home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  1 Bruger, 634 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #11 PAUSE
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #11 PAUSE  (Læst 36546 gange)
MBJ
Landsholdsspiller

Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #5 Holdinstruktioner
« Svar #60: 07 Jan 2012, 15:02 »

Spillerroller

Målmand - defensiv
Målmanden er helt almindelig målmand. Han skal ikke fare ud af feltet for at satse på at nå stikninger. Han skal agere i sit eget lille felt, hvor han skal spille bolden sikkert videre uden at lave store fejl.

Fullbacks – support
Vores backs rimelig defensive. Deres hovedopgave er at sørge for at modstanderen ikke kommer forbi på kanterne. De har ikke nogen hjælp at hente fra en kantspiller, da vi spiller med en smal midtbane, derfor er de nød til at være rigtig stærke mand-mod-mand. Offensivt kommer de lidt med frem når vi opbygger et angreb. I kontraangrebene når de ikke med frem.

Centrale forsvarere/Boldspillende forsvarere – defensiv
Det er hvad Jeppe har brugt. En helt normal forsvarer, som bare skal tyre bolden langt væk, når den nærmer sig feltet, og boldspillende som er lidt mere kreativ og som kan være lidt med i det opbyggende spil.
Har man ikke de spillere, som jeg ikke havde i Sønderjyske, kan det være en god idé at bruge to begrænsede forsvarsspillere, hvilket jeg har gjort. De foretager sig intet andet at sparke bolden væk fra farezonen. De koncentrerer sig kun om at dække op, og er derfor i mine øjne den bedste mulighed i forsvaret.
Men her vil vi meget gerne have respons fra jer. Hvad oplever i der er bedst?

Ankermand – defensiv
Det er ham som skal ligge lige foran forsvaret og være bindeleddet mellem forsvar og midtbane. Han er en hård nyser, som ikke er bange for at tackle, og tackle hårdt. Han bevæger sig sjældent over midten. Han har en lav kreativitet og spiller de simple bolde til medspillerne, når han erobrer bolden. Det er egentlig ham som helt fra bunden skaber de farlige kontraer.

Boldvindende midtbanespiller – support
Han er den mest defensivt orienteret på midtbanen. Han er bølgebryderen. Han har fået support-rollen fordi at han også skal erobre bolde på den anden side af midten. Han kommer også med frem og tilbyder sig når holdet er i angreb. Han tackler hårdt, som den eneste på holdet. Det gør han, da han så erobrer flere bolde.

Felt-felt midtbanespiller – support
Den dynamiske midtbanes omdrejningspunkt. Det vigtigste er han har en god kondition, da han er en af dem, som løber allermest. Han er med helt at hjemme når modstanderen er i angrebet, men også den første til at komme over midten i kontraerne. Han kan tit komme på skudhold, og det er derfor en god idé at have en spiller som er god til langskud. Han skal kunne lidt af det. Både offensivt og defensivt.

Central midtbanespiller – support
Han en lidt mere kreativ spiller offensivt, men han hjælper også til defensivt. Med support-rollen holder han en position midt på banen når vi er i angreb, hvor han spiller bolden fremad. Han kan også komme på skudhold en gang i mellem.

Komplet Angrebsspiller – support
Jeppe brugte en komplet angrebsspiller. Han er en kreativ type, som falder tilbage i banen og hjælper en lille smule til defensivt, og er ham som sætter skarpretteren i scene når kontraerne starter.

Targetman – support
Det var hvad jeg brugte. Han fungere egentlig ligesom den komplette angriber, men han har bare ikke de samme kreative evner, han er dog en kølig afslutter, og er rimelig giftig når der kommer indlæg i feltet.

Her tilpasser i som det passer jer.

Skarpretter – angreb
Holdets målcorer. Han ligger hele tiden på grænsen af offside. Med lidt mere dygtighed i afleveringerne fra midtbanen, så havde han lavet endnu flere mål. Han lavede en del mål, som desværre blev underkendt for offside. Han har en kreativ frihed som gør at han vandrer lidt ud i siderne, så han kan slå nogle indlæg ind til vores anden angrebsspiller.

Det var lidt om hvorfor vi har valgt de roller vi har. Senere i aften kommer Jeppe med sit indlæg om de individuelle instruktioner.

b0nb0n
Landsholdsspiller

Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #6
« Svar #61: 07 Jan 2012, 17:09 »

Det er hermed rettet.

Efter 17 kampe ligger jeg nr.14. Har efter en meget dårlig start, fået gang i den, og indtil sidste kamp. Havde jeg spillet 7 kampe i træk uden nederlag, med 4 vundne imellem.
Synes det fungere indtil videre, og tror det bliver godt.

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #62: 07 Jan 2012, 17:44 »

7: Individuelle instruktioner

Nu vil jeg gå mere i dybden med spillernes personlige indstillinger, jeg vil gå igennem spillerne punktligt som jeg gjorde det med holdindstillingerne . De indstillinger jeg ikke skriver om skal bare stå som de er, jeg har ikke glemt dem Wink

Keeper:
Her vælger jeg at lade alt stå som det er, ganske enkelt fordi vi ikke venter noget ekstraordinært, men han bare skal hav lov at gøre sit arbejde!

Centerforsvar:
Her ændrer jeg heller ikke på noget. Hvis du spiller med Central, Boldspillende eller Begrænset ændrer den selv det der skal ændres for at sikre lidt mere eller mindre kreativ frihed. En ting i kunne tage til overvejelse er hvor direkte deres afleveringer skal være.

Backs:
Her ændrer jeg noget, de er begge fullback support, hvilket betyder at de vil have tendens til at gå med frem lidt for ofte. Vi ønsker defensive backs, der dog har en lille smule at tilbyde i det opbyggende spil. Men eftersom vi ikke spiller med kanter, er deres fornemste opgave at stoppe modstanderens kanter.
De ændringer jeg laver er at jeg giver mentaliteten 3-4 hak til venstre, det sikrer at han ikke går med fremad, men stadig lægger lange afleveringer man ville miste med en fullback forsvar! Derudover sætter jeg langskud på sjældent, da han simpelthen ikke skal befinde sig i positioner hvor det bør være aktuelt! Så for at han ikke går fremad, for at nå indenfor langskudsradius fjerner vi dem helt. Smiley

Det ser således ud:

Ankermand:
Her laver vi en del ændringer, for at skræddersy en mand til den her position!
Den første ting er hans mentalitet, den er defensiv i forvejen, men den skal være endnu mere defensiv. Hans opgave er at stoppe modstanderen og starte kontraer, IKKE andet! Mentaliteten 3 hak venstre.

Den næste ting er hans kreative frihed, om det gør en forskel ved jeg endnu ikke helt, men min tanke er at ved at give ham bare en lille smule kreativitet, giver vi ham lov til at satse lidt mere på at bryde en aflevering, samtidig med det måske vil give ham muligheden for at slå boldene der starter kontraer. Kreativitet 2 hak til højre.

Næste ting vi ændrer, er hans bevægelighed fra positionen. Han skal stresse modstanderen, bryde deres spil og være hvor bolden er. Derfor sætter vi ”Bevægelighed fra positionen” til JA! Det gør at han vil jagte masser af bolde, men vi har med hans ekstra defensive mentalitet sikret at han ikke jagter bolden for langt fremme. Min tanke er at hans arbejdszone derved bliver bredere, og derved kan tilbyde support til backsne, og stresse spillet endnu mere.

Har lavet et kunstværk for at illustrere vores tanker:

Håber i forstår det og kan se idéen med det. Spil længere tilbage på banen end den sorte firkant er ikke ankermandens område, men de øvrige midtbanespilleres job.

For at opnå rollen ovenfor giver vi også ”Skærme af” 3 hak til højre, så han presser højt på egen halvdel men heller ikke mere.

Tæt markering siger vi nej til, da han ikke skal dække en enkelt mand, men tonse rundt og genere så mange på en gang.

Afleveringsstil skal der også ændres på, meningen er at han skal erobre bolden og STARTE kontraer, ikke lægge den målgivende aflevering. Derfor rykker vi den 6 hak til venstre, så den er midt i. Det giver forhåbentligt det bedste resultat i den givne situation, så vi ikke binder ham til en løsning.

Sidste ting vi ændrer, er ”Hold på bolden” til et klart NEJ! Han må for alt i verden ikke holde på salaten når han erobrer den, den skal FREMAD.

Dette er forhåbentligt nøglen til at skabe den ankermand vi ønsker, som er en meget vigtig spiller i denne taktik, og når du er færdig skulle det gerne se således ud;

Central midt:
Næste spiller er den centrale midt. Der er også lidt der skal ændres her. Mentaliteten får 2 hak til højre ganske enkelt fordi han er næsten ligeså meget offensiv som defensiv. Kreativ frihed giver vi også en tur til højre, 6 hak. Det gør vi fordi han er en af holdets kreative og chanceskabende spillere, og derfor skal han have lov til at lave lidt fikse ting når chancen byder sig.

Sidste ting er at vi sætter bredt spil til ”Skær ind i banen,” fordi han er holdets mest centrale spiller, og han skal befinde sig midt på banen. Så har han bolden på kanten, så skal den ind mod midten. Min erfaring siger også han tit tager et par giftige træk og afslutter fra forskellige positioner, hvilket giver en del chancer.

Således skal det se ud;

Felt-til-felt spilleren:
Holdets dynamo skal da også rettes lidt til. Mentalitet skal 3 hak til højre, da han skal lave ligeså meget offensivt som defensivt. Kreativiteten skal som den eneste på holdet helt op på meget, så den skal have 6 hak til højre. Det gør vi fordi han skal have lov at gøre som det passer ham, og det skal hans kreativitet ikke forhindre ham i.

Dybe stikninger skal på ofte, da han skal fodre skarpretteren med gifte bolde, og det er ham der tit vil skulle slå den sidste målgivende aflevering i en kontra. Indlæg skal på sjældent fordi vi ikke ønsker han skal bruge meget tid på kanterne.

Sådan ser det ud;

Boldvindende midt:
Holdets bolderobrer #1. Han skal også skræddersyes til sin rolle, og er uendeligt vigtig for kontraen. Det første vi gør et at give kreativ frihed 2 hak til højre, for at give ham muligheden for at slå de farlige bolde når chancen tilbyder sig, men han skal dog stadig oftest sætte spillet hurtigt i gang ved at aflevere til en af de mere kreative midtbaner.

Bevægelsesfrihed fra positionen skal på ja, da han egentligt har lidt samme rolle som ankermanden, han skal bare gøre det på næsten hele banen. Skærme af skal helt til højre, og så lige et hak venstre, det skal gøre at han jagter næsten ALT. Ham og ankermanden skal sørge for at modstanderen ikke får et roligt sekund med bolden.

Tanken er at opdækningen skal se således ud;

Igen et lille kunstværk fra mig Wink Som i kan se skal det sikre at lige meget hvor bolden er på banen, er det altid masser af spillere. Samtidig med at to spillere, ankermanden og den boldvindende vil være på jagt efter bolden konstant. Mens de opbygger, vil det kun være den boldvindende som skal forsøge at skabe en kontra, men som de kommer længere ned på vores halvdel vil der være 4 forsvarere og hvad der svarer til 2 defensive midtbanespillere OG 2 mand på jagt efter bolden! Hvis vi kan skabe dette vil det være fantastisk, da det vil blive utroligt svært for modstanderen at finde plads!

Komplet/targetman:
Jeg har brugt en komplet, så det er hvad jeg har brugt, for en targetman kunne det måske se anderledes ud. Mentaliteten skal 5 hak til højre, da vi ønsker en angriber, ikke endnu en midtbane. Hans kreativitet skal 4 hak til højre, han skal skabe chancer og være farlig selv, og det er han ikke uden lidt kreativitet. Løb med bold skal ned til nogen gange, med mindre du har en MEGET driblestærk komplet – hvilket er ret sjældent. Det gør vi fordi vi ønsker at flytte bolden rundt og han skal fungere lidt som dybdeliggende angriber, som en spilstation på vej til skarpretteren.

Derudover skal hans langskud ned på sjældent medmindre han er dygtig på både langskud og afslutninger! Det er simpelthen fordi jeg mener der oftest kan skabes større chancer hvis han først har bolden i en sådan position.
Hvis dette lykkes har vi nemlig en KOMPLET angriber der både er dybdeliggende, trequartista og targetman! Det ville være fantastisk.

Skarpretter:
Sidste mand, skarpretteren og manden der vil stå for en stor del af holdets kasser! Han skal også lige pudses til. Vi giver mentaliteten 5 hak til højre, da vi ønsker ham ULTRA-offensiv, han skal liste rundt på kanten af offside og opsnuse alt der kan minde om en chance. Han skal som holdets eneste spiller INTET defensivt lave.

Derudover giver vi kreativ frihed et enkelt hak til højre. Selvom vi ønsker en kynisk målscorer, virker en skarpretter med lidt kreativ frihed forkert, så vi lister den lige op på normal Wink
Han kommer til at så således ud;

Det var alle vores spillerinstruktione r, og nu er en taktik ved at tage form. Det er nu vi har brug for jer testere, da en beta vil blive uploadet snarest.

Testere søges:

Nu vil vi gerne danne os et billede af hvordan det ser ud med testere. Så hvis i vil skrive her i tråden at i tester, og lige hvilket hold i bruger ville det være super. Så vil vi meget gerne have en masse respons og erfaringer både positive såvel som negative. Et par gennemførte indlæg som man så i Westers Gung-Ho ville være helt fantastisk.
Det var alt for denne gang, betaen er som sagt lige om hjørnet!

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #63: 07 Jan 2012, 17:57 »

Testere søges:

Nu vil vi gerne danne os et billede af hvordan det ser ud med testere. Så hvis i vil skrive her i tråden at i tester, og lige hvilket hold i bruger ville det være super. Så vil vi meget gerne have en masse respons og erfaringer både positive såvel som negative. Et par gennemførte indlæg som man så i Westers Gung-Ho ville være helt fantastisk.
Det var alt for denne gang, betaen er som sagt lige om hjørnet!

Jeg vil meget gerne teste den i Evian Smiley

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #64: 07 Jan 2012, 18:13 »

Jeg vil meget gerne teste den i Evian Smiley

Super, betaen kommer snart Smiley

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #65: 07 Jan 2012, 18:15 »

Super, betaen kommer snart Smiley
Fedt, venter i spænding Smiley

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Individuelle instrukser
« Svar #66: 07 Jan 2012, 18:32 »

Så er betaen ankommet, held og lykke folkens!  Smiley

dreamdrea
Reserveholdsspiller

Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 BETA uploadet!
« Svar #67: 07 Jan 2012, 18:34 »

jeg vil hellere end gerne teste den med wolves :-)!!!

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #68: 07 Jan 2012, 18:35 »

jeg vil hellere end gerne teste den med wolves :-)!!!

Bare i orden du, du melder bare tilbage når du har noget at sige  Smiley

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #69: 08 Jan 2012, 15:44 »

Ja, jeg blev fyret i Brigthton, det gik faktisk galt efter jeg proppede de enkelt roller ind i taktikken, da jeg bare havde det overordnet, gik det faktisk godt, og jeg rykkede opad i tabbellen.
Men det skal også siges, at jeg jo ikke startede sæsonen med taktikken, og ikke havde købt ind efter den.

Men nu starter jeg et med Wolves, og det er jo mit favorit hold, så håber det går.

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #70: 08 Jan 2012, 15:53 »

Ja, jeg blev fyret i Brigthton, det gik faktisk galt efter jeg proppede de enkelt roller ind i taktikken, da jeg bare havde det overordnet, gik det faktisk godt, og jeg rykkede opad i tabbellen.
Men det skal også siges, at jeg jo ikke startede sæsonen med taktikken, og ikke havde købt ind efter den.

Men nu starter jeg et med Wolves, og det er jo mit favorit hold, så håber det går.

Der er flere der har oplevet problemer fra starten af, jeg ved ikke helt hvad det er der ikke virker. I mit spil blev taktikken dog også bedre og bedre med tiden. Men vi må prøve at finde ud af HVAD der går galt, og ikke bare at det går galt Wink

PhilipFlink
Manager

« Svar #71: 08 Jan 2012, 15:57 »

Der er flere der har oplevet problemer fra starten af, jeg ved ikke helt hvad det er der ikke virker. I mit spil blev taktikken dog også bedre og bedre med tiden. Men vi må prøve at finde ud af HVAD der går galt, og ikke bare at det går galt Wink

Kan det ikke have noget med kampforberedelsen at gøre??

Tror ikke mange går særlig meget op i det, og egentlig bare sætter assistenten til at gøre det hele tiden ..

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #72: 08 Jan 2012, 16:01 »

Kan det ikke have noget med kampforberedelsen at gøre??

Tror ikke mange går særlig meget op i det, og egentlig bare sætter assistenten til at gøre det hele tiden ..

Det kunne dog godt, har dog lavet et punkt om kampforberedelsen? Så mon ikke de husker det? Smiley

Know112233
Førsteholdsspiller

« Svar #73: 08 Jan 2012, 17:03 »

Men, Sir, hvad gør du, når kampforberedelsen er sat på ''meget høj'', og taktikken er ''læst''?

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #74: 08 Jan 2012, 17:16 »

Men, Sir, hvad gør du, når kampforberedelsen er sat på ''meget høj'', og taktikken er ''læst''?

Hvad mener du? Smiley Du kan bare ændre den, efter at have testet lidt videre er jeg nået frem til at vi skal have den på defensiv placeringsevne, mens taktikken indlæres. Det er oftest starten der er sværest, det gik heller ikke fantastisk for mig i starten. Så eftersom de lærer den tror jeg også man vil begynde at vinde kampe.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010