home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  3 Brugere, 235 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  |6| - Il Burattino
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: |6| - Il Burattino  (Læst 15480 gange)
Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |3| - Il Burattino
« Svar #15: 01 Apr 2012, 18:08 »

Jeg ved ikke, om der er nogen her på sitet, der er så godt inde i Cosa Nostra. Men for god ordens skyld, kan jeg fortælle, at grunden til vi befinder os i 1992 er, at der i netop det år var to meget voldsomme attentater mod Giovanni Falcone og Paolo Borsellino. De var begge anklagere, der drev klapjagt på mafiaen på Sicilien, og faktisk formåede at få nogle af de helt store personer i Cosa Nostra dømt i det, der på italiensk bliver kaldt Il Maxiprocesso, hvor der i alt blev delt domme ud for 2665 år.

Begge blev dræbt med bilbomber af - you guessed it - Corleonese-familien, der stammer fra Corleone og sad på magten i den Cosa Nostra i 80'erne og 90'erne.

Det ville jeg egentlig have skrevet i mit andet indlæg, men jeg glemte det. Så nu kommer det haltene bagefter.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |3| - Il Burattino
« Svar #16: 01 Apr 2012, 18:10 »

Det lyder til at blive en meget spændende og interessant blog, glæder mig til FM delen kommer ind i det! sker det ik snart? Smiley

Derudover kan jeg godt lide din meget enkle opsætning, det er meget mig og noget jeg vægter i vurderingen af blogs'ne. Vil dog sige, at på trods af jeg godt kan lide ideen om at første bogstav har sin egen farve, så ødelægger det lidt med de få linier i hvert afsnit, så bliver det træls at se på... så længere afsnit tak Peace -

Okay, og hvor god er din blog lige, når det eneste man kan kritisere er for korte afsnit! Smiley

Fortsat held og lykke, jeg følger helt sikkert med!

Heeh. Der skal nok komme FM. Men der kommer nok (desværre?) nogle afsnit, der er ren historie endnu, inden vi går i gang med selve spillet. Så du må holde ud lidt endnu. Jeg prøver at køre det rimeligt stramt, så historien ikke stikker af undervejs. Jeg skal jo helst kunne forløse den. I hvert fald for min egen skyld.

Mht. afsnittene ved jeg det godt. Det bliver noget rod. Men jeg synes, det er pænt med et sort startbogstav. Jeg skal nok tænke over at gøre afsnittene lidt længere, og jeg tror, jeg dropper det sorte startbogstav, hvis det er i samtaler - det ser for mærkeligt ud.

Anyways, jeg håber, du fortsat gider at læse med. Vi er jo kun lige gået i gang.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |3| - Il Burattino
« Svar #17: 01 Apr 2012, 18:32 »

Ser godt ud indtil videre... følger.. Wink
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |3| - Il Burattino
« Svar #18: 01 Apr 2012, 18:35 »

Ser godt ud indtil videre... følger.. Wink

Det lyder super!
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: |3| - Il Burattino
« Svar #19: 01 Apr 2012, 19:42 »

Meget god opdatering igen. Jeg elsker at du går så langsomt ind i fortællingen med de to mænd, da det åbenlyst er vigtigt for historien. Skide være med om der kommer FM snart, det er bedre at jeg kan leve mig helt ind i historien før der kommer FM i. Det ville være rigtig synd at smide det hele væk på en hazarderet overgang til FM der gør det hele overfladisk.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |3| - Il Burattino
« Svar #20: 01 Apr 2012, 20:12 »

Meget god opdatering igen. Jeg elsker at du går så langsomt ind i fortællingen med de to mænd, da det åbenlyst er vigtigt for historien. Skide være med om der kommer FM snart, det er bedre at jeg kan leve mig helt ind i historien før der kommer FM i. Det ville være rigtig synd at smide det hele væk på en hazarderet overgang til FM der gør det hele overfladisk.

+1 Thumbs Up

Fesen kommentar fra min side, men jeg er ret enig Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |3| - Il Burattino
« Svar #21: 03 Apr 2012, 19:20 »


Processionen sneglede sig afsted igennem byens snævre gader. Forrest gik Turiddu. Alene. Uden nogen ved hans side. Han gik med hovedet bøjet og følte sig forladt og alene. Med den forældreløses byrde på sine unge skuldre. Pludselig hørte Turiddu en velkendt stemme. Zio Ruggiero gik pludselig ved siden af ham, og hans ord gav ham modet tilbage.

"Du klarer dig flot, Picciuteddu. Næsten som en voksen mand," sagde han og gik nu helt tæt på Turiddu. "De er kommet efter mig, Turiddu. De er kommet for at stille mig til regnskab for ting, jeg ikke har gjort," hviskede han og kiggede Turiddu i øjnene. Turiddu havde svært ved at vurdere, om det var frygt eller vrede, der lyste ud af de brune øjne, han kiggede ind i.

Turiddu forstod ikke, hvad Zio Ruggiero mente, men pludselig var der larm længere nede i processionen. Nogle af byens unge mænd var oprørte, og i blandt dem var nu flere Carabinieri, der forsøgte at komme længere frem i processionen. Efter at have kæmpet sig forbi en hob af corleonesere var tre af betjentene nu oppe ved Turiddu. Manden, der tidligere havde overrakt ham faderes fortjenstmedalje lagde hånden på Turiddus skulder og spurgte ham stakåndet.

"Avete visto Ruggiero?". Har du set Ruggiero? Manden var så forpustet, at han næsten ikke kunne få ordene over sine læber, og Turiddu så, der var blod på betjentens bukser. Turiddu vidste ikke, hvad han skulle svare. Zio Ruggiero havde jo stået lige ved siden af ham for få øjeblikke siden. Alligevel brændte mandens ord i Turiddus hukommelse. "De vil stille mig til regnskab for ting, jeg ikke har gjort," havde han sagt. Turiddu traf en beslutning.

"Jeg har ikke set ham i dag. Han havde lovet at være her," sagde han og forsøgte at se så slukøret og svigtet ud som det var muligt. "Fessa!," råbte betjenten højt nok til, at de tætteste i processionen hørte ham. En ældre kvinde slog korsets tegn for sig og stirrede vredt på betjenten, der nu gav ordre til de andre om at tage position uden for kirken og holde udkig efter Zio Ruggiero

Foran Turiddu tårnede byens Chiesa Madre - byens kirke - sig ildevarslende op. Turiddu havde altid syntes, kirken lignede en fæstning snarere end et sted, hvor det var muligt at snakke med mægtige Gud. Og i dag havde han endnu mindre lyst til at træde inden for, end han plejede. Han vidste, hvad der ventede ham på den anden side af de store, tunge egetræsdøre...
« Seneste Redigering: 03 Apr 2012, 19:26 af Adzke » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: |4| - Il Burattino
« Svar #22: 03 Apr 2012, 19:57 »

Igen: Awesome. Jeg venter spændt på at du udgiver en bog.

Jeg er dog efterhånden blevet lidt enig med Orkanen. Det begynder at irritere at hvert afsnit er med sort begyndelsesbogstav. Jeg kan godt forstå at der skal noget specielt for at bryde den lidt kedelige skrift, men synes ikke det er løsningen. Måske nogle lidt kortere afsnit, og så i stedet et stort begyndelsesbogstav
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |4| - Il Burattino
« Svar #23: 03 Apr 2012, 20:01 »

Igen: Awesome. Jeg venter spændt på at du udgiver en bog.

Jeg er dog efterhånden blevet lidt enig med Orkanen. Det begynder at irritere at hvert afsnit er med sort begyndelsesbogstav. Jeg kan godt forstå at der skal noget specielt for at bryde den lidt kedelige skrift, men synes ikke det er løsningen. Måske nogle lidt kortere afsnit, og så i stedet et stort begyndelsesbogstav

Hehe. Det ser rent ud sagt ud ad helvede til. Jeg lover, jeg dropper det fra nu af. Nogle gange kan man være for stædig.

EDIT: I starten legede jeg med tanken om at gøre det første bogstav teal. Vær I bare glade for, det blev ved tanken.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2012, 20:05 af Adzke » Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |4| - Il Burattino
« Svar #24: 03 Apr 2012, 20:02 »

Forsættelse nu!!!! - Jeg kan ikke vente! Smiley

Du er supergod til at skabe spændingen! Jeg har lyst til at læse bogen! - Hvor kan den købes??? Smiley
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: |4| - Il Burattino
« Svar #25: 03 Apr 2012, 20:09 »

Jeg kan godt lide de korte afsnit, det giver mig et bedre overblik men det sorte start bogstav er lidt træls.

Det er latterlige små ting og det skal tages som ros. For historien og din måde at skrive på er suplim. Du er klart konkurrence bedste skribent. Om det er konkurrencen bedste FM-blog må tiden vise men sproget er lysår foran os andre.

Det bliver fedt med FM men jeg håber jo du holder det til et minimum, da din styrke klart er historiefortælling. Jeg håber FM delen bliver elegant flettet ind som en slags sidebemærkning eller rammen for historien i fremtiden.

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |4| - Il Burattino
« Svar #26: 03 Apr 2012, 20:15 »

Jeg kan godt lide de korte afsnit, det giver mig et bedre overblik men det sorte start bogstav er lidt træls.

Det er latterlige små ting og det skal tages som ros. For historien og din måde at skrive på er suplim. Du er klart konkurrence bedste skribent. Om det er konkurrencen bedste FM-blog må tiden vise men sproget er lysår foran os andre.

Det bliver fedt med FM men jeg håber jo du holder det til et minimum, da din styrke klart er historiefortælling. Jeg håber FM delen bliver elegant flettet ind som en slags sidebemærkning eller rammen for historien i fremtiden.



Vi må se, om det kan lade sig gøre. Sidste år var det jo klart FM-delen, der var helt vildt svag. Forhåbentlig klarer jeg det lidt bedre i år. Der er ikke så forfærdeligt mange opdateringer tilbage, før jeg kaster mig over FM-delen.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |4| - Il Burattino
« Svar #27: 03 Apr 2012, 20:24 »

Det er en spændende udvikling. Flotte updates du har fået lagt ud, og det glæder mig. Du er en af de bedste i den her konkurrence, og det tror jeg godt selv, du ved. Jeg følger med glæde med resten af måneden.

Hvad er det forresten for noget med en bog?
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |4| - Il Burattino
« Svar #28: 03 Apr 2012, 20:25 »

Hvad er det forresten for noget med en bog?

Det er vist ingenting. Jeg har i hvert fald ikke hørt om det...
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |4| - Il Burattino
« Svar #29: 03 Apr 2012, 20:27 »

Det er vist ingenting. Jeg har i hvert fald ikke hørt om det...
Så lader vi det ligge. I hvert fald held og lykke i konkurrencen.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010