home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 15:02:21 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 695 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Ideer til fremtidige FM spil
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Ideer til fremtidige FM spil  (Læst 8007 gange)
DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #15: 10 Jan 2012, 20:43 »

Synes faktisk at det er en interessant tanke omkring sværhedsgrad i spillet. Hvis man ønsker spillet så realistisk som muligt, men samtidig også svært, så dur det jo ikke at opsætte de regler som DonMambo foreslår. Simpelthen for de det vil man jo heller ikke nødvendigvis gøre i virkeligheden?
Og hvis jeg skal se tilbage på min "fm karriere" så synes jeg faktisk den har været præget af at jeg i starten fandt det for svært og nu for let.
Men jeg tror det ville være en svær ting at implementere samtidig med at jeg faktisk personligt alligevel ikke er sikker på om det ville være smart. Men ideen synes jeg bestemt er interessant! Smiley

Rafinha: Du har ret - men det gør en "presat - Sværhedsgrad" heller ikke - og så længe det ikke er en løsning er der ingen grund og implementere det i spillet. Mine forslag er i øvrigt blot som sup. til det aktuelle.

Edit: Hvilket tråden i betragtning - selvf. burde undlades. Jeg mener dog stadig ikke at Easy,Medium,Hard er vejen frem eller i CM/FM's ånd.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2012, 20:50 af DonMambo » Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #16: 10 Jan 2012, 21:34 »

Nu behøver man jo ikke starte i liverpool med stjernespiller baggrund. Kig du forbi Lutz Pf. Chal i Lower League Man. kategorien. Det er en fin udfordring Smiley

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32114.0

Nærmest plat skrevet.....
Liverpool knuser jo ikke modstanderne indenfor de næste 2 år. Det er simpelthen umuligt. Og derfor kan jeg sagtens følge ronnie
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #17: 10 Jan 2012, 21:37 »

Nærmest plat skrevet.....
Liverpool knuser jo ikke modstanderne indenfor de næste 2 år. Det er simpelthen umuligt. Og derfor kan jeg sagtens følge ronnie

Ok ? - Spændende kommentar - der virkelig fremstår som et stort indspark til debatten.

I øvrigt burde det være muligt og læse i en mere generel kontekst.. Hvis man da kan tænke så langt.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2012, 21:40 af DonMambo » Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #18: 10 Jan 2012, 21:42 »

Ok ? - Spændende kommentar - der virkelig fremstår som et stort indspark til debatten.

Læste bare tråden igennem, og der var det første der fangede mig din fuldstændige manglende forståelse for hvad det er manden skriver. For der kunne da sagtens gøres noget ved sværhedsgraden ! UDEN at man nødvendigvis skal opstille 30 regler for sig selv.. Jeg tvivler på at Dalglish gør det.


Mht. trådens første indlæg:
Alt det omkring ageren uden for banen i form af evt. optjente penge osv. siger mig ikke det store.
Derudover er jeg stor tilhænger af ideen om akademier rundt omkring i verden.

Og ja... Pressedelen er der ikke ændret meget i, i de sidste par udgaver...
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #19: 10 Jan 2012, 21:43 »


I øvrigt burde det være muligt og læse i en mere generel kontekst.. Hvis man da kan tænke så langt.

Lige præcis! Og det er i høj grad det der er sket her.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #20: 10 Jan 2012, 21:47 »

Men hvor ville det spændende være i spillet, hvis det var indbygget således at man ikke kan opnå noget som intet forventer? Man ser også store overraskelser i virkeligheden - Herfølge vandt DM for år tilbage, Stoke formåede at blive oppe i PL i 1. sæson.
Selvfølgelig skal det være muligt for én at få Liverpool op i toppen af europæisk fodbold indenfor få år - jeg ser det værende som direkte urealistisk, men en usædvanlig god periode er selvfølgelig påkrævet.

Derudover mener DonMambo nok ikke at det er nødvendigvis reglerne i TLPC der gør det til en udfordring - jeg vil vove og påstå at det er en udfordring at komme fra bunden af den laveste division til toppen af verdenen, selv uden restriktioner. Han mener blot at hvis man vil have en større udfordring en dén de store klubber byder én, så vælger man blot et mindre hold.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #21: 10 Jan 2012, 21:52 »


Derudover mener DonMambo nok ikke at det er nødvendigvis reglerne i TLPC der gør det til en udfordring - jeg vil vove og påstå at det er en udfordring at komme fra bunden af den laveste division til toppen af verdenen, selv uden restriktioner. Han mener blot at hvis man vil have en større udfordring en dén de store klubber byder én, så vælger man blot et mindre hold.

Ja det ved jeg godt. Der er mange facetter af spillet hvor udfordringen er helt fin.

Men jeg mener, som ronnie også sagde, at fx Liverpool er for lette at være. Og dette er tilfældet med flere af sub-topholdene, man kan gøre dem til tophold alt for let.
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #22: 10 Jan 2012, 22:08 »

Ja det ved jeg godt. Der er mange facetter af spillet hvor udfordringen er helt fin.

Men jeg mener, som ronnie også sagde, at fx Liverpool er for lette at være. Og dette er tilfældet med flere af sub-topholdene, man kan gøre dem til tophold alt for let.

Du skal lade være med at tage dig selv såvel som samtlige svar så seriøst. Det klæder dig ikke - slet ikke med tanke på at du intet byder på - udover invitation til tåbeligt mundhuggeri.

Tak til Saviola for at tænke videre i kontekst.

Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #23: 10 Jan 2012, 22:19 »

Du skal lade være med at tage dig selv såvel som samtlige svar så seriøst. Det klæder dig ikke - slet ikke med tanke på at du intet byder på - udover invitation til tåbeligt mundhuggeri.

Tak til Saviola for at tænke videre i kontekst.



Fair nok, jeg dropper det med at tage dine indlæg seriøst Smiley

Sødt.
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #24: 10 Jan 2012, 22:22 »

Fair nok, jeg dropper det med at tage dine indlæg seriøst Smiley

Sødt.

Det overlever jeg nok.
Logged

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #25: 10 Jan 2012, 22:28 »

Du skal lade være med at tage dig selv såvel som samtlige svar så seriøst. Det klæder dig ikke - slet ikke med tanke på at du intet byder på - udover invitation til tåbeligt mundhuggeri.

Tak til Saviola for at tænke videre i kontekst.

Har du tabt sutten mester? Hvem hulen er det som tager sig selv "seriøst" - det er da vidst nok dig. Lige før jeg sidder og gylper, over den selvfedhed du brager afsted i tråden. Dine indput byder da med så lidt som man overhoved kunne forestille sig.
Det eneste du har bidraget med, er at kritisere andres indlæg og så måske lige at reklamere lidt for Lutz-challengen. Lad vær med at tro du er et orakel. For det er du bestemt ikke.

Og i øvrigt var det dig som ville mundhugges med blomvikings, ved at synes hans indlæg var "spændende kommentar" som du kaldte det. De var mindst ligeså interessante som dine. Så lad der være plads til alle og drop dit fis.

Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #26: 10 Jan 2012, 22:31 »

Kan vi ikke lige få snakken tilbage på sporet? Hvis I vil kritisere hinanden, så er PB en ganske glimrende funktion til dette formål. Smiley
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #27: 10 Jan 2012, 22:34 »

Kan vi ikke lige få snakken tilbage på sporet? Hvis I vil kritisere hinanden, så er PB en ganske glimrende funktion til dette formål. Smiley

Jeg skal prøve igen Smiley Og denne gang vil jeg ikke lade mig rive med af ubegavede indlæg Smiley

Der hvor jeg mener at FM halter, måske allermest, er i "netspils" delen. Jeg synes virkelig FM er gammeldags på det punkt !
En mulighed kunne være at SI selv havde servere hvorpå netspil kunne foregå, da jeg ofte synes at hastigheden for alle andre i gamet, udover ham der er server selvfølgelig, er utrolig skidt.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #28: 10 Jan 2012, 22:42 »

Der er jeg dælme enig. Netspilsdelen har været notorisk dårlig i mange versioner efterhånden og der er meget lille udvikling på området og det er meget ærgelig for hvor fedt kunne det ikke være hvis en hel liga var fyldt med ens kammerater.
Jeg har gang i et netspil i øjeblikket og det er da ikke for hastighedens skyld at jeg begiver med ud på sådan en udfordring som det er at være med i et netspil. Smiley
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #29: 10 Jan 2012, 22:43 »

Dedicated servers - ville helt sikkert være en fornuftig løsning på det langsomme netspil - Det ville også give mulighed for et helt andet forhold til community, FM-freaks mm.

Der kunne man også sagtens lave en bedre platform for samspil så de forskellige medspillere/brugere i højere grad kunne følge med i forløbet.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2012, 22:46 af DonMambo » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010