home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 428 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Marionetten
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Marionetten  (Læst 22790 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Marionetten
« : 13 Aug 2011, 22:39 »



PROLOG
Modvilligt rettede han på jakkesættet. Hans ansigt var forvredet i et smil, der skjulte den gråd der gemte sig lige bag hans blanke øjne. Han spejdede ud over den græsbelagte scene, der skulle lægge grund til hans nederlag. Han havde ofret sin fremtid for nutiden, velvidende at han blot var en ført dukke. En marionet. En brik i spillet, uden indflydelse på resultatet. Hans rolle var lagt i jernlænker, der begrænsede hans gøren til at være en frontfigur. Han var intet andet end et billede. Et købt minde i en verden styreret af finanser.


INTRODUKTION
Velkommen til. Efter megen overvejelse har jeg nu påbegyndt et nyt eventyr. Efter der har stået FC Køln på de fleste af mine FM11-oplevelser, er tiden nu kommet til noget nyt. Jeg har skiftet Audi ud med Seat, Tyskland med Spanien og Bundesligaen ud med Liga Adelante. FC Køln er blevet til Deportivo de La Coruña. Fra en overlever til et antiklimaks. Det betyder også at alt er nyt – alt skal bygges op. En enorm gæld plager Deportivo La Coruña, hvilket er én af grundene til at jeg valgte netop dem. I Football Manager-regi er jeg en benhård forretningsmand. Men er det nok, når jeg balancer på renden af konkurs? Det må tiden vise. For at I kan følge med i dette – et af mine hovedmål for bloggen – har jeg også valgt en lidt anderledes tilgang. Udover de sædvanelige opdateringer om hvorledes holdet spiller, vil jeg lave små afbræk, hvor jeg fra tid til anden dedikere en opdatering til de øvrige ting jeg finder vigtigt: Økonomi, taktikken, talentarbejdet og spillermaterialet.

INFORMATIONER
Database: Stor
Sprog: Dansk
Valuta: Engelske Pund (£)
Database: 11.3 med 2011-update

Målmænd
Daniel Aranzubia
Manu
Felipe

Forsvar
Claudio Morel Rodríguez
Stefan Deak
Zé Castro
Diego Colotto
Aythami
David Rochela
Manuel Pablo
Laure
Ayoze
Yves Desmarets

Midtbane
Andrés Guardado
Juca
Álex Bergantiños
Antonio Tomás
Rubén Pérez
Pablo Álvarez
Saúl
Diogo Salomão
Iván Pérez
Juan Carlos Valerón
Juan Domínguez
Adrián

Angreb
Riki
Lassad
Rodolfo Bodipo


Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #1: 13 Aug 2011, 22:52 »

Ser spændende ud
Logged


Emil
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Marionetten
« Svar #2: 13 Aug 2011, 23:22 »

Spændende projekt. Glæder mig til at høre mere. Flot intro, du skriver henrivende! Smiley
Logged

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #3: 13 Aug 2011, 23:25 »

Glæder mig meget til at følge med, du skriver fantastisk!
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #4: 14 Aug 2011, 04:08 »

En blog fra din side med Deportivo kan kun blive fantastisk.
Logged

FCK

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #5: 14 Aug 2011, 16:52 »



La Coruña, juni 2010 – Et lokale under Rizor
Hans øjne kiggede barneligt på fotografiet der hang på væggen. Et minde om hvad der var engang. Det var Roy Maakey, der kyssede La Liga-trofæet tilbage i 2000. Hans øjne gled i, mens han tænkte tilbage på tiden omkring årsskiftet. Så meget var ændret. Han lod sig falde lidt dybere i læderstol, inden han snurrede halvvejs rundt og rejste sig med fornyet energi. Hans dybe stemme medførte en dyb bas, der rungede helt nede i hans store mave. Når han talte, lyttede man. Der var en aura omkring ham. Han var noget særligt – han var Præsidenten. ”Mine herrer”, begyndte han sin sætning, inden han holdt en lang pause. Al småsnak forstummede. Med ét var leg blevet til alvor. Alles øjne stirrede intenst på manden for enden af bordet. ”Vi skal have ham tilbage”, sagde han med en bestemmelse i stemmen, som var det en selvfølge. Ingen sagde noget, alle sad de blot og afventede ydereliger besked. Til sidst nærmest hviskede han navnet. ”Javier Irureta”.

Han vendte sig atter mod fotografiet af Maakay, mens han talte om klubbens storhedstid. Forklarede hvorledes Javier havde vundet et mesterskab med holdet. Midt i sin enetale stoppede han op. Et nyt billede fangede hans blik. Denne gang var det Luque, der var personificeringen af en stor præstation. 4:0-sejren over AC Milan i 2004. Bag Luque kunne man se måltavlen, der lyste stolt med slutcifrene. ”Champions League, 2004” var indgraveret i trærammen. Et par sekunder stod Augusto, Præsidenten, blot og stirrede.  Planen løb gennem hans hoved én gang til: En marionet skulle ansættes. Klubbens skratende økonomi kunne ikke reddes med en modvillig manager ved roret. Deportivo kunne kun reddes ved at en forretningsmand – som ham selv – stod for arbejdet. Derfor ville han have Irureta ind på posten. Ikke blot var de venner personligt, Javier havde også den rette indstilling. Augusto var overbevidst om at han kunne styre ham. ”Det er Javier vi mangler. Og I ved det!”, sagde han med næsten bebrejdelse i stemmen. De sidste par år havde stemningen været vendt i mod ham, derfor var det også vigtigt at han traf beslutningen. At få en marionetdukke ind, ville betyde hans redning. Selv hvis resultaterne ikke kom flydende, ville han kunne få økonomien under kontrol.

Stilheden lå som et jerntæppe. Lokalet var som en slagmark efter det afgørende slag. Alle kiggede de blot omkring. Ingen turde sige ham i mod denne gang. De vidste ikke hvor de ville stå – han havde udnyttet deres manglende tro, deres manglende alliance til at splitte dem endeligt. Han havde spillet dem ud imod hinanden, i stedet for mod sig selv. ”Er Javier med på den her?”, var der én der forsigtigt fik fremstammet. ”Nej”, svarede Augusto uden at fortrække en mine. ”Men jeg tror ikke det bliver et problem. Og ellers har jeg en backup klar”.


PART1

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #6: 14 Aug 2011, 16:53 »

Tak til alle jer der har kommenteret - det varmer!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Skive 4-Ever
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #7: 14 Aug 2011, 17:16 »

Ser rigtig spændene ud, vil helt sikkert følge med, det bliver jo aldrig helt skidt når det er noget der kommer fra dig af Wink
Logged

Brøndby IF - Real Madrid CF - Sunderland AFC <3

Emil
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Marionetten
« Svar #8: 14 Aug 2011, 18:30 »

Rigtig god update! Du skriver fornemt Smiley
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #9: 14 Aug 2011, 20:13 »

Disse minder du bringer frem. Græder
Logged

FCK

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Marionetten
« Svar #10: 14 Aug 2011, 20:22 »

Meget spændende klubvalg og indtil videre også en flot blog, både layout og skriftligt. Glæder mig helt sikkert til at se mere til denne blog   Thumbs Up
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #11: 14 Aug 2011, 20:29 »

Spændende! Dog synes jeg at skriftstørrelsen er for lille Smiley
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #12: 15 Aug 2011, 13:09 »

Jeg takker inderligt for opbakningen! En ny update rammer ved omkring klokken 20, dansk tid. Alt efter hvornår jeg er færdig med football practice dog.

@Schmidt
- Okay, så skal jeg nok lige gøre den en tand større næste gang. Så må du lige sige til igen, hvis der stadig er problemer Smiley
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #13: 15 Aug 2011, 13:24 »

Jeg takker inderligt for opbakningen! En ny update rammer ved omkring klokken 20, dansk tid. Alt efter hvornår jeg er færdig med football practice dog.

@Schmidt
- Okay, så skal jeg nok lige gøre den en tand større næste gang. Så må du lige sige til igen, hvis der stadig er problemer Smiley

Lækkert! Smiley
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #14: 15 Aug 2011, 13:43 »

Jeg har længe overvejet et spil med Deportivo, og med denne blog bringer du jo kun min lyst frem igen.

Smukt sat op, smukt hold, smuk historie - jeg følger absolut med.
Logged

Vuelve la ilusión

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010