Jeg er som alle jer andre os startet et save med Chelsea. Tanken bag det var at vinde den Champions League titel som klubben har sukket efter i så mange år, og samtidig lave generations skiftetsom holdet står over for. En spændene udfordring IMO
Jeg valgte at gå efter at "være med i kapløbet om mesterskabet" hvilket gav mig en 100m dkr i transfers.
- De penge skulle bruges fornuftigt da jeg virkelig syntes at holdet manglede noget dybte/bredde for start, specielt i forsvaret og på den midtbanen, og så på kanterne da jeg ville benytte mig af en opstilling med inside forwards.
Mit første transfer vindue så derfor således ud:
- Solgte spillere,-
Malouda - Man city, 75m dkr / Han røg på baggrund af at han er inkaneret kantspiller og dermed ikke passet ind i mit setup, og gav han nok $$$ til at jeg kunne købe en ny til pladsen : Fansene tog det Okay
Milan Calkovic - Man City, 23m dkr + 30% / Han var på u18-holdet , stod og manglede lidt ekstra midler til at lukke et par sidste handler, og da jeg ikke mente at han nogensinde vil kunne slå igennem på førsteholdet røg han ud : Fansene stod bag beslutningen
Jeg overvejet også at sælge Drogba samt Anelka grundet deres alder , og på baggrund af at jeg kun benytter mig af en enkel angriber og at jeg havde to upcomming strikers i Lukaku og Sturridge til dispotion som jeg også gerne ville give spilletid ville det blive et stort puslespil for at holde alle sammen glade og i form, plus stadig at holde de to unges udvikling ved lige.
-Men endte dog med at beholde begge to. Grundende til det var til dels at jeg så Drogba som den ideélle tutor til Lukaku ( Sidstnævnte var dog ikke tilfreds med hvad han fik ud af oplæringen, men han fik dog alle hans ppm). Så så jeg også de to ERFARNE spillere som gode at have i Champions League, og så var jeg også lidt bange for at skade holdharmonien ved at skifte alt for meget ud i truppen. Plus jeg var bange for hvaf fansene ville sige til at jeg solgte to spillere med deres omdømme
Tænkte os på at lade Torres indgå i en byttehandel og få en anden top angriber til klubben, da FM lod til at have hans kopiret hans nuværende form IRL over til spillet, men efter et hattrick for hans side i 4.spillerunde skrottet jeg os den idé
- Spillere købt,-
Rafael Tolói, 21m dkr / Manglede en god UNG forsvar spiller der kunne agere backup og rotations spiller til de to centrale forsvarsspillere, og en som gerne også ku spille på en defensiv midt. Her passet han glimrende ind og så var han tilpas billig hvilket nogså var et Must
Vrsaljko, 26m dkr / Ved af erfarring at han bliver en glimrende back med årene, og da jeg gerne ville ha' sikret mig en god en af slagsen fra start af til fremtiden, da de 2/3 spillere Chelsea har for start til denne position alle er godt oppe i årene, var jeg hurtig til at gå efter ham. Han kan også spille mange pladser hvilket er et kæmpe plus i min bog.
Willian, 65m dkr - Shaktar / Han er købt ind til pladsen som Venstre Indside forward, hvor hans hurtighed, flair og dribling skills syntes at passe glimrende til den opgave pladsen er tiltænkt, nemlig at løbe i dybden, drible forbi sin markør og endten lave mål eller assist. Har ikk tidligere prøvet ham i fm12 men syntes at hans stats og pris virket som en god anskaffelse til en plads som helt afgjort skulle forstærkes. Så kan han også spille alle offensive positioner hvilket også snakket for at købe ham.
Shaqiri, 85.5m dkr - Basel /Han er købt til pladsen som inside Forward i højre side, som også SKULLE forstærkes for start af. Her skulle også bruges en spiller med masse fart i støvlerne og en god potion flair, som kan sparke en god potion bolde i kassen og være god for nogle assist, plus det at det skulle være en Venstre fodet spiller. Og han syntes at ligne en der er god for lige præcis dette plus han har nogle gode ppm. Han skulle også være Ung da han vil komme til at stå i Skyggen for Mata som jeg foretrækker på pladsen. Med god grund
- Fremtidig handler,-
Kim Jung-Woo, 8.25m kr / Manglede stadig en spiller til at kunne forstærke bredden på den centrale/deffensive midtbane, og her fik jeg øje på denne herre. Han er tiltænkt at skulle give John Obi Mikel lidt konkurrence på den defensive midtbane som DLP, men Essien er skadet. Hans stats ser rigtig fornuftige ud, og så , sys jeg selv, det er et plus at han er for asien (nord-korea) da jeg forhåbentlig så kan få lidt flere solgte trøjer dernede
Han er scoutet til at have let ved at tilpasse sig nye kulture, så der burde ikk være fare for at han for hjemve. Og til den super pris glæder jeg mig til at prøve ham af. Desværre var han på en lejekontrakt for starten af så han tiltræder først klubben d.1/1 -2012
Lucas Piazan, 60m dkr / Denne spiller tiltræder d.21/1-2012 og er et køb som er sat igang før man selv tiltræder. Ved ikk helt hvad jeg syntes om dette køb. Har endnu ikk fået en Scout rapport på ham endnu, da jeg først fornylig så at han var på vej til klubben. (hvad har i andre eaf erfarringer med ham
- blir han nået hver
? ) Tvivler dog på han vil få særlig megen spilletid da jeg ser Lukaku og sturridge som to spillere jeg hellere vil satse på
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jeg benytter mig af to taktikker , en offensive og en defensiv, der begge to tager udgangs punkt i samme opstilling , nemlig en 4-3-3 ( 4-1-2-2-1 ) pt siger datoen 3.dec - 2011, og her ligger jeg nummer 2. i ligaen og har spillet mig videre fra Gruppespillet med en kamp i overskud, samt fik mine unge spillere mig også videre i liga-cuppen
Jeg prøver at give rotatere så meget som jeg nu tror holdet kan bære , men grundet at torres bomber så meget som han gør , plus at Anelka har brokket sig over for lidt spilletid for start, hvilet jeg så har forsøgt at ændre på . Det medførre at Lukaku og Sturridge ikke for helt så meget spilletid som jeg gerne ville gi´ve dem. Lukaku's stats er dog steget flot selvom han ikke for så mange kampe, men Sturridge derimod er faldet en del , selvom han ellers er den af de to der for chancen oftest ,. - Hva er jeres erfarringer med ham ?? Han passer ellers på statsene nærmest perfekt ind i min taktik ved at han er lynende hurtig plus at han kam spille på kanterne .
Overvejer krafitgt at udleje Lukaku den sidste halvdel af sæsonen så han kan få noget førsteholds erfarring. Han har os lært alle de ppm han skulle ha' via Drogba's tutorring.
Sturridge derimod vil jeg gerne ku Nurce om lidt mere, selvom han os tydeligt ville ha' godt af langt flere kampe. men vil gerne oplære ham til nogle af de ppm's jeg tror han ville ha' godt af ,. Overvinde offside fælden ( er gjort ) Runde målmanden, samt at placere sine afslutninger,. Og vil gerne ha' han lære dem så hurtigt som muligt så han forhåbentlig kan gå ind og være en del af mit førstehold til næste sæson når Anelka og Drogba ( Højst sandsygentligt ) forlader klubben.
- Josh McEachran har jeg sat til at blive oplært af Lampard hvilket jeg tror vil gavne ham gevaldigt, DEt er der sikkert os mange af jer andre der har gjort kan jeg forestille mig
, og så er jeg allerede begyndt at benytte ham i denne sæson. Primært som indskifter til Lampard der har det med at gå lidt død sidst i kampene , heh. Her har han dog os vist rigtig god potentiale i momentvis, og hans stats er os støt stigende . Satser på at gøre ham til en fremtidens mand ! Elsker det at han er venstre benet, hvilket kan gi' en ekstra dimension på den centrale midt, og så bar det at han er af egen avl.
Ellers har jeg ikk tænkt mig at gøre de store forandringer på holdet denne sæson. Vil prøve at se de to nye spillere an, der allerede er hentet til klubben efter nytår, men ellers kommer der ikk flere indkøb til klubben,. Medmindre jeg for nogle seriøs gode bud på et par af mine spillere.
I fremtiden vil jeg prøve at fokusere på at købe nogen unge/regens til klubben så Chelsea kan få lidt flere spillere af egen avl i truppen. Dels er det godt i forhold til Champions League, og så burde det os bar være sådan i en stor klub. - Frank Arnesen havde fat i noget dengang
BTW: Har set at nogle stykker påpeger at det er svært at finde en god højreback ,- jeg er igang med at omtræne David Luiz til den plads, og han har intil videre spillet kun spillet gode kampe på den plads
Hvis i ser på hans stats passer de os rigtig godt til det , han er hurtig osv plus at alle hans ppm's alle sammen er glimrende til en god offensiv back