning i salg af trøjer. Han er blevet 32 men vil stadigvæk kunne gå ind på et PL hold og gøre en forskel.

Der er også kommet nye ungdomsspillere, hvor jeg var så heldig at få en højre back med 4½ stjerne i fremtidig potentiale og 1 stjerne i nuværende potentiale.

Iain Tomlinson:


Jeg har også hentet Phil Cannon som leder af ungdomsudviklingen, så håber at ansættelsen af ham vil betyde stor fremgang for de unge spillere.

I FA Cuppen gav heldig lodtrækning mulighed for at komme helt til 6. runde hvor det desværre blev farvel efter et nederlag på 2-3 hjemme mod Man City som fører PL. Vi var med i kampen hele vejen, men desværre faldt vi lidt fra hinanden i 7 min i anden halvleg og der fik Dzeko scoret 2 kasser til 1-2 og 1-3. Vi fik reduceret til 2-3 5 min før tid men desværre blev det ved det.

I Liga cuppen fik vi i 3. runde en kamp ude mod Arsenal som uden besvær vandt 2-1.

I ligaen har vi spillet 39 kampe med 30 sejre, 7 uafgjorte og 2 nederlag indtil videre og vi er dermed allerede sikrer på at rykke op som endte nr 1 eller 2 i ligaen. Cardiff er de nærmeste forfølgere med 83 point hvorefter Blackburn kommer ind på 3. pladsen med 68 point. Der mangler altså 7 kampe endnu og sæsonen slutter for Brightons vedkommende på hjemmebane mod Cardiff.

Jeg vender tilbage når sæsonen er slut med en opdatering på hvordan det slutter.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #3: 05 Nov 2012, 09:55 »

Så blev jeg færdig med 1. sæson i spidsen for favoritholdet fra Englands sydkyst og hvilken succes. Med 53 kampe spillet i alle turneringer er status - 104 mål for og 34 imod. Det giver et scoringsgennemsnit på 2 mål pr kamp, mens der kun blev lukket 0.7 ind i den anden ende. Det endte med sikker første plads med 112 point for 46 kampe og med Kuzczak i målet med 32 clean sheets i de 53 kampe han spillede. De bedste spillere i hver kæde må derfor blive Kuzczak, Dunk, Lopez og CMS. Nu skal sommeren bruges på at finde nye kræfter til klubben, da en del af stamspillerne er på den forkerte side af de 30. Sølvi Ottesen fra FCK kommer til Brighton på en fri transfer når hans kontrakt udløber og han vil helt sikkert kunne komme i spil til en fast plads i forsvaret.
Bestyrelsen har været så glade for mit arbejde at de har valgt at smide 60 millioner efter forbedrede træningsfaciliteter, samt giv mig en ny 3 årig aftale. Personligt havde jeg fortrukket en 5 årig, men de var hverken til at hugge eller stikke i på det punkt. Glæder mig til næste sæson, hvor vi skal op imod de store drenge, og forhåbentlig kan vi overleve i det fine selskab, hvor klubben ikke har været siden man rykkede ned i 1984.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #4: 05 Nov 2012, 10:41 »

Op til den nye sæson har jeg så netop fået stillet 102,5 millioner kr til rådighed for indkøb og 1,9 millioner i lønbudget hvoraf jeg allerede bruger 1,4. Der er brug for forstærkninger i alle kæder især på venstre back, hvor Wayne Bridge er taget tilbage til Man City og Painter bare ikke er god nok til at spille fast i PL. Derudover skal der nogle nye kanter ind på holdet som har det meste af deres karriere foran dem og ikke bag dem. Og endelig oppe foran skal CMS nok have nogle lidt mere kvalificerede partnere som kan hjælpe ham i jagten på mål i PL. Fik jeg sagt at jeg elsker transfervinduer.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #5: 07 Nov 2012, 19:25 »

Så er sommerens transfervindue smækket i og det er blevet til en del forstærkninger nede bag i.

Spillere ind

Jack Butland (MM) - 42 millioner kr

Jack Robinson (FV) - 43 millioner kr

Neal Eardley (FH) - free transfer

Sølvi Ottesen (FC) - free transfer

Kris Main (newgen) (BO) -  5,75 millioner kr

Sebastien Sequillaci (FC) - free transfer

Ryan Shotton (FHC) - free transfer

James Mcclean (MV/H) - 30 millioner kr

Rodri (BO) - 7 millioner kr

Steven Mouyokolo (FC) - 3 millioner kr

Denis Petric (MM) - Leje


I alt er der hentet for 130 millioner kr og lønbudgettet er nu oppe på 2,4 millioner kr pr måned.

Ud er gået følgende spillere:

Stephen Dobbie - 4,25 millioner kr til Blackpool

Kazenga Lualua - 49 millioner kr til Q.P.R.

Will Buckley - 31 millioner kr til Stoke

Will Hoskins - lejet ud for resten af sæsonen til Colchester

Torbjørn Agdestein - lejet ud for resten af sæsonen til Colchester

Bruno - 12 millioner til Granada

Liam Bridcutt - lejet ud til Burnley for resten sæsonen

Gordon Greer - 9,5 millioner kr til Sheffield Utd

Florent Malouda - 5,5 millioner kr til AS Monaco

Marcos Painter - lejet ud til Swindon for resten af sæson.

Thomas Kuszczak - 19 millioner kr til SK Rapid Wien


I alt er der solgt spillere for 134 millioner kr.

Den nye start 11'er så derfor således ud. Taktikken er den samme som sidste sæson altså en 4-4-2.

                               Butland (d)

Eardley (auto) - Almebäck (d) - Dunk (d) - Robinson (auto)
 
Lopez /Mcclean (s) - Caskey (o) - Crofts (d) - Orlandi/Mcclean (s)

              Rodri(Skarpretter) - CMS (Komplet angriber)





« Seneste Redigering: 07 Nov 2012, 19:28 af darkalf » Logged


jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #6: 08 Nov 2012, 13:24 »

Jeg er også startet med Brighton, og har hentet lidt forstærkninger i from af:
Libor Kozák, en fantastisk targetman fra Lazio - 16mio
Ahmed Soukouna, en udmærket back up til angrebet - fri
Chris herd, en alsidig arbejdshest fra Aston villa - lejet

Jeg kan ikke rigtig få spillet til at fungere, spiller en normal flad 4-4-2, med "stift" spil filosofi, og "kontra" som spillestil.
Har spillet 9 kampe, og det har resulteret i 2 sejre - 2 uafgjorte og 5 nederlag. og har placeret mig på en 19. plads.

Kan i hjælpe mig, med at føre Brighton Hove Albion, til tops!
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #7: 08 Nov 2012, 14:23 »

Jeg er også startet med Brighton, og har hentet lidt forstærkninger i from af:
Libor Kozák, en fantastisk targetman fra Lazio - 16mio
Ahmed Soukouna, en udmærket back up til angrebet - fri
Chris herd, en alsidig arbejdshest fra Aston villa - lejet

Jeg kan ikke rigtig få spillet til at fungere, spiller en normal flad 4-4-2, med "stift" spil filosofi, og "kontra" som spillestil.
Har spillet 9 kampe, og det har resulteret i 2 sejre - 2 uafgjorte og 5 nederlag. og har placeret mig på en 19. plads.

Kan i hjælpe mig, med at føre Brighton Hove Albion, til tops!

Kozak scorer næsten intet, vel?
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #8: 08 Nov 2012, 16:19 »

Hmm. Altså jeg har haft succes med 4-4-2 offensiv og flydende. Højt pres på boldholder. En skarpretter og en komplet angriber supplere hinanden fremragende.
Logged


jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #9: 08 Nov 2012, 17:51 »

Kozak scorer næsten intet, vel?

Han har faktisk godt det ganske udmærket for mig, eller han har i hvert fald scoret 5 kasser i 11 kampe, han startede rigtig godt med 3 i det første 4.

Hmm. Altså jeg har haft succes med 4-4-2 offensiv og flydende. Højt pres på boldholder. En skarpretter og en komplet angriber supplere hinanden fremragende.
Jeg vil give det et forsøg, er tilbøjelig til at prøve alt lige nu, hvem af dine angribere brugte du som komplet og skarpretter? evt. nogen med mere succes end andre på toppen? Smiley Rullende Øjne
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #10: 08 Nov 2012, 19:12 »

CMS har jeg brugt på komplet og moran og soukouna på skarp..
Logged


Immersen_FM
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #11: 08 Nov 2012, 21:25 »

Er også starter med dem, det går godt nok ikke så godt Opstemt
Logged

Always behind you we will stand
‘Cause we love FC Midtjylland
We love you so, we fear no foe
We’ll keep the black flag flying high

Oh, flying high up in the sky
We’ll keep the black flag flying high
We love you so, we fear no foe
We’ll keep the black flag flying high

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #12: 09 Nov 2012, 05:33 »

Henter I nogle nye center forsvarer i stedet for Adam el-abd? Kan varm anbefale at bruge Greer og dunk sammen med dunk i venstre side af center forsvaret. Hvis jeg ikke husker meget galt blev han kåret til årets spiller i Brighton af fansene efter første sæson. Som back up kan michael almebæck fra brugge anbefales ligesom matthew bates der kan hentes gratis. Han skal bare tilbydes en masse prøvetræning indtil man kan skrive kontrakt med ham.
Logged


Immersen_FM
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #13: 09 Nov 2012, 08:09 »

Hvorfor kan jeg ikke finde soukouna?  ticked off
Logged

Always behind you we will stand
‘Cause we love FC Midtjylland
We love you so, we fear no foe
We’ll keep the black flag flying high

Oh, flying high up in the sky
We’ll keep the black flag flying high
We love you so, we fear no foe
We’ll keep the black flag flying high

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brighton and Hove Albion
« Svar #14: 09 Nov 2012, 10:23 »

Kozak scorer næsten intet, vel?
Han har været rigtig skarp på det sidste og er nu på 12 liga mål, og rigtig mange assist til CMS

Hmm. Altså jeg har haft succes med 4-4-2 offensiv og flydende. Højt pres på boldholder. En skarpretter og en komplet angriber supplere hinanden fremragende.
Taktikken fungere super, har blandt andet slået everton ud af FA cuppen, efter 1-1 og 3-1 :-) og er rykket fra en 21 plads til en 11 plads nu Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010