home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 498 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #11 PAUSE
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint
Forfatter Emne: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #11 PAUSE  (Læst 33948 gange)
Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Testere søges!
« Svar #90: 10 Jan 2012, 22:45 »

Jeg prøver, skal nok skrive hvis jeg laver ændringer.

Kampforberedelsen er ændret til normalen igen.
Udemærket, held og lykke igen Wink
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 BETA uploadet!
« Svar #91: 11 Jan 2012, 14:02 »

Så er jeg nået til 31/12-2011 med Wolves.

Efter en katastofe start, hvor jeg tabte 7 kampe i træk, så kom der gang i den, og er på 7.pladsen nu.
Efteråret har bl.a. budt på 2-0 sejr over Liverpool og Arsenal.

Så er ret tilfreds med taktikken.
Har købt ind til taktikken, solgt alle kantspillere.
Synes jeg har lavet indkøb, til taktikken.

Synes nogen gange den halter lidt på hjemmebane, hvor modstanderen tit får scoret, og så er det svært at komme igen.
Ved ikke lige hvorfor, måske andre har oplevet det.

Her er stillingen:


Her er mine transfers:

Har jeg også oplevet et par gange nu Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 BETA uploadet!
« Svar #92: 11 Jan 2012, 18:39 »

Har jeg også oplevet et par gange nu Smiley

Arbejder pt. på en løsning Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Testere søges!
« Svar #93: 11 Jan 2012, 18:47 »

Efter at folk på FMD også er begyndt at finde kampe hvor vi skal skabe kampene svære, har vi fundet vores første reelle problem... kampe hvor vi er "Overdogs"  Wink Vi skal nu have fundet en løsning. MBJ og jeg vil prøve noget forskelligt af, men det betyder ikke i ikke må prøve noget af også. Hvis i rammer noget der dur eller slet ikke gør så sig bare til! Smiley
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Testere søges!
« Svar #94: 14 Jan 2012, 09:18 »

Så er sæsonen færdigspillet, og man må sige at taktikken fungere. Den halter på hjemmebane(Eller ude), hvor man er favorit, det kostede nogle points til sidst. Men hvis vi kan få den tweeket, så der måske er en hjemme og en udebane taktik, ville det være fantastisk.

Men her er slutstillingen:


Og kampprogrammet efter jul:


Ps. JEg vandt FA Cuppen med Wolves, det er sgu rart godt gået synes jeg Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Testere søges!
« Svar #95: 15 Jan 2012, 17:02 »

Dejligt at se!

Kan se du har lavet en del mål, og det er jeg glad for.

Fortsætter du med Wolves i næste sæson? For så kunne du jo tweake lidt.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Testere søges!
« Svar #96: 16 Jan 2012, 08:24 »

Jeg er kommet til januar måned, har lavet en "normal" taktik, til når man er favorit på hjemmebane.
Den er lavet med udgangspunkt i den anden, men blot lidt mere offensiv, ikke meget, men lidt. Den har dog stadigvæk kontra med, da jeg synes det er vigtigt.

Og det går udemærket.
Er nr.6 i ligaen(Mener jeg), gik videre som nr.1 fra en svær pulje i EL(Standard, Valencia og Wisla).

Jeg taber ikke de "nemme" kampe hjemme mere(udover nogle svipsere engang imellem).

Jeg kan ikke huske hvad jeg præcist har lavet, men man kan jo sammenligne de to taktikker, og se det Smiley
Spiller lige sæsonen færdig, og så kan jeg lige få styr på ændringerne på "normal" taktikken.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Testere søges!
« Svar #97: 16 Jan 2012, 08:39 »

Lyder super godt!
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Testere søges!
« Svar #98: 20 Jan 2012, 12:53 »

Jeg er nu vendt tilbage til Danmark efter en god skiferie, så jeg vil gå i gang med at finde løsningen på vores "overdog" problem. Arbejdet her er ret lige til da målet med den her taktik er at vinde kampe. Vi har ikke noget ønske om at spille flot offensiv fodbold som i Westers og Flinks taktikker, men heller ikke at vi SKAL spille herre defensivt hvis ikke det er det der virker. Vi skal ganske enkelt have fundet det mest effektive til den givne situation.

Vi har ramt ganske godt med taktikken mod de større hold, og der henter vi de point vi bør, og flere til. Der hvor taktikken halter er når vi møder hold vi er bedre end. Så vi vil nu gå i gang med at skabe en taktik der har til mål at hive flere point hjem mod de svagere hold.

Udgangspunktet bliver vores Underdog taktik som den er nu, og så vil vi tweake den hen mod noget lidt mere offensivt, så vi til slut står med to taktikker.

Idéen er stadig at taktikken vi har lavet nu skal være den overordnede. Den skal bruges i 4 ud 5 kampe, hvor den anden taktik kun skal bruges i kampe mod  tabellens 4 nederste hold måske. Hvis det lykkedes skulle vi gerne være helgarderede og skabe os muligheder for at hente et maksimalt antal point.

I vil høre meget mere fra os af senere, og i må selvfølgeligt hellere end gerne skrive lidt om jeres erfaringer. Både med taktikken vi har lavet, men også med den tweakede version! Smiley
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Testere søges!
« Svar #99: 20 Jan 2012, 13:14 »

Jeg er igang med at spille, men det er et spil på min bærbare, så ikke så tit jeg spiller på den i de uger, hvor vi har min kærestes drenge Smiley Men er i fuld gang med 2.sæson, forårs sæsonen Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Testere søges!
« Svar #100: 20 Jan 2012, 13:18 »

Jeg er igang med at spille, men det er et spil på min bærbare, så ikke så tit jeg spiller på den i de uger, hvor vi har min kærestes drenge Smiley Men er i fuld gang med 2.sæson, forårs sæsonen Smiley

Dejligt, du tager bare den tid det tager Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #7 Testere søges!
« Svar #101: 21 Jan 2012, 12:27 »

8: Bundholdets mareridt


Nu er det nok med kun at drille topholdene, denne gang skulle bundholdene også gerne stå for skud. Jeg har lavet et par ændringer der har virket for mig, det er ikke testet ret meget i gennem. De er brugt i to kampe og det blev en 3-1 sejr over Reading og en 2-0 sejr over Cardiff. Ikke videre imponerende, men det var sikre sejre hvor vi havde flest chancer og spillede bedst.

Jeg forsøger stadig at spille kontra, da det er et dødbringende våben og i mine øjne bør det egentligt ikke ændres. Det lan være jeg tager fejl men jeg holder mentaliteten på kontra.

Mine ændringer er følgende; backs er ændret til wingbacks support, og deres mentalitet er rykket 6 hak til højre. Målet med det er ikke at de skal op og slå det afgørende indlæg, de skal ikke være fløje for så skal vi ændre hele vores spilkoncept. Nej de skal bare være 2 ekstra spillere i det opbyggende spil, der vil gøre det nemmere at holde bolden i gang, så vi nu måske også kan skabe noget i det etablerede angrebsspil Wink

Derudover har jeg ændret sweeperen/ankermanden til en defensiv midtbanespiller support. Og så givet klikket deres mentalitet og kreativ frihed fra, så den slår tilbage til det den selv anbefaler. Det sidste jeg har ændret er i holdindstillinger. Jeg har givet defensiv linje 4 hak til højre, og fokus på afleveringer er ændret til blandet, for at udnytte backsne i opspillet.

Det er hvad jeg har ændret indtil videre. Der kommer sikkert mere, og det kan være rent held det lige virkede i de to kampe men nu må vi se... det kan jo være jeg også har ramt plet Wink

Men værsgo og prøv det af og kom med jeres erfaringer og egne tweaks! Smiley 

 
Logged

igu
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #8 Testere søges!
« Svar #102: 22 Jan 2012, 10:42 »

Jeg har spillet en halvsæson med Brøndby og brugt taktikken uden justeringer og det fungerer godt. Jeg har benyttet "overdogs" justeringen i en håndfuld kampe både ude og hjemme med sejre til følge.

Det er tydeligt at midtbanespillerne kommer til deres ret, en "over the hill" spiller som Daniel Jensen er blomstret op og er kandidat til årets spiller Smiley

Jeg ligger ved vinterpausen nr. 2 efter FCK.

Det er godt stykke arbejde I har lagt i det, til glæde og spændende læsning for os andre!
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #8 Testere søges!
« Svar #103: 22 Jan 2012, 20:58 »

Dette indlæg skrev jeg på FMDanmark efter at have modtaget noget fabelagtiv feedback fra JonTolstrup derfra. Hvis det skal give ordentlig mening bliver i nok nødt til at læse lidt i tråden her - http://www.fmdanmark.dk/debatforum/show_topic.php?start=60&end=10&id=12733#61

Nu begynder det at blive indviklet... Den virker i dansk og engelsk som den er, dog med det lille tweak når man er er favorit. I italiensk og spansk møder den problemer, som højst sandsynligt kun kan løses gennem en formationsændring. Dog skal det tages i mente at holdet blev styret af assisterende manager, og det muligvis kunne have set lidt bedre ud hvis man selv havde styret holdet. I fransk og tysk fodbold er den hidtil uprøvet, og der vil der sikkert også komme problemer osv. Derudover pointerer du - JonTolstrup - en masse andre problemer som skal løses - mange tak for det i øvrigt! Og sådan er der så meget... Men hvis vi skal løse det hele bliver ender vi med at stå med 117 forskellige taktikker og dertilhørende 117 tweaks til forskellige kampe, ligaer osv. Det var ikke meningen, målet var at skabe ÉN taktik, der dog kunne tweakes lidt til de forskellige scenarier der selvfølgeligt vil opstå. Håber i kan følge mig! Smiley

Derfor vælger jeg at arbejde videre på EN taktik, og det vil jeg gøre ud fra min 4-1-3-2 og min dynamiske midtbane, da det ligesom er taktikkens "grundsten" og det der virkede godt for os i den engelske og danske. I stedet vil vi nu gå i gang med finjusteringen så den rammer så mange scenarier, hold og ligaer som muligt. Så vi ender med en taktik der rammer den bredest mulige vifte af forskellige hold og ligaer, ellers ville vi - selvom det kunne være sjovt - være nødt til at lave en hel bundholdsmanual med tusindvis af forskellige taktikker osv.

Håber som sagt i kan følge mig igen. Men der skal stadig laves MASSER af arbejde og der er en masse punkter vi stadig skal have styr på som Jon så fint pointerede:
- Backsne, og fløjspilsproblemet
- Markeringerne
- Hele det offensive spil - specielt de to angribere
- Evt. hjørnesparkstaktik
- Evt. ankermandsrolle

Det er ikke sikkert vi rammer alle punkterne, men der findes ikke en taktik som ikke har svagheder... vi skal bare have skabt en med minimale svagheder! Smiley

Det vil MBJ og jeg gå i gang med nu, til jer der skulle finde på at spille med vores taktik er i som sagt tidligere mere end velkomne til at skrive her om jeres erfaringer, meget gerne som Jon har gjort det! Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #8 Testere søges!
« Svar #104: 23 Jan 2012, 03:54 »

9: Opdatering


En lille ændring, markering bør IKKE stå på zone, men på man! Efter at have prøvet lidt forskelligt af, og kigget lidt i den der bibel/manual er valget faldet på mandsopdækning. Det skulle gerne sikre en mere solid defensiv samt flere kontrachancer. Smiley
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010