home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 15:02:21 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 792 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Ideer til fremtidige FM spil
0 Brugere og 30 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Ideer til fremtidige FM spil  (Læst 8039 gange)
MattiMøller
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #45: 11 Jan 2012, 11:26 »

Jeg er nødt til at høre nærmere om hvordan sværhedsgraderne i spillet ille fungere. Ville det være sådan at Real Madrid (hvis det var dem man valgte) f. eks. havde et lavere lønbudget så det blev sværere derigennem? Eller handler det om at computeren skal lave mere passende og realistiske handler? For hvis det er det sidstnævnte synes jeg at det burde være standard i spillet, og noget som skal bestræbes ligegyldigt hvad... Er bare nysgerrig på en mere konkret forklaring af hvordan et eventuelt sværhedsgradsystem skulle fungere... Er stadig mest fan af min egen ide med træner licenser :-)
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #46: 11 Jan 2012, 11:38 »

Det vil jeg så alligevel mene at jeg gør Wink Jeg sætter spørgsmålstegn ved, om det er en satsning der er det hele værd. Det betvivler jeg, idet at jeg tror at der vil være manglende motivation. Min fornemmelse er, at langt de fleste synes at det kunne være fedt at spille flere sammen, men at man lader være, fordi at det tager længere tid. En hurtig server kan jo kun forbedre hastigheden mellem de to computere, den kan jo ikke løfte hastigheden hurtigere på din computer, end det din computer i forvejen kan. Altså vil det jo tage tid uanset.

Jeg siger blot, at jeg er ganske uenig i de perspektiver I ser i det, da jeg ikke mener at det er muligt. Men det er jo så min holdning, derfor skal I da bestemt have lov at have jeres ønske alligevel Smiley

Jeg tror ikke problemet er den hastighed den enkelt computer har, men den hastighed et netværksspil kører med. Der er så meget "delay" når man spiller netspil. Hver gang man trykker på en menu, går der snildt 2 sekunder før den åbne i lange perioder. Og det er der man ville kunne mærke en forskel ved de server SI så skulle stille til rådighed Smiley
Og økonomisk, jamen der siger jeg så igen, at det kunne have en vis pris at køre netspil via deres servere, så kan folk jo selv vurdere om de vil betale prisen. Man kunne i de mindste prøve det af i en sæson.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #47: 11 Jan 2012, 11:40 »

Det er meget muligt at AI´en bør være bedre, men det er jo åbenbart utroligt svært at få sådan en computer til at være perfekt. Et glimrende eksempel er i spillet Madden (Ved ikke om du kender det?). Der var jeg ligesom dig med den holdning "det bør udgiveren sku da bare ordne sådan at man kan spille på alle niveauer". Men med tiden indså jeg at det ikke ligefrem var realistisk. Derfor begyndte jeg selv at lave slidere, og dermed tilpasse niveauet til mit. Hvis FM bare som start hen imod det startede med sværhedsgrader, så ville det formentlig være et skridt på vejen til tilfredsstillelse for mange.

Spillede det selv meget i deres PC tid Smiley Så ja det kender jeg Smiley

Og ja, det er helt sikkert svært at få computeren til at være perfekt. Men så lav evt. en indstilling der gør at eksempelvis Chelsea ikke købe spillere der har under en vis CA eller PA, det burde ikke være så svært.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #48: 11 Jan 2012, 11:46 »

@blomvikings

Jamen så får Chelsea og alle de andre hold jo aldrig nogen store spiller, og så ryger realismen jo alligevel?

@ MattiMøller

Jeg er trods alt ikke udvikler af spil og kender intet til hvordan man programmører spil. Så der må jeg være dig svar skyldig, men mon ikke det burde kunne være muligt.
Logged


ronnie_1989
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #49: 11 Jan 2012, 12:28 »

Jeg er nødt til at høre nærmere om hvordan sværhedsgraderne i spillet ille fungere. Ville det være sådan at Real Madrid (hvis det var dem man valgte) f. eks. havde et lavere lønbudget så det blev sværere derigennem? Eller handler det om at computeren skal lave mere passende og realistiske handler? For hvis det er det sidstnævnte synes jeg at det burde være standard i spillet, og noget som skal bestræbes ligegyldigt hvad... Er bare nysgerrig på en mere konkret forklaring af hvordan et eventuelt sværhedsgradsystem skulle fungere... Er stadig mest fan af min egen ide med træner licenser :-)

Min idé med det som jeg vist også skrev i min første indlæg var at jeg gerne så at computeren blev bedre mht. det taktiske og spiller indkøb og salg (f.eks Barcelona som er gode for at købe 2 og 3 ranks spillere) Og mht. sværhedsgranden var min idé at man på "hard" ville opleve overståene og easy ville være der omkring vi er nu så spillet stadigvæk kan tiltrække nye spillere..
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #50: 11 Jan 2012, 12:29 »

@blomvikings

Jamen så får Chelsea og alle de andre hold jo aldrig nogen store spiller, og så ryger realismen jo alligevel?

What!? Det er da lige det de gør??
Dette gør bare at Milan ikke køber Claudemir, eller Chelsea køber Krohn-Dehli !
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #51: 11 Jan 2012, 12:32 »

Jeg læste det som over, og ikke under. Min fejl :-)
Logged


blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #52: 11 Jan 2012, 12:36 »

Jeg læste det som over, og ikke under. Min fejl :-)

Hehe ja okay, det andet havde jo været helt hul i hovedet Opstemt
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #53: 11 Jan 2012, 13:29 »

En ting som har irriteret mig meget i alle versioner af FM er karantæner. En af sine spillere får et rødt kort og en karantæne medfølger, og man står magtesløs som manager fordi man ikke har en chance for at vide om dommen var god nok eller ej - altså om det kan "betale sig" at appellere. Personligt synes jeg altid at "assistent manageren så ikke hændelsen", og det kan man jo ikke bruge til en skid. Og de gange jeg så tager chancen og appellerer karantænen, ender det med at karantænen var klart berettiget og resten af truppen bliver nu sure på managere for ikke at udvise konsekvens for den karantæneramte spiller.

Det er muligvis mig der ikke har fattet hvordan man skal agere i disse situationer, men den sikreste måde at gøre alle glade på er at give en advarsel og måske en enkelt uges løn i bøde, men så er der fare for at spilleren bliver sur på en.

Det ville hjælpe gevaldigt hvis der var en der kunne fortælle hvad chancen var for at kendelsen var rigtig, eller måske endda en close-up-grafik af hændelsen så man har en chance for at bedømme om man vil appellere.
Logged

Vuelve la ilusión

WaterWar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #54: 11 Jan 2012, 13:45 »

Det samme problem har jeg. Det er det samme hvis der er en straffesparksapelle ring fra ens spillere. Så ved man aldrig om dommeren rent faktisk har været dårlig eller det bare er ens spillere der er dårlige tabere. Så ender man med at få bøder/karantæner fra FA eller lignende fordi man stilte tvivl ved en kendelse eller mangel på samme.
Logged

Official member of Manchester United Football Club

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #55: 11 Jan 2012, 13:55 »

En ting som har irriteret mig meget i alle versioner af FM er karantæner. En af sine spillere får et rødt kort og en karantæne medfølger, og man står magtesløs som manager fordi man ikke har en chance for at vide om dommen var god nok eller ej - altså om det kan "betale sig" at appellere. Personligt synes jeg altid at "assistent manageren så ikke hændelsen", og det kan man jo ikke bruge til en skid. Og de gange jeg så tager chancen og appellerer karantænen, ender det med at karantænen var klart berettiget og resten af truppen bliver nu sure på managere for ikke at udvise konsekvens for den karantæneramte spiller.

Det er muligvis mig der ikke har fattet hvordan man skal agere i disse situationer, men den sikreste måde at gøre alle glade på er at give en advarsel og måske en enkelt uges løn i bøde, men så er der fare for at spilleren bliver sur på en.

Det ville hjælpe gevaldigt hvis der var en der kunne fortælle hvad chancen var for at kendelsen var rigtig, eller måske endda en close-up-grafik af hændelsen så man har en chance for at bedømme om man vil appellere.

Jeg synes egentlig det er meget enkelt, hvis ikke der kommer en notits om hvad der skete i den nyhed hvor du skal give en evt. advarsel/bøde, så prøv at gå ind i kampen og find rapporten fra kampen, der står ofte hvilken slags tackling, eller andet, der forårsagede det røde kort.
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #56: 11 Jan 2012, 14:03 »

Det har jeg skam også forsøgt mig med, men der er jo ikke en angivelse af om det var en korrekt dom. Eller også har jeg kun ramt de gange hvor den så har været korrekt. Jeg har i hvert fald aldrig set at der har stået at dommeren har taget fejl.
Jeg savner bare en indikation af om dommen var helt af helved til eller den var korrekt, så man har noget at gå efter.
Logged

Vuelve la ilusión

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #57: 11 Jan 2012, 14:17 »

Det har jeg skam også forsøgt mig med, men der er jo ikke en angivelse af om det var en korrekt dom. Eller også har jeg kun ramt de gange hvor den så har været korrekt. Jeg har i hvert fald aldrig set at der har stået at dommeren har taget fejl.
Jeg savner bare en indikation af om dommen var helt af helved til eller den var korrekt, så man har noget at gå efter.

Det er selvfølgelig rigtigt..
Men hvis der i rapporten står at det var en albue eller en to-fods-tackling så plejer den jo at være god nok Smiley
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #58: 11 Jan 2012, 14:28 »

Ja grunden til udvisningen står der, men ikke om den var korrekt. Kompany's udvisning i weekenden var vel begrundet med en tofodstackling, men var den ikke også tvivlsom?
Logged

Vuelve la ilusión

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #59: 11 Jan 2012, 14:44 »

Mener også at der nogen gange står i teksten under 3d delen noget a la: "Der så bestemt ikke ud til at være noget galt med den tackling", eller "X spiller lod sig klart falde". På den måde kan man også følge med i om kortet er retfærdigt eller ej.
Ud over det står der jo også efter kampen en beskrivelse af hvordan dommeren har gjort det, og der står som regel hvis han har gjort en stor fejl, som et forkert rødt kort, forkert straffe eller mål etc. Smiley

Og ja, det er helt sikkert svært at få computeren til at være perfekt. Men så lav evt. en indstilling der gør at eksempelvis Chelsea ikke købe spillere der har under en vis CA eller PA, det burde ikke være så svært.

Det synes jeg faktisk lyder som en genial ide!
Logged

FC Barcelona

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010