home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 634 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Disciplinerende og stift spillestil?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Disciplinerende og stift spillestil?  (Læst 1725 gange)
marcusbruun
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Disciplinerende og stift spillestil?
« : 08 Nov 2011, 14:22 »

Hey freaks.

Har i længe tid brugt energi på at uploade mange taktikker og spillestiler som folk nu har posted, da den måske siges at være den eneste ene der virker. Har også gjort mig en masse tanker omkring folks terorier hvordan en taktik nu skal se ud for det hold man nu er, og om man er under- eller tippet til at vinde.  Wink

---> Så stiller jeg det store spørgsmål, da jeg har brugt tid på at tænke over det: Hvornår vil en manager med sit hold gå hen og forsøge sig med en "stift spillestil" frem for en flydene, eller meget flydene spillestil??? Og igen: Hvornår er det væsentligt at være disciplinær istedet for at begå sig med en kreativ udfoldenhed???
   På hvilke tidspunkter er det bedst at ændre det? Og med hvilke hold vil man typsik gøre det med. Ville man f.eks. kunne gøre det med et hold som FCB, der gerne ville have bolden og spille fremadrettet hele tiden? piller man kun stift hvis man forsvare sig selv defensivt?

Håber nogle er klar til at komme med bud mkring en stiv og dicsiplinær spillestil er gavnlig Smiley
Logged

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Disciplinerende og stift spillestil?
« Svar #1: 08 Nov 2011, 15:12 »

Jeg spiller altid stift hvis jeg er underdog, da mine spillere så holder sig til taktikken, og ikke prøver alt muligt af, da jeg jo selv mener jeg er den bedste manager i hele verden Peace Der er dog få undtagelser, hvis jeg har en dårlig periode inden jeg skal møde et "stort" hold, så kan jeg godt finde på at spille flydene, da mine spiller så ikke er helt optimale og derfor skal de have lidt frihed så de ikke går helt under.
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Disciplinerende og stift spillestil?
« Svar #2: 08 Nov 2011, 15:37 »

Hold med få kreative spillere, men med stor placeringsevne vil ofte nyde bedre af at have en meget stiv formation at spille i. Hvis de mangler 'off the ball' (kan ikke huske hvad det hedder på dansk) så er flydende spillestil ikke særlig godt at bruge!

Desuden vil en stiv formation, som Thebarber siger, være godt mod svære hold, da en stiv formation giver færre huller for modstanderen at løbe i! En stiv formation er fantastisk for bundhold, men mange storhold vil faktisk også kunne bruge det! Mourinho er fx en manager der i allerhøjeste grad lagde vægt på stærk struktur og meget faste taktiske udspil i både Chelsea og Inter, og han havde da fin succes!

Jeg ser ikke spansk fodbold (ikke engang i CL), så jeg ved ikke om han gør det samme i Madrid nu. Men han er ellers et eksempel på en toptræner der foretrækker disciplin frem for kreativ frihed.

Så stift skal ikke undervurderes! Det defensive fundament er langt stærkere end hos de flydende taktikker!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Disciplinerende og stift spillestil?
« Svar #3: 08 Nov 2011, 15:48 »

Jeg har et lille spørgsmål oveni Smiley.. Har godt nok ikke købt det nye endnu, men vil gætte på at det gælder for både det nye og sidste version..

Men hvis i skal kaste alt frem til sidst og spille det der på godt gammeldags FM sprog hedder " Gung Ho" fodbold, hva gør i så med hensyn til spilfacon.. Spiller i da stift, eller flydende Smiley ?

For prøver ofte at presse højt, og spille direkte/med lange bolde, men kan bare ikke helt finde ud af om jeg skal gøre det flydende eller stift.. Noget siger mig at stift her er mere velegnet, da det gør at spillerne holder sig inde i feltet, og ikke begynder at søge ud i områder de ikke har fået besked på Smiley.. Det handler jo i bund og grund om at få bragt nogle bolde ind i feltet, og få lagt noget pres på.

Men er ikke sikker?
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Disciplinerende og stift spillestil?
« Svar #4: 08 Nov 2011, 15:53 »

Jeg hader personligt at kaste alt frem... Jeg synes spillerne løber rundt som forvirrede kaniner og losser langskud afsted så man bliver helt rundtosset. Det virker nogle gange, men ofte foretrækker jeg at kaste flere angribere på banen Tunge

Anyway, så tror jeg ikke at spilfilosofien vil gøre den store forskel her, for når man kaster alt frem så bliver kreativ frihed banket højt op, ligesom spillerne presser højere, hårdere og spiller mere direkte.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Disciplinerende og stift spillestil?
« Svar #5: 08 Nov 2011, 15:58 »

Bortset fra at man godt kan sætte indstillingerne sådan at man kan spille shortpassing og spille gung ho, så har du ret..
Egentlig er det heller ikke noget jeg har oplevet vanvittig god succes med, men igen så sker det jo ikke ofte at et hold vender kampen til sidst.. Der ebber de fleste kampe jo ud til det hold som fører i slutningen Smiley..

Synes bare det kunne være interessant og få klarlagt om der er en måde man kan gribe det an på, for tænker at jeg måske ikke gør det helt rigtigt Smiley..
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

marcusbruun
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Disciplinerende og stift spillestil?
« Svar #6: 08 Nov 2011, 16:39 »

Fantastisk med alt den respons... Bliver pludselig klogere, men ja der kan man igen se der er mange terorier og måder at forholde sig til den stive spillestil  Thumbs Up
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010