home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 619 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Defensiven der sejler?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Defensiven der sejler?  (Læst 4707 gange)
Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Defensiven der sejler?
« : 24 Okt 2011, 11:39 »

Er jeg den eneste der har problemer med en defensiv der sejler? Synes ikke at jeg har lavet synderligt om i mine taktikker fra FM11, men alligevel bliver jeg blæst ud af banen.
Synes generelt det er blevet svært med taktikken. Jeg laver næsten ingen chancer selv og lukker ufatteligt mange ind!!!! HJÆLP SØGES
Logged

FORZA JUVE!

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #1: 24 Okt 2011, 11:57 »

Er Aston Villa og har i sæsonens første 7 kampe, bl.a. tabt 5-0 ude til Arsenal (liga, de skulle bruge 10 skud inden for rammen til 5 mål), 6-2 ude til Fulham (liga, de skulle bruge 9 skud inden for rammen til 6 mål) og 5-2 ude til Arsenal (ligacup, Arsenal reservehold, skulle bruge 6 skud inden for rammen til 5 mål)
Min defensiv er Shay Given, Warnock Collins Dunne Hutton, samt Petrov på defensiv midtbane.. Kan simpelthen ikke forstå hvad der sker?Huh
Logged

FORZA JUVE!

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #2: 24 Okt 2011, 12:06 »

Hmm det lyder godt nok som om dit forsvar er pænt hullet. Jeg synes tit jeg oplever, at det ikke handler så meget om hvor mange, men hvilke chancer man giver modstanderen. Hvis man stiller sig langt frem med et langsomt forsvar, så er det muligt at modstanderen kun slipper igennem få gange, men til gengæld er de så alene med målmanden hver gang. Stiller man sig i stedet længere tilbage og mere kompakt, så får modstanderen måske meget spil og mange afslutninger fra distancen, men kun få afslutninger i feltet.

Med andre ord er det lidt svært at svare på, da jeg ikke ved hvordan målene er blevet scoret imod dig, men jeg gætter på at taktikken og forsvarsspillerne ikke passer sammen, da du umiddelbart har gode spillere til rådighed.
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #3: 24 Okt 2011, 12:11 »

Nu er det nok nemmest for mig at bruge FCK som eksempel, da det er det første hold jeg virkelig har haft succes med indtil nu.

Jeg startede med at lave en tro kopi af taktik fra FM11, men det gik helt ad helvede til. Så prøvede jeg at se på hvad det var der gik galt - og i bund og grund følte jeg at mit hold angreb alt for meget. Så jeg sætte dem til at gå ned i tempo (take a breather-shoutet), droppe langskuddene (work ball into box) og få vundet bolden i en fart (get stuck in). Det betød at jeg nu vandt bolden noget højere på banen, men når jeg fik den spillede de bolden meget mere kontrolleret rundt for i sidste ende at skabe langt bedre chancer, og nu scorer jeg i snit 3 mål pr. kamp og lukker under ét ind. Bevares, det er også FCK i Superligaen, men i forhold til at jeg før lukkede mål ind HVER kamp og kun lige vandt knebent så er det en kæmpe forbedring.

En anden faktor jeg har lagt mærke til er hvor godt dine spillere kender taktikken (det der ordnes i Match Preference i FM11). Hvis de ikke kender taktikken så er forsvaret helt ad helvede til og angriberne kan slet ikke finde hinanden. Men når de først har lært taktikken så spiller der langt bedre. Så skal der kun tweakes en smule (som jeg beskrev ovenfor) for at få dem til at spille præcis som man vil have det.

Derudover så er det en god ide at rådføre sig med sine assistenter for at høre hvordan man bedst bruger den enkelte spiller. Jeg brugte fx Claudemir helt forkert i forhold til hvad jeg troede han skulle, men da jeg ændrede det til det foreslåede så begyndte han at spille meget bedre.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #4: 24 Okt 2011, 12:24 »

Jeg spiller også med Aston Villa, men grundet begrænset tid har jeg kun nået en PL-kamp, som jeg dog vandt 3-0 ude mod Bolton. Mine venskabskampe er også gået rigtig godt, og kun Bordeaux formåede at gå ubesejret fra møderne.

Min erfaring er, at Villas forsvar er langsomt. Backsne er ikke overdrevet langsomme men heller ikke hurtige. Dunne og Collins er store spillere, så jeg har valgt at forsvare forholdsvis dybt, og ligeledes med Petrov foran som defensiv midtbanespiller.

Jeg vil gerne vise min taktik osv., men det bliver først i aften når jeg kommer hjem. Et bud fra min side kunne dog være den dybe defensive linje eller mangel på samme. Noget andet kan være dine teamtalks. som jeg umiddelbart vil mene har en enorm indflydelse.

Uanset, så er defensiven dog til tider en gåde. Min erfaring hidtil har været, at målmændene er blevet dummere/dårligere. I hvert fald har Shay Given hos mig været utrolig usikker, og lavet adskillige fejl i venskabskampene, hvilket man ellers ikke bør forvente af en både dygtig og erfaring målmand som ham Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #5: 24 Okt 2011, 19:37 »

Sjovt nok har jeg oplevet det stik modsatte, da jeg med Spurs har spillet 6 kampe med maxpoint og målscore på 17-0 Peace
Misundelige folk vil nok nedtone styrken hos Stoke, WBA, Wigan, Swansea, Norwich og Everton (hjemme), men jeg er yderst tilfreds med Gomes og co. Thumbs Up
Selv spiller jeg flydende med standard filosofi.
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #6: 24 Okt 2011, 19:38 »

Altså jeg har kun lukket 7 mål ind med United, 21 kampe spillet Smiley
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

perb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #7: 25 Okt 2011, 19:42 »

Altså jeg har kun lukket 7 mål ind med United, 21 kampe spillet Smiley
Alle jer dygtige forsvarsspillere, kan i ikke fortælle hvordan i har sat jeres forsvar op? Spiller i flydende eller strigt? Offensiv, defensiv, kontra? Man marking /zone marking?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #8: 25 Okt 2011, 19:58 »

perb: jeg spiller med 4-mandsforsvar i flydende filosofi og offensiv spillestil. De centrale med defensive pligter og backsene med 'automatisk' (dvs. offensiv)

Men det fortæller ikke ret meget, for forsvaret begynder efter min mening på midtbanen, og hvis hullet mellem forsvar og midtbane er for stort, så er det for let for modstanderen at finde pladsen til at spille i.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

perb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #9: 25 Okt 2011, 20:15 »

Men det fortæller ikke ret meget, for forsvaret begynder efter min mening på midtbanen, og hvis hullet mellem forsvar og midtbane er for stort, så er det for let for modstanderen at finde pladsen til at spille i.
Det tror jeg du har fuldstændig ret i, for jeg oplever også at min midtbane svigter mit forsvar, og tror også det er det der gør sig gældende i resten af ovenstående tilfælde. Spørgsmålet er så hvad vi gør forkert, i forhold til jer andre som har god succes.
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #10: 25 Okt 2011, 20:21 »

Nu er det nok nemmest for mig at bruge FCK som eksempel, da det er det første hold jeg virkelig har haft succes med indtil nu.

Jeg startede med at lave en tro kopi af taktik fra FM11, men det gik helt ad helvede til. Så prøvede jeg at se på hvad det var der gik galt - og i bund og grund følte jeg at mit hold angreb alt for meget. Så jeg sætte dem til at gå ned i tempo (take a breather-shoutet), droppe langskuddene (work ball into box) og få vundet bolden i en fart (get stuck in). Det betød at jeg nu vandt bolden noget højere på banen, men når jeg fik den spillede de bolden meget mere kontrolleret rundt for i sidste ende at skabe langt bedre chancer, og nu scorer jeg i snit 3 mål pr. kamp og lukker under ét ind. Bevares, det er også FCK i Superligaen, men i forhold til at jeg før lukkede mål ind HVER kamp og kun lige vandt knebent så er det en kæmpe forbedring.

En anden faktor jeg har lagt mærke til er hvor godt dine spillere kender taktikken (det der ordnes i Match Preference i FM11). Hvis de ikke kender taktikken så er forsvaret helt ad helvede til og angriberne kan slet ikke finde hinanden. Men når de først har lært taktikken så spiller der langt bedre. Så skal der kun tweakes en smule (som jeg beskrev ovenfor) for at få dem til at spille præcis som man vil have det.

Derudover så er det en god ide at rådføre sig med sine assistenter for at høre hvordan man bedst bruger den enkelte spiller. Jeg brugte fx Claudemir helt forkert i forhold til hvad jeg troede han skulle, men da jeg ændrede det til det foreslåede så begyndte han at spille meget bedre.
Hvordan fik du det foreslået? Smiley
Logged

perb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #11: 25 Okt 2011, 20:28 »

Hvordan fik du det foreslået? Smiley

Når du er inde på din spillers profil, går du ind under rapporter, og så under position er der et forslag til en position.
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #12: 25 Okt 2011, 20:30 »

Når du er inde på din spillers profil, går du ind under rapporter, og så under position er der et forslag til en position.
Ahhhh! Lækkert! Mange tak!  Smiley
Logged

perb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #13: 25 Okt 2011, 20:31 »

Ahhhh! Lækkert! Mange tak!  Smiley
Men det kan ikke altid betale sig at bruge den. Når du i din taktik vælger din spillers indstilling, så vil der nedenfor stå hvilke egenskaber som er vigtige i den position. Nogle gange kan den afvige fra den foreslåede position fra assistenten.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Defensiven der sejler?
« Svar #14: 25 Okt 2011, 20:36 »

Men det kan ikke altid betale sig at bruge den. Når du i din taktik vælger din spillers indstilling, så vil der nedenfor stå hvilke egenskaber som er vigtige i den position. Nogle gange kan den afvige fra den foreslåede position fra assistenten.

Nu ved jeg ikke om jeg har forstået dig rigtigt.

Men jeg vil tro, at det assistenten fortæller dig er, at din spiller ud fra sine egne stats spiller bedst som en bestemt rolle (dette er jo simpel matematik for computeren, idet den blot finder gennemsnit for de markerede stats i hver rolle). At det så ikke passer ind i din egen taktik betyder blot, at den foreslåede rolle jo ikke er den du anvender Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010