home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I dag kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 377 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Kom af med underskud!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Kom af med underskud!  (Læst 5942 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Kom af med underskud!
« : 17 Apr 2011, 22:14 »

Jeg kører med et underskud på 40 millioner i mit AC Horsens gem, og jeg kan ikke sælge nogen af mine spillere, da det simpelthen vil ødelægge min trupopbygning og chancer for gode resultater. Derfor ønsker jeg nu muligheder for at kunne få økonomien på rette køl, og det behøver ikke være fra den ene dag til den anden.

Jeg vil gerne lave en 2-3 års plan for at få økonomien på grønne tal, for at kunne købe 'store' danske navne til klubben.

Er der nogen som kan hjælpe?

Og som sagt, vil jeg under ingen omstændigheder sælge ud.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #1: 17 Apr 2011, 22:21 »

Selvom du ikke vil sælge ud af dine spillere, så vil jeg anbefale dig at kigge andetholdet og ungdomsholdet igennem. De spillere, som ikke ligefrem har nogen fremtid i klubben bør smides ud, da det er en af de nemmeste måder at få lidt luft i økonomien.

Den største faktor er selvfølgelig sportslig succes og hvis man år efter år ligger i bunden og roder rundt, så vil økonomien også være en del sværere at få til at løbe rundt. Omvendt så skal man jo heller ikke bare satse på sportslig succes uden at kigge på økonomien. Tag et grundigt kig på din økonomi og se om dine ambitioner med placeringer og generelt truppens niveau passer sammen.

Du skriver du vil hente store danske navne, men de skal jo kun hentes, hvis du reelt har råd til det og selvom der både er transferkroner og lønkroner til en spiller, så betyder det nødvendigvis ikke at du decideret har råd til ham i budgettet.
Logged

Ortelot
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #2: 17 Apr 2011, 22:22 »

I mit FCK-save har jeg over 10 mil. i overskud på en hurtig venskabsturnering eller cup. Har godt nok også et stadion på 70.000, men du skulle da nok kunne skrabe lidt ind den vej. Du behøver jo ikke stil med start-11 hver gang...
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #3: 17 Apr 2011, 22:32 »

Jeg ligger placeret som nummer tre i ligaen med 19 kampe spillet. 11 sejre, 3 uafgjorte og 5 nederlag. Jeg har ingen problemer med at få min taktik til at spille eller noget, og jeg regner med at ende i top 5 minimum når sæsonen er slut. Det sportslige skal nok gå, det er jeg ikke i tvivl om.

Store danske navne, der mener jeg modstandernes gode spillere. Spillere i den klasse som Søren Rieks, Emil Larsen osv... Naturligvis kan jeg ikke få Rommedahl og spillere i den klasse til Horsens.

Nu har jeg aldrig spillet i Danmark før, men får man mange TV-penge og får man mange penge af slutplaceringen i ligaen? :-)
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #4: 18 Apr 2011, 00:36 »

Nu har jeg aldrig spillet i Danmark før, men får man mange TV-penge og får man mange penge af slutplaceringen i ligaen? :-)

Ikke så vidt jeg husker, nej, men nu har jeg heller ikke spillet vildt meget Superliga i FM11. Til gengæld lader det til, at du har en reel mulighed for at komme til at spille europæisk i form af Europa League til næste år, hvilket bør give et godt økonomisk boost. Hvis ikke du kommer med i gruppespillet, er det formentlig fordi du har trukket en svær modstander i play-off runden, hvilket bør give et hjælpsomt beløb anyway.

Angående det at sælge spillere, er det selvfølgelig svært for mig, at kunne komme ind over det, uden at kende dine planer alt for godt, men der er enkelte tilfælde, hvor det godt kan betale sig, f.eks. at sælge en højt lønnet spiller, for så at hente en billigere en af slagsen ind for færre penge, evt. på afdrag. Men som sagt kan det let være, at det slet ikke passer med dine planer, og i så fald er dette råd nok lidt nyttesløst. :-)

Som Ortelot nævner, kan venskabskampe også være en måde at tjene lidt ekstra penge på. Nogle af de asiatiske/sydamerikanske hold betaler gerne en million for, at du tager på besøg hos dem i sommer- eller vinterpausen, hvis ikke du anser det for snyd. :-)
Logged

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #5: 18 Apr 2011, 01:35 »

Man kan da også bare ligge en masse venskabskampe midt i sæsonen og så hente alle klubbens spillere op på førsteholdet og bruge reserverne og u-18 spillerne...
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #6: 18 Apr 2011, 04:27 »

Det kan måske bruges, måske ikke.

Jeg har et save med Valur (Island). Valur har hver måned et underskud, og er dybt afhængige af enten spillersalg eller rigtig gode sportslige resultater (vi taler europæisk deltagelse ved minimum Play-off i Champions League, så man kommer med i UEFA Cup'en).

Jeg er generelt imod at sætte spillertruppens kvalitet på spil, ligesom du, men omvendt betyder økonomien mere for mig. En sund økonomisk klub har nemmere ved at finansiere et spillerkøb når det allermest gælder, og er bedre på langt sigt. Så et år hvor økonomien ikke blev reddet af Europa måtte jeg sælge min stjerneangriber. Det gjorde ondt som bar pokker, for han havde 75 mål i 83 kampe for mig.

Derudover er det vigtigt ikke at bruge pengene bare fordi man har dem. Jeg opererer altid med et lille overskud hver sæson, så jeg lige så stille udbygger økonomien. I små klubber kan det løses ved at hente gratis spillere ind og sælge dem efter 2 sæsoner eller lignende. Så har man fået noget ud af dem rent sportsligt og samtidig en økonomisk indtjening. I mellemstore klubber (danske topklubber) kan det løses ved at se stort på gode bud fra udlandet og i stedet satse på præmiepenge i Europa.

Det er i al fald sådan jeg løser det økonomiske problem i FM, og til dato har jeg ikke haft et save hvor jeg ikke har haft en stærk og sund økonomi når savet er blevet stoppet.


Og forresten: jo, der er præmiepenge i Superligaen i Danmark, men den er ikke vanvittig stor, og hvis man er fx FCK, så giver det kun et marginalt overskud i forhold til ens udgifter med løn, skatter og alt muligt andet.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #7: 18 Apr 2011, 07:33 »

For mig at se er der to løsningsmodeller i forhold til at komme af med sin gæld. Den ene er sportslig succes hvor man gør alt for at opnå europæisk fodbold, og igennem ligaplacering og store europæiske kampe opnår en økonomisk gevinst.

Den anden løsning er ved at slanke sine udgifter, igennem salg af løntunge og unødvendige spillere. Denne løsning kan dog godt implementeres uden de alt for store problemer, da man sagtens kan finde billige alternativer uden at det går ud over kvaliteten af truppen. 

Ellers handler det blot om at hente spillere på fritransfer, og specielt hvis man først henter dem efter de er ude af deres kontrakt. Som et eksempel købte jeg Simon Poulsen til FCM, og da han havde 1 måned tilbage af sin kontrakt krævede han i omegn af 3-4 millioner kr. årligt i løn. Men ved at vente til han var ude af sin kontrakt fik jeg ham til ca. 2 millioner kr. årligt.
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #8: 18 Apr 2011, 10:26 »

Ellers handler det blot om at hente spillere på fritransfer, og specielt hvis man først henter dem efter de er ude af deres kontrakt. Som et eksempel købte jeg Simon Poulsen til FCM, og da han havde 1 måned tilbage af sin kontrakt krævede han i omegn af 3-4 millioner kr. årligt i løn. Men ved at vente til han var ude af sin kontrakt fik jeg ham til ca. 2 millioner kr. årligt.

Det kræver selvfølgelig lidt is i maven at afvente. Men pengene er der at spare  Thumbs Up
Jeg gør selv det samme medmindre det er en decideret vigtig spiller der hentes.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #9: 18 Apr 2011, 10:35 »

Det kræver selvfølgelig lidt is i maven at afvente. Men pengene er der at spare  Thumbs Up
Jeg gør selv det samme medmindre det er en decideret vigtig spiller der hentes.

Det kræver selvfølgelig at man er klar over at ved at vente, så kan andre klubber komme ind i billedet også. Men der kan være rigtig mange penge at spare ved at have lidt is i maven, dette gælder iøvrigt også ved kontraktforlængelse r. Her er det bedst at vente så længe som muligt med at forlænge kontrakten, eller i hvert fald at gøre det mens der ikke er en interesse fra andre klubber, da dette får spilleren til at kræve mere i løn.

Så lidt is i maven giver store økonomiske besparelser...
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #10: 18 Apr 2011, 10:49 »

Jeg har flere gange spillet med blandt andet AaB, hvor det er lykkedes mig at sikre en god og solid økonomi. Det er altså slet ikke en umulighed, som Plutonium også skriver. Men det kræver altså man er klar til at tænke langsigtet og måske tage en sæson i bunden af ligaen, for at få taget broden af underskuddet.

Du skriver du ikke vil ud og sælge nogle spillere; det kan du nok blive nød til, hvis du vil forblive konkurrencedygtig. Men lad være med at sælge dem midt i sæsonen eller lige når savet er startet, vent til efter en sæson, hvor dine profiler forhåbentligt har vist sig frem. Og så er det en god ide hele tiden at være på forkant. Gør dig allerede klar når spillet starter hvem du gerne vil hente på fri til vinter og til næste sommer. Følg dem og forsøg at forhandlen kontrakten i hus med dem når du det eneste interesserede hold, eller som Guldbrand siger, lige når deres kontrakt udløber, hvilket selvfølgelig kræver is i maven. Men en fordel ved at være forberedt, er at du kan rose spillerne og smigrer dem, så de er mere ivrige efter at komme til dig klub. Dette medfører at de nogle gange er villige til at tage en lidt dårligere kontrakt hos dig, fordi lysten til at spille for klubben pludselig er en faktor.

Derudover skal du rydde kraftigt op i din stab! Ud med de dyre og find nogle billigere. Det samme med reservetruppen, lad i stedet dine unge talenter få spilletid på reserveholdet. Derudover skal dine bænkevarmere være billige, det dur ikke at have en bred, men dyr bænk, når man er presset økonomisk. Så er det bedre at lade de unge få chancen, det betaler sig i det lange løb ved at de udvikler sig bedre, og så kan du sælge dem for mere senere hen. I det hele taget er det vigtigt at købe billigt, og sælge dyrt. Altså hvis der er nogle spillere du ved er gode eller som bliver gode, som du kan få billigt, så slå til! Sælg dem så efter en halv, en hel eller måske endda to sæsoner med god profit, det er hurtige og nemme penge.

Og så en gylden regel for mig, når det kommer til at få styr på økonomien! Køb ikke spillere på afdrag, så kan du hurtigt blive snydt til at tro din økonomi er bedre end den er. Derimod kan du sagtens presse prisen på dine egne spillere op ved at sælge på afdrag, samt at så får du ekstra indtægter hver måned. Og så sikre dig altid en del af fremtidige salg, minimum 20 procent ved unge spillere du sælger, det kan betale sig!
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #11: 18 Apr 2011, 11:00 »

NU er der et ordsprog der siger "at man ikke både kan blæse og have mel i munden". Hvis du udelukkende går efter det sportslige, så vil din klub køre med underskud. Der er stort set ingen af de danske klubber der indimellem bliver nød til at sælge arvesølvet for at skabe ro om driften (økonomien). Som flere nævner, så er den bedste løsning at holde meget fokus på free transfer spillere, og så sælge et par spillere hver sæson. Men et underskud på 40 mio ser i mine øjne ud til du betaler for høje lønninger. Nu kender jeg ikke dine nøjagtige regnskabstal, men jeg forsøger altid at få mine samlede lønudgifter ned på 50% af den samlede omsætning. Så ser driften nogelunde fornuftig ud.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #12: 18 Apr 2011, 12:30 »

Tusinde tak for de mange svar, jeg vil begynde at sælge ud af et par af mine spillere. Eksempelvis røg Martin Retov lige afsted for 12 millioner, og det varmer jo rigtig meget i klubkassen. Jeg har lejet en brasilianer for resten af sæsonen, også hentet Bertolt gratis fra sommer. Det gav lige et underskud på ca. 30 millioner, så det pynter jo allerede gevaldigt bare med ét enkelt salg.

Nu håber jeg ham brasilianeren slår til, for Retov styrede virkelig på midtbanen hos mig og lagde den ene sukkerbold efter den anden og han havde en kæmpe andel i min 3. plads.

Der er ikke rigtig nogen nævneværdige klubber som gider spille træningskamp, så den er desværre udelukket her i vinterperioden, desværre.

Jeg vil begynde at tænke lidt ekstra over mine lønninger og min opbygning af spillertruppen, for at skabe lidt mere økonomisk råderum på den måde.

Tak for hjælpen!
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #13: 18 Apr 2011, 13:27 »

Man kan da også bare ligge en masse venskabskampe midt i sæsonen og så hente alle klubbens spillere op på førsteholdet og bruge reserverne og u-18 spillerne...

Så kan man vist lige så godt bare bruge editoren og tilføre alle de penge man gerne ville have, for det er jo sådan set det samme.

I forhold til emnet, skal man altid huske først at gøre reel status over sit hold efter at hele regnskabssæsonen er slut, for ofte kører man med underskud i de fleste måneder, men så tilgengæld nogle store overskud i de måneder, hvr man fornyer sponsorater og får præmiepenge.

Men hvis du som slutresultat har underskud må du jo kigge på en række af de ting, som de andre også nævner. Kan du muligvis klare dig med en tyndere trup? Man behøver måske ikke meget mere end ca. 18 spillere og så nogle unge billige talenter, hvis målet blot er at slutte i top 6-8 stykker. Europæisk kan det blive svært at ramme gruppespillet de første par år, da man ikke har seedning i ihvertfald sidste kval-runde, hvis man er et hold som Horsens.
Logged

It's gonna be legendary

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kom af med underskud!
« Svar #14: 18 Apr 2011, 13:33 »

Så kan man vist lige så godt bare bruge editoren og tilføre alle de penge man gerne ville have, for det er jo sådan set det samme.

I forhold til emnet, skal man altid huske først at gøre reel status over sit hold efter at hele regnskabssæsonen er slut, for ofte kører man med underskud i de fleste måneder, men så tilgengæld nogle store overskud i de måneder, hvr man fornyer sponsorater og får præmiepenge.

Men hvis du som slutresultat har underskud må du jo kigge på en række af de ting, som de andre også nævner. Kan du muligvis klare dig med en tyndere trup? Man behøver måske ikke meget mere end ca. 18 spillere og så nogle unge billige talenter, hvis målet blot er at slutte i top 6-8 stykker. Europæisk kan det blive svært at ramme gruppespillet de første par år, da man ikke har seedning i ihvertfald sidste kval-runde, hvis man er et hold som Horsens.

ikke for at lyde negativ men hvordan kan du sammenligne det at arrangere en masse venskabskampe med at ændre det i editoren
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010