home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:21:15 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
I går kl. 21:37:02 szukizek Blogkonkur... 14# Hjertet banker kun...
I går kl. 20:39:10 Bubbles Blogkonkur... #21 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23331
  0 Brugere, 581 Gæster Online.

Indlæg: 1132840 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Patricia
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  [35] I Djævlens Fodspor
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: [35] I Djævlens Fodspor  (Læst 33064 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [7] I Djævlens Fodspor
« Svar #45: 06 Apr 2012, 13:44 »

Er du 17 år!?  Shockeret

- Hold da helt kæft! Jeg troede du var nogenogtyve eller noget i den dur. Det er jo vanvittigt, at du i så ung en alder, formår at mestre det danske sprog på så fantastisk og malerisk vis! Jeg er, som du nok kan bemærke, en smule forundret og imponeret. Jeg håber virkelig, at du får smidt nogle flere updates ind, hvor du virkelig udfordrer dig selv med sproget. Og nej, læser ikke med på PCM-blogs, da min passion og interesse udelukkende ligger inden for fodbold, men det kunne da være at jeg skulle kigge forbi. Jeg følger naturligvis med. Held og lykke fremover.

Åh, jeg takker og bukker mens jeg kigger ned i jorden og rødmer lidt :I Mange tak for de store ord.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [7] I Djævlens Fodspor
« Svar #46: 06 Apr 2012, 13:44 »



+


ET ØJEBLIK FOR EVIGT
update8



Selvom mørket var ved at dæmpe sig over Saloniki, emmede forårssolen stadig af varme. Duften af havvand blandende sig med aromaen af græs, sved og ild. Alt der kunne høres var deres jubel. Dagens sidste solstråler kastede et lys ned på tribunen, hvor de endnu stod som ved det fjerde mål. Euforien havde ikke aftaget, men havde stået i stampe i en times tid. For dem var det Paradis. Utopia. I den modsatte ende stod den skærende kontrast. Deres lange ansigter viste ingen følelser. Deres følelsesregister kendte ikke til denne slags smerte. Anderledes var det på plænen. Her spurtede de sejrende rundt, mens de grønklædte-spillere sad mistroiske i græsset. Deres træner gik med raske skridt mod Savas Dellas, som han gav hånden inden han vendte rundt og marchede direkte mod omklædningsrummet. Han havde fået nok. Set nok. Oplevet nok. For Dellas var det anderledes. Han vidste de havde låst en dag fast i tiden. Et evigt minde.

Inden starten havde Savas været nervøs. Carlos Bianchi, Panathinaikos’ manager, havde offentligt udtalt sig kritisk omkring ham. Det var første gang Savas oplevede negativ omtale, hvilket bragte hans usikkerhed tilbage i spil. Tre dage tidligere havde Aris slået Giannina 3:2 i et tæt opgør, hvor Noé Acostas to mål blev forskellen. Alligevel var han bænket denne gang, fordi han ikke havde restitueret optimalt. Det var første gang Dellas gik i mod logik og gik sin egen vej: At placerer en dobbelt-målscore på bænken, var så fjernt fra hans logiske tankegang. Men da Ioannis Amanatidis bankede det straffespark han selv havde fremtvunget i kassen efter blot to minutter, glemte Dellas alt om Acosta. Han stirrede over på den modsatte langside, hvor Bianchis øjne mødte hans. Dellas så svaghedstegn. Han bad sit hold blive stående højt. Han følte en selvtillid og ro omkring sin beslutning. En aura af sejr strømmede ned fra tilskuerpladserne. Et kvarter senere gav det pote, da Khalifa Sankaré kom højere end sin modstander på et hjørnespark. Sankarés skallede pandebrask ramte bolden perfekt og et sug gik igennem Kleanthis Vikelidis. Tiden syntes at stå stille. I en blød bue sejlede bolden over i modsatte side, hvor Panathinaikos-spilleren reagerede for langsomt. 2:0 efter blot 19 minutter. Der var nærmest ild i tribunen bag Sifakis mål. For to uger siden havde Athenerne vundet 4:1; Nu skulle der tages hævn!

En håndfuld minutter senere satte Ricardo Faty sit holds tredje scoring ind. Javier Umbides lossede et frispark fra kanten af feltet på overliggeren, hvilket snød den 18-årige keeper i Panathinaikos mål. Med en vilje af den slags fans elsker, kæmpede Faty sig gennem grønne trøjer, inden han satte panden på den vildfarne bold. 3:0 efter 25 minutter. Al tvivl om hvem de tre point skulle tilfalde synes at være slået til jorden og erstattet af tanken om en historisk dag. Tilskuerne skreg deres lunger ud, for at vise deres støtte til den klub de elskede fra bunden af deres hjerte. Aris virkede bedre end nogle sinde. Ustoppelige. Da Ioannis Amanatidis gjorde det til 4:0 blot minutter efter Fatys mål, eksploderede stadionet. Umbides slog en lav tværbold med retning mod forreste stolpe. Angriberen Amanatidis kastede sig med det ene ben først mod bolden, som han rettede af og sendte ind bag Kapinos, der faldt bagover og ikke lignede en der havde lyst til at rejse sig igen. 4:0. Alle hidtidige følelse var forsvundet. Opslugt i et sort hul af glæde eller slog. Denne dag var det alt der var. Fire mål på en halv time, efterfulgt af en timelang folkefest i Thessaloniki. En onsdag aften i maj blev forvandlet til et isoleret moment i folks liv. Denne aften blev målestok for alle kommende kampe. Målestokken for glæde. At PAOK ventede blot tre dage væk i en kamp der direkte afgjorde muligheden for champions League syntes så uendeligt ligegyldigt på denne aften.


   ARIS FC – PANATHINAIKOS
1:0 – Ioannis Amanatidis (2. Minut)
2:0 – Khalifa Sankaré (19. Minut)
3:0 – Ricardo Faty (25. Minut)
4:0 – Ioannis Amanatidis (29. Minut)

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [8] I Djævlens Fodspor
« Svar #47: 06 Apr 2012, 14:41 »

Fed blog. Den eneste grund til at jeg besøger siden pt. Men jeg gider ikke at sige, hvad alle andre allerede har sagt. Så jeg vil komme med lidt kritik. Det er tydeligt, at din sproglige evner er fremragende. Noget man dog arbejder med som både journalist og forfatter (det kan du ligeså godt øve dig på allerede), er ens personlige stemme. Jeg vil kunne se i hver update, at det er dig, der har skrevet den; at det er din stemme som viser sig i teksten. Lige nu føler jeg lidt, at din stil er all over the place. Som før sagt, så kan dine såkaldt "maleriske" updates godt blive show-off, altså blot en række formuleringer der er blevet poleret blot for at det skal være flot, det mangler en mening. Jeg mangler din stemme i hver update, jeg vil kunne se, at alle updates er skrevet af den samme, i stedet for at du dvæles ved tankerne, om hvad vi som læsere vil have.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [8] I Djævlens Fodspor
« Svar #48: 06 Apr 2012, 17:37 »

Fed blog. Den eneste grund til at jeg besøger siden pt. Men jeg gider ikke at sige, hvad alle andre allerede har sagt. Så jeg vil komme med lidt kritik. Det er tydeligt, at din sproglige evner er fremragende. Noget man dog arbejder med som både journalist og forfatter (det kan du ligeså godt øve dig på allerede), er ens personlige stemme. Jeg vil kunne se i hver update, at det er dig, der har skrevet den; at det er din stemme som viser sig i teksten. Lige nu føler jeg lidt, at din stil er all over the place. Som før sagt, så kan dine såkaldt "maleriske" updates godt blive show-off, altså blot en række formuleringer der er blevet poleret blot for at det skal være flot, det mangler en mening. Jeg mangler din stemme i hver update, jeg vil kunne se, at alle updates er skrevet af den samme, i stedet for at du dvæles ved tankerne, om hvad vi som læsere vil have.

Hej 7k... Inferno!

Lad mig starte ud med at takke for både det positive, men i særdeleshed feedbacken. Jeg må indrømme jeg aldrig har hørt om "personlig stemme" før, men det giver egentlig ganske god mening. Hvad kan helt konkret gøres? Det handler kort sagt mere om at finde mine egne vendinger, bruge mine egne ord og bygge det op efter mit eget hovedet. Korrekt? Hvis dette er tilfældet er det i hvert fald noget jeg agter at arbejde på. Skriftligt har jeg ikke været ligeså tilfreds med denne blog som tidligere værker, men måske handler det i høj grad om at jeg begrænser mig selv grundet "genren", så at sige. Uanset hvad har du i hvert fald sat lidt idéer og tanker i gang hos mig, så det skal der lyde et råbende tak for!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [8] I Djævlens Fodspor
« Svar #49: 06 Apr 2012, 17:53 »

Hej 7k... Inferno!

Lad mig starte ud med at takke for både det positive, men i særdeleshed feedbacken. Jeg må indrømme jeg aldrig har hørt om "personlig stemme" før, men det giver egentlig ganske god mening. Hvad kan helt konkret gøres? Det handler kort sagt mere om at finde mine egne vendinger, bruge mine egne ord og bygge det op efter mit eget hovedet. Korrekt? Hvis dette er tilfældet er det i hvert fald noget jeg agter at arbejde på. Skriftligt har jeg ikke været ligeså tilfreds med denne blog som tidligere værker, men måske handler det i høj grad om at jeg begrænser mig selv grundet "genren", så at sige. Uanset hvad har du i hvert fald sat lidt idéer og tanker i gang hos mig, så det skal der lyde et råbende tak for!

Det er mig, der takker for en god blog.

Den personlige stemme er forfatteren og journalistens vigtigste våben. En forfatter bliver stor på, at man kan kende stilen i teksten. Det er ikke altid de teknisk dygtigste, der får opmærksomheden, netop fordi at de ikke viser noget personligt altid. Helt konkret kan man sige, at enhver forfatter har en stemme. Og din stemme er ordinær pt., imodsætning til det kan man sige at du teknisk er virkelig virkelig dygtig, så hvis du kan udvikle det andet aspekt, så kan du blive rigtig god. Skriver du i korte sætninger? Lange sætninger? Mange bisætninger? Mange adjektiver? Alt sådan noget skal være konsekvent, og være med til at vise hvordan din stemme er.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [8] I Djævlens Fodspor
« Svar #50: 07 Apr 2012, 06:41 »

I hear you! Nu bliver denne weekend langt vaek fra bloggen, men saa kan jeg jo passende bruge den paa at overveje hvorledes min stemme skal lyde. Jeg kan sagtens folge din pointe, og gleader mig til at komme hjem og prove at folde den ud. Jeg takker utroligt meget for feedbacken. Igen.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [8] I Djævlens Fodspor
« Svar #51: 07 Apr 2012, 06:45 »

En pæn blog om et spændende hold (dvs. ikke et kendt hold, der er blogget om 1000 gange). Du skriver flot, men måske er der lidt "wall of text" over det

Anyways, keep up the good work!
Logged

Ziber
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: [7] I Djævlens Fodspor
« Svar #52: 07 Apr 2012, 13:39 »

Er du 17 år!?  Shockeret

- Hold da helt kæft! Jeg troede du var nogenogtyve eller noget i den dur. Det er jo vanvittigt, at du i så ung en alder, formår at mestre det danske sprog på så fantastisk og malerisk vis! Jeg er, som du nok kan bemærke, en smule forundret og imponeret. Jeg håber virkelig, at du får smidt nogle flere updates ind, hvor du virkelig udfordrer dig selv med sproget. Og nej, læser ikke med på PCM-blogs, da min passion og interesse udelukkende ligger inden for fodbold, men det kunne da være at jeg skulle kigge forbi. Jeg følger naturligvis med. Held og lykke fremover.
Det kan jeg kun anbefale! Han er pt. i gang med en fantastisk story. Jeg kan ikke andet end at håbe i læser den. Den hedder Troldmandens Lærling.
Troldmandens Lærling

Nibali: Du viser her at du mestrer en hel del. Jeg havde indtil nu kun læst dine PCM-stories, men her viser du at du kan meget andet. Ligemeget hvad du skriver om, formår du at udtrykke dig i maleriske vendinger og fortælle det i nogle geniale sammenhænge. Måden du får én til at leve med i dine historier, er fantastisk. Fortsæt!
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [7] I Djævlens Fodspor
« Svar #53: 07 Apr 2012, 13:58 »

Det kan jeg kun anbefale! Han er pt. i gang med en fantastisk story. Jeg kan ikke andet end at håbe i læser den. Den hedder Troldmandens Lærling.
Troldmandens Lærling

Nibali: Du viser her at du mestrer en hel del. Jeg havde indtil nu kun læst dine PCM-stories, men her viser du at du kan meget andet. Ligemeget hvad du skriver om, formår du at udtrykke dig i maleriske vendinger og fortælle det i nogle geniale sammenhænge. Måden du får én til at leve med i dine historier, er fantastisk. Fortsæt!
Nu interesserer jeg mig overhovedet ikke for cykelsporten, da min interesse, som førnævnt, udelukkende ligger inden for fodbold, men det er jo lige meget, når vi har ham bag tasterne. Har lige læst noget af det, og det var sgu klasse. Keep it up, Nibali!
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [8] I Djævlens Fodspor
« Svar #54: 08 Apr 2012, 00:26 »

Det kan siges så enkelt som "SMUKT" Thumbs Up Top3 blog IMO Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [8] I Djævlens Fodspor
« Svar #55: 08 Apr 2012, 06:42 »

@Dusty
- Jeg kunne snildt skrive dobbelt saa meget i hver update. Jeg kunne prove at faa lidt (mere) grafik indover, men hvis dette er for meget tekst til een, er dette nok bare ikke den rigtige blog.

Der skal lyde et stort tak til jer alle! Daniel, Ziber og Jimmy. Jeg er glad for at i kigger med og kommentere. Jeg bukker og takker fra bunden af mit hjerte.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [8] I Djævlens Fodspor
« Svar #56: 09 Apr 2012, 17:28 »



21. MAJ 2012
Hvis man ser en grådkvalt makedoner i Thessaloniki, er der gode chancer for at han har Aris tatoveret i hjertet. Hvad der i forbifarten kunne lyde som starten på historien om den grimme ælling, har fået brækket sin nakke og ligger død i rendestenen. Oven på Aris 4:0 sejr mod Panathinaikos, var Salonikis gule hold tre point efter rivalerne fra PAOK, inden den sidste kamp; den direkte duel der afgjorde hvem der skulle have muligheden for at kvalificere sig til næste sæsons Champions League. En sejr var alt Savas Dellas’ tropper kunne bruge, da alt andet
ville spille andenpladsen i rivalernes klør. Af samme årsag var stadionet fuldt til bristepunktet, ligesom der var optøjer i gaderne omkring Toumba, der lagde græs til det ”Det største lokal opgør i et årti”, som en lokal avis døbte kampen. Mere end nogle sinde var byen delt i to. Alle var tvunget til at vise kulør: Var man hvid eller gul? Ingen kunne gemme sig. En hel sæson blev kogt ned til halvfems minutter.

Fra start hang hadet i luften, som en tyk atmosfære ingen rigtigt turde skær igennem. PAOK kom frem til et par halve afslutninger, men intet var i nærheden af mål. Men efter elleve minutter ændrede det hele sig. Aris havde et indkast nær PAOKs baglinje, som Umbides sendte i fødderne på Noé Acosta, der atter havde fundet vej til startopstillingen. Med et par træk i retning af målet fra kanten af feltet, trak spanieren to forsvarsspillere til sig, hvilket gav plads til Juan Carlos Toja. Med en kort aflevering fandt Acosta Toja, der stod helt fri på kanten af feltet, lige foran mål. Resolut knaldede colombianeren til bolden, der forlod midtbanens fod med et brag. På stregen blev Dario Kresic efterladt uden en chance, og måtte blot se til mens netmaskerne blafrede. Hele Saloniki detonerede. Eksploderede. Kampen var for alvor skudt i gang. Med en bedre målscore hoppede Dellas’ mandskab inden foran PAOK i tabellen, og så derved ud til at sikre sig muligheden for Champions League kampe efter sommerferien. I resten af første halvleg pressede hjemmeholdet Aris i bund, men med flere gode indgreb reddede Sankaré hver gang sine medspillere.

I pausen herskede en underlig stilhed. Alle var fanget i limbo. Da beskeden om Panathinaikos var dominerende mod Giannina ramte det nordlige Grækenland, blev intensiteten kun skruet ydereligere op. Hvis De Grønne fik tre point, ville alt andet end en sejr sende Aris FC ned på tredjepladsen i play-off-spillet. Dermed skulle 45 minutter afgøre en hel sæson. Ganske som mod Panathinaikos, modsvarede Dellas PAOKs pres ved at stå langt fremme på banen. I tyve minutter var det en stillingskrig på midten, før Garbini trak et gult kort der atter satte sindene i kog. Trods en fem minutter lang belejring fik PAOK ikke scoret, hvilket betød stillingen stadig var 0:1 med tyve minutter tilbage. I Athen var Pana kommet foran 3:1 og kunne derved kun håbe på at PAOK fik udlignet i Saloniki.

Efter 75 minutter faldt scoringen næsten, hvorfor Dellas trak sine spillere lidt længere bagud, velvidende at de kun var et kvarter fra Champions League. I det 79. minut braste den drøm dog. Højrebacken Neto forsøgte at trække en offside på Georgiadis, men var mistimede det med få centimeter. I stedet kunne den 24-årige landsholdsfløj løbe frit mod Sifakis mål, der pludselig virkede uendeligt stort. Med en kold inderside sænkede han Krigsgudernes drømme. Skød dem i sænk. Lystavlen ændrede sig til 1:1, og PAOK og Panathinaikos sprang foran Aris i tabellen. Som modsvar forsøgte Dellas at smide alle mand frem i håbet om at finde et mål, men i sidste minut gav det bagslag da først Garbini og siden Neto markerede deres modstander for løst og gav derved Athanasiadis chancen for at spille sejren over til PAOK. Angriberen fejlede ikke, hvilket fik igen tændte en gnist i Saloniki. Det var som London i fyrrerne; byen stod i brænd. PAOK havde vendt et faretruende nederlag til en sejr – på Aris bekostning. 2:1 med kun sekunder tilbage. Aris sæson blev slukket med et brag. PAOK skød lyspæren i stykker med et kanonbrag. Næste sæson skal PAOK forsøge at kvalificere sig til Champions League, mens Aris Football Club må nøjes med Europa League. Den grimme ælling blev aldrig til en smuk svane, men døde som offer for rivaliseringen. Stukket ned og begravet i Salonikis gader.


2 › PAOK - Champions League kvalifikation
3 › PANATHINAIKOS - Europa League kvalifikation
4 › ARIS FC - Europa League kvalifikation
5 › GIANNINA - Intet


« Seneste Redigering: 10 Apr 2012, 06:03 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [9] I Djævlens Fodspor
« Svar #57: 09 Apr 2012, 18:08 »

Flot og mere end godkendt fjerdeplads.. Smiley Tillykke Thumbs Up Det er så smukt skrevet og du er pt. min favorit til at vinde årets blogkonkurrence.. Det er virkelig smukt Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [9] I Djævlens Fodspor
« Svar #58: 09 Apr 2012, 18:55 »

Mange tak, Jimmy :I At påstå jeg var bitter efter PAOKs scoring ville være en underdrivelse. Men ja, alt i alt var en fjerdeplads godkendt. Man kan sige slutspillet er både godt og skidt - for om så jeg viser mig som den næstbedste klub gennem hele året skal jeg stadig præstere mod de andre topklubber. I denne sæson kom det mig dog til gode, da jeg næsten stjal andenpladsen.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [9] I Djævlens Fodspor
« Svar #59: 09 Apr 2012, 22:38 »

You got my vote so far too!

Du mestrer det danske skriftsprog, og det er en fryd for øjet. Nu skal du 'blot' sørge for, at opretholde niveauet, og for at slå min stemme til dig fast med syvtommersøm, skal du skrive de såkaldte maleriske updates, i stil med din prolog.

Desuden skal du da have et tillykke med den fine slutplacering, selvom PAOK selvfølgelig er en flok c*nts. Wink
« Seneste Redigering: 09 Apr 2012, 22:41 af Daniel Nordentoft » Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010