Så blev 2. sæson færdigspillet. Det tog dog lidt tid, grundet mange lektier, arbejde, fodbold osv. osv.
Vintertransfers:Ind:
Angel Di Maria for 140.000.000 DKK. Han var sat til salg, og hverken Downing eller Afellay havde på nogen måde spillet godt. Det viste sig senere, at det var et godt køb.
Toby Alderweireld, 107.000.000 DKK. . Kun Agger havde spillet udmærket i midterforsvaret, så der var akut brug for forstærkninger her. Derfor søgte jeg hjælp herinde, og jeg fandt frem til, at han var den bedste løsning, da han var sat til salg i Chelsea. Han er dog allerede sat til salg igen, fordi han har spillet elendigt og samtidigt har Carra og Coates spillet sig op. Han blev derfor sur, så væk med ham..
Ud:
Ibrahim Afellay, 90.000.000. Som nævnt før havde han ikke spillet godt, og for at få råd til Di Maria skulle han sælges. Marseille bød hurtigt, så han er væk nu.
Charlie Adam, 65.000.000. Ganso er nu gammel nok til at få en stamplads og havde også spillet markant bedre end Adam. Jeg følte også, at der var bredde nok på midtbanen i forvejen, så lidt ekstra penge var fint.
SSLigaenMålet var top 2, som jeg desværre ikke indfriede. Det blev til en 3. plads 7 point efter United og 1 point efter City. Et mindre formdyk satte mig ud af mesterskabskampen, og kun takket være en god slutspurt kom jeg op igen.
I bunden rykkede Everton ned, desværre, for jeg elsker lokalopgør. Især mod dem, hvor de har fået slag.
SSChampions LeagueGik let videre sammen med Real i gruppespillet. Bayern blev ekspederet ud 6-4 samlet i 1/8 finalen. Desværre tabte jeg 2-0 hjemme mod United i første kvartfinale, og derved var jeg ude.
Marseille (!) slog Spurs i finalen.
SS af gruppespilSS af knockout-runderFA CupFørste titel i klubben med mig som manager siger vist sig selv. God præstation af en del reserver.
SS fra 1/8 finalerCarling CupHer røg reserverne ud i 3. runde til Man Utd.
SpillerpræstationerTopscorer: Edinson Cavani; 37 mål + 13 oplæg.
Flest Assists: Luis Suarez; 15 assists + 27 mål.
Bedste gennemsnitsbedømmel
se; Edinson Cavani: 7,49.
Mine kåringer:Bedste spiller: Edinson Cavani; Masser af mål gjorde ham til den bedste.
Næstbedste spiller: Luis Suarez; Med i mange afgørende mål.
Tredjebedste spiller: Steven Gerrard; Ligger tæt op af de to urugyanere, men skader gjorde dog, at han ikke spillede helt så mange kampe. Han bar dog holdet i gennem de store kampe, som IRL.
Bedste unge spiller: Lucas Andersen; Han beviste virkelig, at han fortjente en plads i førsteholdstruppen med sit spil på banen. Med i 7 mål i 8 optrædener, bl.a. med 4 assist mod Bayern.
ØkonomiLønningerne er sat helt ned på 52 mio. DKK pr. måned, hvilket bestyrelsen er rigtigt godt tilfredse med. Balancen ligger på 878.000.000 DKK.
En udvidelse af stadionet blev også sat i værk, men til min store ærgerelse gav byrådet ikke byggetilladelse
Største øjeblikke i sæsonenV Man UtdV Bayern MünchenKommer med en ny update efter transfer vinduet