home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 553 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Marionetten
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: Marionetten  (Læst 22783 gange)
Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Marionetten
« Svar #60: 17 Okt 2011, 11:49 »

Synes denne blog fortjener en kommentar, efter de fremragende updates du har sendt de sidste par dage!
Jeg har mest læst med fra sidelinjen, uden at lægge kommentarer, men det er virkelig fremragende arbejde!
Flot flot grafik og opsætning, og det er jo en perfekt start på sæsonen.
Fortsæt det gode arbejde!
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #61: 20 Okt 2011, 19:03 »

Jeg takker, Baliian! På nuværende tidspunkt har jeg endnu en 3-4 updates på lager, som jeg regner med at få skudt afsted inden mandag. Derefter vil bloggen formentlig ende, og jeg vil istedet prøve kræfter med FM12.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #62: 20 Okt 2011, 21:05 »





                    UDVIKLER FOR AT OVERLEVE
Et mantra mange successer er skrevet efter, er at tage en andens idé og bruge den. Ikke altid er milliardærerne de opfindsomme, men snarere de der kan optimere. På samme måde har jeg skævet mod Amsterdam Ajax og andre talentfabrikker. Skønt en håndfuld klubber er undtagelsen, kan reglen snildt siges at være topfodbold er dyrere end klubberne har råd til. I en verden hvor man skal konkurrere med endeløse oliemillioner eller en fanbase der tælles i milliarder, er det ikke muligt at springe på toget fra sidelinjen og købe sig til succes, hvis ikke man smider penge på sporet og får skinnebussen stoppet. Derfor har jeg valgt en anden tilgang. Jeg har i stedet valgt at bygge mit eget tog.

Fra mit første møde med klubben, har jeg ønsket at forbedre træningsfaciliteter ne for både førsteholdet såvel som holdets unge. I starten af november 2012 er dette endelig lykkedes mig, hvilket betyder vi har ”fremragende” ungdomsforhold såvel som en fodboldskole. Ja, dette burde havde været det første skridt på vejen, men i stedet endte det med at blive glassuren på den kage jeg har købt ingredienserne til. Allerede i min første sæson tilknyttede jeg målmanden Andre Seculin, fordi jeg havde en tiltro til hans evner. Han blev dog ingen succes, og da sæsonen var omme, blev han sendt retur til Italien. Siden investerede jeg i Alípio, Machado, Petrucci og unge Bandera, hvis talent var så stort at jeg ikke kunne lade det forbigå. Et lille år efter disse kom til klubben, er Bandera og Alípio inde omkring førsteholdet, hvor jeg ønsker at give dem spilletid når det er muligt. Machado og italieneren Petrucci er stadig udlejet, i håb om at de kan få deres gennembrud og blive klar til La Liga. Foruden firekløveren der blev hentet til, stod også et femte navn ud: Juan Manuel Mohamed. Den lokale Mohamed hører til på modstanderens banehalvdel, hvor hans driblinger, afslutninger og kvikke træk er hans styrke. Modsat Bandera ramte han ikke Riazor løbende, om end det blev til fire kampe for førsteholdet i den overstået sæson.

Blandt de fem nævnte, skulle gerne et par stykker med tiden udvikle sig til at være faste spillere på mit mandskab. Alligevel, vil jeg kun kalde dem sekundære, når man ser på hvad der ellers skete i den sæson. Med en blomsterende økonomi, så jeg muligheden for at forøge min stab – et punkt jeg ellers havde negligeret. Jeg tilknyttede elleve nye talentspejdere, og sendte dem straks på udkig i den ganske verden. I dag, ti måneder efter den massive indvandring, har vi et netværk der strækker sig over hele kloden. Kun Østeuropa, Skandinavien, visse områder af Asien og Afrika har vi ikke konstant én scout på. Resten af globen følger vi med i hvad der sker, hvilket har betydet et utal af store sydamerikanske talenter er blevet skudt direkte ind på min radar. Rundt regnet har 5000 rapporter fundet vejen forbi mit bord, om end jeg ikke har set dem alle igennem.

At opdage talenter uden at have folkene til at træne dem, ville dog give et halv hjertet program der formentlig ville koste penge i sidste instans. Derfor kontaktede jeg også et utal af trænere, jeg ønskede at se på Deportivos lønningsliste. I sidste ende skrev jeg kontrakt med 10 trænere, der endte op med at koste mig 200.000 £. Penge der let kan tjenes ind. Med alt på plads, virkede det oplagt at dedikere mig fuldstændig til programmet og idéen. Derfor hentede jeg kun talenter i sommeren 2012’s transfervindue. Tilbage er der blot at vente. Alt er på plads. Pakket og klart. Hvis pingvin af en ungdomsafdeling er gjort flyveklar, og skal nu løfte Deportivo La Coruña til det næste niveau. Det er min eneste chance for at indhente toget, der tog afsted længe inden jeg stod på perronen. Hvis ikke vi selv finder vejen, må vi indfinde os med at halse efter.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #63: 21 Okt 2011, 20:19 »



At være kreatøren bag mine egne taktikken, er om noget et ærefuldt erhverv for mig. Jeg forsøger at læse og forstå – ikke blot hvad står skrevet med bogstaver, men også de mønster spillerne efterlader sig på banen. Derfor benytter jeg mig ej heller af én fast formation eller taktik, men bestræber mig på at have et udvalg, jeg let kan hive frem og tweake hvis nødvendigt. I denne, første del af to, vil jeg beskrive mine tre basis-taktikker og hvilke tanker der lå bag. I anden del, vil jeg sætte mere fokus på individet og det praktiske, hvor denne update snarer står i teoriens tegn.

4-1-4-1, Defensiv
- Fire forsvarsspillere, én def. Midt, fire midtbanespillere og én angriber
Det er ikke de offensive udfoldelser denne formation sikre, men derimod en stabil defensiv, der kan pakke sig og forsvar med ti mand i nærheden af eget felt. Keeperen kommer gerne ud af feltet, både for at føre bolden frem såvel som for at opfange dybe afleveringer. Tre forsvarsspillere vil have fokus på det defensive, og skal udgøre en solid skanse, der kan sinke ethvert angreb så meget at den fremadrettede back kan nå tilbage. Den defensive midtbane er nærmest en aggressiv forsvar, der skal sikre at modstanderne ikke bare kan lægge bolden op til et skud fra distancen, når mine bagerste folk forsvar feltet. Halvdelen af min fire mands midtbane er klar til at sætte et kontra stød i gang, men den helt store styrke offensivt er dog stikninger som en hurtigt angriber kan løbe op, for derefter at skabe noget alene med forsvaret. Ikke overraskende forventes spillerne at være disciplineret og generelt vælge forsvar over angreb. 

Filosofi: Meget stift
Strategi: Defensiv


4-4-2, Standard
- Fire forsvarsspillere, fire midtbanespillere og to angribere
Som en del af ligaens grå masse, er der mange kampe der kan gå begge veje: Denne taktik er tiltænk til dem. Efter sidste sæsons til tider nærmeste farceagtige forsvarsspil, har jeg valgt at opbygge denne taktik efter en solid defensiv. Vi lader modstanderen have bolden en hel del, men ved at spille med faste rammer og at være disciplineret er håbet at vi kan bryde modstanderens angreb ned og vende spillet. Når vi får bolden, vil vi være tålmodige og starte med at bygge op nær sidelinjen. Ofte vil kanten aflevere bolden ind på midten, hvor vi har et offensivt es, der skal forsøge at lægge afleveringen til en af vores to angribere. Det essentielle i denne taktik er at lave færre fejl end vores modstandere. Og at være bedre til at skabe plads. Ligesom når vi frygter et nederlag, er udgangspunktet et forsvar bestående af tre mand kontinuerligt.


Filosofi: Stift
Strategi: Kontra


4-2-3-1, Offensiv
- Fire forsvarsspillere, to midtbanespillere, to offensive fløj, en hængende angriber og en frontløber
Selvom millionbyen Barcelona er at finde i den modsatte ende af Spanien, har de været modellerne for denne formation. Skønt mine spillere ikke er på niveau med catalonierne, er idéen med at der konstant skal dannes såkaldte ”trekanter” den samme. Mine to fløje skal deltage aktive i sammenspillet omkring modstanderes felt, hvor også begge mine backs skal komme i overlap. Min hængende angriber skal forsøge at skubbe forsvarslinjen fra hinanden og skabe plads, til ikke blot sig selv men også frontløberen, der ofte vil komme til en afslutning ved en aflevering ind i feltet. På midtbanen findes balancespillerne, der skal sikre at bagkæderne ikke skøjter rundt selvom vi forsøge at spille os frem til chancer. Desuden har de den vigtige opgave at dæmme op for løb gennem midten, hvilket skulle tillade backsene at nå med tilbage. Generelt vil denne taktik indbyde til mere frihed og kreativitet. Det starter helt nede ved målmanden, der ofte vil løbe bolden ud af feltet, hvis han har pladsen, for at lokke modstanderne frem på banen. Herefter forsøger han at finde en forsvarsspiller, der kan distribuere bolden ud til en af fløjene.

Filosofi: Flydende
Strategi: Kontrollerende/Offensivt
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #64: 22 Okt 2011, 19:33 »

Jeg har netop indset at jeg aldrig fik skrevet den 21. update, hvorfor enden på denne blog er nået. Jeg håber I har nydt at læse med - det har i hvert fald været en fornøjelse for mig at skrive. Om jeg vender tilbage med en blog i FM12 må tiden vise, men uanset hvad bliver det nok ikke foreløbigt, da jeg skal have testet spillet først. Tak til de der læste med!

 
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010