Luton Town
Vinteropdatering
Så nåde vi til den 1. Februar og dermed ny opdate fra holdet.
LigaenStillingenDer er spillet 29 kampe i ligaen og Luton holdet ligger til manges forundring lang over nedrykningstregen, lige nu ligger holdet på en meget flot 11. plads, med 9 sejre 12 uafgjorte og 8 nederlag.
Så der skal noget af et formdyk til hvis ikke at holdet skulle være i npower Championship i næste sæson også.
Kamprogrammet siden sidste opdateSpiller præstationerJeg vil starte med at sige at jeg har valgt at spille med en helt ny taktik siden sidste update nemlig en 4-1-2-1-2 (Uden kanter) og jeg valgte den uden kanter fordi jeg ikke mente at vores kanter var gode nok også fordi vi kunne være mere kompakte omkring midten.
Billed af taktik herHoldets præstationerVi har mange spillere som spiller lidt op og ned i perioder men som man kan se på resultaterne i ligaen går det bedre end forventet før sæsonen.
Jeg har valgt lige at fortælle kort om alle vores indkøb fra i sommers:
Chris Wood:Chris Wood som blev hentet ind som targetmand startede meget sløvt ud med ikke at score i sine første 8 kampe, men fik så skudt hul på bylden og endte med at score 9 mål inden Jul. Desværre blev det kun til 6 måneder i Luton for den store New Zealænder fordi i vinter pausen kom der et bud på 9.25mio fra Hertha Berlin og det kunne jeg simpelhent ikke sige nej til.
Andy Webster:Den skotske forsvarsklippe kan jeg ligeså godt sige det som det er har været vores klart bedste spiller indtil videre og det har også udmyntet sig i at han nu er holdets nye Anfører. (Overtaget fra Bob Malcolm)
Danny Collins:Walisiske Danny Collins har spillet en stabil sæson dog havde jeg selv forventet mig en lille smule mere af ham.
Jlloyd Samuel:Jlloyd fra Trinidad & Tobago var desværre ude med en skade i første del af tuneringen og har derfor ikke rigtig formået at spille op til sit bedste i denne sæson.
Shola Ameobi:Ameobi har stået lidt i skyggen af Chris Wood og har derfor kun spillet 13 kampe fra start i denne sæson og det har også kun udmyndtet sig i 1 mål i hele sæsonen det var dog til en sejr på 3-2 over Swansea tidligere på sæsonen så det ene mål var ivertfald vigtigt.
Matthew Upson:Luton Drengen Matthew som var udtænkt en bærende del af forsvaret har spillet en rigtig fin sæson indtil videre.
Nicky Bailey:Nicky har spillet en tilfredstillende halvsæson dog startede han ud med en skade i knæet som holdte ham ude i 4 uger men efter det har han spillet rigtig godt.
Franck Moussa:Den belgieske midtbane spiller Franck Moussa som var den eneste spiller vi før sæsonen betalte penge for at få har indtil videre ikke skuffet mig de kampe han har spillet, Men han var ligsom Nicky også ude med en skade fra starten af sæsonen han havde nemlig en forstuvet ankel som holdte ham ude i 5 uger.
Jorge Moreno:Lejesvenden fra Arsenal Jorge har spillet rigtig godt i denne sæson og har scoret 3 mål i 5 starter og er blevet indskiftet 10 gange.
Adrian Mutu:Adrian Mutu som jeg ikke valgte at fortælle om i den tidligere update pga. det var Skippers indkøb, fortjener da at for lidt ord med på vejen denne gang.
Mutu har spillet rigtig godt i hans ialt 13 kampe i denne sæson og har gjort hvad man kunne forvente af en 35 årig gammel stjerne, nemlig at uddele en masse erfaring til de mindre erfarne spillere.
FA CupI FA cuppen var vi ikke med længe da vi var så uheldige at trække et Premier League hold i vores første runde som var 3. Runde.
Vi trak Birmingham og vi spillede faktisk en rigtig flot kamp mod dem hvor vi desværre taber
1-2.
Jeg fortalte dog spillerne at jeg var utrolig stolte af dem at de ikke falder sammen i sådan en kamp som denne og det gjorde heller ikke noget at vi røg ud i 3. Runde mere havde bestyrelsen nemlig ikke forventet.
Som Bonus info har vi fået 1 kontrakt tilbud fra en anden klub i England nemlig Premier League klubben Middlesbrough som dog er blevet blankt afvist, da Nigel Martyn har store ambitioner i Luton.
Vinterindkøb:Tilsidst skal i da ikke snydes for Luton's 2 nye ansigter nemlig:
Engelske
Cody McDonald (2mio) og Skotske
Simon Ferry (4mio)
Værsgo der var lidt mere info fra vores dejlige hold!