home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 448 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Marionetten
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Marionetten  (Læst 22797 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #45: 30 Sep 2011, 13:15 »



Selvom mit Deportivo-mandskab var et niveau over Liga Adelante, var jeg bestemt ikke sikker på at truppen kunne gøre sig i La Liga. Men tallene på bundlinjen var blodrød, og vi er oprykkere, der er spået et lynvisit. Ikke just en attraktiv blanding, for den slags spillere der kan gøre sig på øverste niveau. Derfor måtte jeg være kreativ samt åben for det meste. Jeg gik fra at være tophold til bundhold, så at forstærke forsvaret lod til at være den umiddelbare opgave. Men selv om opgaven var klart defineret, var den alt andet end nem.
 
Jeg prøvede mig vidt og bredt – sågar blandt de Villareal-stjerner der ville væk, fordi klubben rykkede ned – men hver gang blev jeg afvist, uagtet om jeg ville handle eller blot leje. Fra start forsøgte jeg at lokke reserver fra de store klubber til, men da denne taktik fejlede, affandt jeg mig mindre kendte spillere. Jeg skød efter de bedste spillere fra ligaerne under de bedste rundt omkring i Europa, men ingen var rigtigt indenfor mit budget. Som sidste udvej, søgte jeg blandt de der ikke stod til at få fornyet deres kontrakt. Ja, ikke just måden jeg havde drømt at trække nye spillere til, men jeg fandt de to, jeg valgte at tilbyde en kontrakt: Ivan Fatic og Jorn Vermeulen. Fatic, en 23-årig montenegrinsk nomade, der blandt andet var at finde i Inters trup for et par år siden, men seneste varmede bænken for Genoa. Fatic kan gøre sig på både venstreback og centralt i forsvaret. Vermeulen, 24-årig belgier fra Club Brügge, spillede på højrebacken hele sidste sæson. Ikke just spillere der kan revolutionere mit mandskab, men forhåbentligt spillere der kan være med til at evolutioner det.

Foruden de to, blev det også til en kontrakt med Jiri Kladrubsky. Han kommer til fra Sparta Prag og kan spille alle positioner i defensiven, inklusiv pladsen som tilbagetrukket midtbane. Jiri er 25 år gammel og har opnået otte landskampe for Tjekkiet. En sjov detalje er at jeg fandt ham da jeg søgte en ny midterforsvar, men min trænere er slet ikke i tvivl om at han er langt bedre på den defensive midt. To uger før lukketid, skrev jeg min fjerde kontrakt. Modsat de tre andre, er italienske Davide Petrucci dog et projekt, da han med sine blot 20 år stadig skal udvikles. Derfor valgte jeg også at skibbe ham afsted til Xerez med det samme, på en lejeaftale.
Mine fire handler til trods, er jeg dog ikke sikker på vi er kommet styrket ud af transfervinduet. Klubkassen havde et hul på cirka fem millioner £, hvilket jeg gerne ville elimere med nogle salg. Derfor blev Laure, Ayoze, David Rochela og Stopira solgt for en samlet sum af seks millioner pund.

<<< IND <<<
Bosman – Ivan Fatic, FC (V)
65.000£ - Jiri Kladrubsky, FC (V) / Def. Midt
Bosman – Jorn Vermeulen, FH
Bosman – Davide Petrucci, MC (OMC)
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #46: 01 Okt 2011, 16:19 »



MUREN I FORFALD
Diario de Coruña • 19. december 2011

Sidste sæson gik en mur tværs gennem Liga Adelante. I næsten halvdelen af Deportivo La Coruñas kampe, lykkedes det ikke modstanderen at score på Manu eller Daniel Aranzubia, der ofte viste sig som bødler for modstanderens store ambitioner. En faktor der ofte blev negligeret, men som i denne sæson har vist sin betydning. La Coruña har haft det svært i La Liga, og hvis ikke skudhullerne i klubbens borg bliver dækket til, kan kystklubbens ende med at være i La Liga på lånt tid. Allerede i første runde, da mesterende fra FC Barcelona, tog imod Alberos mandskab, blev man mindet om forskellen på hvad man nu var gået ind til. David Villas fire mål lagde grunden i 5:1 sejren, der utvivlsomt gjorde at Deportivo drømte sig tilbage ved deres forbudte elsker, Liga Adelante.

Mod Atlético Madrid, var momenterne af lys noget stærkere. Da Riki i det 81. minut gjorde det til 1:0, var tre point ligefrem at ænse. I sidste øjeblik, udlignede Forlan dog. Skønt hans straffespark blev sat ind med elegance, var det som en hammer i synet på Deportivo-klientellet. Ej heller mod vice-mestrene fra Real Madrid, kunne Deportivo stille meget op, og måtte således indkassere et 2:0 nederlag i Madrid. Da man ugen efter fik besøg af de andalusiske Real Betis, blev den rette formel endeligt fundet. Efter 2:1 ved pausen, satte begge hold et mål på tavlen i anden halvleg, hvorfor Deportivo kom op på fire point for ligeså mange kampe. Sejren kunne dog let være endt som en pinlig affære for Deportivo, der var en mand i overtal en time, men alligevel nært var snublet i slutminutterne. I femte runde var det endnu et opgør med Andalusien, da Sevilla blev snydt i 2:2-kampen, hvor de ellers havde et gevaldigt overtag.

Foran eget publikum leverede Branquiazuis et af de mere mindeværdige øjeblikke, da Valencia daværende ubesejret, blev sendt til tælling med 4:2. I det tredje minut startede Adrián festen, da han udnyttede et langt udspark fra Anazubia til at bringe sit hold foran. Blot tre gange i sæsonen har Adrián fået bolden i nettet, hvilket har betydet mange pointtab. Forinden Valencia.-sensationen gik således to 0:1-nederlag. Med nedslagtningen i første runde, er det næsten symbolsk at David Villa alene har scoret flere mål, end hele Deportivo, der kun har formået at score 17 gange i 16 kampe. Det er dog blevet til fire sejre og fire uafgjorte, om end halvdelen af sejren kom på falderebet til julepausen. I fjortende runde blev Almeriá slået på Riazor med 2:0, i en ofte uskøn kamp. Bedre var det to uger senere, da Racing Santander gæstede samme græstæppe. Endnu en gang kunne Los Turcos forlade banen som vindere, men denne gang var det efter 90 spændingsfyldte minutter. Dermed fastholdte man den 17. plads man er forventet at opnå, og som man har klamret sig de sidste runder. Sejren bragte også Deportivo op på 16 point for ligeså mange runder, hvilket er et lavere snit end da de rykkede ned fra selv samme liga.



Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #47: 02 Okt 2011, 15:07 »

Det er vildt godt skrevet og jeg håber oprigtigt på at muren holder sæsonen ud samt bliver genopbygget til næste sæson.. du skriver godt og fortsæt endelig denne dejlige blog Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #48: 02 Okt 2011, 15:51 »

Jeg er stadig fast læser her! - Deportivo er jo mit hold uden for Danmark, og derfor er jeg virkelig glad for at se en blog om dem, og når den bliver leveret på så fantastisk vis, er der jo kun at sige, - keep it up!
Logged

FCK

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #49: 02 Okt 2011, 17:20 »

Jeg takker jer begge! Glad for at se der stadig er nogle der læser med. I må endelig sige til, hvis der er noget der kan gøres bedre.

Jeg regner iøvrigt med en ny update i aften, dansk tid.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #50: 02 Okt 2011, 20:13 »



Meget er ændret, siden Juan Albero blev ansat som træner i Deportivo La Coruña for 635 dage siden. Dengang var regnskaberne alarmerende røde og klubben måtte tage til takke med Segunda Division, Liga Adelante. Nu, 79 kampe senere, er tallene på bundlinjen sorte og holdene La Coruña møder er Barcelona, Real Madrid og Valencia. Et allerede imponerende CV, for den debuterende træner, der dog alligevel kan ende op som syndebuk. Med ni runder tilbage af sæsonen, er Los Turcos at finde i den tunge ende af ligaen, og Albero satte et projekt i gang, der i høj grad er afhængig af overlevelse i Spaniens øverste division, La Liga.

Efter nytår, har der ikke været meget at glæde sig over som Deportivista. Allerede ti dage inde i det nye år, måtte spillerne vinke drømmen og Copa del Rey farvel, da Valencia CF vandt 5:1 over to kampe. Efter sejren nederlaget var den spanske sportsavis AS ikke sen til at skyde skylden på Coruñas forsvar, som ofte så vaklende ud. Albero selv afviste dog dette som grunden, men fortalte at han og resten af staben omkring klubben, var i gang med at evaluere hvad der l til grunde. Albero har endnu ikke offentligt meldt ud hvad de kom frem til, men kilder tæt på trænerstaben har omtalt en liste med fem punkter, som resultatet af de mange overvejelser ovenpå det lettere fiasko-ramte forår. I starten af marts kunne AS atter rapportere om nyt fra Riazor, da de kunne præsentere listens fem punkter, for deres læsere. Som et tillæg, kunne de også specificere hvad bekymringerne særligt gik på:

    For mange fejlafleveringer

    - Ofte i forbindelse med udspark. Ofte hamre Aranzubia bare bolden frem, hvorefter Adrían ikke står en chance i hovedspillet.
     
    For mange friløbere bliver brændt

    - I Liga Adelante bankede Adrían mål ind. Det har ikke været tilfældet i La Liga. Der vil blive kigget efter en ny angriber i sommerens transfervindue. Blot ti mål i 28 kampe er det blevet til for Adrían, der scorede 25 i sidste sæson.

    Selvtilliden er forsvundet

    - Trods en ydmygelse i sæsonens tredje sidste kampe, rejste Alberos tropper sig i de to sidste kampe af Liga Adelante. I La Liga har spillerne nærmest virket benovet og slet ikke sprudlet af selvtillid, som tilfældet var sidste sæson.

    For mange spillere præstere ikke & taktikken er ofte forfejlet


    - De to sidste punkter på listen, var direkte plantet på trænerne selv. Alt for ofte har spillerne virket isoleret og ude af stand til at arbejde sammen som et hold, på grund af taktikken, der ofte har været alt for offensiv. I Adelante kunne Deportivo ofte angribe ubehersket, men i La Liga har Albero ikke været i stand til at finde balancen mellem en stabil defensiv og samtidig en offensiv der ikke virkede fastlåst og ude af stand til at kreere noget.

Siden års skiftet er det blevet til otte La Liga-nederlag og blot 11 point. Det placere blanquiazules på en nuværende 18. plads, dog kun med to point op til Getafe, der gæster Riazor i 33. spillerunde. Også Osasuna samt Zaragoza skal Deportivo spille imod i de afsluttende ni runder, der i høj grad bliver afgørende for Deportivos fremtid, såvel som Juan Alberos eftermæle. Sidste sæson var 36 point nok til at redde sig i La Liga – lige nu er Deportivo ni point fra dette, eller tre sejre om man vil. Ikke mange chancer må blive spildt, hvis Coruña stadig skal have et La Liga-mandskab når den nye sæson skydes i gang.


Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #51: 02 Okt 2011, 21:05 »

Spændende! Håber du overlever til sidst Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #52: 03 Okt 2011, 13:04 »

Spændende! Håber du overlever til sidst Smiley

Jeg takker. Ja, jeg håbede ikke på at rode rundt under stregen, men i det mindst er jeg stadig med i kampen om overlevelse. Og resten af mit kampprogram ser overkommeligt ud.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #53: 07 Okt 2011, 17:34 »



La Coruña, april 2012 – Et mørkt kontor på Riazor
Øjenlågene føltes tunge og sveden tittede frem på hans pandebrask, skønt han sad stille i det mørke lokale. Hans tomme øjne stirrede ind i computerskærmen, der var den eneste lyskilde. Hans blik fulgte slavisk navnene, mens han læste hvad talentspejderne havde skrevet om den enkelte spiller. Den hvide baggrund med evalueringen skrevet på, var om noget eksemplet på den revolution han havde sat i gang. Tiden med få scouts og trænere var slut. Han havde sammensat et helt team, der skulle arbejde sammen og komplimentere hinanden. Tilliden han lagde i sin spejderes ord, var enorm. Han havde taget konsekvensen af det blødende budget og iværksat en plan, hvor unge spillere skulle hentes til klubben for få penge og derefter udvikles. En plan hvis succes var dybt afhængig af overlevelse i La Liga. Hans idé og dennes udførsel stod og faldt med trænerne og spejderne, der var blevet hentet til i hobetal.

Da han havde præsenteret idéen til El Presidente, havde den store mand blot smilt sardonisk. Juan havde ikke engang nået at begrunde sin stilomlægning, før Præsidenten med store armbevægelser gjorde det klart at han var ligeglad. Så længe klubben overlevede i La Liga. Juan nåede ikke engang at fortælle at Sydamerika formentlig ville blive det nye marked, fordi de ikke kunne konkurrere med mange europæiske klubber. Besparelserne til trods balancerede de stadig på kanten af vandbassinet, der kunne ende op med at drukne Deportivo. Mindre end fem millioner skilte stadig sort fra rød, skønt de netop nu bevægede sig på strandkanten. Alt var dog stadig afhængig af hvilken liga de ville være placeret i næste sæson. Forskellen på bunden af La Liga og toppen af Liga Adelante var nemt 25-30 millioner £. Penge klubben ikke har, men har brug for. Derfor pinte det ham også at de stadig hang fast i bunden med fem runder tilbage: Han vidst ikke hvor de stod. Han var ikke sikker på hvad han skulle sige, når han kontaktede spillere der kunne være interessante.

Han lukkede dokumentet ned og tog i stedet et papir frem, der lå gemt i en bunke til højre for hans computer. Endnu en liste, men denne gang var det telefonnumrene til bestyrelsesmedlemme rne. Han greb sin mobil og begyndte at taste nummeret der stod ud for den første, Àngel Rivas. Hans blik fangede skærmen der afslørede hans røde øjne. Hans hjerte bankede, mens han satte telefonen for øret. Han vendte papiret, der netop havde givet ham informationer, om og greb den nærmeste kuglepind. Mens ventetonen rungede i hans øre, fandt han klubbens regnskab frem. Pengene var der til det, blev han enig med sig selv om. Nu skulle han blot havde overtalt de andre, tænkte han. Hans egen naivitet overraskede ham. Blot. Sarkasmen drev nærmest ned af væggene.




PART4
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #54: 07 Okt 2011, 19:19 »

Hold kæft du skriver godt, Nibali!

Du mestrer det skriftlige med levende og maleriske formuleringer, stor kredit! Samtidig er det flot og enkelt layout, og man får en god indsigt i klubbens økonomiske situation.

Hold dette høje niveau oppe! Smiley
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #55: 07 Okt 2011, 21:58 »

Jeg takker, DN! Jeg er glad for at min evne til at snakke dansk ikke er gået helt fløjten, eller hvad man nu siger.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #56: 08 Okt 2011, 16:45 »



Konstant lå truslen ude i horisonten. Som et kapløb med tiden, ventede kulminationen på sig. Helt frem til 31. spillerunde lå Deportivo La Coruña under nedrykningsstregen. Men så vendte fem hidsige minutter slagets gang for kystklubben, der fandt et højere gear og mere flydende fodbold. Siden da, så de sig ikke tilbage, før de var i sikkerhed og kunne fejre overlevelse i La Liga. Spørgsmålstegnene blev hurtigt erstattet af udråbstegn, der dog igen hurtigt forsvandt ud af overskrifterne. Miraklet blev til hverdag, og i sæsonens sidste fem runder var kun to hold bedre end Deportivo fra Coruña: Mestrene Real Madrid og ligaens nummer to, FC Barcelona. Et spørgsmål hænger dog stadig som en mørk sky over Riazor. Er Juan Albero stadig at finde i La Coruña efter sommerpausen?

Ikke meget tydede ellers på succes, da Mallorca i slutningen af marts ydmygede Deportivo på Riazor. 0:3 ved pausen var blot en forsmag, på den endelig 1:6 score, der fik adskillige fans til at ønske Juan Alberos hoved på et fad. Men ugen efter, var det en fokuseret og målrettet Albero der betrådte samme græstæppe, men med Zaragoza som modstandere. På et kontrahug efter et halvt minut bragte Uche udeholdet foran, der utvivlsomt drømte om at gentage Mallorcas triumf fra ugen forinden. Dette skulle dog ikke blive tilfældet, da Guardado i det femte minut bragte balance i regnskabet, før Adrián med et eventyrligt langskud vendte kampen fuldstændig i det tiende minut. Viljen bragte Deportivo tilbage, men det var heldet der holdte dem i front. Flere gange var hvad der senere skulle vise sige at være vendepunktet, tæt på at ende i ét point. Men lykkens gudinde smilte over Coruña den dag, og sikrede dem en 2:1.

Sejren faldt på et tørt sted, men som en brasiliansk skov i regnsæsonen, viste den først dråbe sig blot at være én af mange. Fire gange ydereligere kunne Adrián og resten af truppen lade sig hylde som vinder, i de sidste syv kampe. Kun 0:4 fiaskoen mod Málaga var en skamplet, på en ellers perfekt afslutning. De unge trup lod sig ikke slå ud af nederlaget – størrelsen til trods – men vandt i stedet de næste to kampe mod Getafe og Racing. Derfor var de også sikre på overlevelse i La Liga, da de gik på banen mod Espanyol i sidste runde. Alligevel var det en determineret flok, der indtog Barcelona på en regnvåd sommeraften. Længe så kampen ud til at være gået i hårknude, men med sytten minutter tilbage af ligaen, skete noget der skabte overskrifter den næste dag.
Adrián fik en stikning, som han løb op i en spids vinkel. Men i stedet for at afslutte, lokkede han målmanden og forsvaret til sig, inden han slog den på tværs til unge Antonio Jesús Bandera, der med sine 17 år blev sæsonens yngste målscore. Bandera blev hentet til kystbyen Coruña i januars transfervindue, og opnåede fire kampe for Deportivo. Målet mod Espanyol blev dog hans eneste scoring. En smuk måde at afslutte en smuk sæson, der formentlig var vital for Coruña, Deportivo og Albero. Men om sidstnævnt fremover vil blive omtalt i samme sætning som Deportivo, er stadig ubesvaret. Indtil nu er kontrakten ikke blev forlænget – selvom der blot er halvanden måned til den udløber.



Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #57: 09 Okt 2011, 17:30 »



Meget er sagt og skrevet om Deportivos økonomi. Men på bundlinjen, har jeg måske udeladt det vigtigste term: Tålmodighed. Det har til tider holdt hårdt – som da klubben kun var femten millioner (£) værd, men skyldte små 100 væk. Eller da jeg gjorde mig upopulær blandt de største stjerner i min trup, fordi jeg som en tykhudet tåbe blev ved med at insistere på at de fortjente en ny kontrakt – med mindre i løn. Det hårdeste øjeblik har dog måske været når jeg har set det ene stjernefrø efter det andet springe ud af mine glubske hænder, fordi bestyrelsen ikke ville tildele mig et mindre millionbeløb. Ja, sorgerne har været mange. Ligeså har udfordringerne. I dag, ved indgangen til tredje sæson, tror jeg dog på at vi har lagt den mørkeste del af tunnelen bag os. Mere end 20 millioner står der på klubbens bankkonto, og skønt vores gæld stadig er på astronomiske 72 millioner, går det den rigtige vej.

Vejen til 24 karats lykke har dog ikke været let. Økonomisk lå La Coruña i ruiner, og betalte spillerlønninger der var langt højere end hvad der var nedrykkere værdigt. Nu, to år senere, har vi reduceret lønbudget med 20 %, om end Juan Carlos Valerón stadig griner hele vejen ned til banken: Den sørgelige sandhed er at vores bedst betalte spiller, kun startede tre kampe sidste sæson. Heldigvis har han valgt at indstille karrieren efter denne sæson, så jeg ikke behøver at vælge mellem den sentimentale manager og den kyniske forretningsmand. En anden hemmelighed bag min sunde økonomi, er nogle flinke bankfolk. I første sæson havde vi et dyrt løn der skulle betales af i løbet af ingen tid, men nu betaler vi kun 1/6 per måned i forhold til hvad vi gjorde i Liga Adelante. Ja, gælden bliver ikke rigtigt mindsket, men det kommer vel med tiden.

På indtægt-siden, er der også sket forandringer. Her er særligt beløbet Tv-stationerne betaler hvert år en kærkommen bonus. Seksten millioner per år i La Liga, for at være helt præcist. Penge der vil blive alvorligt savnet, hvis vi skulle ned i Liga Adelante igen. Hvis vi atter skulle spille Segunda fodbold, ville omkring 25 % af vores tilskuere formentlig også forsvinde. Lige over 28.000 så i gennemsnit vores hjemmekampe i La Liga, mens syv tusinde færre var at finde på lægterne da vi spillede med om mesterskabet i Liga Adelante. En sjov detalje i forlængelse af dette, er at vi i denne sæson har flere sæsonkortsholdere end vi havde tilskuere i første sæson. I min anden sæson, kunne vi også for første gang meddele ”alt udsolgt”. Overraskende nok var dette dog hverken da Real Madrid eller Barcelona gæstede Coruña, men derimod da Valencia gjorde det, i pokalturneringens femte runde. Dette blev i øvrigt vores endestation.

Dermed blev lidt mere sagt om økonomien. Om noget var dette hvad der tiltrak mig i sin tid, men på bundlinjen: Jeg tog en udfordring op – og fuldførte den. En tur ned i anden division kan stadig smadre ”mit mesterværk”, men indtil det sker, tror jeg på at jeg red den økonomiske storm af, og det endda uden at jeg opgav sportslig succes. Vi er blot den 15. mest værdifulde klub i Spanien, men det går den rigtige vej. Mægtige Barcelona er 31 gange mere værd end Deportivo, men alligevel kan vi måske indtræde i den ærefulde ”top 100” over de rigeste klubber. Gælden til trods, ville dette være mig en stor ære. Også selvom det nok først sker næste sæson, eller året efter den.

« Seneste Redigering: 09 Okt 2011, 17:34 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #58: 15 Okt 2011, 17:29 »



RETRO - PERSPEKTIV
Diario de Coruña •  30.august 2012

En blomstrende økonomi samt overlevelsen i La Liga talte for store handler hos Deportivo La Coruña. Men da datoen ramte første juli, var det ikke glimtende stjerner der lyste Coruña op. I stedet var det en ung garde af håbefulde talenter, der dermed fortsatte den tendens Albero udviklede allerede i januars transfervindue. Her blev angriberne Alípio (Benfica) og Jesús Antionio Bandera (Tenerife) hentet for en samlet sum af 1.400.000 £, om end de tilsammen kun havde ligeså meget livserfaring som Valerón. Således var den ældste tilføjelse til Deportivos trup blot 24 år. I alt ni spillere blev hentet til Deportivo hen over sommeren, men måske er flere på vej. Her er et blik nedover de der allerede er ankommet

Kerlon (OMC / BO), 24 år gammel
- Blandt interne kilder, blev der sået meget tvivl om denne aftale. Skønt Deportivo blot betalte 16.000 £ for den lille tekniker, så Albero angiveligt stort på talentspejdernes anbefaling om ikke at ansatte den tidligere Inter-spiller. Albero selv undskyldte sig med at Kerlon blot er tiltænkt en rolle som backup, men deres tales alligevel om at det formentlig var spillerens renommé der lokkede Albero.

Micheal Vázquez (MC), 18 år gammel
- Vázquez var ikke stjernen hos Colorado Rapids, men den unge amerikaner blev alligevel hentet til Deportivo for en sum af 600.000 £. Fire gange har den californisk-fødte kreatør iklædt sig den amerikanske nationaltrøje i forbindelse med ungdomslandsholdet. Hans kontrakt løber fire år, hvilket betyder han til den tid vil være 22. Har han stadig ikke slået igennem, er der usandsynligt at han får kontrakten forlænget. Men hvis amerikaneren har vist sig som en god handel, vil talentspejderne der anbefalede ham formentlig smile fra øre til øre.

Joãn (MH / OMH), 18 år gammel
- I sin debutsæson for hjemlandets Atlético Mineiro, scorede Joãn én gang i fjorten kampe. Alligevel fik Alberos udsendte øjnene op for den tætbygget brasilianer, der har et hurtigt antrit og en vilje der kan bære ham langt. Ligesom Vázquez gav Deportivo også 600.000 £ for Joãn, der dog stadig har noget arbejde foran sig. Blandt andet, var Joãn notorisk i Atlético Mineiro for at havde absolut ingen evne til at hoppe.

Daniel Ciucur (MC), 17 år gammel
- Den første tilføjelse fra det europæiske kontinent blev rumænske Ciucur. Med sine blot sytten somre er fire U21-landskampe ikke til at kimse af. Ydermere spillede han fast for den rumænske hovedstadsklub Steaua Bucharest, i sidste sæson. I alt opnåede Ciucur 42 kampe for Bucharest, før han skrev under på en kontrakt der binder ham til Coruña frem til 2017. Circur er af rumænske medier blevet beskrevet som en komplet midtbanespillere, der har mange tangenter at spille på. Frem til sommeren 2013 bliver der dog Deportivos samarbejdsklub, Xerez, der kan nyde godt af dette.

Adrian Neacsu (MM), 18 år gammel
- Foruden Ciucur blev også en anden rumæner hentet til kystbyen. Modsat sin landsmand skal Neacsu dog ikke gøre sig i marken, men i målet. Den talentfulde keeper fik blot to kampe for CFR Cluj i sin debutsæson, sit massive talent til trods. Neacsu kan sammenlignes med Sébastien Frey, der ligesom rumæneren har sin styrke alene mod én angriber. Allerede få dage efter Adrian kom til klubben, blev Aranzubia sat til at lære fra sig, til det unge talent. Der spekuleres allerede i om han er den langsigtet løsning på målmandsposition.

Celsinho (MC / OMC), 23 år gammel
- Da Deportivo kunne offentliggøre kontrakten med Celsinho, kom det som lidt af en overraskelse. Ganske vidst havde den brasilianske midtbane været til prøvetræning på Riazor, men ikke meget tydede på en kontrakt. Deportivos midtbane bugnede allerede af spillere, der var dygtige, men alligevel ikke noget udover det sædvanelige. Med tilføjelsen af Celsinho har man fået endnu sådan én, om end den tidligere Sporting CP-spiller nok skal indgå i et rotationsprincip eller varme bænken.

Martin Kobylanski (OMC / BO), 18 år gammel
- Ikke ofte finder polakker vejen til La Liga, men det er ikke desto mindre hvad Kobylanski har gjort. Ligesom Celsinho havde Deportivo ham først inde til en prøvetræning, før de skrev kontrakt med ham. De to sidste år har angriberen tørnet ud for Cottbus’ andethold, hvor det er blevet til 23 mål. Martins kontrakt løber fem år, og må utvivlsomt anses som værende et ”projekt”. I sin første sæson på spansk grund, skal han dog spille for Xerez.

Adryan (MC / OMC) 18 år gammel
- På sin attende fødselsdag, kunne Adryan endeligt skifte til Deportivo. Det brasilianske es, har fået sin fodboldopdragelse i Flamengo, der har modtaget 1.100.000 £ for den unge spiller. Hans styrke er det offensive, hvor han er blevet sammenlignet med Morten Gamst Pedersen. Modsat Morten Gamst, har Adryan dog haft fornøjelse at spille samba-fodbold med det brasilianske landshold, om end det var U21-udgaven.

Andrew Robertson (MC), 18 år gammel
- La Liga har ej heller overflod af skotter, men i Andrew Robertson får Spanien et strejf af det skotske højland. Blot 30.000 £ måtte SuperDepor afgive for at få retten til ”Andy” fra Rangers, der ikke gav ham spilletid i hans første år hos de skotske mastodonter. Robertson beskrives som en hårdtarbejde balancespiller, der er bedst til at føre bolden fremad, men ikke er bleg for at løbe meter for defensiven. Han er født i Glasgow, men kan i sin første sæson i Spanien løbe ind i hold som Ferrol, Celta og Sporting, når han spiller for Deportivos ungdomsmandskab.

Derved blev Deportivos ni handler alle præsenteret. Formentlig bliver de eneste tilføjelser til Deportivos trup, der ikke har mistet nogle store profiler, med undtagelse af Rubén Pérez, der efter to år ved kysten er vendt hjem til Atlético Madrid, der hele tiden ejede rettighederne over ham. Angiveligt havde Albero et godt blik til den lange Adebayor hen over sommeren, men et lønkrav i nærheden af 200.000 £ per uge, spændte ben for dette. Hugo Almeida, Valeri Bojinov og Vladimir Weiss er også blevet sat i forbindelse med Coruña. Den kontraktløse Rio Mavuba er også nævnt som en mulighed. Mavuba har tidligere spillet for Villareal, Lille og Bordeaux foruden seks landskampe for Frankrig.

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Marionetten
« Svar #59: 16 Okt 2011, 17:36 »



                    NUMERO UNO
Ikke meget er skiftet ud i Coruña, men alligevel emmede Riazor af fornyet energi. Med en tydelig nervøsitet at spore, satte Juan Albero sig i sædet, der gav ham udsigt over hele græsteateret. Bag sveden der strakte sig over hele hans ansigt og de store øjne, kunne man dog ane noget. Noget der lå dybt i ham, som han kæmpede med at holde inde såvel som at få ud. Usikker på om hans indre dæmoner kunne blive hans bedste ven, smilte han ambivalent. Ikke mange kendte til de nye taktikker der var blevet udviklet henover sommeren og færre endnu kendte til det hårde arbejde alle havde været på, mens solens stråler havde opvarmet Atlanten og gjort Riazor strand til en menneskelig bikube. 17 årige Antonio Jesús Bandera startede lige bag Adrián, men alligevel blev det forsvaret der løb med rampelyset, da Real Sporting S.A.D. gæstede Coruna i sæsonens første runde.

Efter en start hvor Sporting konstant blev presset og Bandera ofte forsøgte at finde Adrián med en stikning, skød Ivan Fatic festen i gang med en kanonkugle i det 23. minut. På et frispark fra midten af Sportings banehalvdel, hamrede backprofilen til bolden, der i en lige linje fandt hjørnet og efterlod Juan Fabio uden chance. En håndfuld minutter senere var det Guardado der blev tilsmilet af lykkens gudinde, da hans afslutning fra en spids vinkel blev rettet således af at den snød Fabio, der endnu engang var chanceløs. Med ti minutter til pausen, løb Sporting kontra, om end det blot skulle vise sig at være et bump på vejen mod Zé Castros 3:1 mål, kort inden halvlegen. Forsvarsgeneralen steg til vejrs på ved et hjørnespark og satte let pandebrasken på Guardados perfekt slået indlæg.

Ej heller efter pausen var Sporting rigtigt med. Deportivo gik lidt ned i fart, men kontrollerede stadig kampen fuldstændig. Konstant var de en trussel, om end 4:1 målet kom fra en overraskende vinkel. Aftens helt store oplevelse, Andrés Guardado, afsluttede fladt fra en absurd vinkel på et frispark fra distancen, hvilket var nok til at snyde Fabio, der denne gang måtte påtage sig ansvaret. Kort efter blev unge Bandera skiftet ud sammen med Juan Domínguez, så Celsinho og Alípio kunne få sæsondebut. Begge gjorde det flot efter de kom ind, med Alípios scoring til 5:1 som højdepunktet. Denne scoring blev igangsat af Celsinho, men det var Adriáns aflevering bag om forsvaret der satte Alípio i position. Herfra var den unge brasilianer kølig, da han kom alene med Juan Fabio. Med en inderside afslutning i sidste øjeblik før en fremstormende Fabio nåede ham, nåede Alípio det samme antal scoringer som sidste sæson bød på, for ham: én. Den blot tyve årige angriber, med en fortid i Real Madrids ungdomsafdeling, virker dog lovende. Han skal formentlig kæmpe mod Riki, Bandera og måske Kerlon om at blive herren ved siden af Adrián.

Deportivo La Coruña – Real Sporting S.A.D.
1:0 – Ivan Fatic (23)
2:0 – Cristian, selvmål (28)
2:1 – Yassine El Ghanassy (34)
3:1 – Zé Castro (44)
4:1 – Andrés Guardado (63)
5:1 – Alípio (88)

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010