home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 245 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  [DØD] Villans
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: [DØD] Villans  (Læst 24120 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
10. Under stregen – Villans
« Svar #45: 11 Apr 2012, 09:02 »


Stor tak til Crazy-Poul for banner(e) og grafik Thumbs Up

10. Under stregen – Villans



Velkommen til Witton eller nærmere bestemt Birmingham i West Midlands i England, som måske er mere kendt som hjemstavn for fodboldklubben Aston Villa. Aston Villa er i gang med en rædselssæson uden lige med blot tretten point i de første sytten kampe og en placering som nummer atten i Premier League. Klubben har fulgt trop med Sunderland og Everton, der har fyret Martin O’Neil og Mr. Goodison ved at fyre Alex McLeish. McLeish forlænger derfor en kedelig stime i britisk fodbold med den femte fyring på blot otte dage. Aston Villa har blot vundet tre kampe i denne sæson, mens fire er endt uafgjort og de sidste ti er tabt. Målscoren er ligeledes håbløs med seksten Aston Villa scoringer, mens Villa har indkasseret mål hele enogtredive gange. Holdet er dog videre i Carling Cuppen, hvor Burnley fra den næstbedste række venter i semifinalen, mens Reading er første modstander i tredje runde af FA Cuppen.

Det bliver den tidligere Manchester United stjerne og den næstmest scorende spiller i Premier Leagues historie, der tager over. Det drejer sig selvfølgelig om Andrew Alexander Cole eller bedre kendt som Andy Cole. Den tidligere landsholdsspiller har kvittet sit job, som fodboldekspert og har derimod valgt at gøre brug af sine mange trænerkurser. Om Cole er den rette mand til jobbet vil tiden vise, men de første meldinger fra spillertruppen er meget positive. ”Cole er et kæmpe navn i engelsk fodbold og vi tror på at hans enorme erfaring, som spiller kan hjælpe os frem i denne krisetid. Jeg ser frem til at arbejde sammen med ham.” - Anfører Richard Dunne.

Andrew Coles første opgave bliver den svære hjemmekamp mod formstærke Stoke på Boxing Day, derefter nytårsdag mod Premier Leagues positive overraskelse Swansea og sidst men ikke mindst de regerende mestre fra Manchester United.


EDIT: havde glemt at skrive at Swansea er Premier Leagues positvie overraskelse..
« Seneste Redigering: 11 Apr 2012, 10:48 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 10. Under stregen – Villans
« Svar #46: 11 Apr 2012, 09:10 »

Jeg synes bloggen er blevet bedre af jobskiftet. Ikke fordi der var noget galt med Everton, men der kommer mere gang i den når man bliver fyret og pludselig er tvunget til at starte på noget helt nyt
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 10. Under stregen – Villans
« Svar #47: 11 Apr 2012, 10:01 »

Surt med fyrringen, men omvendt så synes jeg, som Dusty skrev, at det kan gør bloggen endnu bedre at du starter i en ny klub Wink

Du har bestemt muligheden for at vende udviklingen i Birmingham... Smiley

Fortsæt Champ! Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 10. Under stregen – Villans
« Svar #48: 11 Apr 2012, 11:00 »

Haha.. point taken Wink

Ja det er faktisk lidt pinligt at være gammel nok til at kunne huske Southall, når man tænker gennemsnitsalderen på FMF Wink  Det minder mig om at jeg i går forsøgte at forklare en flok drenge (8-9 år), hvem den rigtige Ronaldo var.. Den var de sgu ikke med på..  Sur Men de synes det er sjovt at have en pædagog, der er et omvandrende fodboldleksikon.. Men jeg forstår efterhånden min morfar's rullen med øjnene når han fortalte mig om Sir Bobby Charlton og Pelé, mens jeg kiggede måbende på ham med et "Huh?.." Forlegen

Jeg synes bloggen er blevet bedre af jobskiftet. Ikke fordi der var noget galt med Everton, men der kommer mere gang i den når man bliver fyret og pludselig er tvunget til at starte på noget helt nyt

Jamen det er jeg da glad for at du synes Dusty.. jeg har også personligt lært noget at fyrringen og derfor griber jeg også  Aston Villa an på en anden måde. Taktikken er ændret fra en 4-2-3-1 til en 4-2-2-2-1 med en Ankermand til at holde styr på spillet Wink

        ANG
OMV OMC OMH
      MC MC
   VB FC FC HB
         MM

      ANG
OMV      OMH
    MC MC
       DM
 VB FC FC HB
       MM

Surt med fyrringen, men omvendt så synes jeg, som Dusty skrev, at det kan gør bloggen endnu bedre at du starter i en ny klub Wink

Du har bestemt muligheden for at vende udviklingen i Birmingham... Smiley

Fortsæt Champ! Wink

+1 Thumbs Up Det tror jeg også Thumbs Up

Det skulle jeg mene.. det handler jo bare om overlevelse i første omgang og så har jeg jo gode muliheder i begge pokalturneringer.. specielt i Carling Cuppen Thumbs Up




TAK FOR JERES KOMMENTARER OG TIL ALLE DER LÆSER MED Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
11. Problemer – Villans
« Svar #49: 11 Apr 2012, 23:44 »


Stor tak til Crazy-Poul for banner(e) og grafik Thumbs Up
 
11. Problemer – Villans



Villa Park dannede ramme om Andrew Coles første kamp for Aston Villa og i det hele taget første kamp som manager. Den tidligere Manchester United stjerne virkede dog alligevel upåvirket af presset, da hans elleve udvalgte løb på banen. Det startede som en nervøs affære, hvor formstærke Stoke med danske Thomas Sørensen på mål styrede begivenhederne, men nu af det blå opsnappede Darren Bent bolden, afdriblede sin direkte modstander knaldede bolden på træværket. Men det blev ved skrækken for Stoke indtil første halvlegs overtid, hvor Bent efter dribletur sendte bolden på tværs til en fri Albrighton, der heroisk kastede sig ned i bolden sammen med Woodgate, der efterfølgende blev noteret for et selvmål. I anden halvleg kom Stoke på 1-1, inden Delph med et drømmehug sendte Villa på sejrskurs, men det blev kun til det ene point, da Stoke med ti minutter igen udlignede til 2-2 i yderst intenst affære, hvor de tre point burde være givet til hjemmeholdet. Hjemmeholdet gik fra banen med ekstra selvtillid, med det holdt blot til næste kamp. Swansea sendte Aston Villa hjem med en velfortjent røvfuld på 3-0 og samtidigt blev Darren Bent skadet i fire til seks uger.

Det blev ikke bedre af at man i den næste kamp spillede en flot kamp på Old Trafford, men man alligevel tabte med 2-0 til overmagten inden upåagtede Reading sendte Aston Villa ud af FA Cuppen med 2-0. Andrew Coles første tid i Aston Villa har derfor været svær og den er ikke gjort lettere af en smal trup med skader til Herd, Bent og N’Zogbia. Der er heller ikke mange transferpenge til rådighed, hvilket har betydet at Cole har kigget indad og forfremmet to spillere fra klubbens u18 hold. Det drejer sig om den blot 16-årige Jordan Graham, der optræder på venstrekanten og der fik sin debut på Old Trafford, som indskifter. Spiller nummer to er angriberen Graham Burke, der minder meget om Agbonlarhor og han har ligeledes fået sin debut i kampen mod Stoke. Det bliver derfor heller ikke til indkøb i dette transfervindue, hvor man ellers har sagt farvel til Andy Marshal og András Stieber, mens Nathan Baker og Eric Lichaj har fået forlænget deres lejeaftaler.
 
Man har jagtet John Jensen og Paul McGuinness, som ny assistent, men det er endnu ikke lykkes at nå til enighed. Junior Hoilett har også stået højt på ønskeseddelen, men Hoilett har ikke ønsket at skifte til Aston Villa endnu. Sidst men ikke mindst er Mr. Goodisons afløser som forventet Michael Laudrup og han har indtil videre klaret det ganske godt.

Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 11. Problemer – Villans
« Svar #50: 11 Apr 2012, 23:54 »

Se at få givet de spillere et los bagi, så du kan få vendt den kedelige tendens Wink

You Can do it!

Men fortsæt det gode arbejde med bloggen Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 11. Problemer – Villans
« Svar #51: 13 Apr 2012, 09:36 »

Se at få givet de spillere et los bagi, så du kan få vendt den kedelige tendens Wink

You Can do it!

Men fortsæt det gode arbejde med bloggen Wink

Så gerne  Wink

Det tror jeg også - moralen skal lige vendes - den mindste succesoplevelse giver pt. spillere god moralsk fremgang  Thumbs Up

Det vil jeg gøre og tak min ven  Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
12. Skader – Villans
« Svar #52: 13 Apr 2012, 10:12 »


Stor tak til Crazy-Poul for banner(e) og grafik Thumbs Up
 
12. Skader – Villans



Aston Villa er efterhånden blevet kendt som Englands mest uheldige hold og efter 1-0 sejren over Fulham i fireogtyvende spillerunde stadfæstede man det kælenavn ved at skrive yderligere to navne på skadeslisten. Det drejer sig om matchvinderen fra sidste kamp i form af James Collins og hurtigløberen Marc Albrighton. Collins tager tre uger på sidelinjen, mens Albrighton kan være ude i op til fem uger og de to er derfor at finde på Aston Villas lazaret, der ellers består af Jermaine Jenas, Stephen Warnock og Charles N’Zogbia, mens topscorer Darren Bent endelig er tilbage. De fantastiske fem bliver nok manglet når Aston Villa står overfor Wolverhampton i Carling Cup finalen sidst på måneden. Aston Villa formåede nemlig at sænke Burnley med 2-1 på the Turf Moor, mens et gigantisk spilovertag ikke resulterede i scoringer på Villa Park og derfor er Coles tropper nu klar til en tur til Wembley. Wolverhamptons vej var en anelse sværere, da man efter et smalt 1-0 nederlag på Old Trafford formåede at vinde med hele 4-2 på the Molineux over Manchester United, der ellers vandt turneringen i både 2009 og 2010.

Den samlede sejr over Burnley har for alvor fået gang i Aston Villa, der har hentet ti point i de seneste fire kampe og det eneste sted, hvor man ikke havde fuld pointhøst var i treogtyvende spillerunde, hvor man flot spillede 0-0 på Emirates mod Arsenal. De mange point har betydet at man med hastige skridt har taget afstand til nedrykningsstregen og at der er hele syv point til Newcastle under stregen. Afstanden kan i øvrigt blive endnu større, hvis man i næste runde henter alle tre point mod Blackburn på Villa Park. Nedrykningsspøgelse t er så småt ved at forsvinde for Aston Villa og man kan så småt skimte top10, hvor der kun er ni point op til Stoke.
 
Skaderne har sat sig sine spor i spillertruppen og det har sågar budt på ekstra rotation. Men det har dog den fordel at bl.a. Enda Stevens, Chris Herd, Ciaran Clark og Jordan Graham har fået en del ekstra spilletid. Stevens har vist sig at være en ganske habil back, mens de andre tre har vist lovende takter til trods for Herds utrættelige brokkerier over manglede spilletid.



Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 12. Skader – Villans
« Svar #53: 13 Apr 2012, 10:16 »

Næste update bliver omkring Carling Cup finalen.. Jeg har dog et spørgsmål til mine læsere?

Ville det være "okay" at dele den i to (del 1= første halvleg & del 2= anden halvleg)? Jeg har nemlig en formodning om at der bliver en alt, alt for lang update, hvis jeg skriver det hele ud i en.. men hvad siger folket?

Mulighed 1: Wee to updates Thumbs Up

Mulighed 2: Begræns dig til en update, tak Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 12. Skader – Villans
« Svar #54: 13 Apr 2012, 12:03 »

Det' fint Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
13. Carling Cup finalen del 1 – Villans
« Svar #55: 15 Apr 2012, 01:19 »


Stor tak til Crazy-Poul for banner(e) og grafik Thumbs Up

 13. Carling Cup finalen del 1 – Villans



 Kan man sige andet end velkommen til Wembley og velkommen til dette års udgave af Carling Cup finalen. Det er uden tvivl årets kamp for begge mandskaber, som har brug for en sejr for at starte den bølge, der skal sikre den rigtige sæsonafslutning. Ifølge bookmakerne er Aston Villa en lille favorit og det skal helt sikkert ses i lyset af den flotte stime man er inde i pt., men også fordi det seneste opgør mellem de to duellanter endte med hele 4-0 til Aston Villa. På papir er Aston Villa måske også det bedste hold, men der venter en svær opgave forude for Andrew Coles tropper, der er meget sårbare i øjeblikket på grund af skader. Stephen Warnock, Enda Stevens, Charles N’Zogbia og Marc Albrighton er alle ude med skader, mens Wolves må ”nøjes” med at undvære Nedad Milijas og Kevin Doyle. To stærke hold, hvor Aston Villa lidt utraditionelt har valgt at starte med Ciaran Clark på venstre back, mens Stephen Ireland optræder på højrekanten, som han efterhånden har gjort et par gange med blandet succes.

Wolves (4-4-2): 1. Hennesey, 16. Berra, 21. Bassong, 14. Johnson, 2. Wilkshire, 12. Hunt, 24. O'Hara, 15. Frimpong, 7 Kightley, 17. Jarvis, 10. Fletcher & 9 Ebanks-Blake

Aston Villa (4-3-2-1]: 1. Given, 21. Clark, 24. Cúellar, 5. Dunne, 2. Hutton, 19. Petrov,  16. Delph, 8. Jenas, 11. Agbonlarhor, 7. Ireland & 9. Bent

00.01: Wolves starter nervøst kampen ved at spille bolden rundt i egne rækker.

03.46: Aston Villa erobrer bolden ved Delph, der sender Ireland af sted i dybden, men afleveringen bliver for spids og chancen løber ud i sandet. Ireland viser ”thumbs up” til sin holdkammerat og finder tilbage på sin højrekant.

07:57: Clark modtager bolden fra Cúellar og fører bolden frem. Clark kommer forbi sin direkte modstander og spiller herefter Delph. Delph fører bolden yderligere frem og sender bolden ind i boksen, hvor Johnson stiger højest og modvilligt giver hjørnespark. Johnson brokker sig højlydt til sine holdkammerater, mens Jenas lister ud til hjørneflaget.

09.22:Jenas sparker hjørnesparket indover og her stiger Cúellar til vejrs. Spanieren får kampens første chancen med et flot hovedstød, der stryger lige hen over mål. Spanieren græmmer sig på vej tilbage.

10.09: Ireland fører bolden fremad, men bliver tacklet voldsomt af Berra og der dømmes frispark. Petrov sparker bolden ind i feltet, hvor Frimpong giver hjørnespark efter et dårligt hovedstød. Jenas forsøger at ramme duoen Cúellar og Dunne ved fjerneste stolpe, men det er Cúellar, som kommer højere end Berra og header mod mål. Samme sted som sidst og endnu engang lukker spanieren op for sit opforråd med flere ikke så fine spanske gloser.
 
12.43: Berra afleverer ned langs sidelinjen til Fletcher, der vender rundt og udfordrer Hutton. Hutton bliver den store i duellen og tackler bolden væk. Den opsnappes af O’Hara, der lader bolden gøre arbejdet, trækker lidt ind i banen og vælger til sidst at trykke af. Uheldigt for O’Hara og Wolves stryger bolden lige ind i sidenettet.

16.12: Ireland bryder stærkt igennem og rykker ind i feltet i højresiden. Han får afsluttet, men Hennessey er hurtigt over bolden og får pareret så Johnson kan sparke den væk. Bolden opsnappes af Kightly, der stormer ned af højrekanten, hvor han får hjælp af Ebanks-Blake. Ebanks-Blake presses hårdt af Clark, der tvinger et indkast ud af Ebanks-Blake. Ebanks-Blake brokker sig og modtager en henstilling fra dommeren.

16.38: Indkastet tages hurtigt og Hutton får hurtigt kastet bolden op til Bent, der afdribler en mand og stormer mod baglinjen stærkt forfulgt af Hutton. Bent vælger at trille bolden tilbage til Hutton, der efter at have tæmmet bolden sender et hårdt indlæg ind mod Agbonlahor. Det er dog ikke Agbonlahor, der modtager bolden, men derimod Hennessey, der har store problemer med at gøre noget ved bolden og må bokse bolden væk.
 
17.01: Returbolden opsnappes af Delph, der efter en skudfinte triller bolden ind til Agbonlarhor, som vender rundt og afslutter. Agbonlarhor sparker langt over mål og ærgrer sig efterfølgende.

20:11: Jenas med overblik fører bolden over midten og forbi en mand. Afleveringen til Delph er sublim og ligeledes er den aflevering fra Delph til Ireland inde i feltet. Ireland sprinter fra forsvaret og med sin anden berøring sender han bolden sikkert ind bag Hennessy med et fladt skud til 1-0 for Aston Villa. Ireland stormer ud til hjørneflaget, hvor han bliver jagtet af hele holdet og Agbonlahor springer op på Irelands skuldre. Hele holdet jubler med de medrejsende fans og reservebænken, mens dommeren m.fl. forsøger at få sat spillet i gang igen.

23.19:Wolves sætter spillet i gang igen.

30.34: Kightly udfordrer først Agbonlarhor, som han med lethed kommer forbi og herefter står han overfor Clark. Clark går til ham og spænder ben. Dommeren hiver finalens første gule kort frem og dømmer frispark til Wolves. Afstanden til mål er cirka femogtredive meter, men til trods for flere store Wolves-forsvarer i feltet sender Fletcher bolden ud til målspark.

32.49: Darren Bent opsnapper bolden, løber fra sin direkte modstander og afslutter fra kanten af feltet, men desværre for Bent ender bolden i sidenettet.

37.31: O’Hara har været en enmandshær og afslutter nok engang. Denne gang knalder midtbaneslideren bolden på stolpen og returen ender hos Ebanks-Blake, der med en flad afslutning tvinger Given ud i fuld længde. Given bliver dog den største i duellen og holder til sidst skuddet fra Ebanks-Blake.

43.12: Agbonlahor afslutter fra en spids vinkel uden om Hennesey, men heldigt for målmanden at bolden stryger få millimeter forbi ydresiden af stolpen. Agbonlahor græmmer sig og med god grund. Han burde have scoret til 2-0.

46.23: Dommeren fløjter til pause efter en intens første halvleg med masser af chancer til begge hold og i det hele taget en meget lige kamp, hvor Irelands mål er den eneste forskel.

Pausestilling i Carling Cup finalen 2011/2012 - live fra Wembley
Wolverhampton Wanderers - Aston Villa 0-1
0-1 Ireland ‘21
:

Logged

- Veni, vidi, vici -

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 13. Carling Cup finalen del 1 – Villans
« Svar #56: 15 Apr 2012, 03:28 »

Held og lykke efter pausen. Mon ikke at du kan tiltuske dig sejren. Jeg læser stadig med (selvom jeg har været stille siden skiftet) og synes egentlig det er en ganske solid blog du har stablet sammen her. Den er ikke voldsom "fancy", men bundstabil og fint skrevet. Jeg kunne dog godt tænke mig din grafiker fandt en anden tekst-type til billederne. Teksten er... Jeg vil ikke kalde det uskarpt, men kornet og efterlader et indtryk der trækker ned.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 13. Carling Cup finalen del 1 – Villans
« Svar #57: 16 Apr 2012, 23:38 »

Held og lykke efter pausen. Mon ikke at du kan tiltuske dig sejren. Jeg læser stadig med (selvom jeg har været stille siden skiftet) og synes egentlig det er en ganske solid blog du har stablet sammen her. Den er ikke voldsom "fancy", men bundstabil og fint skrevet. Jeg kunne dog godt tænke mig din grafiker fandt en anden tekst-type til billederne. Teksten er... Jeg vil ikke kalde det uskarpt, men kornet og efterlader et indtryk der trækker ned.

Tak Nibali.. Jo det vil tiden jo vise Wink Det er helt i orden.. Thumbs Up

Jamen det vil jeg lige snakke med ham om når han vender tilbage fra studietur Thumbs Up




Jeg beklager den manglende aktivitet, men jeg har simpelthen ikke haft tid til blog eller FM de sidste par dage pga. ekstramøder, ekstra vagter pga sygdom og skole-hjem-samtaler.. I dag stod den f.eks. på en 6.30 til 19.10 dag.. Shockeret Men jeg regner at skrive del to færdig nu her i aften og så satser jeg på at jeg måske også kan lusker den femtende opdatering sammen til jer Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 13. Carling Cup finalen del 1 – Villans
« Svar #58: 16 Apr 2012, 23:57 »

Det er helt i orden Jimmy. Vi ved at du er der, så tag det blot i det tempo du har tid til. Ingen grund til at brække nakken over bloggen, omend vi dog glædeligt læser med Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 13. Carling Cup finalen del 1 – Villans
« Svar #59: 17 Apr 2012, 00:13 »

Det er helt i orden Jimmy. Vi ved at du er der, så tag det blot i det tempo du har tid til. Ingen grund til at brække nakken over bloggen, omend vi dog glædeligt læser med Smiley

Super Swizz Thumbs Up Hehe.. jamen det er så planen.. har bare lidt dårlig samvittighed og vil meget gerne jer med ind i sæson 2, hvor jeg efterhånden selv er ved at være i gang.. så derfor lidt stress Rullende Øjne

Jamen det er jeg super glad for Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010