home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 233 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Hjørnespark taktikker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hjørnespark taktikker  (Læst 14367 gange)
hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Hjørnespark taktikker
« : 24 Okt 2011, 13:21 »

Hej hej Smiley

Jeg tænker at i denne tråd kan folk komme med deres bedste hjørnesparks taktikker. Og så kan vi diskutere erfaringer, tips, inputs, filosofier, osv.

Anyways, bring it!  Peace

Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #1: 24 Okt 2011, 13:28 »

Jeg har selv en der lyder:

Mm: Standard
Fh: Bliver tilbage (dårlig i luftrummet, derfor bliver han tilbage)
Fc: Angriber nærmeste stolpe (god i luftrummet)
Fc: Angriber fjerneste stolpe (god i luftrummet)
Fv: Bliver tilbage (dårlig i luftrummet, derfor bliver han tilbage)
Mc: Lurer udenfor feltet (god til at sparke hjørnespark)
Mc: Tilbage hvis det behøves (dårlig i luftrummet, derfor bliver han tilbage)
Mc: Lurer udenfor feltet (god til at sparke hjørnespark)
Omh: Angriber (skal bare forvirre og trække en mand på sig)
Omv: Angriber (skal bare forvirre og trække en mand på sig)
Ang: Udfordrer målmand (han skal gerne være den som opsnapper bolden hvis en af de høje midterforsvarer ikke rammer bolden rent, han må nu også gerne være god med hovedet da bolden nogle gange rammer ham)

Så sigter jeg mod blandet i begge sider, hvor de 2 centrale spillere der lurer er dem der skiftes til at tage hjørnesparkene. Den ene er højre fodet (tager venstre hjørnespark) og den anden er venstre fodet (tager højre hjørnespark).

Målet er at ramme en af de 2 midterforsvarer, hvor at de så gerne hamrer bolden ind i netmaskerne  Thumbs Up

Taktikken virker okay og jeg scorer da nogle mål, men jeg kan bare huske at man fra tidligere spil virkelig kunne få banket mange mål i kassen på hjørne. Ved ikke om det er muligt længere, nogle der har prøvet det? Peace
« Seneste Redigering: 27 Dec 2011, 00:36 af hoeven » Logged

Brondbyfanen8
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #2: 24 Okt 2011, 13:46 »

Jeg har selv en der lyder:

Mm: Standard
Fh: Bliver tilbage
Fc: Angriber nærmeste stolpe
Fc: Angriber fjerneste stolpe
Fv: Bliver tilbage
Mc: Lurer udenfor feltet
Mc: Tilbage hvis det behøves
Mc: Lurer udenfor feltet
Omh: Angriber
Omv: Angriber
Ang: Udfordrer målmand

Så sigter jeg mod blandet i begge sider, hvor de 2 centrale spillere der lurer er dem der skiftes til at tage hjørnesparkene. Den ene er højre fodet (tager venstre hjørnespark) og den anden er venstre fodet (tager højre hjørnespark).

Taktikken virker okay og jeg scorer da nogle mål, men jeg kan bare huske at man fra tidligere spil virkelig kunne få banket mange mål i kassen på hjørne. Ved ikke om det er muligt længere, nogle der har prøvet det? Peace

Hvorfor sætter du dem efter position?
Nu har jeg ikke selv fået lavet en, men ville det ikke give mere mening at sætte dem efter højde og heading stats? ;-)
Logged

PSN Natas88dk
men romerlys får du aldrig nogensinde dem til at tilføje, da det er ulovligt på fodboldstadions og Sports Interactive og Sega vil selvfølgelig ikke overtræde reglerne for blot tilføje sådan en lille detalje.

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #3: 24 Okt 2011, 13:53 »

Hvorfor sætter du dem efter position?
Nu har jeg ikke selv fået lavet en, men ville det ikke give mere mening at sætte dem efter højde og heading stats? ;-)

Synes nu at det er en meget naturlig måde som hoeven gør det på. Sådan ville jeg formentlig også selv bygge det op.

Backsene er som regel hurtige, centerforsvarerne er normalt de mest hovedstødsstærke, en mc'er er ofte en som kan ramme en bold udefra og så har man så de 2 kanter som skaber lidt dramatik med nogle løb ind i feltet. Herudover også en på målmanden, her er det oplagt at smide en boksspiller som er stærk i nærkampe.

Der kan selvf. varieres lidt på de forskellige afhængig af spillerne, men som udgangspunkt ville jeg sætte det op som ham.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #4: 24 Okt 2011, 13:58 »

Hvorfor sætter du dem efter position?
Nu har jeg ikke selv fået lavet en, men ville det ikke give mere mening at sætte dem efter højde og heading stats? ;-)
Ikke for at lyde som en nar, men jeg forstår ærlig talt ikke hvad du mener?  Tunge
Logged

Brondbyfanen8
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #5: 24 Okt 2011, 14:03 »

Synes nu at det er en meget naturlig måde som hoeven gør det på. Sådan ville jeg formentlig også selv bygge det op.

Backsene er som regel hurtige, centerforsvarerne er normalt de mest hovedstødsstærke, en mc'er er ofte en som kan ramme en bold udefra og så har man så de 2 kanter som skaber lidt dramatik med nogle løb ind i feltet. Herudover også en på målmanden, her er det oplagt at smide en boksspiller som er stærk i nærkampe.

Der kan selvf. varieres lidt på de forskellige afhængig af spillerne, men som udgangspunkt ville jeg sætte det op som ham.

Det er også i orden hvis det fungerer for jer.  Thumbs Up

Ikke for at lyde som en nar, men jeg forstår ærlig talt ikke hvad du mener?  Tunge

Jeg mener bare at. Positionen har jo ikke altid noget at gøre med hvad de kan præstere på hjørnespark.
Lad os sige ens centrale midtbanespillere har et knapt så godt skud som normalt, men en af dem er høj, og den anden header godt. Så ville det være lidt tåbeligt at lade dem stå ude foran feltet. :-)

Jeg siger ikke jeres måde er dårlig på nogen måde, da jeg aldrig har prøvet den. Jeg har bare altid tænkt man skulle sætte hjørnespark efter deres stats. :-p
Logged

PSN Natas88dk
men romerlys får du aldrig nogensinde dem til at tilføje, da det er ulovligt på fodboldstadions og Sports Interactive og Sega vil selvfølgelig ikke overtræde reglerne for blot tilføje sådan en lille detalje.

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #6: 24 Okt 2011, 14:05 »


Jeg mener bare at. Positionen har jo ikke altid noget at gøre med hvad de kan præstere på hjørnespark.
Lad os sige ens centrale midtbanespillere har et knapt så godt skud som normalt, men en af dem er høj, og den anden header godt. Så ville det være lidt tåbeligt at lade dem stå ude foran feltet. :-)

Ahh Smiley Jamen det sgu jeg da nok også have skrevet, ændrer det prompte!
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #7: 24 Okt 2011, 15:42 »

Nu bliver det også sat efter stats hos mig, men umiddelbart så matcher hoeven's måde at gøre det på bare oftest.

Men klart - hvis man eksempelvis har en Fellaini på midtbanen, så ville man da være idiot og placere ham ude foran feltet : D
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Brondbyfanen8
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #8: 24 Okt 2011, 16:54 »

Nu bliver det også sat efter stats hos mig, men umiddelbart så matcher hoeven's måde at gøre det på bare oftest.

Men klart - hvis man eksempelvis har en Fellaini på midtbanen, så ville man da være idiot og placere ham ude foran feltet : D

Godt vi er enige hehe. :-p
Logged

PSN Natas88dk
men romerlys får du aldrig nogensinde dem til at tilføje, da det er ulovligt på fodboldstadions og Sports Interactive og Sega vil selvfølgelig ikke overtræde reglerne for blot tilføje sådan en lille detalje.

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #9: 24 Okt 2011, 18:47 »

Havde lidt held i demoen med at sætte alle folk ind til målmanden og ved forreste og bagerste stolpe og så en med høj stat i langskud til at stå udenfor feltet og så skyde efter ham. Fik lavet lidt mål på det, men ikke så mange som tidligere. Men tror jeg vil prøve den af og så komme med noget feedback Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Anaig
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #10: 25 Okt 2011, 15:02 »

Med FCK har jeg ret stor succes med Vingaard som skytte og følgende opstilling:

Sigter efter fjerneste stolpe eller kort til Santin hvis jeg er i en situation hvor jeg skal trække tiden eller mangler de luftstærke typer pga. skader.

Backs: bliver tilbage
Santin: kort/udfordr målmand
N'Doye: Angriber fjerneste
Ottesen: Angriber nærmeste
Sigurdsson/Larsson: Stå ved nærmeste
Grindheim: Angrib bold fra dybde
Absalonsen/Bolanos: Bliv tilbage hvis nødvendigt
Claudemir/Daniel Jensen: lur uden for felt

Det er min opstilling. Jeg har ikke forsøgt at skyde efter nærmeste eller lille målfelt endnu, men N'Doye har fået en del mål. Santin har også skrabet en del det sidste stykke over stregen.

Jeg har fået:
9 mål ved hjørne i Superligaens første halvdel.
2 mål ved hjørne i Champions League kvalifikation + gruppespil
1 mål ved hjørne i Pokalturneringen.
Logged

"The goal was the deciding factor."
-Steve McClaren

perb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #11: 25 Okt 2011, 22:32 »

Jeg kunne godt tænke mig at få inspiration fra den defensive opgave i hjørnespark. Mit problem er mine spillere står et sted i feltet, og der står de fast indtil der er afsluttet. Dvs. modstandere sådan set bare skal tage et løb væk fra mine spillere. Er der nogen som har succes med en defensiv opstilling på hjørnespark?
Logged

KFBDK
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #12: 27 Okt 2011, 07:50 »

Jeg vil da gerne dele min hjørnesparks teknik.

Jeg bruger den samme "teknik" som jeg brugte i FM11.
Mit eksempel er taget udfra mit Bayern München save.

Alle mine hjørnespark bliver sparket mod nærmeste stolpe. Alle!
Så har jeg min bedste header til at angribe nærmeste stolpe, som i dette tilfælde er M. Fellaini. Han har 19 i heading og er en lang og fysisk stærk mand!
Derudover har jeg endnu en høj og god header, i dette tilfælde M. Gomez, hvis opgave er at stå og genere målmanden, så han ikke kommer ud.

Det er egentlig det eneste jeg sætter op via. stats. Men nogen gange sætter jeg også en spiller til at stå ved nærmeste stolpe (videre snitning) .. Og eventuelt en rigtig måltyv ved at stå ved bagstolpen hvis bolden skulle lande tilfældigt der.

Kan stærkt anbefale denne taktik og i særdeleshed M. Fellaini. Det er lige før jeg ikke lyver, når jeg siger at han scorer næsten på hjørnespark i hver anden kamp.

Mvh KFBDK
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #13: 27 Dec 2011, 00:37 »

Havde lidt held i demoen med at sætte alle folk ind til målmanden og ved forreste og bagerste stolpe og så en med høj stat i langskud til at stå udenfor feltet og så skyde efter ham. Fik lavet lidt mål på det, men ikke så mange som tidligere. Men tror jeg vil prøve den af og så komme med noget feedback Smiley
Føler tråden er gået lidt død, hehe. Så ville lige høre du har fået prøvet det af eller om det gik i glemmebogen?  Wink
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark taktikker
« Svar #14: 27 Dec 2011, 00:44 »

Jeg kunne godt tænke mig at få inspiration fra den defensive opgave i hjørnespark. Mit problem er mine spillere står et sted i feltet, og der står de fast indtil der er afsluttet. Dvs. modstandere sådan set bare skal tage et løb væk fra mine spillere. Er der nogen som har succes med en defensiv opstilling på hjørnespark?
Jeg plejer altid at sætte min bedste spillere på hovedet til at dække modstanderen høje spillere op, mine næstbedste til at mandsopdække, og mine tredje bedste til bare at komme med tilbage. Med mit Arsenal hold ser det nogenlunde sådan her ud:

Szczesny : Standard
B. Sagna: Mandsopdækning
P. Mertesacker: Høj spiller
T. Vermaelen: Høj spiller
K. Gibbs: Tilbage
A. Song: Mandsopdæking
A. Ramsey: Nærmeste stople
M. Arteta: Fjerneste stolpe
T. Walcott: Skærm af
Gervinho: Kanten af feltet
R.v. Persie: Tilbage

Hjælper det?  Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010