home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  1 Bruger, 427 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #11 PAUSE
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #11 PAUSE  (Læst 33936 gange)
ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #15: 29 Dec 2011, 21:07 »

Jeg vil da også meget gerne teste den endelige taktik Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #16: 29 Dec 2011, 21:11 »

Jeg vil da også meget gerne teste den endelige taktik Smiley

Super, men der kan godt gå lidt tid... der vil måske blive smidt en beta eller 2 på bordet, men mangler som sagt en hjælper Wink
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #17: 29 Dec 2011, 21:26 »

Hej. Jeg vil meget gerne være din hjælper. Smid mig en pb.
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #18: 29 Dec 2011, 21:35 »

Selvfølgeligt, min fejl hvis ikke det var klart nok  Peace Hjælperen kommer egentligt til at stå for det samme som mig, han skal mere end bare teste. Han har lige så meget at sige som mig, og han skal komme med masser af kritik af det jeg laver, da jeg ikke er særligt god til det selv Wink Han skal lægge lidt mere tid i det end "bare" en tester, og vi vil komme til at have lange diskutioner og samtaler over pb eller andet. Det er også første gang jeg laver en taktik, så han må gerne have lidt "erfaring" om alt det praktiske hvis man kan kalde det for det.

Det skal være sådan at hvis jeg nu siger, f.eks. at jeg ikke er tilfreds med de løb min felt-til-felt spiller tager, men lige nu er i gang med at få angribernes indbyrdes løb til at passe. Så kunne jeg sige til ham at han skulle gå i dybden med felt-til-felt spillerens løb, så det går hurtigere og nemmere Wink Det skal som sagt også sikre at det bliver set med andre øjne end mine øjne. Som 2 eller måske endda 3 mand om taktikken gør det at man kan lave et MEGET gennemført stykke arbejde, hvor alt er arbejdet ned til mindste detalje. Vel og mærket uden at det kommer til at tage en måned at få lavet taktikken, eller at jeg springer lidt let over noget af arbejdet Smiley

Håber det hjalp lidt, ellers må du jo spørge igen Smiley
Det gjorde det helt sikkert. Hvordan vil du tro tidslinjen for projektet vil se ud? Hvordan er dine planer mht længden af den proces der skal bearbejdes.

Jeg spørger selvfølgelig ikke for at irritere, selvom det måske kan virke sådan, men fordi jeg sagtens kunne være interesseret i at hjælpe.
Logged

welbz is dat guy

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #19: 29 Dec 2011, 22:03 »

Hej. Jeg vil meget gerne være din hjælper. Smid mig en pb.

Super, der går lige en time måske, så kan vi lige tage en snak Smiley Har lidt travlt lige nu...
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #20: 29 Dec 2011, 22:06 »

Det gjorde det helt sikkert. Hvordan vil du tro tidslinjen for projektet vil se ud? Hvordan er dine planer mht længden af den proces der skal bearbejdes.

Jeg spørger selvfølgelig ikke for at irritere, selvom det måske kan virke sådan, men fordi jeg sagtens kunne være interesseret i at hjælpe.

Det er helt i orden Smiley Det ved jeg ikke umiddelbart, det kommer selvfølgeligt an på om jeg får en eller to hjælpere og hvor intensivt vi arbejder. Men vi er vel ude i noget der hedder en uge Smiley hvad tænker du da?
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #21: 29 Dec 2011, 22:16 »

Det er helt i orden Smiley Det ved jeg ikke umiddelbart, det kommer selvfølgeligt an på om jeg får en eller to hjælpere og hvor intensivt vi arbejder. Men vi er vel ude i noget der hedder en uge Smiley hvad tænker du da?
Det var bare om hvordan det ville passe med mine eksamener. Nu har du jo fået en med på vognen så jeg sidder denne over. Følger projektet og så er jeg klar næste gang du har en ide :-)
Logged

welbz is dat guy

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #22: 29 Dec 2011, 22:45 »

Det var bare om hvordan det ville passe med mine eksamener. Nu har du jo fået en med på vognen så jeg sidder denne over. Følger projektet og så er jeg klar næste gang du har en ide :-)

Bare i orden du, du kan jo være med til at teste hvis det var noget? Smiley
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #23: 29 Dec 2011, 22:49 »

Super, der går lige en time måske, så kan vi lige tage en snak Smiley Har lidt travlt lige nu...
Lyder godt!
Logged

Ham-den-anden
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #24: 30 Dec 2011, 03:45 »

Hvis jeg må komme med et råd til din midtbane, så kan det være en fordel hvis du har de 2 yderste CM's som felt-til-felt spillere og den midterste som playmaker (om han skal være dybdeliggende ved jeg dog ikke). En af de 2 skal ofte løbe i dybden og have funktionen "løb i hullerne" i det brede spil mens den anden er lidt mere tilbageholdende... Måske han i virkeligheden skal være boldvindende?

Ang angrebet så vil jeg foreslå en defensiv angriber (eller targetmand) kombineret med en skarpretter der ligeledes løber i hullerne og ikke gør så meget mere end bare at få friløbere.

Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #25: 30 Dec 2011, 11:40 »

Bare i orden du, du kan jo være med til at teste hvis det var noget? Smiley
Helt sikkert. Du skriver bare.
Logged

welbz is dat guy

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Underdog [Taktik] - samarbejde søges!
« Svar #26: 30 Dec 2011, 14:55 »

Hvis jeg må komme med et råd til din midtbane, så kan det være en fordel hvis du har de 2 yderste CM's som felt-til-felt spillere og den midterste som playmaker (om han skal være dybdeliggende ved jeg dog ikke). En af de 2 skal ofte løbe i dybden og have funktionen "løb i hullerne" i det brede spil mens den anden er lidt mere tilbageholdende... Måske han i virkeligheden skal være boldvindende?

Ang angrebet så vil jeg foreslå en defensiv angriber (eller targetmand) kombineret med en skarpretter der ligeledes løber i hullerne og ikke gør så meget mere end bare at få friløbere.



Det kan være det er noget der skal prøves af, men den komplette angriber holder jeg ved. Da han er en kombination af det hele, og derfor slipper man for at skulle vælge en af de andre roller Wink Det på midtbanen skulle måske prøves af, jeg har bare dårlige erfaringer med 2 ens roller på midten, da det ligesom er for nemt for modtanderen at dæmme op for og de vil højst sandsynligt også komme til at stå i vejen for hinanden.
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik] - arbejde startet
« Svar #27: 30 Dec 2011, 17:36 »

Jeg har fået mig min hjælper, det blev MBJ stor tak til ham! I dag startede vi det første arbejde, og i kan forvente at par store indlæg i aften ved 12-tiden hvor vi skyder projektet i gang  Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #1
« Svar #28: 30 Dec 2011, 22:47 »

1: Indledning


Det er nu tid til at indlede mig og MBJ’s arbejde. Vi vil som sagt forsøge at skabe en effektiv bundholdstaktik, der skal sørge for at du som bundhold ikke trækker det korteste strå, og en tur en række ned i systemet.

Fokuspunkter:

Jeg vil nok gentage mig selv lidt nu, men vi har valgt nogle punkter vi vil lægge vægt stor på. Det er punkter vi mener, er vigtige for denne taktik, og punkter vi mener, kan redde dig som bundhold!

Solid defensiv – Dette kommer nok ikke som en kæmpe overraskelse, men det er dog noget der er livsnødvendigt, men også noget mange bundhold kæmper med.

Hvis man tager et kig i Premier League tabellen, kan vi hurtigt blive enige om grunden til at Blackburn og Bolton lægger til nedrykning. Det er ikke fordi deres angreb har slået fejl, de har scoret henholdsvis 22 og 25 mål hvilket kun bliver seriøst overgået af ligaens top-5. Ellers har resten af ligaen scoret mellem 15 og 27 mål.  Det der koster begge hold er deres defensiv, det er de to hold der har lukket suverænt flest mål ind, og det der også er grunden til de roder rundt nede i bunden.

Dødbringende kontra – Dette kommer nok heller ikke som den store overraskelse, men ikke desto mindre er det stadig livs nødvendigt. Jeg tvivler på der findes et bundhold, der har opnået succes ved at satse på at kontrollere spillet. Om man kan lide det eller ej, så må man bare erkende som bundholdsmanager, at man er nødt til at spille defensivt. Derfor ligger ens store chance for at score mål på kontraangrebene. For at opnå succes som bundhold, er man nødt til at have en effektiv og kynisk kontra.

Organisation – En anden lidt anderledes ting vi ønsker at opnå er god organisation. Det kommer til at koste noget kreativitet og bevægelighed, men det er en anden ting man må erkende, hvis man er manager for et bundhold. Det skal være med til at sikre den solide defensiv, men det skal også sørge for at kontraen bliver kynisk. Holdet skal vide hvor de har hinanden, hvilke løb hinanden tager osv. Dette er også meget vigtigt som bundhold.

Samarbejde, vilje, selvtillid og god moral - Det der oftest, er det sværeste ved at være bundhold, er det mentale og holdets indbyrdes harmoni. Noget det i mine øjne kendetegner et rigtigt nedrykningsparat lortehold er at; selvtillid er en by i Rusland, moral er ikke eksisterende og hele holdet hader hinanden indbyrdes på kryds og tværs. Først der er man et rigtigt bundhold.

Vores mål er at skabe bundholdet med selvtillid, god moral og teamwork, da jeg mener at man kan slå alle hold, hvis man blot har det. Derfor bliver det også vigtigt med spillere der har høj rating i teamwork og arbejdsstyrke. Men det kommer der meget om senere. Er vi enige om, at der ikke er meget der er mere frygtindgydende, end at skulle møde et bundhold med god moral, og som ikke har noget at tabe hvis man er ligaens tophold? Det gælder uanset om det er Blue Square Bet North eller Premier League. Vi skal skabe bundholdet der er topholdenes mareridt.
Det er et par centrale ting vi vil lægge meget vægt på. Det kan godt være det ikke bliver prangende fodbold, men det er det eller nedrykning. Men jeg syntes det er flot fodbold, godt nok på en anden måde, at se sit bundhold få Man Utd’s forsvar til at ligne et par statister, fordi man lige har spillet en lynhurtig kontra med tre præcise afleveringer og en kynisk afslutning.

Lidt af det taktiske:

Den dynamiske midtbane – i en taktik der ellers er overvejende stiv, har vi skabt det vi kalder den dynamiske midtbane. Den er skabt for at skabe overtal overalt på banen, det er kort sagt 3 spillere hvis roller bliver afgjort af hvem der har bolden hvor på banen. Det kommer der meget mere om senere, når vi kommer med nogle indlæg der omhandler det taktiske.

Spillernes roller på den centrale midtbane ser således ud;

Defensiv midt – Han bliver holdets ekstra forsvarsspiller, som dog ikke skal fungere som de andre forsvarsspillere. Han skal ligge lige foran forsvaret, og genere og bryde spillet alt det han overhovedet kan, han skal løbe røven ud af bukserne og jagte alt, så modstanderen ikke få et roligt øjeblik med bolden.

Felt-til-felt midt – han kommer ikke til at fungere som midtbane som en egentlig midtbane men som altmuligmand. Han fungerer som ekstra forsvarsspiller når modstanderen er bolden, med lidt samme rolle som ankermanden. I den opbyggende fase skal han være i stand til at vende spillet og bære bolden frem nede fra forsvaret, hvis ikke spilmulighederne er der frem ad banen. Ellers skal han gøre sig spilbar og få bolden fremad. Og i angrebet kommer han til at fungere som offensiv midt/trequartista og skal være holdets styrmand. Han skal sætte de andre spillere op til chancer, men han skal også selv være farlig. Holdets nøglespiller.

Boldvindende midt – mine erfaringer siger at kontraspil = boldvindene midt. De fungerer simpelthen bare sammen. Som support står der; ”han vil forsøge at erobre bolden langt oppe på banen.” Perfekt til at starte en kontra. Den boldvindende midtbanespiller er primært defensiv, men kan også tilbyde noget offensivt, da han skal lægge bag de offensive spillere som spilstation og spilfordeler.

Central midt support – lidt samme rolle som felt-til-felt spilleren, dog i lidt mindre omfang og fungerende lidt mere som midtbane. Han lægger lidt mere offensivt end felt-til-felt spilleren når han forsvarer, og lidt mere defensivt end felt-til-felt spilleren når der angribes. Men når bolden erobres i forsvaret er det ham bolden skal sparkes efter, da felt-til-felt spilleren på det tidspunkt højst sandsynligt vil lægge for defensivt der.


Formation – vi har valgt at tage den 4-1-3-2 som jeg startede med som udgangspunkt. Spillerrollerne ser ud som på billedet herunder, men det er igen også kun som udgangspunkt! Ellers vil vi også komme meget mere ind på det taktiske senere i forløbet.



Derudover kan vi også fortælle at vi ønsker ultra-kompakt spil, som naturligvis skal ske på en hjemmebane i minimumsdimensioner . Det gør vi for at stresse modstanderens angrebsspil, da vores modstander oftest vil have størstedelen af spillet, og derfor meget mere regulært angrebsspil.

Det var en lille indledning fra vores side. Nu vil vi over det næste stykke tid gennemgå taktikken meget detaljeret,
som man har set Wester og Flink gøre det er hver af deres fabelagtige tråde.
Logged

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJ og Sir JN's Underdog [Taktik blog] #1
« Svar #29: 30 Dec 2011, 23:53 »

Den her taktik, kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve af i Wigan Smiley
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010