home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 15:02:21 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 739 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Ideer til fremtidige FM spil
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Ideer til fremtidige FM spil  (Læst 8020 gange)
blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #30: 10 Jan 2012, 22:48 »

Enig.

Der er så mange muligheder på netop det punkt. FM er et singleplayer spil, pretty much, qua hastigheden i netspil. Jeg ville aldrig spillet et netspil med mere end 2 spillere i alt.

Hvorimod en eksterne server, der kun havde dette til formål, ville skabe langt større hastighed i spillet, og dermed mulighed for at spille langt flere spillere sammen.

Når man så kommer så langt og får det på benene, kunne man så diskutere regler for hvor mange af spillerne der skulle være online for at spillet kunne køre. Også dette kunne man regulere.
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #31: 10 Jan 2012, 23:02 »

Det kunne netop også være svaret på hele diskussionen om sværhedsgrad.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #32: 10 Jan 2012, 23:05 »

At man forbedrer netværksdelen eller hvad mener du? I så fald, så afhænger det da yderst meget af hvem man spiller sammen med. Smiley
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #33: 10 Jan 2012, 23:10 »

Det er sandt. Man kunne måske forestille sig at skæve til andre onlinespil - og have en grundprofil såvel som et rank-system hvor alle FM-spil talte med. Dermed give mulighed for at managers på forskellige niveauer kan finde hinanden. 

(Spillet vil jo stadig have sin singleplayer del - men samtidig give muligheder til dem der ønsker lidt mere).
Logged

ronnie_1989
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #34: 10 Jan 2012, 23:32 »

Det er sandt. Man kunne måske forestille sig at skæve til andre onlinespil - og have en grundprofil såvel som et rank-system hvor alle FM-spil talte med. Dermed give mulighed for at managers på forskellige niveauer kan finde hinanden. 

(Spillet vil jo stadig have sin singleplayer del - men samtidig give muligheder til dem der ønsker lidt mere).

Har ikke forstand på alt det der med servere og sådan noget..

Men kunne dette gøres så man kunne sætte en annonce med et spil som måske ville lyde sådan 0/4 spillere sidste tilmelding D. 1.1-12 kl: 12:00 Spiltider er Mandag og Torsdag fra 19-22 og dem der så er tilmeldt spillet til tiden ville kunne spille hvor serveren er åben ?
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #35: 11 Jan 2012, 00:10 »

Har ikke forstand på alt det der med servere og sådan noget..

Men kunne dette gøres så man kunne sætte en annonce med et spil som måske ville lyde sådan 0/4 spillere sidste tilmelding D. 1.1-12 kl: 12:00 Spiltider er Mandag og Torsdag fra 19-22 og dem der så er tilmeldt spillet til tiden ville kunne spille hvor serveren er åben ?

Det kunne vel blive et system hvor man kan danne små grupper/rum - åbne som lukkede(kodeord). Serveren skulle gerne kunne huse en del spil/grupper - så hvordan de enkelte grupper spiller ville nok blive en intern ordning/gruppeadmin.

Men der er jo mange måder den slags kan ordnes på.
Logged

ronnie_1989
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #36: 11 Jan 2012, 00:21 »

Det kunne vel blive et system hvor man kan danne små grupper/rum - åbne som lukkede(kodeord). Serveren skulle gerne kunne huse en del spil/grupper - så hvordan de enkelte grupper spiller ville nok blive en intern ordning/gruppeadmin.

Men der er jo mange måder den slags kan ordnes på.

Cool.. Det lyder klart som noget jeg ville hoppe på hvis det en dag skulle blive en del af spillet.. Smiley
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #37: 11 Jan 2012, 08:21 »

Man kunne jo bruge meget af det fra CS, i og med det allerede kører over steam.
Men der er utallige muligheder.
Kunne også godt forestille mig at de kunne se et økonomisk aspekt i det, og man måske kunne "købe"/leje en server til et netspil.
Så det fx kostede et symbolsk beløb pr måned, at have et netspil kørende.
Man må jo forvente at der kommer en vis udgift ved at oprette så mange servere.

Men nu må vi se, dog forventer jeg at der sker ændringer til FM13 !
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #38: 11 Jan 2012, 08:50 »

Jeg kan dog godt følge idéen i at lave sværhedsgrader. Så vidt jeg har forstået det, så var forslaget at personen (kan ikke huske hvem der skrev det) sagde at han på to år ville have ført Liverpool til tophold, og kunne vinde ligaen etc suverænt nemt de næste mange år. Det var i hvert fald sådan jeg forstod det.

Hvis det er sandt at folk som spiller FM meget kan dette, så burde man måske overveje at indføre nogle sværhedsgrader. Os som spiller det normalt og ikke udvikler alle hold til stjernehold på kort tid, kan spille på det niveau niveau, som må være medium. Jeg ser intet galt i at man kan vælge mellem flere forskellige niveauer.

Angående fodboldskolerne så er jeg overbevist om at det snart kommer. Ligesom der kom samarbejdsklubber etc, så tyder det også på at man indenfor et par år ville kunne åbne fodboldsskoler. Og det vil trods alt stadigvæk være realistisk nok til at være en del af FM.

Jeg har personligt ikke prøvet netværksspillet i 2-3 år. Dengang haltede det en del i forhold til andre spil. Hvis det ikke har forbedret sig synderligt så burde dét også være noget som man bør fokusere på at forberede.

Angående et indlæg om små klip når man præsentere en spiller etc, så lyder det spændende. Men jeg tror så også at man efter et par gange vil synes det er irriterende ligesom de nuværende pressemøder hvor der intet nyt er. Problemet er også at hvis man blot spiller spillet en del så er det jo umuligt hele tiden at opfinde noget nyt som pressen skal sige til en. Derfor tror jeg ikke det problem bliver løst i den nærmeste fremtid.
Logged


blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #39: 11 Jan 2012, 09:03 »


1: Hvis det er sandt at folk som spiller FM meget kan dette, så burde man måske overveje at indføre nogle sværhedsgrader. Os som spiller det normalt og ikke udvikler alle hold til stjernehold på kort tid, kan spille på det niveau niveau, som må være medium. Jeg ser intet galt i at man kan vælge mellem flere forskellige niveauer.

2: Angående fodboldskolerne så er jeg overbevist om at det snart kommer. Ligesom der kom samarbejdsklubber etc, så tyder det også på at man indenfor et par år ville kunne åbne fodboldsskoler. Og det vil trods alt stadigvæk være realistisk nok til at være en del af FM.

3: Jeg har personligt ikke prøvet netværksspillet i 2-3 år. Dengang haltede det en del i forhold til andre spil. Hvis det ikke har forbedret sig synderligt så burde dét også være noget som man bør fokusere på at forberede.

4: Angående et indlæg om små klip når man præsentere en spiller etc, så lyder det spændende. Men jeg tror så også at man efter et par gange vil synes det er irriterende ligesom de nuværende pressemøder hvor der intet nyt er. Problemet er også at hvis man blot spiller spillet en del så er det jo umuligt hele tiden at opfinde noget nyt som pressen skal sige til en. Derfor tror jeg ikke det problem bliver løst i den nærmeste fremtid.

1: Jeg synes det ville være synd, direkte at lave forskellige sværhedsgrader man kan vælge inden spillet starter. Der hvor jeg ser problemet er, som jeg også tidligere skrev, ved sub-topholdene. Det er dem der er for lette at spille med. Liverpool, Vitesse, Tottenham, Napoli, Malaga osv.
Det er alt for let at føre dem op siden af United, City, Real, Barca osv. Og endda også forbi dem, der mangler en eller anden form for udfording, hvad, ved jeg ikke.

2: Jeg synes det ville være en super god ide, dog synes jeg lige delen med samarbejdesklubber skal fungere først. Den del med at låne spillere ud til dem fungere fint, også delen hvor man er den lille klub der låner gratis af ens moderklub.
Men jeg har aldrig prøvet at få et talent fra en af mine rugekasseklubber. Aldrig! På det plan mangler der noget udvikling.

3: Om muligt er det blevet værre. Jeg synes at hastigheden var bedre før i tiden, plus at der nu også er nogle grafiske fejl hos den part der tilkobler sig spillet.

4: Enig i det første. Men jeg synes godt man kunne nuancere det lidt mere. Det er jo FULDSTÆNDIG de samme muligheder man har hver gang.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #40: 11 Jan 2012, 09:17 »

Du har jo ret i at det er alt for nemt, men hvorfor kan løsningen ikke være at lave sværhedsgrader? Så kan man vælge svær eller hvad det nu hedder når man vil spille med et tophold?

Det kommer vel også an på hvilken klub man er, samt hvilken rugekasseklub som man har. Hvis man er Real Madrid og har en spansk 2 divisions klub finder man næppe nogen, nogensinde for at tage et eksempel.

Det lyder godt nok skidt at det er sådan. Synd for dem der spiller netværksspil.

Det er rimelig ensformig, ja. Men hvorfor skal de bruge lidt mere tid på det, når det alligevel ender med når du har haft 15-20 pressemøder mere at have det samme igen og igen, for sådan vil det føles når man har haft de samme spørgsmål og svarmuligheder et par gange..
Logged


Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #41: 11 Jan 2012, 09:27 »

Jeg ser ikke den foreslåede løsning på netværksdelen som noget realistisk bud på en god løsning. FM lider under, at det er et tur-baseret spil, og såfremt en enkel spiller på et givent tidspunkt ikke kan være med, så kan ingen af deltagerne spille videre. Det gider resten ikke at vente på, og såfremt man gør det muligt for resten at spille videre indtil spilleren kommer tilbage, ja så gider den sidste spiller ikke mere, da det kan have enorm betydning for sit hold og sin oplevelse af spillet.

Derudover kommer den omtalte udgift til servere. Den bliver enorm, set i forhold til at den aldrig hidtil har været tiltænkt som en del af deres budget.

Såfremt man ønsker, eller måske rettere ønskede, netværksspil, så burde man have deltaget i Football Manager Live, omend konceptet er lidt anderledes. Men deri fungere det således, at man udelukkende spillede mod andre levende managere med samtlige spillere fra det oprindelige FM Smiley Se det var fedt.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #42: 11 Jan 2012, 09:46 »

Du har jo ret i at det er alt for nemt, men hvorfor kan løsningen ikke være at lave sværhedsgrader? Så kan man vælge svær eller hvad det nu hedder når man vil spille med et tophold?


Jeg tror bare at forskellige sværhedsgrader, gør det sværre uden "grund", altså hvis et taktisk koncept virker på "nem" skal det jo også virke på svær. Jeg synes måske bare at computeren/AI'en skal være bedre. De foretager ofte mystiske handler, og træffer generelt underlige valg.


Jeg ser ikke den foreslåede løsning på netværksdelen som noget realistisk bud på en god løsning. FM lider under, at det er et tur-baseret spil, og såfremt en enkel spiller på et givent tidspunkt ikke kan være med, så kan ingen af deltagerne spille videre. Det gider resten ikke at vente på, og såfremt man gør det muligt for resten at spille videre indtil spilleren kommer tilbage, ja så gider den sidste spiller ikke mere, da det kan have enorm betydning for sit hold og sin oplevelse af spillet.

Derudover kommer den omtalte udgift til servere. Den bliver enorm, set i forhold til at den aldrig hidtil har været tiltænkt som en del af deres budget.

Såfremt man ønsker, eller måske rettere ønskede, netværksspil, så burde man have deltaget i Football Manager Live, omend konceptet er lidt anderledes. Men deri fungere det således, at man udelukkende spillede mod andre levende managere med samtlige spillere fra det oprindelige FM Smiley Se det var fedt.

Jeg tror slet ikke du forstår det.
Man kan for det første bare lade være med at joine et spil hvis det er sat til at køre hvis fx 75 % af spillerne er til stede. Så må man bare være med i dem hvor satsen står til 100 %.
Derudover kunne den økonomiske løsning, som jeg også skrev, være at sætte en form for betaling ind, hvis man ønsker at "leje" en server til et netspil. Hvad prisen skulle være måtte så komme til den tid.

Og det er jo ikke os alle der "gider" FML Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #43: 11 Jan 2012, 10:19 »

Det vil jeg så alligevel mene at jeg gør Wink Jeg sætter spørgsmålstegn ved, om det er en satsning der er det hele værd. Det betvivler jeg, idet at jeg tror at der vil være manglende motivation. Min fornemmelse er, at langt de fleste synes at det kunne være fedt at spille flere sammen, men at man lader være, fordi at det tager længere tid. En hurtig server kan jo kun forbedre hastigheden mellem de to computere, den kan jo ikke løfte hastigheden hurtigere på din computer, end det din computer i forvejen kan. Altså vil det jo tage tid uanset.

Jeg siger blot, at jeg er ganske uenig i de perspektiver I ser i det, da jeg ikke mener at det er muligt. Men det er jo så min holdning, derfor skal I da bestemt have lov at have jeres ønske alligevel Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ideer til fremtidige FM spil
« Svar #44: 11 Jan 2012, 10:39 »


Jeg tror bare at forskellige sværhedsgrader, gør det sværre uden "grund", altså hvis et taktisk koncept virker på "nem" skal det jo også virke på svær. Jeg synes måske bare at computeren/AI'en skal være bedre. De foretager ofte mystiske handler, og træffer generelt underlige valg.


Det er meget muligt at AI´en bør være bedre, men det er jo åbenbart utroligt svært at få sådan en computer til at være perfekt. Et glimrende eksempel er i spillet Madden (Ved ikke om du kender det?). Der var jeg ligesom dig med den holdning "det bør udgiveren sku da bare ordne sådan at man kan spille på alle niveauer". Men med tiden indså jeg at det ikke ligefrem var realistisk. Derfor begyndte jeg selv at lave slidere, og dermed tilpasse niveauet til mit. Hvis FM bare som start hen imod det startede med sværhedsgrader, så ville det formentlig være et skridt på vejen til tilfredsstillelse for mange.
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010