home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 199 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Brøndby IF
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby IF  (Læst 126536 gange)
BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Brøndby IF
« : 19 Okt 2012, 04:01 »

Ved ikke om jeg træder nogen over tæerne ved at lave denne tråd allerede i beta'en, men "here goes".

Brøndby IF er som bekendt et af de største danske fodbold hold siden 1980'erne, med legender som Michael Laudrup, Peter Schmeichel, Anders Bjerregaard ( funny ), John Faxe Jensen, Kim Vilfort, Johan Elmander, Mattias Jonsson, Thomas Kahlenberg, Daniel Agger osv.

Klubben har været i nedrykningsfare sidste sæson, og i virkeligheden ligger der lige nu en statistik som siger 8 point efter 12 kampe, hvilket er en høst som er uacceptabel for fansne.

I FM har de en gæld på omkring 30 millioner bare på balancen, der er et lønbudget som er opbrugt og kun sølle 1.24 millioner til rådighed, til nye køb, dog er det glædeligt endelig muligt at skrive nye kontrakter - billigere, med spillere som Jan Kristiansen, Dennis Rommedahl, Martin Bernburg og Mikkel Thygesen, hvilket kan løse nok penge til et par forstærkninger.
Udover en presset økonomi slås man også med en bestyrelse som har, lettere storhedsvanvid. Kravet lyder kort og kontant, minimum europæisk fodbold, hvis man vil skrue op for forventningerne kan man øge budgettet med et par hundrede tusinde kroner, men ikke på nogen måde nok, til at købe stjerner ind.

Truppen er fra start besat tyndt på målmandsposten, Michael Tørnæs kan bruges, men reserven er ikke god nok til 1. division.

Forsvaret er godt besat centralt, hvor Daniel Stenderup, Clarence Goodson, Martin Albrechtsen, René Joensen og Dario Dumic kan spille, Goodson er dog en løntung spiller, og med kun samme niveau som Stenderup og Albrechtsen kunne han overvejes som salgs emne.
Backsne er lidt tyndere, Anders Randrup som eneste højre, hvor flere af de centrale dog kan vælges at bruges som backup? Daniel Norouzi er en acceptabel venstre back, med en ung Riza Durmisi som reserve, ellers kan man gå samme vej som Auri og give Jens Stryger Larsen spilletid dernede, ligesom både Albrechtsen og talentet Frederik Holst kan spille dernede.

Midtbanen har talenter som Frederik Holst, Franck Semou, Mathias Ghert og ikke mindst Jannik Hansen, derudover er det holdets stærkeste punkt, selvom Krohn-Dehli er blevet solgt fra. Dennis Rommedahl, Mikkel Thygesen og Jan Kristiansen starter dog ud med skader, hvilket giver et godt indtryk af at selvom kvaliteten er der, mangler holdet nok lidt bredde, navnligt på kanterne. Jens Stryger Larsen er et godt talent som kan spille de fleste midtbanepositioner, og hvis man skynder sig at forlænge med Mike Jensen har man hvert fald den centrale del besat.

Angrebet Rummer en masse spillere, desværre ikke alle af højeste kvalitet, men der er variation i typerne, så man kan med lidt held få et 2 eller endda 3 mands angreb til at virke. Quincy Antipas, Simon Makienok Christoffersen, Oke Akpoveta, Brent McGrath og Martin Bernburg er spillerne i front.

Transfer tips: Slip af med Falkesgaard på en pæn måde, og skaf 1-2 målmænd, David Ousted er en habil keeper som kan købes billigt. Derudover kunne en venstrekant eller 2 ikke skade, da det nok er den mindst besatte position, med mindre man vil spille med Jan K derovre, som slet ikke har speeden til kantspillet.

Holdets stjerner: Dennis Rommedahl, Mikkel Thygesen og Quincy Antipas.
Store talenter: Frederik Holst, Jannik Hansen, Franck Semou, Riza Durmisi, Brent McGrath og Oke Akpoveta.


Lige et lille fif til hvor der ellers kan spares. Fysisk træner Ahron Thode går til 67.500/mdr. og er ikke meget værd. Ophæv hans kontrakt fra starten og hent danske Jens Bangsbo som er langt bedre og kun skal have 16.000/mdr.  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 04 Nov 2012, 11:44 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #1: 19 Okt 2012, 04:14 »

Jeg har som altid kastet mig over ynglingsholdet, BIF, hvor jeg startede ud med at forhandle kontrakter med nøglespillerne, og Jan K/Bernburg, da der ikke var en fremtid i at prøve at sælge dem, og de faktisk ville gå ned på en løn der næsten var acceptabel.

Jeg startede ud med at fyre Falkesgaard, og sælge McGrath for 1 million og 20% fremtidige salgsindtægter til Preston, har aldrig haft fidus til ham, og bredden i front var i forvejen lidt hæftig til min plan om at spille med 1 angriber.

Normalt stiller jeg op med en 4-5-1 opstilling, med 2 centrale og en offensiv midtbanespiller, men grundet Semous evner har jeg valgt at vende den om, og bruge en defensiv midtbanespiller.

Af indkøb har jeg henet 2 målmænd, 2 kantspillere og 1 defensiv midtbane.
Maikel Aerts, som ren reserve med god rutine fra Æresdivisionen og tysk fodbold, samt David Ousted for 150k her og nu samt 600k over 2 år.
George Lebese, for 1,3 millioner over 3 år - vildt imponerende kantspiller, han er fantastisk!
Muhamed Keita for 1,6 millioner over 3 år, reserve kant som kan spille begge sider.
Kevin Pezzoni, overvejer at leje Holst ud fordi jeg ikke kan give ham spilletid hver gang, og det lader det til at Fredericia er villige til!, og så skal Semou presses lidt.

Min opstilling er derfor nu:

Ousted
Randrup - Stenderup - Goodson - Norouzi
Semou
Mike - Jens Stryger
Hansen - Lebese
Antipas

De har Vundet 2-1 over FCN, 2-0 over Silkeborg og 1-0 ude over OB. Efter 3 kampe er vi derfor på 9 point, et bedre end Auri's drenge med deres 8 efter 12 kampe. Uden at lyve, vil jeg vove at påstå at ingen af mine spillere, navnligt de skadede, kommer direkte ind. de skal ind fra bænken og overbevise mig om de er bedre end de nuværende, never change a winning team!

Edit: Sidder mit i min 7. kamp, lige kommet foran, og kan kun anbefale Antipas yderligere som solo skarpretter, han er jo crazy!! han har lige scoret sit 6. mål i 7 kampe, som indtil videre har indeholdt 4 oplæg og 3 gange kampens spiller. Stadig i gang med en dejlig winning streak!

Edit 2: 11 kampe inde, 14 mål, 6 oplæg og 7 gange kampens spiller, snit på 8.22 Antipas, den dejlige dreng. Ydermere; 13 kampe uden nederlag (2 i pokalen), eller rettere, 13 kampe med sejr - dog en på straffespark med reserverne mod EfB. 23 mål scoret, 4 lukket ind, +19 målscorer, 33 point og et 8 points forspring til FCK. Det lugter lidt af guld Cool
« Seneste Redigering: 19 Okt 2012, 08:59 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #2: 19 Okt 2012, 09:53 »

Synes ikke det er for tidligt at starte trådende op. Nu er det jo ikke blot en demo, men en betaversion. Hvor meget forskel der er på denne og den fulde version kan man jo ikke vide, men tror ikke at der berører for meget på Brøndby.

Jeg ved ikke selv om jeg vil gå igang med BIF i betaen. Der vil jeg nok vente med til det fulde spil, da jeg foretrækker kun at have et savegame kørende (afhængig af hvis der er bugs) frem til næste transferupdate. Men kan være at jeg skifter mening når jeg får startet spillet.

Sejt synes jeg, at du har succes med Jannik Skov og de skadede spiller ikke kan erstatte ham umiddelbart. Her kunne man jo snildt smide enten Thygesen eller Rommedahl ind, alt efter hvordan man vil have holdet til at spille.

Når jeg selv får startet et spil med BIF (i fuld version) så skal det bygges op omkring ungdomsspillere og færrest mulige fremmede (crazy hej Benny Winther) skal hentes ind.
Det danske landshold skal bestå af utallige spillere fra Brøndby. Både fortid og nutid. Ligesom det næsten altid har været. Smiley
« Seneste Redigering: 19 Okt 2012, 09:55 af Skovlyst » Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #3: 19 Okt 2012, 10:35 »

Jeg også, traditionen tro, startet med Brøndby som mit første save. Mit første indtryk, var at jeg faktisk var rystet over hvor ringe truppen er til sammenligning med FM12, men på den anden side kan man jo ikke forvente det store af et bundhold. Derfor er målsætningen om europæisk fodbold også fuldstændigt urealistisk, så mon ikke det ender med en fyring allerede efter 1. sæson  Skuffet

Startelelveren ser således ud:

Tørnes
Stryger-Stenderup-Albrechtsen-Norouzi
Mike-Semou-Holst
Hansen-Gehrt
Antipas/Bern/Oke

Hvis vi starter bagfra og tage den kæde for kæde, så får i måske et indblik i nogle af mine tanker  Smiley

Målmand: Her er der ikke så meget at snakke om. Tørnes er bare den bedste og sådan er det.

Forsvar: Grundet virkelighedens præstationer nægter jeg på det pureste at bruge Randrup. Hvis Stryger kan spille venstre back i virkeligheden kan han sandelig også spille højre i FM. Og han har faktisk grøn prik, så det skulle ikke være det store problem. I midten spiller Stender og Martin A. Det gør de fordi jeg vil stå højt i banen og skal derfor have nogle hurtige forsvarsspillere. Hverken Dario eller Goodson kan løbe bare lidt hurtigt så det må blive de to  Smiley Og så er Albrecthsen i det hele taget for vigtig til at undvære. Venstre siden, er der heller ikke meget at snakke om. Nu hvor Stryger spiller højre, så åbner det for Norouzi eller Durmisi, og her trækker Norouzi det længste strå.

Midtbanen: Igen giver det rimeligt meget sig selv. Semou på den defensive, som første opspilsstation, og længere fremme Mike og Holst. Jeg regner med at Thyge vil tage Holsts plads når han bliver sin skade kvit, men foreløbig tager Holst den. På kanten, huserer Jannik Hansen og Mathias Gehrt. Mathias Gehrt fordi jeg skulle bruge en højrebenet på venstre kant, og Jannik i mangler på bedre og i fraværet af Romme.

Angreb: Her skulle jeg, grundet taktikken, bruge en der kan tæmme en bold og allerede her falder Makienok fra. Derfor er han skudt afsted for 5 mio, da han værdi bare falder hvis han sidder og visner på bænken. Derfor er Antipas klart førstevalg her. Derefter må det blive Bern og nederst finder vi Oke. Okes stats synes jeg bare er utroligt dårlige, så ikke meget spilletid til ham. Men hvis Bernburg fortsætter sit skadeshelvede fra virkeligheden er han jo faktisk reserve. Men  der kom så også en bejler mere da, jeg i den første venskabskamp vandt 2-0 over FC Vestsjælland. Her prøvede jeg den unge Danile Holm af og han startede faktisk med at lave begge mål og tilmed et flot et af slagsen. Så mon ikke han kan komme op og gøre sig lidt?  Smiley

Taktikken består egentlig mest i possesion fodbold, som ledelsen også forventer. Jeg tror et eller andet sted ikke jeg har spillerne til det, men jeg bliver nødt til at prøve. Mit job afhænger af det. Om jeg så bliver fyret alligevel i den lange ende er så en helt anden snak  crazy

« Seneste Redigering: 19 Okt 2012, 10:41 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #4: 19 Okt 2012, 16:59 »

Angående Janniks succes, han blev stille spillet af holdet da Rommedahl bare stadig er bedre, men det tog alligevel 3 indhop for Rommedahl at overbevise mig. Thygesen ligger nu som felt til felt spilleren ved siden af Mike, den eneste der ikke har spillet sig på holdet er nu Kevin Pezzoni.
Jannik havde dog let ved at få pladsen til at starte med, da han er fornuftigt hurtig, hvert fald til at komme i omdrejninger, og kan slå nogle OK indlæg, jeg kræver ikke meget af mine kanter og han var ideel til rollen.

Har lidt fremtidsplaner med næste sæson allerede hvis vi altså holder 1. pladsen og vinder CHL millionerne;
Vil have Goodson solgt/afskediget, han gør det OK, men jeg vil foretrække en venstrebenet, lidt hurtigere stopper ved siden af Stenderup/Dario, derudover vil jeg gerne have solgt en angriber fra (navnligt Bernburg, og måske også Simon), samt se på en ny Højreback.

Må sige jeg er tilfreds med Ole Bjur, han har pt. lige støvet en Sebastian Boenisch frem, backspiller med potentiale til begge backs, hurtig, arbejdsom, udholdende type, med en fortid i Schalcke og Werder Bremen, dog er registreringsvindue t jo lukket, men mon ikke det ville kunne løses - hvis der altså er penge nok i budgettet til en kontrakt?

Så skete det endelig, vi tabte point. FCN opgør nummer 2, totalt uoplagte spillere, men en Jens Stryger for Thygesen og Jannik Hansen for Rommedahl fik da hentet 0-2 og udlignet det. Stærkt spil af de to drenge somsikre os det ene point.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #5: 19 Okt 2012, 17:18 »

Her er det faktisk ikke Jannik der har fået Rommes plads, men derimod Julian De Freitas, som gør det super godt. Nu sikrede han mig f. eks første sejr i fjerde forsøg, med en dejlig scoring i Aalborg  Thumbs Up

Men jeg må ligesom dig sige at Antipas er alt for vild. Manden kan jo nærmest tørre hele forsvaret helt alene  Opstemt
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #6: 19 Okt 2012, 18:26 »

Er lige studset over en sjov lille detalje med Quincy Antipas' kontrakt.. han skal have 1 million for at blive topscorer i ligaen, samt yderligere 1 million ved 50 mål på en sæson, mens han kun får 2500 for et mål, optimistisk nok at en spiller skal score 50 mål.

Edit; en lille update om min backjagt - Efter en måneds prøvetid har Boenisch opgivet Brøndby, jeg opgav dog ikke ham, og fortsatte efterfølgende forhandlingerne. Det endte med 26k om ugen frem til 2016, klart billigt for en spiller af hans kaliber! derudover 20% af vidersalg, fair nok han er gratis. 850k til ham og agenten (den gør lidt ondt), etårig forlængelse efter 5 kampe i den sidste sæson (hans krav - selvom han ikke ville tage den til 2017? ticked off), 10% årlig lønstigning, 5k pr kamp, 280k for årets hold og 10k for mål/landsholdskampe.

Er ret tilfreds, bare ærgeligt han ikke kan bruges før Marts (er i midten af November).
« Seneste Redigering: 19 Okt 2012, 18:30 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #7: 19 Okt 2012, 18:41 »

Kunne da være man skulle overveje Boenisch  Smiley Norouzi er jo elendig  ticked off
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #8: 19 Okt 2012, 18:54 »

Ved mig er det mere begge backs der sejler lidt, og det koster desværre, tror 8 ud af de 10 mål vi har lukket ind er via backsne det er gået galt, så jeg vil nok stadigvæk kigge lidt efter en back, glædeligt er det dog at kunne søge efter begge sider nu hvor Boenisch kan spille begge, er bruge begge ben Smiley Ligner også lidt at Dumic har slået Goodson af ved mig, Goodson spiller ikke helt optimalt og Dumic ville have spilletid, så han fik chancen efter en 4-3 sejr over Horsens hvor Goodson kostede et mål da Stenderup spillede ham, og han lod den gå -.-'

Selvom det før sæsonen nok var Thygesen, Antipas og Rommedahl som var stjernerne, er det hurtigt skiftet til at være Lebese, Mike Jensen og Antipas ved mig, hvis en af de 3 ikke scorer eller ligger op til et par mål, har det været en sløv kamp.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #9: 19 Okt 2012, 19:34 »

Når man sidder her og læser om jeres spil, er det man begynder at være træt af at man ikke forudbestilte spillet så man også ville have haft betaen Skuffet
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #10: 19 Okt 2012, 19:40 »

Ved mig er det mere begge backs der sejler lidt, og det koster desværre, tror 8 ud af de 10 mål vi har lukket ind er via backsne det er gået galt, så jeg vil nok stadigvæk kigge lidt efter en back, glædeligt er det dog at kunne søge efter begge sider nu hvor Boenisch kan spille begge, er bruge begge ben Smiley Ligner også lidt at Dumic har slået Goodson af ved mig, Goodson spiller ikke helt optimalt og Dumic ville have spilletid, så han fik chancen efter en 4-3 sejr over Horsens hvor Goodson kostede et mål da Stenderup spillede ham, og han lod den gå -.-'

Selvom det før sæsonen nok var Thygesen, Antipas og Rommedahl som var stjernerne, er det hurtigt skiftet til at være Lebese, Mike Jensen og Antipas ved mig, hvis en af de 3 ikke scorer eller ligger op til et par mål, har det været en sløv kamp.

Hvor har du gjort af Albrechtsen?  Smiley Han er super god og bundsolid når man skal forsvare, men når han så skal deltage i opspillet losser han konsekvent. Og det er lidt noget skidt når man gerne vil spille med boldbesiddelse Skuffet Men jeg finder nok på noget... defensivt er han for god til at jeg kan bænke ham. Goodson røg for øvrigt også ud. Samme gjorde Falkesgaard og det ser ud til at Tørnes ryger samme vej. Jan K. Siger jeg formegentlig også farvel til  Smiley
« Seneste Redigering: 19 Okt 2012, 19:42 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

HRz
Gæst
 
Sv: Brøndby IF
« Svar #11: 19 Okt 2012, 20:08 »

Chack - Du kan stadig bare købe FM på steam og få betaen.
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #12: 19 Okt 2012, 20:30 »

Dumt at købe den via steam, www.Greenmangaming. com har det 12 euro billigere, den var en af de sider som FM's egen side reklamerede med.

@Anfield Road
Jeg holder ham konsekvent på bænken, han er for vigtig for mig i indhopper rollen, fordi han kan dække alle 3 positioner, og han derfor kan, hoppe ind omkring 45-60 minutter inde, og afløse hvem som helst som er træt i bagkæden. Ligsom jeg har lidt svært ved at bruge Jens Stryger fra start pt. fordi han også kan dække de fleste roller.

Albrechtsen kunne sagtens få den centrale forsvarsrolle til vinter, hvis jeg kan få Goodson solgt og får hentet en ny højreback ind. Har en lumsk tanke om at omskole Durmisi til venstrekant og omskole min nordmand til højre (han er pt. mørkegrøn på den plads)
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #13: 19 Okt 2012, 20:34 »

Men hvordan poker har du kunne få Boenisch, Jan K. osv ned til under 50 k i løn. De nægter jo alt under 100  Skuffet
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

RiotAct
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #14: 19 Okt 2012, 20:45 »

Hvordan bruger i Antipas i angrebet i jeres 4-5-1 og spiller i med brede mitbanespillere eller wings?
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010