home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
I dag kl. 08:57:50 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 08:56:35 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  1 Bruger, 301 Gæster Online.

Indlæg: 1132723 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  Årets manager - Det store farvel
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 24 Udprint
Forfatter Emne: Årets manager - Det store farvel  (Læst 67040 gange)
rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #300: 26 Apr 2012, 09:35 »

Er nødt til at se mig enig med JKJ. Det var en skam.
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #301: 26 Apr 2012, 11:53 »

Er nødt til at se mig enig med JKJ. Det var en skam.

Det er helt fair i syntes bloggen har taget en drejning men at dumpe den er sq hårdt drenge  Græder

Jeg har leveret 6 fulde sæsoner med Swansea i klassisk blog stil... Hvordan det kan dumpe forstår jeg ikke.

At slutningen på bloggen måske ikke lever op til jeres standard at fair men come on... Hvor meget skal man levere for ikke at dumpe? og skal det spredes over alle 4 uger? Jeg har leveret det jeg havde de første 2-3 uger og det var med vilje, da jeg forventede konen skulle føde og gerne ville have et produkt med i konkurrencen..

Men jeg kan godt se drejningen ikke passer med resten men det er mere for at have noget at hygge med her til sidste, hvilket jeg også nævner...

Bliver sq lidt ked af at jeg skal forsvarer min blog her til sidst, for tager man de første 2-3 uger syntes jeg at jeg har leveret en ok blog. - og målet har nu heller aldrig været at vinde konkurrencen, der er langt bedre blogs med og det vidste jeg på forhånd. Men dumpe mig. hmm
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #302: 26 Apr 2012, 11:58 »

De første to uger af bloggen gjorde den til storfavorit imo.
Derefter er det gået den forkerte vej, og du har aldrig været i nærheden af tidligere niveau. Men dumpet er den ikke. Din blog er dog gået fra en sikker top tre til en middelmådig placering.

Håber du lige kommer med en klasse update eller to inden du slutter af.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #303: 26 Apr 2012, 11:59 »

De første to uger af bloggen gjorde den til storfavorit imo.
Derefter er det gået den forkerte vej, og du har aldrig været i nærheden af tidligere niveau. Men dumpet er den ikke. Din blog er dog gået fra en sikker top tre til en middelmådig placering.

Håber du lige kommer med en klasse update eller to inden du slutter af.

Jamen jeg "lukkede" jo bloggen ned efter England delen og den store finale er netspillet på søndag.. Det der sker nu er bare hygge frem til finalen på bloggen.. hvor jeg selvfølgelig også runder Swansea af og ser på deres resultater efter min exit...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #304: 26 Apr 2012, 12:26 »

Så håber jeg du fanger mig, ved at skrive levende.
Logged

rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #305: 26 Apr 2012, 12:46 »

At du er dumpet var også en for hård udtalelse, sorry! Men den er faldet i niveau, hvilket jeg synes er synd. Den har været god at læse indtil du kom til netspillet efter min mening :-)
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #306: 26 Apr 2012, 13:16 »

At du er dumpet var også en for hård udtalelse, sorry! Men den er faldet i niveau, hvilket jeg synes er synd. Den har været god at læse indtil du kom til netspillet efter min mening :-)

Og der er jeg slet ikke uenig men der skulle ligesom komme en slutning på FM-nørdens karrierer og det blev netspillet. Jeg havde ikke mere at byde på efter 10 sæsoner som jeg syntes er ret godt i blog. Derefter har det bare været hygge for at få tiden til at gå inden finalen på bloggen...

Jeg er godt klar over det havde været smartere at spare på mine indlæg så det havde spredt sig over de 4 uger og stoppet efter 6 sæsoner hvor målet med Swansea ligesom var opnået.. Næste gang holder jeg mere igen, så man ikke opnår stilstanden til sidst men det kom bag på mig hvor meget jeg nåede på kort tid.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #307: 26 Apr 2012, 13:39 »

FM-nørdens fødselsdag
I dag er det FM-nørdens fødselsdag, hurra hurra hurra... Og lur mig om hans kone ikke føder i dag, for det ville være en episk gave at få...

Hans fødselsdag startede dog ikke skide godt, for lidt over midnat så lukkede hans computer pludselig ned med en underlig lyd og lugten af røg. Den var brænd varm og han gik straks i panik. Han havde prøvet det en gang før, for 2 år siden hvor hans HD brændte sammen og lukkede sig ind i sig selv. Alt gik tabt, alle private billeder fra hans søns fødsels og fremefter var væk. Det var ikke ligefrem noget der gjorde konen glad, og han har måtte hører for det siden.

Nu stod han der igen. Og han havde intet lært, for havde han back up af sine ting, nej selvfølgelig havde han ikke det. Koldsveden væltede hen over ham. FUCK! Computeren var helt død, den nægtede at tænde op. Den gav et svagt forsøg hver gang og lukkede bare ned med en lille pssst lyd. Han var presset, rigtig presset. Hold nu kæft en lorte start på sin fødselsdag. En nedsmeltning af computer er dælme en træls afslutning på hans blog men det var intet i forhold til den ballade hans kone ville give ham, hvis han endnu engang havde mistede alle deres billeder.

Det var faktisk utroligt så lidt han vidste omkring computere, når man tænkte på hvor meget tid han brugte foran dem. Så han var magtesløs. Han måtte en tur til sin lokale computer-nørd og bede om hjælp. Den søde computer-nørd der modtog ham, han var venlig og grinte ikke for meget af ham. Han sagde bare: Prøv at tage batteriet ud og sæt strømstikket i. - Og straks var maskinen i gang igen. Batteriet var brændt sammen, det var nedslidt. Ganske imponerede på under 2 år mente computeren-nørden. - FM-nørden blev lidt flov, det viste med alt tydelighed, at der nok blev brugt lidt for mange timer foran den computer med FM.

Selvom han var lidt flov, så var han lettet. Hans fødselsdag var reddet og slap for konens skæld ud. Nu ville han lave back up af det hele, når han havde tid senere i aften. Hvis han altså kunne modstå fristelsen fra FM.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #308: 26 Apr 2012, 14:51 »

Fed start på dagen  Thumbs Up

Kender kun al for godt den med at tage backup.. Jeg er blevet pelset flere gangen af konen om netop dette.. 

Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #309: 26 Apr 2012, 15:31 »

Tillykke med dagen og damn da en sur start på den. Men alt er jo godt igen Wink

Glæder mig til at se finalestævnet der afslutter dine fine blog. Jeg kender alt til at det kan være svært over en hel måned, men vi lærer alle af den her måneds blogkonkurrencen, og det er jo med til vi er bedre forberedt til næste år, og kan prioritere updates etc. på en endnu bedre måde.

Jeg synes du har lavet en fin blog her, specielt imponerende var Swansea-tiden, hvor du skabte fantastiske resultater.

Held & Lykke de sidste dage Wester Smiley
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 6
« Svar #310: 27 Apr 2012, 09:12 »


Counter-Strike   -   Del 7


Spillerroller - Offensiven

CML – Ball-Winning Midfielder – Support

Hans hovedopgave er selvfølgelig at erobre bolden fra modstanderen og i support rolle skulle det gerne ske højt oppe på banen. Det skulle gerne give nogle gode kontra chancer, så derfor ser jeg denne rolle som et must i en kontrabaseret taktik.



CMR – Central Midfielder – Attack

Han er en del af “De tre raketter” som skal storme frem når bolden bliver erobret. Han skal tage løbet forbi Targetman meb løb fra dybden og komme med i feltet når kanterne laver indlæg. Samtidig er han det kreative indslag på den centrale midtbane, som skal fordele spillet. Han skal ligesom den boldvindende midtbanespiller erobre boldene højt på banen for at sætte kontras i gang.



AMLR – Wing – Attack

Helt klassisk wings som er en del af “De tre raketter”. De skal ligesom MCo komme i løb forbi Targetman og fungere lidt som en poacher, når Targetman modtager bolden inde centralt på banen. Når spillet kommer hen over kanterne, så er deres opgave selvfølgelig at udfordre modstanderens back og lave indlæg til holdet Targetman.

De er som de eneste på holdet sat til at mandsopdække. For når man spiller med kanter oppe på AMRL positionerne, så kommer der tit et stort hul mellem Backs og Wings som modstanderen udnytter ved at tage deres backs med frem. Zonen som Wings dækker er for langt oppe på banen, hvis de dækker zone og dermed kommer modstanderen 2 mod 1 mod dine backs. Det kan stoppes ved at lade dine wings mandsopdække modstanderen backs.



AC – Targetman – Support

En klassik Targetman er næsten et must i en kontra taktik, for man skal have en mand på toppen, der har styrken til at holde på bolden indtil resten af de offensive spillere kommer med frem. Hele ideen er at få bolden op til holdets Targetman, så han kan holde på den og fordele den videre til ”De tre raketter” som kommer i de dybe løb. Derudover skal han selvfølgelig være en trussel i luftrummet, når kanterne og backs laver indlæg.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - Counter-Strike Del 7
« Svar #311: 27 Apr 2012, 10:34 »


Counter-Strike   -   Download


Løst og fast
Så er taktikkerne ved at være klar men først gennemgår jeg lige nogle småting.



Langskud

Normalt ser jeg langskud i FM som roden til alt ondt. For mange landskud ødelægger tit spillet og mere oplagte muligheder i mere offensive taktikker. En de mere defensive taktikker og med mindre hold kan det dog være et godt våben. Men tænk dig om, vælg dine spillere der skal skyde udefra med omhu. I Swansea har de den kære Gylfi og han skal skyde udefra men kun på mixed. Jeg anbefaler de som minimum skal have 15 i langskud, før du sætter dem til langskud.



Mandsopdækning

Wings skal som skrevet mandsopdække modstanderens back men hold nu øje med om de overhovedet spiller med backs. Det er også vigtigt at du går ind og tildeler dem specifikke mandsopdækning før de følger deres direkte mand.



”De tre raketter”

Er holdets MCo og Wings som skal komme i de dybe løb fordi Targetman. Det må meget gerne være spillere med høj fart i støvlerne. For at illustrere våbnet har jeg uploadet nogle videoer fra en kamp mod Tottenham som viser det jeg vil opnå.

Her får jeg lokket Tottenham langt frem på banen og med et par hurtigte direkte afleveringer for jeg den frem til min Targetman. Tottenham bliver fanget med 5 mand fremme og kontraen er i gang. Min Targetman har styrken til at holde på den og ”De tre raketter” bliver sat i spil og omsætter chancen til mål.

<a href="http://www.youtube.com/v/N_ge7iwZIW8?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/N_ge7iwZIW8?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>



Endnu engang bliver Tottenham fanget lang fremme på banen. Bolden skal o til min Targetman og ”De tre raketter” skal sættes op. Denne gang er det Gylfi der laver det dybe løb forbi targetman og argere afslutteren.

<a href="http://www.youtube.com/v/YrUeF7upFrA?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/YrUeF7upFrA?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>



Wings / Inside Forward

Det kan være en fordel at lave den venstre Wing om til Inside Forward, især hvis du har to højrebenet wings med i kampen. Det giver et mere bevægeligt angrebsspil. Du må dog ikke sætte Inside forwards i den side din MCo er, for så lukker han hullet for MCo. Det er vigtigt, at det sker i den side BWM er.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - CS Download
« Svar #312: 27 Apr 2012, 12:46 »


CS test – Del 1


FM-nørden
FM-nørdens fødselsdag var vel overstået og hans Counter-Strike taktikker var færdiglavet. Nu skulle spændingen udløses, kunne hans Counter-Strike taktikker leve op til hans Gung-Ho taktik og levere samme flotte resultater? – Han hev jo en 6.plads hjem i første sæson med Gung-Ho taktikken.

Han var dog under tidspres, for han havde travlt, hvis han skulle nå en enkelt testsæson med taktikkerne inden blogkonkurrencen skulle slutte. Så tempoet blev sat noget i vejret, alle pressermøder blev droppet, han gik på ferie mellem kampene og gjorde intet på transfermarkedet og ved træningen. Der skulle spilles nogle kampe og i et hæsblæsende tempo. Så forudsætninger for gode resultater var en smule mindre end i et normalt savegame men det burde være nok til at give et billede af taktikkernes beskaffenhed.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - CS Test - del 1
« Svar #313: 27 Apr 2012, 14:36 »


CS test – Del 2


FM-nørden
Ferieåret nærmede sig sin afslutning og FM-nørden havde en enkelt dag mere at skyde af. Den blev brugt om fredagen og så skulle der games på højtryk. Og det blev der, altså gamet til den store guldmedalje. Inden han så sig om, så var han halvvejs igennem sæsonen. Kønt var spillet ikke men det var heller ikke formålet. Det skulle være effektivt kontraspil med en solid defensiv. De krav så taktikken ud til at leve op til og målsætningen om at slutte på en sikker midtplacering, den var så rigeligt indenfor rækkevidde. Resultaterne var fornuftige og FM-nørden var mere end tilfreds. Hans første defensive taktiske eksperiment så ud til at fungerer efter hensigten.

STILLINGEN
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Årets manager - CS Test - del 2
« Svar #314: 28 Apr 2012, 20:06 »


CS test – Del 3


FM-nørden
FM-nørden havde haft lidt travlt og programmet de næste par dage var godt booket til. Han ville så gerne nå at teste sin Counter-Strike taktik færdig inden den store finale på hans blog. Så han satte taktikken og start 11eren og valgte at gå på ferie den sidste halvdel af sæsonen. Det var selvfølgelig ikke de optimale betingelser at teste en taktik på, at den ene halvdel foregik i et hæsblæsende tempo og den anden på ferie men det ville måske give en lille fornemmelse af taktikkens beskaffenhed.

Resultaterne forsatte på den fornuftige side og FM-nørden gentog sin flotte 6. plads som han havde opnået med Gung-Ho taktikken. Det overraskede ham faktisk lidt og hvad kunne det ikke være blevet til med de rigtige indkøb, træning og Hands On Approach.

Counter-Strike taktikken var en succes, i hvert fald hvad resultaterne angår men FM-nørden var jo en fodboldromantikker og måtte indrømme at spillet ikke ligefrem var kønt. Men nu havde han bevist for sig selv, at han kunne lave en defensiv taktik med succes men det fangede ham ikke. Han ville vinde og han ville vinde med flot spil, det var ligesom hans tilgang til FM. Så det blev nok første og sidste gang han sprang på sådan et projekt.



« Seneste Redigering: 28 Apr 2012, 20:17 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 24 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010