home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1027 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Din klub - Din vurdering! 2011
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Din klub - Din vurdering! 2011  (Læst 15031 gange)
Batigol
Manager

Sv: Din klub - Din vurdering! 2011
« Svar #30: 05 Aug 2011, 21:44 »

Jeg har altid været rigtig glad for Busquets. Hans taktiske forståelse er utrolig, taget hans alder i betragtning. Jeg tror Pep ser rigtig meget af sig selv, som spiller naturligvis, i Busquets. Hans defensive styrke ligger ikke i at gå ind og tage nærkampene og være stor og stærk, men i stedet i sin forudseenhed og evne til at læse spillet. Som du ganske rigtigt påpeger bringer han en balance og stabilitet ind på midtbanen, som ikke ville være tilstedeværende, hvis man stillede med Xavi, Iniesta og endnu en spiller hvis primære kompetencer ligger i offensiven - Thiago for eksempel. Dertil kommer hans styrke i pasningsspillet som er ganske forbløffende. Han sætter sjældent en fod forkert i det opbyggende spil - når han gør bliver der til gengæld lagt mærke til det, i kraft af hans sårbare position på banen - og han er rigtig dygtig til at slippe bolden hurtigt, hvilket giver vores pasningsspil det flow der er en nødvendighed, hvis man ønsker at køre bolden rundt i de trekanter, som Pep er så glad for. Dertil er han teknisk dygtig, hvad enten man vil det eller ej. Han kan sagtens sætte sin modstander af, og at bruge hæl og tå er slet ikke noget problem for ham, på trods af hans lange stænger og ranglede figur.

At Busquets er kommet i megen negativ fokus kommer som sådan ikke som nogen kæmpe overraskelse. Han er en super kalkuleret spiller, og hvis han ser fordele til sit hold ved at gøre noget, hvad enten det er af sportslig karakter eller ej, gør han det. Han sætter holdet over alt andet og er mere end villig til at lade sit eget image gå til grunde, til fordel for sit hold. At han er endt med at fremstå som værende decideret usympatisk er naturligvis en lidt uheldig og penibel situation for ham, da jeg er overbevist om at det er meget langt fra sandheden. Han virker til at være vellidt blandt holdkammeraterne og man får sig et indtryk af en mand, der er mere loyal end noget andet overfor dem der står ham nær. Derudover er han professionel. Som sagt er han frem for alt end holdspiller og derfor kender han vigtigheden af at være forberedt og være fokuseret når det gælder.

Jeg kan sagtens forstå de der ikke bryder sig om Busquets - eller decideret ikke kan lide ham - for som sagt har han slet ikke nogen problemer med at begå 'usportslige' handlinger, hvis han ser fordele til Barcelona i at gøre det. Jeg bliver selv møghamrende irriteret når det er Barcelona der render ind i en sådan spiller, så jeg kan sagtens forstå at nogle folk har det på ovenstående måde med Busquets. Jeg tror han får kamp til stregen af Mascherano i den kommende sæson, i kraft af hans fantastiske afslutning på sæsonen, men jeg ser ham stadig som en del af den stærkeste startopstilling.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #31: 05 Aug 2011, 22:03 »

Hmm, efter at have læst nogle af besvarelserne fra andre brugere, må jeg nok erkende at jeg har misforstået "bedst/værste indkøb"... Jeg er kommet til at tage dem for denne sommer, hvor der nok blev ment indkøbene i sidste sæson... I så fald ser det sådan ud:

Bedste køb:
Roberto Soldado! En helt fantastisk erstatning for David Villa. Livet efter den smukke og fantastiske David Villa så svært ud, men Soldado har virkelig taget over, selvom det først for alvor blev godt i foråret. Heldigvis gik det rigtig godt for et andet indkøb til angrebspladsen i starten af sæsonen, nemlig Aduriz, mens hans præstationer i foråret dog ikke har været så prangende. Derudover synes jeg også at midtbanespillere Tino Costa har overrasket positivt, han har måske det bedste spark i LaLiga, og han er også en ganske habil spiller derudover. Og så var det lidt blæret at hente topscoreren i den brasilianske liga, som senere hen blev udtaget til a-landsholdet, Jonas, for blot 1 mio euro. Men i sidste ende tager Soldado den, især fordi jeg tror han tager endnu mere ansvar i 2011/12!

Værste køb:
Generelt synes jeg at indkøbene har været rigtig fornuftige i sommeren 2010 og vinteren 2011, i hvert fald når man ser på tidligere tiders vanvittige fejlkøb. Dog kan jeg godt lide at pege fingre af Ricardo Costa, da jeg bestemt ikke bryder mig om ham. Han har spillet ret fast, så Emery kan tydeligvis godt lide ham, og derfor er det jo svært at kalde ham et elendigt køb(især fordi han var gratis), men jeg synes sgu ikke han gør det godt. Og det er ikke for sjov at man har hentet Adil Rami, og jagter endnu en CB. Ricardo er ikke god nok.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #32: 05 Aug 2011, 22:07 »

Tak for dit lange og grundige svar. Det var pænt af dig. :-)

Jeg er sådan set enig med dig i det meste, og netop at han har disse kvaliteter, gør at det er svært at ligge mærke til ham, og i hvert fald ser ham som en profil på et Barcelona-mandskab. Jeg må sige at mit syn som fodboldspiller er ændret af Sergio Busquets. Desværre har han som person stadig meget at bevise overfor mig.

Batigol
Manager

« Svar #33: 05 Aug 2011, 22:31 »

Det er helt korrekt at der sjældent bliver fokuseret på Busquets og jeg har aldrig set ham fremhævet som en af de vigtigere spillere i Barcelona. Tværtimod bliver han ofte gjort til en spiller, der bare er der fordi der nu engang skal være 11 spillere på banen. Busquets har det dog rigtig godt med ikke at være i fokus - han trives så at sige i skyggen.

Med hensyn til Busquets som person, hvad baserer du så din vurdering af ham på? Handlinger på banen? For i så fald, må man nok erkende at rigtig mange spillere skifter karakter når de går på banen, og det er min klare overbevisning af Busquets er en af disse spillere. Et andet eksempel er Gattuso, som udenfor banen er mand og familiefar i relativt normale rammer, taget hans status som dobbelt italiensk mester og tidligere verdensmester med Italien i betragtning, mens han på banen er vildskaben selv. Indenfor kridtstregerne er det let at rive sig med og gøre ting man ellers ikke ville anse som en mulighed. Det er let for os at sidde hjemme og pådutte spillerne et ansvar. Et ansvar som de på retfærdigvis må acceptere, da det er så verdensomspændende og mediedækket sport, men alligevel et ansvar som man ikke kan forvente sig at alle vil acceptere. Som professionel fodboldspiller skriver du under på en kontrakt, der siger at fodbold er dit arbejde - det du skal lave hver dag og det du skal tjene dine penge på. Dit mål er at opnå succes i form af sejre og mesterskaber. Du skriver ikke under på nogen form for moralsk eller etisk kontrakt. Som sagt er det måske ikke for meget at forvente, at de opfører sig ordentligt, opfører sig som vi alle opfører os, men vi skal passe på ikke at stille for høje krav til dem. Deres arbejde består i at være fodboldspiller - ikke i at være forbilleder og idoler.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #34: 05 Aug 2011, 22:42 »

Jeg baserer det på hans handlinger på banen ja. Hans evige trang til at overspille situationer og brokke sig til dommeren, samt evne til at prøve at påvirke ham. Dette synes jeg er dybt usympatisk, selv om mange nok bare vil anse det som en del af gamet. Jeg er i mod den slagsen.

Og ja, du har da ret. Spillerne skal spille fodbold, og vinde. Det er derfor de er der. Men jeg synes også de skal agere som forbilleder. Jeg vil godt bruge John Terry som eksempel. Han havde en sexskandale hængende over sit hoved. Dette havde intet med hans fodboldliv at gøre, men alligevel fratog man ham anførerbindet for England, fordi han skulle være et forbillede for mange unge. Det var han ikke med sådan en sag, og derfor så man sig nødsaget til at taget bindet fra ham. Jeg ved godt Busquets ikke er anfører, og at at filme ikke er det samme som en sexsag, men jeg synes alligevel det viser, at man ikke er ligeglad med hvordan spillerne ter sig. Hverken på eller udenfor banen.

Men det er blot min mening.

verdenskrig
Manager

« Svar #35: 08 Maj 2012, 12:19 »

Selvom sæsonen ikke er helt slut, kan jeg godt lave den her allerede nu, da mit hold ikke kan nå noget som helst her med så få kampe igen Smiley

Hold: Brøndby IF

Sæsonen Generelt: Jeg sagde inden sæsonen at jeg frygtede nedrykning og at alt andet end det ville være okay. Vi har så mange mangler i klubben, et hold som ikke har en spillestil, og en ledelse som stadig skyder i øst og vest uden at ramme noget. Vi undgik nedrykning med en del kampe igen, og det er jeg tilfreds med. Håbede naturligvis på Europa, men vi har ganske enkelt været for ustabile til at det nogensinde burde have været et tema.

Trænerens indsats: Henrik Jensen tabte desværre kampen ret tidligt i sæsonen selvom jeg godt kunne lide ham. Auri har forsøgt at få skabt noget holdånd, og et koncept at spille ud fra. Konceptet er stadig ret utydeligt, men det er ekstremt positivt at vores hold aldrig falder sammen mere. Vi har her i foråret tabt vores kampe med støvlerne på, og det kan man altid tage med.

Bedste spiller: Daniel Stenderup. Han er slet ikke min favorit, men han må alligevel være den som har spillet færrest dårlige kampe

Værste spiller: Jan Frederiksen tager sgu den pris. Magen til katastrofal venstre back skal man lede længe efter.

Bedste køb: Simon Makieok har gjort det godt, og allerede fået scoret en del mål. Han skal nok blive en stor gevinst på sigt

Værste køb: Rommedahl. Det er jo decideret værdiløst at vi har hentet ham uden nogen form for omtanke over hvordan han skal spilles eller bruges.

Mest forbedrede spiller i forhold til sidste sæson: Michael Tørnes synes jeg har hævet sit niveau. Ellers synes jeg Mike Jensen har leveret en bedre sæson i år.

Mest mindeværdige kamp: 2-1 sejren hjemme mod fck. Det var nok på grænsen til det vildeste jeg nogensinde har oplevet da TR trillede bolden over stregen til 2-1 med 10 min igen. Legendary Smiley

Mest pinlige kamp: Synes ikke lige jeg kan erindre en decideret pinlig kamp, men 3-0 sejr hjemme mod fck i pokalen, som vi ellers havde skreget op til sæsonens vigtigste kamp gjorde satme ondt.

Værste/sjoveste øjeblik i en kamp:
Sjoveste: Da jeg og flere andre ( Bla Zone og Hamza her fra siden) fik taget billeder med mange af vores spillere da de skulle op i spillerbussen efter kampen. Det sjoveste ved det var nok da Thygesen kom op af trappen, og vi alle løb hen mod ham og lavede et kæmpe gruppekram på ham, som han bare var med på Grin

Værste: Enten da Santin scorede til 1-2 i sidste minut mod os i efteråret, eller da jeg i søndags på Aalborg away fik intet mindre end 5 på hovedet af vores hårde drenge. En af dem resulterede i en blodtud som min næse stadig kan mærke. Av Tunge

Forventninger til næste sæson: Nu da Esbjerg og Randers nok kommer op så må førsteprioritet igen hedde at undgå nedrykning. Men dertil ser jeg gerne at vi kommer i pokalfinalen og vinder et trofæ samt kommer i Europa af den vej. Lad os nu se Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #36: 08 Maj 2012, 12:22 »

da jeg i søndags på Aalborg away fik intet mindre end 5 på hovedet af vores hårde drenge.

Hvorfor?

verdenskrig
Manager

« Svar #37: 08 Maj 2012, 12:25 »

Den ene gang fordi jeg i min egen lille fuldemandsverden gik ind foran vores banner på marchen, og da en idiot kom over og råbte mig ind i hovedet svarede jeg ham igen. Der fik jeg de tre første af ham og en af hans venner.

Senere på turen hjem, kom en stor fyr i adidas trøje og med solbriller gående gennem vores kupee. En af mine venner sagde at hans solbriller så seje ud. Manden gik hen og truede ham med tæsk for det, hvorefter jeg beder ham slappe af. Med det resultat at han går over og stikker mig en knytnæve lige i synet. Da jeg havde sundet mig 5 sekunder fik jeg en mere.

Nogle af vores fans tager lige en bane for meget crazy

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Chamberlain15
Manager

« Svar #38: 08 Maj 2012, 12:29 »

Aldrig snak med mennesker i de Adidas trøjer. Regel. 1!
« Seneste Redigering: 08 Maj 2012, 12:35 af Chamberlain15 » Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

verdenskrig
Manager

« Svar #39: 08 Maj 2012, 12:32 »

Havde selv en på crazy Grin

Cool

Chamberlain15
Manager

« Svar #40: 08 Maj 2012, 12:38 »

Havde selv en på crazy Grin

Selvmål fra din side, mester! Wink Grin

Ej, har læst om episoderne på facebook, og de lyder da godt nok som en flok tumper. Virkelig ærgerligt at sådan noget skal ske. Og fuldstændig håbløst at slå på medfans, eller bare slå på folk i det hele taget! I hvert fald i den situation! Wink

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

verdenskrig
Manager

« Svar #41: 08 Maj 2012, 12:42 »

Ja forstår det sgu heller ikke lige. Men dem der gjorde det tilhører en fraktion som hedder Blue Front og de bidrager sandt for dyden ikke med andet end vold, at være idioter, og syne sange om dem selv mens de går og ser seje ud. Og så tager det så ondskabsfuldt mange baner.

Sådan er der heldigvis kun et fåtal af vores fans som er, og så må man jo bare prøve at undgå dem. Har dog aldrig prøvet noget lignende før, så det hæmmer sgu ikke min lyst til at tage på aways Thumbs Up

http://da.wikipedia.org/wiki/Blue_Front Ikke guds bedste børn  crazy

Cool

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #42: 08 Maj 2012, 12:46 »

http://da.wikipedia.org/wiki/Blue_Front Ikke guds bedste børn  crazy

Kan godt lide at ingen af kildesiderne eksisterer længere - nu ville jeg ellers lige have læst lidt Tunge

verdenskrig
Manager

« Svar #43: 08 Maj 2012, 13:00 »

Altid sjov til det sidste Hr.Hawkie Kys Grin

Cool

blomvikings
Manager

« Svar #44: 08 Maj 2012, 13:07 »

Det er desværre ikke noget nyt at der bliver begået vold internt i Brøndby... Jeg har set det utallige gange efterhånden, og oftest er det på udebane ture.
Og det er på de underligste grundlag det sker. Så der er ikke rigtig noget at gøre eller noget man skal lade være med, udover det man selv kan tænke sig til.

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010