home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 244 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  In it, to win it.
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: In it, to win it.  (Læst 8363 gange)
rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
In it, to win it.
« : 17 Maj 2012, 13:48 »


IN IT, TO WIN IT
Goddag og velkommen. Gennem de senere år har jeg fået spillet en del Football Manager og har altid været under den overbevisning, at det nyeste spil i rækken altid var det bedste. I år har FM12 dog overhovedet ikke fanget mig, og indtil nu har jeg været under den opfattelse at det var et skodspil. Det hænger dog nok sammen med at mine oplevelser med dette spil ikke har været synderlige positive. Der gik et halvt år før jeg købte det via min Steam account og ugen efter kunne det så købes for halv pris pga. den nyeste patch. Surt show, men da jeg så ville ligge lidt blæret grafik ind i spillet, kom jeg så til at slette det eneste save som egentlig havde fanget mig.

Nu er jeg dog kommet mig over det halve år og den 13. plads som jeg nåede i Arsenal, og har fundet et nyt engelsk hold at kaste min kærlighed over. Dette er et af mine personlige favorithold og blev selvfølgelig lidt trist over at de fandt Premier League fodbold for mainstream sidste år, og valgte at tage et sabbatår i Championship. På lørdag vender de tilbage til Premier League, men allerede nu overtager jeg nok engang styringen i mit elskede West Ham.

God fornøjelse.
« Seneste Redigering: 17 Maj 2012, 16:05 af rasmussidelmann » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it
« Svar #1: 17 Maj 2012, 13:58 »

Interessant! Kigger med!
Logged

rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it
« Svar #2: 17 Maj 2012, 16:04 »


TRUPPEN FRA TOP TIL TÅ
Truppen som mit manager alias, Sandy Mufuffu, fik fingre i var fuld af gamle kendinge som bl.a. James Tomkins og Carlton Cole, men også blevet tilføjet et par interessante nye navne som Kevin Nolan og Ricardo Vaz Tê. Jeg havde en taktisk vision om at vi skulle spille i en fræk 4-2-3-1 for at kunne udnytte alle vores stærke midtbaneprofiler, men der viste sig en lang række komplikationer.

På målmandspositionen er vi yderst godt besat, da jeg vil mene vi har ligaens bedste målmand i Rob Green. Alternativerne hedder Ruud Boffin og Marek Stech som ikke giver Green synderlig meget konkurrence omkring startpladsen. I forsvaret ser det også fornuftigt ud med Joey O'Brien og Guy Demel til at dække højrebacken, og trioen James Tomkins, Abdoulaye Faye og dansk-new zealandske Winston Reid til at dække de to pladsen i midten. Eneste venstreback i truppen er Sunderland lejede George McCartney som ligner en mand der er ved at være "over the hill".

Vi kan også præsentere ligaens stærkeste midtbane i mine øjne. På den mere defensive del af midtbanen finder vi to af klubbens helt egne talenter i midtbane duoen Mark Noble og Jack Collison, som i tilfælde af skader kan blive afløst af lejesvenden fra Arsenal, Henri Lansbury, og Papa Bouba Diop. Apropos skader så er der også en Gary O'Neil til disse positioner, men det ser ikke ud til at han kommer til at spille fodbold det næste stykke tid. I siderne finder vi Ricardo Vaz Tê og Matthew Tayler med Julien Faubert som eneste alternativ på bænken. Manden som kommer til at skulle løbe rundt i midten af det hele og forhåbentlig binde det sammen, er den nyudnævnte kaptajn Kevin Nolan. På bænken finder vi så den talentfulde Ravel Morrison som nok kommer til at erstatte Nolan en dag langt ude i fremtiden.

Vi er også godt besat på toppen. Faktisk vil jeg sige at i forhold til at vi spiller med en enkelt angriber har vi nok ligaens suverænt bredeste angrebsudvalg. Carlton Cole, Frederic Piquionne, John Carew, Sam Baldock, Frank Nouble, Freddie Sears, Brian Montenegro og Nicky Maynard er navnene på de 8 spillere som skal kæmpe om pladsen i front og det skulle ikke undre mig hvis der mangler 2-3 stykker.

Tiltrods for at vi har en bred trup så mangler der lidt i det defensive og på kanterne. Ikke overraskende har vi ligaens suverænt højeste lønninger og med West Hams overvældende gode økonomi i baghovedet bliver det interessant at se hvordan vi kommer igennem transfervinduet.
Logged

rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it
« Svar #3: 17 Maj 2012, 16:05 »

Interessant! Kigger med!
Cool! Lyder godt!
Logged

rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it
« Svar #4: 17 Maj 2012, 23:39 »


EN LAPPELØSNING
Jeg er nu overbevist om at truppen er klar til sæsonpremieren hjemme mod Southampton. Der er blevet gennemført en række transfers samtidig med fire venskabskampe er overstået. Indtil videre har jeg sagt farvel til fire spillere, hvor jeg specielt var glad for to af dem. McCartney og Montenegros lejeaftaler er begge blevet ophævet med den begrundelse at jeg tvivler på at McCartneys evner reflekterer den lønseddel på £30.000 han fik om ugen, og jeg har aldrig hørt om Montenegro. De sidste to spillere jeg har skilt mig af med var to som jeg egentligt ville have elsket at have i truppen, men som ville have været for dyre i løn til at være marginal spillere. De to franskmænd, Frédéric Piquionne og Julien Faubert, er blevet sendt til hhv. Sunderland og Stoke for £2,9 mio. samlet. Det betød dog at jeg havde solgt den eneste backup til fløjene - eller havde jeg? Jeg har valgt at rykke Freddie Sears og Frank Nouble ned på kanterne da jeg har indset at de potentielt ville komme til at få mindst spilletid i angrebet.

Det lå lidt i kortene at i blandt mine eventuelle indkøb skulle findes en venstreback, da jeg nu havde sendt den eneste vi havde væk. Valget faldt på en mand som jeg købte i ALLE de saves jeg startede op i FIFA 08 eller 09. Ikke fordi han var specielt god, men fordi han var hurtig, driblestærk og havde et brandvarmt venstreben. Lucas Licht er blevet hentet i argentinske Racing og selvom han efterhånden er blevet 30, så glæder jeg mig til at bruge ham. Som backup er valget faldet på en dansk herre, som jeg er overbevist om er den mest hentede venstreback inde på denne side - Nicolai Boilesen. Uden tvivl vil han nok komme til at slå Licht af pladsen engang i fremtiden, men for nu vil valget falde på argentineren som førstevalg.

Mit sidste indkøb er begrundet ved at jeg lavede et selvmål. I de tidligere spil har Jordan Spence altid været en talentfuld midterforsvarer, og da jeg så, at jeg kunne kalde ham tilbage fra sit lejeophold i Bristol City gjorde jeg det uden at blinke. Nu ligger landet bare sådan at i dette spil er han nu højreback og som bekendt har vi allerede to gode spillere i O'Brien og Demel til den position. Som en nødløsning valgte jeg så at hente Ricardo Rocha i Portsmouth for en slik, for at sørge for at jeg er ordentlig dækket ind. Han går ind under den samme kategori som Faye, Diop, Carew osv. - rutineret spillere som ved hvad der skal til for at ryge direkte tilbage i Premier League.


     » Tilgange
     Lucas Licht, Nicolai Boilesen, Ricardo Rocha, Jordan Spence (vendt tilbage fra lejemål)
     » Afgange
     George McCartney, Brian Montenegro, Julien Faubert, Frédéric Piquionne
« Seneste Redigering: 18 Maj 2012, 20:19 af rasmussidelmann » Logged

rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it.
« Svar #5: 18 Maj 2012, 21:06 »



En underholdende affære
10. august 2011

Som tidligere proklameret følte jeg, at truppen var klar til at tage hul på Championship 2011/2012, men da man som bekendt ikke kan have kontrol over alle faktorer i denne lille verden, så var det en yderst spændende startformation vi stillede op med mod Southampton. Grundet skader havde vi Boffin i buret og bagkæden kom til at bestå af (fra højre mod venstre) Spence, Tomkins, Rocha og Boilesen. Udover dette var der også debut til Vaz Tê, Nolan og Taylor, som alle kom til at ligge bagved vores enlige mand i front, Carlton Cole.

Vi startede kampen godt og den skulle kun være et par minutter gammel, før vi åbnede målscoringen. En fræk aflevering af Nolan sendte Taylor af sted og med et iskoldt venstre hug, bragte han os foran med sit første mål i trøje nummer 14. Et dumt straffespark af Collison og en endnu dummere clearing fra Tomkins gjorde dog, at kampen ti minutter senere var vendt 180 grader, da gæsterne først havde reduceret og senere bragt sig i front 1:2. Nolan svarede dog prompte igen og denne gang fik han sendt Vaz Tê i dybden som i stedet for at tage afslutningen selv fandt en helt fri Carlton Cole inde i feltet, og så var det fjerde mål i de første 17 minutter en realitet. Herefter faldt tempoet dog gevaldigt og kampen levede aldrig op til den underholdende start, men det betød ikke at vi ville nøjes med et enkelt point. Kort før slutfløjtet fik vi tilkendt et hjørnespark som Taylor gik ud og lossede mod bagerste stolpe. Her dukkede Rocha op og uden chance for gæsternes keeper gjorde han det til slutresultatet, 3:2.

Set over alle 90 minutter var dette resultat egentlig også meget fair, men det irriterer da en, at Tomkins og Collison kommer så dårligt fra start. Begge havde jeg udset til at skulle være en del af holdets stamme, men igen alle kan have en dårlig kamp. Deres præstationer blev også stærkt opvejet af vores debuterende offensive trio og Jordan Spence på højrebacken.

Vores næste kampe var kun en halv uge senere da vi stødte ind i Wycombe i Ligacuppens første runde. Selvom jeg skiftede 9 spillere i forhold til Southampton kampen var der aldrig tvivl om kampens resultat. Nicky Maynard præsenterede sig selv ved at blive dobbelt målscorer inden Taylor lukkede og slukkede med at score på et straffespark til sidst. 3:0 og i næste runde møder vi Tranmere som også burde være en kamp hvor resultatet ikke burde komme i fare.
« Seneste Redigering: 19 Maj 2012, 11:29 af rasmussidelmann » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it.
« Svar #6: 18 Maj 2012, 21:23 »

Du har dælme et flot sprog! Det er en fornøjelse at læse, selvom jeg savner lidt tegnsætning hist og her!
Logged

bobbefar
Gæst
 
Sv: In it, to win it.
« Svar #7: 18 Maj 2012, 21:29 »

Rigtig fed blog ! jeg følger med !
Logged

CasperAkaCalle
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: In it, to win it.
« Svar #8: 18 Maj 2012, 21:39 »

Følger, god blog indtil videre! Smiley
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it.
« Svar #9: 18 Maj 2012, 22:08 »

Fin læsning so far! Kigger nok ind når jeg ser den på forsiden Smiley
Logged

rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it.
« Svar #10: 19 Maj 2012, 00:28 »

Du har dælme et flot sprog! Det er en fornøjelse at læse, selvom jeg savner lidt tegnsætning hist og her!
Tak for rosen. Du bliver dog nødt til at uddybe tegnsætning, da jeg personligt føler jeg har en udemærket forståelse for hvornår man skal sætte komma osv.
Rigtig fed blog ! jeg følger med !
Tak skal du have.
Følger, god blog indtil videre! Smiley
Også et tak til dig.
Fin læsning so far! Kigger nok ind når jeg ser den på forsiden Smiley
Jamen så håber jeg da at kunne få den til at sidde kronisk fast på siden. Og tak.

Satser på at jeg kan nå og få smidt en update omkring resten af august kampene osv. inden jeg går i seng. :-)
Logged

rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it.
« Svar #11: 19 Maj 2012, 15:08 »



Cruise control
24. november 2011

Jeg må være ærlig og indrømme, at kampenes underholdningsværdi i the Championship har været lig med nul. Uden rigtig at imponere har vi indtaget ligaens første plads, og egentlig er der ikke mange hold som kan true os. Vores bedste spiller har indtil videre været venstrekanten Matty Taylor, som kan krediteres meget af æren for at Carlton Cole har nettet 8 gange i de første 13 ligakampe. Senest blev han faktisk dobbelt målscorer, da Peterborough blev besejret 2:0 på Boleyn Ground. En anden positiv overraskelse har været vores unge højreback, Jordan Spence. Ved en mindre misforståelse hentede jeg ham hjem fra et lejeophold i Bristol City tilbage i august, men selvom han var udset til at være bagerst i køen omkring spilletid, har han altså overhalet både O'Brien og Demel i den kø.

Selvom ligaen har været en smule ensformig, så var vores korte ligacup eventyr nu meget underholdende. I anden runde mod Tranmere valgte jeg at stille op med bl.a. Frank Nouble og Sam Baldock for første gang, og det skulle blive en interessant omgang fodbold. Vi kom hurtigt foran 2:0, men overraskende og chokerende kæmpede gæsterne sig tilbage og kunne udligne ti minutter før slutfløjtet. Det betød ekstra spilletid og her viste Nouble lige en lille smagsprøve af sit talent. Et indlæg fra venstresiden finder Cole midt i feltet, og han header bolden tilbage imod en fremadstormende Nouble, som resolut halvflugter den ind bag en chanceløs Tranmere keeper. Med sit første mål for West Hams førstehold sender Nouble os videre til tredje runde af ligacuppen, hvor vi møder Evertons Premier League mandskab.

Det var en mulighed for at se hvor langt væk, vi er fra et reelt Premier League niveau. Derfor stillede jeg op i stærkeste opstilling på Goodison Park, og jeg var klar til at forsvare og leve på kontraerne. Everton havde dog ingen planer om at styre spillet, så vi endte begge med at stå med 10 mand på egen banehalvdel i to timer inden det hele skulle afgøres på straffespark. Selvom Tim Cahill missede hjemmeholdets første straffespark, trak vi stadigvæk det korteste strå da både Cole og Maynard brændte for os. Derfor sluttede vores cup eventyr i 3. runde og nu kan vi 100 procent fokusere på en yderst spændende liga (ironi kan være anvendt).


Logged

rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it.
« Svar #12: 20 Maj 2012, 17:55 »



Lidt til fremtiden
17. december 2011

Der er en grund til at West Ham også bliver kaldt "The Academy of Football" og det er pga. deres helt fantastiske ungdomsafdeling. Igennem årene er spillere som Bobby Moore og Geoff Hurst blevet spyttet ud fra deres ungdomsrækker, og perspektiveret til moderne fodbold er det navne som Frank Lampard og Rio Ferdinand der kan prale med at have fået deres fodboldopvækst i West Ham. I øjeblikket har vi følgende spillere fra egne rækker til at repræsentere første holdet i den næstbedste engelske række:

  • Mark Noble
  • Jack Collison
  • James Tomkins
  • Freddie Sears
  • Jordan Spence
  • Marek Stech

Noble, Collison og Tomkins må siges at have bidt sig fast i startopstillingen, imens Sears og Spence presser på. Stechs fremtid i klubben er dog lidt mere tvivlsom da han ikke viser de store udviklingstegn, og mine trænere tvivler lidt på at han har potentialet til at blive førstevalg i målet.
Jeg har også kigget lidt på nogle af de unge gutter på reserve- og ungdomsholdet, og har udvalgt de tre bedste bud på en ny kvalitetsspiller:



Om der er 2xDean Ashton og en ny Frank Lampard i dem, har jeg ingen idé om, men jeg vil sørge for at de får de perfekte betingelser forsætte deres udvikling. Carlton Cole har taget Hall under sine vinger og Vose lærer fra vores kaptajn, Nolan. Montano har kontraktudløb til sommer, men er desværre rendt ind i en grim skade som holder ham ude indtil marts. For at få en fair chance for at vise sig frem, har jeg planer om at forlænge hans kontrakt med et enkelt år og så derefter tage en beslutning, om hans videre fremtid er i West Ham eller et andetsteds.

Vi er også løbet ind i et mindre formdyk i ligaen da vi kun har samlet to point i de sidste fire kampe. Det har givet Reading og Birmingham en mulighed for at komme op til os, men nu da ligatopscoreren Cole er tilbage er jeg ikke i tvivl om at vi nok skal komme i gang igen.


Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it.
« Svar #13: 21 Maj 2012, 22:51 »

Kom gerne med mere.. det ser rigtig godt ud og er meget inspirende.. overvejer selv West Ham når jeg på et eller andet tidspunkt kan slippe Diablo Cool

KUTGW Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: In it, to win it.
« Svar #14: 23 Maj 2012, 17:10 »

Kom gerne med mere.. det ser rigtig godt ud og er meget inspirende.. overvejer selv West Ham når jeg på et eller andet tidspunkt kan slippe Diablo Cool

KUTGW Thumbs Up
Hvem siger du nogensinde kan det! West Ham er altid underholdende at spille med Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010