home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  3 Brugere, 248 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  |6| - Il Burattino
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: |6| - Il Burattino  (Læst 15481 gange)
Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |4| - Il Burattino
« Svar #45: 05 Apr 2012, 18:00 »

Ingen tvivl om at du er konkurrencens bedste skribent.

Om du kan forløse det til min stemme må tiden vise, men indtil videre er jeg hooked. Rigtig spændende historie indtil videre, og det første jeg kigger efter når jeg logger på FmF i disse dage er om du har smidt en ny update. Bedre komplimenter kan jeg ikke give.

Keep going.

Jeg har først lige set din kommentar nu. Tak! Jeg håber, det stadig er læseværdigt. Jeg er glad for, du læser med. Det er skønt med kommentarer.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |5| - Il Burattino
« Svar #46: 05 Apr 2012, 18:55 »

Jeg er meget spændt på, hvad der skal ske med Toriddu. Mon ikke han bliver en stor træner en dag? I hvert fald kan der ikke herske tvivl om, at du er konkurrencens bedste skribent blandt rigtig mange gode. Det viser du gang på gang.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2012, 18:59 af Jakob E » Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |5| - Il Burattino
« Svar #47: 06 Apr 2012, 23:12 »


Turiddu vendte sig for at se, hvor skuddet kom fra og kiggede lige ind i hovedet på en af Corleones ældre damer. Rædslen stod malet i hendes ansigt. Her i byen var skud aldrig et godt tegn, og for den ældre generation måtte det vække minder om de utallige vendetti, der i 60'erne og 70'erne dræbte næsten alle byens mænd. Hævnagt på hævnagt som en slange, der bed sig selv i halen og til sidst åd sig selv.

Overalt i kirken havde folk gemt sig under stolerækkerne, nogle sad ubevægelige, andre græd. Turiddu gik mod kirkens udgang. Han ville se, hvad der var sket. Det var der også andre, der ville. Og seks af byens unge mænd stod nu sammen med Turiddu og var klar til at gå ud på pladsen. En af mændene arbejdede for Zio Ruggiero. Og Turiddu kunne se, han havde en pistol siddende i bæltet omme ved ryggen.

De åbnede kirkens dør og trådte ud i varmen. Solen bagede ned på den stenbelagte plads, og i den stærke sol fik i kombination med stenenes genskin fik dem næsten til at ligne marmor. Turiddu kiggede rundt, fire af betjentene stod samlet på midten af pladsen og kiggede på noget, der lå på jorden. Da Turiddu kom tættere på, kunne han se, det var kommandanten, der havde overrakt ham medaljen tidligere på dagen. Han lå helt stille, og en lind strøm af blod løb fra hans livløse krop og ud på stenene, der langsomt blev farvet røde.

"Han er blevet skudt. Bliv i kirken!" råbte en af de tilbageværende betjente. Men det påvirkede ikke gruppen af unge mænd, der sammen med Turiddu langsomt bevægede sig ned af kirkens trappe mod den åbne plads.
"Hvem har skudt ham?" spurgte den unge mand med pistolen i bæltet nervøst. Betjenten sad på knæ ved den døde kommandør og kiggede nu op. "Det gjorde morderen Ruggiero," sagde han, og intet i hans stemme kunne skjule foragten for manden.

De tre andre betjente stod med ryggen til den døde mand og dannede en beskyttende mur, så liget ikke kunne ses. Pludselig løftede den ene betjent sin riffel til skulderen. "Attenzione!" råbte han, og alle fire betjente fremdrog deres våben. På den anden side af pladsen kom Zio Ruggiero gående med sammen med fem mænd, Turiddu aldrig havde set før. De fem mænd havde alle pistoler i hænderne, og de var rettet mod betjentene.

"Jeg foreslår, I tager tilbage til fastlandet nu. Ellers vil jeres kammerat ikke være den eneste, I skal begrave i dag," sagde Zio Ruggiero. Et øjeblik reagerede ingen. Men det var tydeligt, at det var en situation, de fire carabinieri ikke kunne slippe ud af med livet i behold, medmindre de gjorde som der blev sagt. De sænkede langsomt deres våben og gik fra pladsen med deres døde kammerat i armene.

"Sådan går det, når den såkaldte ordensmagt blander sig i sicilianske affærer," sagde Zio Ruggiero med en hårdhed i stemmen, Turiddu aldrig havde hørt før. Men den var væk med det samme, Ruggiero fik øje på Turiddu. Han satte sig på knæ foran drengen. "Vi har en gudstjeneste, vi skal have gennemført. Jeg er ked, jeg ikke var til optoget, men der var en uafsluttet sag, jeg måtte tage mig af, Picciuteddu," sagde han og smilede.

Bagefter gik de alle tilbage til kirken, hvor resten af gudstjenesten blev afholdt, selvom en mosaik manglede i kirken. Men så kunne Gud da kigge ind, tænkte Turiddu.
« Seneste Redigering: 06 Apr 2012, 23:24 af Adzke » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |6| - Il Burattino
« Svar #48: 06 Apr 2012, 23:22 »

Historien er rigtig god. For første gang er det dog gået lidt for stærkt. Starten på 3. rubrik er underlig, og i sidste rubrik er der byttet om på a og i i mosaik.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |6| - Il Burattino
« Svar #49: 06 Apr 2012, 23:25 »

Historien er rigtig god. For første gang er det dog gået lidt for stærkt. Starten på 3. rubrik er underlig, og i sidste rubrik er der byttet om på a og i i mosaik.

Jeg er også ved at blive en smule utålmodig. Og bloggen hænger mig ud af halsen. Derfor er der heller ikke en opdatering hver dag længere.

Snakker vi tredje afsnit? Jeg har vist ingen rubrikker...

Mosaikken er rettet. Tak.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |6| - Il Burattino
« Svar #50: 06 Apr 2012, 23:26 »

Så afsnit ja Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |6| - Il Burattino
« Svar #51: 15 Apr 2012, 03:29 »

Hvis nogen overhovedet skulle være i tvivl, har jeg altså kastet håndklædet ringen. Jeg havde en plan om, at det skulle være rigtig sjovt at skrive denne her blog, men det voksede mig lynhurtigt over hovedet og blev et mareridt. Det er jeg ked af.

Jeg vender stærkt tilbage næste år.

Held og lykke til de tilbageblevne.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |6| - Il Burattino
« Svar #52: 15 Apr 2012, 03:38 »

Utroligt trist! Det var en fornøjelse at læse og en spændende historie. Jeg respektere din beslutning, men ærgre mig samtidig. Oh well. Det var godt så længe det varede. 
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |6| - Il Burattino
« Svar #53: 15 Apr 2012, 09:33 »

Helt på linje med Nibali. Vi ses næste år Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010