home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  0 Brugere, 629 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #11 PAUSE
0 Brugere og 23 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #11 PAUSE  (Læst 36565 gange)
Sir Jeppe
Landsholdsspiller

Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #1
« Svar #30: 30 Dec 2011, 23:58 »

Den her taktik, kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve af i Wigan Smiley

Det er du mere end velkommen til, du må meget gerne genskabe det du kan, og så ellers bare ændre som det passer dig! Smiley Det er som sagt meget tidligt i forløbet, så der er ikke så meget andet end en formation at tage fat i, men hvis du vil smide lidt respons på bordet ville det stadig være helt fantastisk Smiley

Det gælder i øvrigt også alle andre der prøver den af, der findes ikke respons der ikke kan bruges, hvis bare det passer det i skriver! Så i fyrer bare løs Smiley

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #31: 31 Dec 2011, 00:02 »

I må vente lidt med at få nogle fyldestgørende indlæg. De er dog klar i morgen eftermiddag, så dem kan i læse, inden i skal hoppe ned fra en stol og ind i det nye år.

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #32: 31 Dec 2011, 00:04 »

Det er du mere end velkommen til, du må meget gerne genskabe det du kan, og så ellers bare ændre som det passer dig! Smiley Det er som sagt meget tidligt i forløbet, så der er ikke så meget andet end en formation at tage fat i, men hvis du vil smide lidt respons på bordet ville det stadig være helt fantastisk Smiley

Det gælder i øvrigt også alle andre der prøver den af, der findes ikke respons der ikke kan bruges, hvis bare det passer det i skriver! Så i fyrer bare løs Smiley
Ja men det bliver nok først efter nytår men nu må vi se  Smiley

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #33: 31 Dec 2011, 00:11 »

Ja men det bliver nok først efter nytår men nu må vi se  Smiley
Helt i orden, du tager bare den tid det tager Smiley

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] 41
« Svar #34: 31 Dec 2011, 16:06 »

2: Sæsonforberedelse

Vi blev lidt i tvivl om hvilket punkt, der skulle blive den næste i vores taktik. Man kunne måske argumentere for at det burde være holdindstillinger og spillerroller, men vi blev enige om at det simpelthen var for tidligt. Men vi har ganske enkelt ikke fastlagt hvad de enkelte spillerroller skal være, og hvilke holdindstillinger der er mest effektive. Vi har ikke modtaget respons endnu, og vi har ikke testet nok til at lave en endegyldig opstilling.

Så til jer der vil teste skal i bare bruge opstillingen vi har vist tidligere, ellers er holdindstillingerne op til jer. Så må i hellere end gerne rapportere om det der virker, men også det der ikke virker.

Tilbage til det som dette indlæg skal handle om. Sæsonforberedelse. For at give dit hold en optimal mulighed for at komme godt i gang, skal sæsonforberedelsen også være optimal!

Vi har et par punkter vi mener, kan hjælpe med at give det perfekte udgangspunkt for en sæson.

Venskabskampe – Ethvert hold spiller venskabskampe inden en sæson, og når du overtager dit hold har din assistentmanager arrangeret nogen for dig. Alligevel er der nogle ting du bør være opmærksom på. Efter sommerpausen kommer dit hold tilbage i knap så god form og ret trætte. Derfor er det vigtigt at du ikke spiller for mange venskabskampe på for kort tid, da det vil udmatte dine spillere og øge chancen for skader mange gange. Er der noget man ikke ønsker, er det en profil skadet inden det overhovedet går løs.

Derudover er det vigtigt du spiller med præcis den taktik du vil bruge i ligaen, også selvom du møder svagere hold, du sagtens kan spille offensivt mod. Målet med venskabskampene er at holdet skal lære taktikken at kende, så de ikke er helt på bar bund når sæsonen starter.

En sidste ting er at venskabskampene faktisk er en super måde at få moralen op hvor det er rigtigt sjovt. Hvis du vinder dem sikkert vil holdets moral lægge højt, hvilket er noget vi ønsker. Så hvis din assistent har arrangeret for mange kampe, så skal du ikke skamme dig hvis du aflyser en af de sværere kampe Wink Du skal dog sørge for at du ikke spiller mod 5 x Serie 89 hold, som du tromler hen over. Du skal spille mod hold du bør slå, hverken for lette eller for svære. Så kan det hæve din moral markant inden en sæson.

Kampforberedelse – En vigtig men meget simpel ting. Noget jeg altid gør inden en sæson er at sætte kampforberedelsen på ”meget høj.” Det vil jeg også anbefale jer at gøre, og fokusområdet skal stå på, ”defensiv placeringsevne” eller ”samarbejde,” der kan dog også argumenteres for ”offensive dødboldsituationer,” men ikke noget jeg vil anbefale.

Transfers – Et MEGET vigtigt punkt. Det er naturligvis ikke alle hold der passer til den her taktik, så der skal købes klogt ind som bundhold, da du ikke har 500 mio. til rådighed og kan vælge og vrage som det passer dig.
Først vil vi fokusere på indkøbene. Jeg har valgt 3 nøglepositioner ud i denne taktik, hvor det er vigtigt at have en stærk spiller. De positioner er keeper, felt-til-felt spilleren og skarpretteren. Har du ikke det bør du kigge efter forstærkninger der.

Ellers kræver denne taktik, MANGE dygtige centrale midtbanespillere. Det er en rigtig god idé at have flere spillere der både kan spille defensiv midt og central midt. Din midtbane kommer til at løbe utroligt meget, så du er nødt til at have mindst 6 kompetente centrale midtbaner, hvoraf mindst 2 skal kunne spille defensiv midt. Det betyder at det er en langt bedre idé at købe to gode midtbaner end en klassemidtbane.

Kommer lige med et par eksempler på spillere der er gode køb for tophold i de gode ligaer. Nick Montgomery – en arbejdsmand uden lige som både er midt og defensiv midt. Marcos Assuncäo – en god allround spiller som også kan det hele det kan hentes ganske billigt. Ellers er Itumeleng Khune en fabelagtig målmand til maks. 6 mio. du kan dog forvente en del konkurrence om at signe ham. Et bud på en god angriber er Leigh Griffiths eller Christian Benitez til de lidt bedre hold. Derudover bør du som bundhold overveje lejaftaler, da det er en billig måde at signe klassespillere på.

Det var lidt om indkøbene, men noget ligeså vigtigt er salgene for at få råd til de vigtige indkøb.
Der er nogle spillere der ikke passer til den her taktik. Det er offensive midtbaner, der ikke er specielt gode som hverken angriber eller midt. En anden position der ikke skal bruges er kantspillere. Har du nogle af disse er det helt klart nogle du bør sælge, da du simpelthen ikke vil få brug for dem. Det er en nem måde at få råd til de sidste indkøb.

Derudover bør du selvfølgeligt bruge din sunde fornuft, sælge spillere der er mere værd i penge end de er for holdet.
Men transfervinduet er et vigtigt punkt for at få taktikken til at virke.

Banestørrelse – Når din assistent engang spørger hvor stor din bane skal være, er det meget vigtigt at du
sætter den på minimumsdimensioner! Det vil gøre din hjemmebane til et helvede for dine modstandere, da de skal kæmpe for at finde plads, i det meget kompakte forsvar vi ønsker at skabe. Vi ønsker at spille smalt og kompakt og derfor skal banen passe til det.
Det var lidt forberedelser til sæsonen, følger du dem har du allerede hjulpet dit hold lidt på vej. Smiley
« Seneste Redigering: 01 Jan 2012, 22:11 af Sir Jeppe Nielsen » Logged

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #35: 31 Dec 2011, 16:14 »

3: Dødbolde

Dødbolde er altid vigtige, men især for et bundhold. Det er der hvor de kan smide det tunge skyts med frem, og får lidt luft fra modstanderens tunge pres. Et godt eksempel på et sådan hold er Stoke, som næsten kun satser på dødbolde.
Derfor skal vi også have rigtig meget fokus på dødboldene i denne taktik.

Defensive frispark:
Det er vigtigt at forsvare sig godt på dødbolde, og da vi antager at modstanderne har lidt mere fysik end vores hold, vælger vi at forsvare med hele holdet, og kun lader vores skarpretter ligge helt i front. Det kommer til at se sådan ud:

Defensive hjørnespark:
Her er det igen det samme. Vi satser igen på en hurtig bold frem til vores skarpretter, som måske kan få en løs chance, ved at spurte fra forsvarerne. Vores ene midtbanespiller satser vi på, at samler de løse bolde op, og sender den op mod vores enlige angriber.

Offensive frispark:
Så skal de store folk med frem. Det er vigtigt at have en god sparker på holdet, det har de fleste hold også, selv bundholdene. Jeg frygter dog stadig at hvis vi tager alle med frem og satser alt på de offensive dødbolde, så giver det bagslag i form af kontrachancer til modstanderen. Derfor sørger vi for hele tiden at, have tre mand stående ved midterlinjen. Den ene midtstopper skal stå så tæt på målmanden som muligt, mens den anden midtstopper, den defensive midtbanespiller og de to angribere stiller sig i feltet. Frisparkene vil blive slået mod den bedste header, både fra højre og venstre.

Offensive hjørnespark:
Vi satser på at fem mand i feltet er nok til at få lavet nogle mål. En ved første stolpe, som er ham, som vil lave de fleste mål. En der står og generer målmanden, så denne får svært ved at komme ud til bolden. Så har vi to ved bagstolpen, hvor der bliver slået nogle hjørnespark imod. Den sidste kommer flyvende fra en dyb position. Tre mand bliver tilbage og rydder op.

Offensive indkast:
Det afhænger af om man har en spiller der kan kaste langt. Har man det, så er det frem med de store folk, som gerne skal stå omkring det forreste område. Har man ikke en der kan kaste langt, så skal du bare have en tilfældig til at kaste et kort indkast, hvorefter du kan bygge spillet op.
De lange indkast kan være et farligt våben, dog har vi aldrig haft kæmpe succes med det.

ptrN
Manager

Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #3
« Svar #36: 01 Jan 2012, 16:39 »

Et lille notat der skal tages in mente, mht. kampforberedelse er, at "samarbejde" opbygges over tid, og derfor ikke virker som de andre muligheder; disse er kamp-specifikke og virker kun til næste kamp.

Derfor vælges altid "samarbejde" inden sæsonen med en høj belastning, og når sæsonen så starter kan man fokusere på forskellige ting fra kamp til kamp. Disse kan holdes på et gennemsnitligt niveau.

welbz is dat guy

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #37: 01 Jan 2012, 17:03 »

Har selv problemer med at finde en hjørnesparkstaktik så undskyld at jeg bryder ind med noget der ikke direkte er til bundholdet. Men hvor slår i jeres hjørnespark til? Smiley

FC Barcelona

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #38: 01 Jan 2012, 17:10 »

Har selv problemer med at finde en hjørnesparkstaktik så undskyld at jeg bryder ind med noget der ikke direkte er til bundholdet. Men hvor slår i jeres hjørnespark til? Smiley

Blandet, for at udnytte alle mulighederne og gøre det sværest at dække op fo Smiley

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #39: 01 Jan 2012, 17:54 »

Super tak for svaret Wink

FC Barcelona

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #40: 01 Jan 2012, 22:11 »

4: En lille update…

Vi er nu begge halvvejs med vores sæsoner med henholdsvis Norwich og SønderjyskE, så vi vil lige gøre status.
Jeg starter med at fortælle om mine erfaringer med Norwich.

Transfers:
Da jeg overtog holdet var det første jeg gjorde selvfølgeligt at kigge på spillermaterialet. Jeg blev hurtigt klar over at der skulle investeres i et par midtbanespillere, da holdet ganske enkelt ikke havde nok. Det resulterede i at Nick Montgomery og Marcos Assuncäo blev hentet til klubben. Begge i mine øjne super gode signinger, da de begge kan spille både midt og defensiv midt, og de giver masser af muligheder for rotation.

Nick Montgomery er som skabt til den boldvindende midtbane eller defensive midt. Han har uendelig løbekapacitet med 20 i udholdenhed, der gør at han kan spille den rolle vi ønsker perfekt. Han skal jagte bolde som det aldrig er set før, og stresse modstanderen så meget som muligt. Derudover har han 18 i både tackling, og 20 i teamwork og arbejdsstyrke – en fuldstændig perfekt spiller til denne taktik, og en arbejdsmand uden lige!

Marcos Assuncäo er købt mere som en allrounder. Han kan spille alt, der er ikke en rolle han ikke kan spille. En rigtig god spiller at råde over, da det giver masser af bredde. Derudover er han utroligt farlig på langskud, en god trussel at have løbende!

Jeg signede også Itumeleng Khune, fordi han simpelthen er god og billig. Det gjorde også jeg kunne sælge min gamle keeper for 5 gange prisen for Khune!

I vinterpausen har jeg signet endnu en midtbane. Her er der tale om Kim Jung-Woo, som er endnu en super allround der oveni købet kan spille angriber også! Han har tilføjet endnu mere bredde til truppen, så nu begynder det at se rigtigt godt ud.

Jeg har også solgt og lejet et par spillere ud. John Ruddy og Leon Barnett er begge solgt da der ikke var brug for dem. En af holdets bedre spillere er forsøgt solgt, men der var ingen der ville købe ham. Så Wes Hoolahan er lejet ud, fordi han kun spiller offensiv midt, så ham var der heller ikke brug for.

Resultater:
Nu til det mere resultatmæssige – jeg vil starte med bare at lade billedet tale.

Holdet har spillet ganske imponerende. Det er gået lidt som jeg håbede på, med en solid defensiv på trods af relativt svage forsvarsspillere. Holdet har ikke spillet med en skræmmende offensiv, men der er dog scoret mål nok til at sikre masser af point. Men ud fra spillermaterialet en mere end godkendt præstation. Holdets kontra har vist sig ganske effektiv og har fået ligaens bedste forsvar til at stå på hælene flere gange. Norwich er blevet et rigtigt svært hold at spille mod, og det har resulteret i at både Arsenal, Chelsea, Man City og Tottenham har smidt point mod os! Carling cuppen blev nedprioriteret og derfor er vi ikke længere med der.

Taktisk:

Som i kan se er det ikke gået helt skævt. Men der er stadig ting der kan forbedres og vi leder efter løsninger på. En ting der har været problematisk er at holdet virker sårbart overfor angreb over fløjene. Rigtigt meget farligt der bliver skabt mod holdet kommer fra kanterne. Det er selvfølgeligt logisk at denne taktik er sårbar overfor hold der spiller bredere og alle taktikker har svagheder, men jeg mener dog at det kan gøres bedre. Arbejder pt. med at få min midtbane til at dække lidt bredere, så alt ikke samles midt på banen.
Det er det eneste store problem jeg kan se lige nu, ellers er der en masse mindre detaljer jeg arbejder med men ikke noget nævneværdigt.

Derimod er der også nogle ting der er gået godt. En af dem er den dynamiske midtbane. Den virker ganske godt,
og jeg oplever at de løber rigtigt meget som skaber overtal både i forsvaret og i angrebet. Spillerne bliver godt nok ret trætte, men derfor har jeg også hentet en masse midtbaner til klubben.
Ellers er vores fokuspunkter som var en solid defensiv også lykkedes. 18 mål i 19 er ikke meget for et hold som Norwich. Angrebet leverer også ganske fint, for at det skal helt op og ringe skal de lige have puttet lidt flere bolde ind, men overordnet er jeg ganske godt tilfreds.

Det var lidt fra mig af. Engang i morgen vil MBJ gøre status for hans første halvår i SønderjyskE og jeg kan love jer for der er noget at glæde sig til! Wink

MBJ
Landsholdsspiller

Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #4
« Svar #41: 02 Jan 2012, 11:51 »

Opdatering på første halvsæson med SønderjyskE

Efterårssæsonen:
Jeg har nu spillet min første halvsæson med Sønderjyske, som er tippet en placering helt i bunden af Superligaen. Det har jeg villet lave om på. Og det kan jeg med denne taktik.
Jeg har haft en solid defensiv. Den næstbedste i superligaen faktisk. Kun overgået af OB. At lukke 14 mål ind i 20 kampe er rigtig rigtig godt, og det er jeg meget stolt af! At jeg kun har scoret 22 mål er ikke helt godt nok, men man kan vel ikke forvente ret meget andet af et hold som SønderjyskE. Har døjet med skader, hvilket ødelagde rytmen i slutningen af efteråret, hvilket kostede en del point. Havde 27 point efter 13 kampe, hvor jeg var et sølle point efter OB. Det ærgrer mig, da vi var kommet så godt i gang. Vi har formået at tage point fra alle hold. Vi spiller bedst mod større hold. Har tabt i hvert fald tabt to gange 1-0 til HB Køge, derfor røg jeg ud fra pokalen.

Spillerstatistik:
Som i kan se har mine to angribere hovedsageligt stået for mine mål i Superligaen. Mine assister kommer fra min felt-til-felt spiller og min centrale midtbanespiller. Har ikke fået særlig meget ud af mine dødbolde, men det skyldes at mine centerforsvarere kun er omkring 180 cm. Og derfor ikke har de store chancer i hovedspillet.

Taktikken:
Ligesom Sir Jeppe Nielsen oplever jeg også at mine backs har problemer. Derfor opfordrer jeg alle til at få nogle stærke defensive backs. Men nu vil jeg prøve at ændre lidt på taktikken, så det er ikke er så nemt for modstanderen at komme over kanterne. På kontraer ligger min skarpretter på kanten offside, og venter bare på en stikning i dybden. Den anden angriber, som har en targetman support-rolle trækker lidt ned i banen, og gør sig spilbar. To af mine midtbanespillere spæner frem for at komme frem til en hurtig chance. Jeg er en smule bekymret for at når vi har været i et opbyggende angreb for længe, at jeg så selv bliver sårbar for kontraer.

Handler:
Eneste handel er Anthony Obodai, som jeg fik på en fri transfer. I januar vinduet mistede jeg mine to leje-spillere Jonas Troest og Halgrimur Jonassen. Det gør at holdets bredde bliver formindsket. Men jeg overlever, har kun Superliga-kampe at spille.
Venskabskampene er gået rigtig godt, kun et enkelt nederlag til Otelul. Forårssæsonen bliver spændende. Kan jeg mon holde formen?

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #42: 02 Jan 2012, 14:58 »

For lige at danne mig et overblik; hvor mange, hvis nogen, er i gang med at prøve taktikken?  Smiley

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #43: 02 Jan 2012, 17:20 »

Verdensklasse med Everton!

Spiller du med Everton, med den her taktik? Smiley

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #44: 02 Jan 2012, 17:55 »

Sæsonen færdigspillet

Sæsonens forløb:
Foråret gik rigtig fint. Holdet fik samlet masser af point sammen, igen var det mod de større hold at de fleste point kom. Kampe mod HB Køge og Lyngby er ikke gode for denne taktik. Fik scoret lidt flere mål i foråret end jeg gjorde i efteråret. Men lukkede samtidig også lidt flere ind. Det skyldes blandt andet skader. Var nød til at bruge Daniel Christensen på venstre back, som normalt spiller offensivt på midtbanen. Var meget uheldig ved at modstanderne altid lige skulle have en sidste fod på bolden, så jeg ikke kunne noteres for målene, men det blev selvmål i stedet.

Taktikken:
Fik gjort mine backs en smule mere defensive, og det har hjulpet. Modstanderne har ikke skabt så meget fra kanterne som de gjorde før. Min targetman har været lidt mere skarp og lavet nogle vigtige mål. Skarpretten har været god i de fleste kampe, og nu overvejer jeg at sætte en flueben ved  targetman i taktikdelen. Der skal min skarpretter være og han skal have bolde i dybden. Det har Sir Jeppe Nielsen succes har jeg fået at vide, men mere om det når han kommer med opdatering. Henrik Hansen, min felt-til-felt spiller har scoret nogle fine mål på langskud. Dog skyder han også bolden langt ud af stadion en gang i mellem. Det kunne være dejligt med en der har de samme egenskaber som ham, men som har 16+ i langskud.

Sir Jeppe Nielsen kommer en opdatering indenfor de kommende dage. Derefter kommer alle vores idéer om taktikken, og i får en beta, som i kan teste på.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010