home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
I dag kl. 08:57:50 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 08:56:35 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  3 Brugere, 234 Gæster Online.

Indlæg: 1132723 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  [35] I Djævlens Fodspor
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: [35] I Djævlens Fodspor  (Læst 32400 gange)
Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [9] I Djævlens Fodspor
« Svar #60: 09 Apr 2012, 23:52 »

Fedt at du er kommet i gang igen, Nibali.

Du er rigtig dygtig, så det er en fryd for øjet, når man læser det, du laver. Du har et flot layout og også noget nydeligt grafik. Det eneste, som måske ikke alle lægger mærke til, er dit grafiske overblik over boldbesiddelsen. Det er da som om, der mangler noget eller er et hak ude til højre. Men det betyder nada, jeg lagde bare lige mærke til det.

Keep it up, glæder mig til nye updates. Smiley
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [9] I Djævlens Fodspor
« Svar #61: 10 Apr 2012, 05:46 »

You got my vote so far too!

Du mestrer det danske skriftsprog, og det er en fryd for øjet. Nu skal du 'blot' sørge for, at opretholde niveauet, og for at slå min stemme til dig fast med syvtommersøm, skal du skrive de såkaldte maleriske updates, i stil med din prolog.

Desuden skal du da have et tillykke med den fine slutplacering, selvom PAOK selvfølgelig er en flok c*nts. Wink

Jeg bukker Daniel. Jeg takker for de (meget) store ord. Det gør mig helt glad at vide det falder i din smag.

Der er få ting i denne verden jeg nyder helt lige så meget som at skrive den slags malerisk, men jeg føler ofte det bliver overflødigt når det omhandler FM - jeg får simpelthen ikke nok handling ind i det. Jeg skal dog nok forsøge alligevel at få smidt nogle af disse updates ind, for det er rigtigt her jeg kan lege - og jeg tror egentlig også det er her jeg er bedst.

Ja, det er det godt nok. Føj hvor var jeg rasende da de udlignede Skuffet

Fedt at du er kommet i gang igen, Nibali.

Du er rigtig dygtig, så det er en fryd for øjet, når man læser det, du laver. Du har et flot layout og også noget nydeligt grafik. Det eneste, som måske ikke alle lægger mærke til, er dit grafiske overblik over boldbesiddelsen. Det er da som om, der mangler noget eller er et hak ude til højre. Men det betyder nada, jeg lagde bare lige mærke til det.

Keep it up, glæder mig til nye updates. Smiley

Mange tak for de fine ord, Neymar, det betyder meget når det kommer fra en så dygtig blogger som dig.

Jeg ved ikke lige hvad gik galt med boldbesiddelses-banneret, men jeg retter det lige i hvert fald. Jeg er glad for at du kigger med, og håber endeligt at du siger til hvis du falder over noget.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [9] I Djævlens Fodspor
« Svar #62: 10 Apr 2012, 10:40 »

Mange tak, Jimmy :I At påstå jeg var bitter efter PAOKs scoring ville være en underdrivelse. Men ja, alt i alt var en fjerdeplads godkendt. Man kan sige slutspillet er både godt og skidt - for om så jeg viser mig som den næstbedste klub gennem hele året skal jeg stadig præstere mod de andre topklubber. I denne sæson kom det mig dog til gode, da jeg næsten stjal andenpladsen.

Så lidt min ven Wink Nej det kan jeg sagtens forstå.. bittert Sur

Men alt i alt en rigtig flot sæson og så ved du hvad der kræves til næste års slutspil.. Thumbs Up Hvad var egentlig din "forventede" slutplacering?

iøvrigt +1 på Daniels kommentar (den før denne).. det er så rigtig skrevet Thumbs Up

Logged

- Veni, vidi, vici -

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [9] I Djævlens Fodspor
« Svar #63: 10 Apr 2012, 12:44 »

Utrolig surt med nederlaget til PAOK, det kunne ellers have været noget af en afslutning på en lang og sej sæson Smiley

Nu bliver det spændende at se, hvad du kan udrette i transfervinduet.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [9] I Djævlens Fodspor
« Svar #64: 10 Apr 2012, 13:48 »

Så lidt min ven Wink Nej det kan jeg sagtens forstå.. bittert Sur

Men alt i alt en rigtig flot sæson og så ved du hvad der kræves til næste års slutspil.. Thumbs Up Hvad var egentlig din "forventede" slutplacering?

iøvrigt +1 på Daniels kommentar (den før denne).. det er så rigtig skrevet Thumbs Up



Igen må jeg takke :I

Min forventede placering var 5, tror jeg. Jeg vil tro AEK, Olympiakos, Pana og PAOK alle på sat højere end mig - men AEK valgte så bare at dumme sig helt vildt.

Utrolig surt med nederlaget til PAOK, det kunne ellers have været noget af en afslutning på en lang og sej sæson Smiley

Nu bliver det spændende at se, hvad du kan udrette i transfervinduet.

Tusind tak, Swizz! Ja, det var meget bittert. Men måske var det også en god ting: Det fjerner lidt af presset for den kommende sæson.

Ja, about that... Læs med i næste update *skræmt smiley*
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [9] I Djævlens Fodspor
« Svar #65: 10 Apr 2012, 13:49 »



KRISETID HOS ARIS FC?
De var blot minutter fra at sikre sig en billet til Champions League kvalifikationen, men siden PAOK stjal muligheden fra bysbørnene har deres været stille omkring Aris FC. Spanske Guti, der blev tilføjet til truppen i januar, er endnu den eneste spiller der er kommet til i 2012. End ikke på rygtebørsen har Aris været nævnt, om end det er en udbredt opfattelse at Savas Dellas skal bruge nye spillere for at tage den næste skridt op til PAOK, Panathinaikos og Olympiakos over en hel sæson. Flere steder er Dellas nævnt som virkelighedsfjern, fordi han kun vil hente spillere fra øverste hylde, men at dette ikke skulle være muligt og er årsagen til klubbens inaktivitet på transfermarkedet. Men måske bunder det i økonomisk usikkerhed. En nylig artikel i en større græsk avis fortæller om kritiske tilstande på Kleanthis Vikelidis, der menes at havde tabt over £2.000.000 sidste år, svarende til et sted mellem 15 og 20 procent af klubbens samlet indtægt. Hvis dette er sandt, må det siges at være et hårdt slag for klubben der allerede balancer mellem sorte og røde tal.

Helt konkret siges de økonomiske problemer at havde spændt ben for en 2-3 handler Savas Dellas gerne havde gjort, men som ikke var mulige da ledelsen ikke ønskede at belaste budgettet ydereligere. Tankevækkende er det at disse handler alle drejede sig om unge, kontraktløse spillere, der formentlig kun krævede en tiendedel af hvad 31-årige Neto hver uge henter hjem. Et beløb der siges at være i nærhed af £12.500-13.000. Dette har virkeligt sat en kniv for struben af Dellas og hans tropper i europæisk fodbold, hvor der ikke er råd til fejltrin. En deltagelse i Europa League gruppespillet siges at indbringe minimum £3.000.000, hvilket vil være hårdt tiltrængte penge. Glipper det i kvalifikationen kan det blive en lang sæson for Dellas, der måske må lade keeper Sifakis, angriberen Castillo eller forsvarsgeneralen Sankaré gå, blot for at undgå betalingsstandsning . I alt venter tre runders kvalifikation forude, inden Aris eventuelt kan kalde sig kombattant i Europa Leagues gruppespil. I første ombæring har de trukket Astana fra Kasakhstan. Et hold der skal slås – både af sportslige og økonomiske årsager. Lykkedes dette, vil svenske BK Häcken eller ungarske Diósyõri VTK vente i næste runde.

Hvis ikke Aris FC er at finde i puljen når der bliver trukket lod til grupperne, er det svært at se hvor pengene skal komme fra. Klubbens lønbudget er omkring £100.00/ugen, hvilket er en nedskæring på næsten tyve procent sammenlignet med 2011-12 sæsonen. Det eneste problem er at Dellas ikke har fået skæret nok ned i truppen til dette kan lade sig gøre. Sifakis og Castillo er overraskende nok begge gået med til en fornyet kontrakt der giver dem mindre i løn, men de 24 spillere på førsteholdet får alligevel op mod £10.000 mere udbetalt hver uge, end ledelsen har projekteret med. Ikke meget tyder på en forhøjet andel af TV-indtægterne, ligesom sponsorerne menes at betale det eksakt samme beløb som i 2011: Omkring £2.250.000. Hvis ikke der bliver fundet penge på anden vis kan det blive nødvendigt at sælge. Dette vil dog være en kortsigtet løsning, hvor Aris formentlig kan sælge sig selv til en nedrykningsbillet før lønbudgettet og indtægten fra salg bliver en kilde der kan sikre overlevelse i blot fem år. Michalis Stafkis, der stod på mål for Grækenland ved EM, menes at kunne indbringe omkring £1.000.000 ved et salg, mens Castillo og Sankaré tilsammen måske kunne skaffe £1.500.000 i klubkassen. Var alle disse tre blevet solgt, havde Aris kunne præstere et lille overskud for sidste sæson, men hvordan det havde set ud sportsligt er nok mere dystert. De tre er bærende kræfter på holdet, der ikke kan undvære nogle, fordi de allerede er skåret ind til benet. Hele Grækenland er ramt af krisetid, og måske er dette hvad der ender med at sætte en udvikling for Aris FC. Uden europæisk fodbold ser det i hvert fald sort ud.



« Seneste Redigering: 12 Apr 2012, 01:47 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [10] I Djævlens Fodspor
« Svar #66: 11 Apr 2012, 01:39 »

En lidt anderledes update om nogle af de problemer som måske ikke bliver adresseret normalt. For mig betyder taktik, økonomi og lign. dog meget, så forhåbenligt faldt update i bare nogle lunde jord... Der kommer i hvert fald mere af samme skuffe senere hen. Var min måde at stille indtægter & udgifter op på god, eller kunne I godt bruge nogle konkrete tal i stedet?
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [10] I Djævlens Fodspor
« Svar #67: 11 Apr 2012, 02:00 »

Flot og dybdegående update! Dine diagrammer er geniale, og skønt med indsigt i det økonomiske aspekt. Dog er skriften lidt sløret i diagrammerne, men kender godt selv til det der opløsningsproblem, som ofte forekommer, når man uploader.

Jeg venter stadigvæk på 'storytelling-updatsne', hvor du virkelig kan udfolde dine sproglige kundskaber, som du mestrer til fulde. Glæder mig også til, at  høre mere om din 'ven' Mourinho, - fedt twist iøvrigt. KIU og du har min stemme indtil videre.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [10] I Djævlens Fodspor
« Svar #68: 11 Apr 2012, 03:36 »

Mange tak, Daniel. Ja, skriften blev lidt sløret, derfor valgte jeg at smide linket ind til de to diagrammer i større format. Hvis du klikker på de to links der flyder i updaten, skulle det være til at læse Smiley

Jeg skal nok forsøge mig med noget. Jeg har bare ikke ville køre det uden det passede ind. Stort tillykke med "Månedens bruger" by the way... Utroligt fortjent!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [10] I Djævlens Fodspor
« Svar #69: 11 Apr 2012, 11:48 »

Mange tak, Daniel. Ja, skriften blev lidt sløret, derfor valgte jeg at smide linket ind til de to diagrammer i større format. Hvis du klikker på de to links der flyder i updaten, skulle det være til at læse Smiley

Jeg skal nok forsøge mig med noget. Jeg har bare ikke ville køre det uden det passede ind. Stort tillykke med "Månedens bruger" by the way... Utroligt fortjent!
Ja, jeg så også godt linkene til de andre billeder, som der ikke var nogle problemer med. Man kan jo også sagtens læse det andet, og det er intet større problem.

Det lyder dejligt, at du vil forsøge dig med den slags updates igen. Jeg synes ikke, at det bliver malplaceret eller upassende, men det er blot min mening. Det er bare netop dét, du kan vinde denne konkurrence på tror jeg, da dine evner på det punkt er en klasse for sig.

Og mange tak for det med 'Månedens bruger'.  Smiley
« Seneste Redigering: 11 Apr 2012, 12:23 af Daniel Nordentoft » Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [11] I Djævlens Fodspor
« Svar #70: 11 Apr 2012, 14:10 »


+


I DJÆVLENS FODSPOR
LØSE ENDER



Hans hjerte bankede med bløde dunk i brystkassen. Hans intense blik var kun fokuseret på én ting: Ansigtet på billedet. Det var José. Der var intet smil at spore hos Madrid-manden. Det var der omvendt hos Savas. Real havde intet vundet. Mourinho havde ikke løftet nogen trofæer. Til tider havde de virket ude af kontrol. Som om de var uden leder. Måske var José ved at blive gammel? Hans gråsprængte ydre vidnende om det. Måske var han ikke længere styrende. Måske var han ved at miste taget? Måske havde resten indhentet ham. Ædt sig ind på hans avangarde tilgang. Tanken fik Savas til at vise tænder mens det løb ham koldt ned af ryggen. Rivalens fald kunne også blive hans eget. Når han stirrede på bankbogens røde tal og følte livskraften løbe langsomt ud af klubben opmuntrede han altid sig selv ved at vide det kun handlede om ham. At hans egen genialitet i sidste ende altid ville redde klubben, uanset hvor mørkt det måske så ud.

Real Madrid
La Liga:
Andenplads (13p op til Barcelona)
Champions League:
1. Knockout runde (2:4 Zenit)
Copa Del Rey:
5. Runde (3:4 Valencia)
Men på det seneste havde han følt noget var anderledes. Deres slags var ikke dominerende mere; var ikke magikere længere. Under træningspassene så han begrænsninger, hvor der plejede at være muligheder. Penge og spillermaterialet var blot to af de efterhånden mange tanker der kørte rundt i hans hoved uden stop. Gjorde det svært for ham at lukke et øje. Uanset hvad han gjorde var det med samme resultat. Da den planlagte udvidelse af træningsfaciliteter ne blev annulleret af bestyrelsen, var bægeret nær flydt over. De stod i vejen for ham. Når han forsøgte at være fremadsynet var det lænket til nutiden. Bundet af penge.

Han ville så gerne have dem til at dominere kampene; at holde på bolden og lokke modstanderen frem. Men hver gang han forsøgte at implantere denne spillestil hvæsede spillerne resultatmæssigt og faldt sammen som en ballon uden luft. Enten kunne de ikke, eller også ville de ikke. Når Dellas isolerede de enkelte elementer kunne han sagtens finde fejlene, men kunne ikke komme frem til en løsning. Alt så ud til at komme med en pris. Intet ville harmonere.

Ofte sparkede Sifakis den op midt i ingenmandsland, hvor hovedstødduellerne blev tabt. Herfra gik det atter ned mod Aris’ mål. Men selv når de havde bolden virkede de forvirret. Evigt stod spillerne langt fra hinanden, hvilket betød afleveringerne blev upræcise og tillod modstanderen at lægge et stort pres på boldholderen. Der blev ikke taget nok løb der kunne åbne modstanderen op og tit faldt modtandernes pres så tidligt at Aris’ midtbane blot lossede bolden fremad og håbede på det bedste: som regel til ingen verdens nytte. Hans studerede deres kamp. Kiggede op oversigterne over afslutninger, afleveringer og taklinger. Tusind tanker fór rundt i hovedet på ham. Alt for ofte afsluttede de uden for feltets kridtstreger. Hvorfor? Fordi manden på bolden blev mødt af en modstander, der stormede i mod ham. At aflevere bolden videre virkede så oplagt, men alligevel umuligt. Det var som om modstanderen fik presset Aris’ angreb ud af form gang på gang. Tvang angriberne bredt og gjorde det umuligt at finde noget spil over midten. Måske kunne det være en løsning at bede bomberne holde sig centralt. Men hvad med forsvarsproblemerne? Hvad skyldes det når midtbanen halsede efter, forsvaret blev snydt inden om eller Sankaré missede sin opdækning? Der var så mange løse ender i hans tanker at nætterne efterhånden også blev inddraget. Døgnet blev trukket.

Han sad og stirrede ud af vinduet i sin taglejlighed. Han kunne se hele Saloniki-by og kunne hører nogle unge mennesker feste i det fjerne. Han havde ikke lukket et øje hele natten, selvom solen truede med at indtage himlen snarligt. En udmattelse var alt han følte. Mentalt og fysisk. Han kunne ikke tage sig sammen til noget. Kunne ikke samle tankerne. De fór rundt i et væk. Måske skulle han tage en pause? Selv de mest frastødende tanker virkede fornuftige i hans hårdt prøvede sind. Måske skulle han ringe til José? Han havde også været det her igennem – det var Savas overbevidst om. Han var ikke klar til at opgive sin raske sind for trofæer… Eller var han?



Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [11] I Djævlens Fodspor
« Svar #71: 11 Apr 2012, 14:47 »

Kan ikke sige andet end Wow hvor gør du det godt.. Blandt mine favoritter!
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [11] I Djævlens Fodspor
« Svar #72: 11 Apr 2012, 15:06 »

Fortrinligt. Hold kæft hvor skriver du godt! Opsætningen er unik og billederne er vanvittig flotte.
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [10] I Djævlens Fodspor
« Svar #73: 12 Apr 2012, 01:19 »

En lidt anderledes update om nogle af de problemer som måske ikke bliver adresseret normalt. For mig betyder taktik, økonomi og lign. dog meget, så forhåbenligt faldt update i bare nogle lunde jord... Der kommer i hvert fald mere af samme skuffe senere hen. Var min måde at stille indtægter & udgifter op på god, eller kunne I godt bruge nogle konkrete tal i stedet?

Jeg synes, at det var en fin update. Lidt fejl hist og her med komma og sjuskefejl, men det er (imo), hvad man kan forvente - intet specielt. Håber du laver flere af den slags updates.

Med hensyn til dine grafiske opstillinger i bunden. Mangler der så ikke noget beskrivelse i forhold til, hvor mange farver der er? Så har du forresten også skrevet "indtæger" i stedet for "indtægter". Peace
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [10] I Djævlens Fodspor
« Svar #74: 12 Apr 2012, 01:50 »

Kan ikke sige andet end Wow hvor gør du det godt.. Blandt mine favoritter!

Mange tak, Chrille!

Fortrinligt. Hold kæft hvor skriver du godt! Opsætningen er unik og billederne er vanvittig flotte.

Tak, Daniel. Jeg håber denne update faldt i din smag. Jeg regner i hvert fald med mere af den slags.

Jeg synes, at det var en fin update. Lidt fejl hist og her med komma og sjuskefejl, men det er (imo), hvad man kan forvente - intet specielt. Håber du laver flere af den slags updates.

Med hensyn til dine grafiske opstillinger i bunden. Mangler der så ikke noget beskrivelse i forhold til, hvor mange farver der er? Så har du forresten også skrevet "indtæger" i stedet for "indtægter". Peace

Lad mig starte ud med at takke dig, Neymar. Jeg er glad for at du læser med og tager dig tid til at kommentere. Det betyder meget!

Jo, der var lidt fejl i det grafiske. Excel valgte at drille mig lidt, men skidt at jeg ikke fangede dem. Nu skulle det dog være rettet - også "indtæger", som jeg vidst nok må tage fuldkommen på min kappe Opstemt Tak for de lige gjorde mig opmærksom på det Smiley
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010