home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 236 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Forslag til udråb
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Forslag til udråb  (Læst 6038 gange)
Mr Blackburn
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Forslag til udråb
« : 04 Aug 2012, 08:25 »

Hej hej..

Har brug for lidt hjælp til mit udråb til min taktik.
Jeg spiller en 4-1-2-1-2 opstilling og mine holdinstruks ser sådan her ud

Filosofi: Meget flydende
Strategi: Offensivt
Aflevering: Standard
Kreativ frihed: Mere udfoldende
Skærme af: Pres mere på
Tackling: Mere aggressivt
Markering: Mandsopdækning
Indlæg: Standard
Bevægelse: Mere frihed

Defensiv linie: Højt pres
Bredde: Bredt
Tempo: Hurtigt
Tidspild: Sjældent
Fokus på afl: Igennem midten
Kontra: Ja
Spil på offside: Ja

Så spiller jeg med en targetman så spilles i fødderne

Er der nogle der har et godt forslag?Huh
Logged

150797
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #1: 04 Aug 2012, 10:56 »

Lytter egentlig også lige med her, er ikke så god til det med udråb.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #2: 04 Aug 2012, 11:13 »

Du skal så vidt muligt prøve at finde en taktik, der ikke kræver at du laver udråb. Når du laver et udråb ændrer du på taktikken, og det gør at spillerne føler sig mindre kendte i dit system. Hvis du vil teste det, så lav en række udråb i en kamp, og hop ind i taktik-menuen. Så flyt på en spiller i formationen, og flyt ham tilbage igen. Spillernes kendskab til taktikken vil være faldet. Gør du det samme uden at have lavet et udråb først vil kendskabet ikke falde. Altså må det være udråbene der forårsager dette fald.

Personligt vil jeg mene, at du har virkelig modstridende taktiske dispositioner, Blackburn. Du vil spille med ekstremt højt pres (både mere skærm af og høj defensiv linie), hvilket vil gøre det utroligt svært at spille med kontra og hurtigt tempo. Når du spiller med kontra er pointen, at du står dybt på banen og lokker modstanderen frem, så du hurtigt kan udnytte pladsen, når de rykker frem i banen. Så skal der slås hurtige og direkte afleveringer frem.

Mandsopdækning passer heller ikke super godt ind i din taktik, da du vil have spillerne til at bevæge sig frit rundt på banen i en meget flydende filosofi. Det vil gøre, at dine spillere ofte vil være langt væk fra deres direkte modstander, når du mister bolden, og det koster både for meget kondi af spillerne og gør at det er let at finde huller i dit forsvar.

Du skal se på alle del-punkterne i din taktik, og sørge for at de fungerer sammen som en helhed, i stedet for at se hvad du synes virker bedst punkt for punkt. For lige nu vil jeg mene, at du har en utroligt rodet taktik.

Men tilbage til dit oprindelige spørgsmål - et råb jeg tror vil kunne gavne dig er 'take a breather' (jeg spiller på engelsk). Det tager noget tempo ud af dit spil, så spillerne er lidt mere kontrollerede i deres opspil.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #3: 04 Aug 2012, 11:27 »

Hassle opponents - går godt i tråd med dit ønske om et højt pres. Dette råb giver modstanderen mindre tid på bolden.
Exploit the middle - gør at du spiller gennem midten, hvilket selvfølgelig er sat ud fra dit ønske om at spille gennem midten.
Push higher up - bagkæden skubbes frem.

Det var lige dem jeg kunne komme på.

MEN det er jo vigtigt at vide, at disse udråb faktisk går ind og ændrer dine holdindstillinger. Lad mig forklare. Hvis du under holdindstillinger intet ændrer, og i stedet bruger udråbet "push higher up". Så skubbes din baglinje højere op, hvilket også ville kunne ses i kampen under taktik og holdindstillinger. Baren der bestemmer graden af hvor offensiv bagkæden skal være, er simpelthen ændret.

Du vil for nogle af dine punkter kunne opnå samme taktiske resultater, hvis du lod indstillingen være standard, men i stedet benyttede udråb;
Skærme af: Pres mere på (Hassle opponents)
Tackling: Mere aggressivt (Get stuck in)
Defensiv linie: Højt pres (Push higher up)
Bredde: Bredt (Play wider)
Tempo: Hurtigt (Get ball forward) - denne gør så også længden af dine afleveringer en smule længere
Fokus på afl: Igennem midten (Exploit the middle)
Logged

welbz is dat guy

Mr Blackburn
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #4: 04 Aug 2012, 12:27 »

Okay... så man kan i realiteten la vær med at lave noget i udråb så og køre samme instruks så??? men hvad er så bedst??? jeg tror lige jeg vil prøve at sætte det på standard... er det alt der skal sættes standard???
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #5: 04 Aug 2012, 12:40 »

Okay... så man kan i realiteten la vær med at lave noget i udråb så og køre samme instruks så??? men hvad er så bedst??? jeg tror lige jeg vil prøve at sætte det på standard... er det alt der skal sættes standard???

Blackburn, du bør IKKE sætte alt på standard. Når du så laver udråb vil dine spillere ikke fatte hvad der sker omkring dem, og så vil de ikke spille op til deres bedste.

I den ideelle verden behøver du aldrig lave et udråb, da dine spillere så kender din taktik ud og ind og derfor vil udføre den til punkt og prikke. Men verden er ikke skruet sådan sammen, at én taktik virker mod alle hold. Derfor skal du lave udråb, når du kan se at din taktik ikke virker i en given kamp. Hvis den virker mod 8/10 hold, så er det flot! Så behøver du kun lave udråb til de sidste 2 kampe. Kunsten her er at lære, hvilke udråb du så skal bruge hvornår. Og her mener jeg personligt at det bedste er at prøve sig frem.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #6: 05 Aug 2012, 13:26 »

Faldt lige over detaljen du, hvor du skriver du spiller gennem midten og med target man, men har valgt at spille bredt. Gør det selv nogle gange, men typisk ser jeg det mest fornuftige i at spille smalt, hvis du skal gennem midten og bredt, hvis du angriber over flankerne.

Og så faldt jeg over hassle opponent, hvor der presses over HELE banen, med hårde tacklinger og det bliver mand-mand markering over hele banen med tætte markeringer (mener jeg), ergo har den ikke samme funktion, men effektiv kan den være - især, hvis du mangler en kasse sidst i kampen, og du hurtigt skal have fat i bolden for et modangreb.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #7: 05 Aug 2012, 14:31 »

Faldt lige over detaljen du, hvor du skriver du spiller gennem midten og med target man, men har valgt at spille bredt. Gør det selv nogle gange, men typisk ser jeg det mest fornuftige i at spille smalt, hvis du skal gennem midten og bredt, hvis du angriber over flankerne.

Hvis man spiller bredt og gennem midten betyder det så ikke bare at man står længere fra hinanden i kæderne således at man skaber mere plads? Fordi det synes jeg jo går fint hvis man spiller offensivt, selv gennem midten, da man så vil forsørge at strække modstanderens forsvar lidt fra hinanden for at finde huller man kan løbe i.
Derimod tror jeg at hvis man spiller smalt så prøver man at stå tæt i kæderne for at give modstanderen minimum af plads og således tænker jeg at den er bedst til når man spiller defensivt. Men det kan godt være at det er mig der er helt galt afmarcheret her? Smiley
Logged

FC Barcelona

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #8: 05 Aug 2012, 14:34 »

Hazzle er det det, som svarer til chikaner? Smiley
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #9: 05 Aug 2012, 14:37 »

Ja det må det være Wink
Logged

FC Barcelona

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #10: 05 Aug 2012, 14:48 »

Ja det må det være Wink
Tak Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #11: 05 Aug 2012, 17:07 »

Nu vil jeg lige blande mig igen xD

Hassle bygger udelukkende på, at du presser modstanderen hårdere. Det svarer til, at Closing Down (skærme af) bliver skruet godt op for alle spillere på dit hold. Det påvirker IKKE hverken tacklingernes hårdhed eller mand-til-mand markering. Men dine spillere vil øjeblikkeligt gå helt ind på kroppen af modstanderen så snart han har bolden.

Fordel: kan presse modstanderen til at lave dårlige afleveringer/afslutninger og giv mulighed for at erobre bolden ved at opsøge flere dueller

Ulempe: skævvrider din formation når en spiller løber ud for at presse modstanderen, og giver risiko for at en anden spiller kan løbe i det efterladte hul. En dygtig playmaker hos modstanderen kan utroligt let udnytte dette.


Hvis du vælger at spille gennem midten, så vil du fokusere dine afleveringer gennem midten af banen, og derfor ikke udnytte dine kanter særlig godt. Spiller du bredt, så er det rigtigt, at dine fløje vil stå ude på kanterne, men dine spillere vil ikke gøre særlig meget for at sætte dem i scene. De er nærmest kun til pynt. Men spiller du smalt og med fokus gennem midten risikerer du også at dine spillere står så tæt, at de er alt for lette at markere, og det vinder du heller ikke på, medmindre dine spillere er lige så boldsikre som Barca når de er bedst. Vil man gerne spille over flankerne kan man med fordel spille med stor bredde og fokuserer afleveringer ned af flankerne.

Rafinha har desuden ret i, at som regel ser man defensive hold stå smalt på banen, for at sikre at der ikke er for mange huller centralt, mens offensive hold vil forsøge at skabe bedre spilstationer, hvorfor de står bredere på banen (gør at modstanderen sjældnere kan opnå overtalssituationer i forsvaret). At stå bredt tvinger ligesom modstanderen lidt op, samtidig med at den øger risikoen for at du selv kan blive overspillet af en dygtig modstander.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #12: 05 Aug 2012, 17:14 »

Nu vil jeg lige blande mig igen xD

Hassle bygger udelukkende på, at du presser modstanderen hårdere. Det svarer til, at Closing Down (skærme af) bliver skruet godt op for alle spillere på dit hold. Det påvirker IKKE hverken tacklingernes hårdhed eller mand-til-mand markering. Men dine spillere vil øjeblikkeligt gå helt ind på kroppen af modstanderen så snart han har bolden.

Fordel: kan presse modstanderen til at lave dårlige afleveringer/afslutninger og giv mulighed for at erobre bolden ved at opsøge flere dueller

Ulempe: skævvrider din formation når en spiller løber ud for at presse modstanderen, og giver risiko for at en anden spiller kan løbe i det efterladte hul. En dygtig playmaker hos modstanderen kan utroligt let udnytte dette.


Hvis du vælger at spille gennem midten, så vil du fokusere dine afleveringer gennem midten af banen, og derfor ikke udnytte dine kanter særlig godt. Spiller du bredt, så er det rigtigt, at dine fløje vil stå ude på kanterne, men dine spillere vil ikke gøre særlig meget for at sætte dem i scene. De er nærmest kun til pynt. Men spiller du smalt og med fokus gennem midten risikerer du også at dine spillere står så tæt, at de er alt for lette at markere, og det vinder du heller ikke på, medmindre dine spillere er lige så boldsikre som Barca når de er bedst. Vil man gerne spille over flankerne kan man med fordel spille med stor bredde og fokuserer afleveringer ned af flankerne.

Rafinha har desuden ret i, at som regel ser man defensive hold stå smalt på banen, for at sikre at der ikke er for mange huller centralt, mens offensive hold vil forsøge at skabe bedre spilstationer, hvorfor de står bredere på banen (gør at modstanderen sjældnere kan opnå overtalssituationer i forsvaret). At stå bredt tvinger ligesom modstanderen lidt op, samtidig med at den øger risikoen for at du selv kan blive overspillet af en dygtig modstander.
Der tager du fejl.

Udråbet gør at tempoet bliver højnet, ligesom alle spillere bliver sat til fuld "skærme af". Derudover mandsopdækker alle spillerne samt markerer tæt.

EDIT: Jeg kan åbentbart ikke linke til den side; men brug google, søg på hassle opponents og vælg første link.
« Seneste Redigering: 05 Aug 2012, 17:16 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #13: 05 Aug 2012, 17:32 »

Det synes jeg aldrig har været den effekt jeg har set i kampene  Huh

Det må undersøges nærmere Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til udråb
« Svar #14: 05 Aug 2012, 17:40 »

Det synes jeg aldrig har været den effekt jeg har set i kampene  Huh

Det må undersøges nærmere Peace
Den er god nok. Jeg har tjekket.
Logged

welbz is dat guy

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010