home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 489 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (#7) Den gule fare mod toppen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: (#7) Den gule fare mod toppen  (Læst 8636 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
(#7) Den gule fare mod toppen
« : 16 Apr 2011, 23:00 »


Historie


AC Horsens blev stiftet d. 1. januar 1994 af HFS og FC Horsens af det formål at samle et fælles elitehold. I foråret 1994 spillede AC Horsens i en nyoprettet kvalifikationsrække med henblik på deltagelse i den nye Superliga. Første sæson bød på en 8. plads, hvilket betød, at AC Horsens nu skulle spille i 1. division. Efter foråret 1995 måtte AC Horsens ud i to kvalifikationskampe om forbliven i 1. division, men efter 3-3 hjemme og 1-1 ude måtte AC Horsens gå den tunge gang ned i 2. division pga. reglen om udebanemål. Heldigvis for AC Horsens blev opholdet i 2. division vest kun på to år. I efteråret 1995 blev holdet nr. 4, i foråret 1996 blev holdet nr. 3 og i efteråret 1996 sikrede holdet sig så oprykning. Den første sæson i 1. division (1997/1998) førte til en flot femteplads, men i de efterfølgende sæsoner kom ”De gule” aldrig i nærheden af oprykningspladserne . I sæsonen 2003/2004 blev holdet ganske flot nr. 3 trods at have været på vej mod Superligaen i det meste af sæsonen. Den efterfølgende sæson blev til gengæld en stor succes. Holdet sikrede sig nemlig oprykning efter en 2-0 sejr over Skjold BK. Nu kunne ”De gule” endelig spille kampe i den bedste række efter 35 års fravær. I de to efterfølgende sæsoner sluttede AC Horsens på 10. pladser i begge sæsoner med henholdsvis 11 og 3 point ned til stregen. 2007/2008 sæsonen blev AC Horsens helt store gennembrud i nyere tid. Holdet sluttede á point med OB på 4. pladsen, men OB snuppede 4. pladsen på en bedre målscorer. Efter den flotte sæson var der nu store forventninger til AC Horsens, men holdet kunne ikke følge op på sidste års succes, og holdet måtte noget skuffende en tur ned i 1. division. Heldigvis skulle holdet kun bruge en enkelt sæson på at spille sig tilbage i Superligaen. Nu er AC Horsens at finde i Superligaen og holdet ligger efter 24 spillerunder på en flot 6. plads med 30 point.

Info om spillet:
Ligaer:
Superligaen og 1. division
Premier League
Liga BBVA
Bundesligaen
Serie A
Ligue 1

- Ja drenge, nu har så valgt, at starte en blog op om AC Horsens da jeg endelig har fået styr på det grafiske(lidt ihvertfald). Jeg håber, i vil følge, også selvom blogkonkurrencen er i fuld gang. Jeg håber desuden, på at kunne holde bloggen kørende længe.
« Seneste Redigering: 20 Apr 2011, 16:10 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den gule fare mod toppen
« Svar #1: 16 Apr 2011, 23:01 »

Næste update vil komme imorgen.
« Seneste Redigering: 16 Apr 2011, 23:42 af massu14 » Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: Den gule fare mod toppen
« Svar #2: 16 Apr 2011, 23:08 »

Nu har du sku da to blogs igang?
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den gule fare mod toppen
« Svar #3: 16 Apr 2011, 23:35 »

Nej
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den gule fare mod toppen
« Svar #4: 17 Apr 2011, 09:33 »

I kan forvente en update i aften. Jeg skal nemlig se ACH - Sønderjyske
Logged

styleez-o2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den gule fare mod toppen
« Svar #5: 17 Apr 2011, 09:41 »

Fedt!  en blog om de gule fra østjylland får mig til at læse med Opstemt
Logged

Liverpool FC!

"If Everton were playing at the bottom of the garden, I'd pull the curtains."
- Citat; Bill Shankly

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den gule fare mod toppen
« Svar #6: 17 Apr 2011, 16:43 »

Godt at høre
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den gule fare mod toppen
« Svar #7: 17 Apr 2011, 17:24 »


Venskabskampe


Inden for 17 dage var 5 venskabskampe planlangt for AC Horsens. Modstanderne var de overkommelige Horsens fS, Greve, AB, FC Hjørring og Fremad Amager. AC Horsens håbede selvfølgelig på sejre i alle opgørene, selvom kampen mod AB godt kunne blive en tæt affære.
Som forventet blev kampen mod Horsens fS ikke en svær opgave. Efter 3 minutter gjorde Gilberto det til 1-0, og selvom Horsens fS kom bedre med i kampen, scorede Martin Retov til 2-0 på straffespark i d. 17 minut. Thomas Kortegaard scorede første halvegs sidste mål efter 31 minutter. Ellers skete der ikke meget, inden Janus Drachmann kunne score til slutresultatet 4-0 i d. 85 minut. I anden kamp skulle AC Horsens en tur til Sjælland, hvor Greve ventede. Det blev en kamp, hvor der kom til at stå AC Horsens på det hele. Nabil Aslam scorede kampens første mål, hvor Gilberto forinden havde haft et par stolpeskud. Efter pausen gjorde Kenan Hajdarevic det til 2-0 i d. 48 minut, inden Casper Johansen kunne score til 3-0 to minutter efter. I d. 78 minut blev Kenan Hajdarevic dobbelt målscorer efter lidt klumpspil i feltet. AC Horsens kunne derfor tage hjem med endnu en 4-0 sejr i bagagen. I tredje kamp skulle AC Horsens igen til Sjælland. Mere specifikt Gladsaxe. Kampen mellem AC Horsens og AB var en tæt affære, hvor det ikke lykkedes nogle af holdene at trække det længeste strå. Gilberto sørgede for en chokstart efter 2 minutter, men AB udlignede 8 minutter senere efter en forsvarsfejl af Nabil Aslam. I anden halveg gjorde Jimmy Mayasi det til 2-1, men Cardten Fredgaard udlignede til slutresultatet 2-2, 3 minutter efter. I fjerde kamp skulle AC Horsens til den nordjyske del af Danmark. AC Horsens skulle nemlig møde FC Hjørring. Kampen blev domineret af AC Horsens langt hen ad vejen, og "de gule" endte også med at trække det længeste strå. Gilberto var igen hurtig på pletten, da han scorede i d. 9 minut. I d. 54 min. lavede FC Hjørrings Jesper Andersen et klodset selvmål. FC Hjørring fik dog reduceret 1 minut inde i overtiden. AC Horsens kunne derfor tage hjem med en fin 2-1 sejr. I den femte og sidste kamp skulle AC Horsens til Amager. Fremad Amager ventede nemlig. Det blev en kamp, som AC Horsens dominerede fra første fløjt. Gilberto scorede, som så mange gange før, det første mål. Denne gang dog først efter 17 minutter. Jimmy Mayasi gjorde det til 2-0 i d. 52 minut, mens Kenan Hajdarevic gjorde det til slutresultatet 3-0 i d. 68 min.




ACH 4-0 HfS --- ACH 4-0 Greve --- ACH 2-2 AB --- ACH 2-1 FCH --- ACH 3-0 Fremad Amager
« Seneste Redigering: 17 Apr 2011, 17:33 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den gule fare mod toppen
« Svar #8: 17 Apr 2011, 17:36 »

Næste update vil med stor sandsynlighed først komme om to dage.

EDIT: En mindre og en større update i aften.
« Seneste Redigering: 17 Apr 2011, 19:20 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (#2) Den gule fare mod toppen
« Svar #9: 17 Apr 2011, 18:46 »


Transfers


AC Horsens har i de seneste to uger brugt tiden på forstærkninger til truppen, og efter min mening har AC Horsens lavet nogle flotte handler. Ordet "salg" er dog ikke et ord, der er blevet nævnt i klubben, da truppen i forvejen var for smal. Første handel var Trent McClenahan, der blev hentet på fri transfer. Trent har tidligere slået sine folder i Premier League klubben West Ham. En dag efter, blev den tidligere Brøndby spiller Stefán Gíslasson hentet. Også på fri transfer. AC Horsens har desuden hentet de to talenter Tobias Ørtoft og Martin Due i henholdsvis AaB og HB Køge. Begge spillere kvit og frit. På trænerfronten har AC Horsens ansat Allan Nielsen og Kim Ziegler som talentspejdere.




Tobias Ørtoft

Trent McClenahan

Stefan Gislasson

Martin Due

« Seneste Redigering: 17 Apr 2011, 19:15 af massu14 » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (#3) Den gule fare mod toppen
« Svar #10: 17 Apr 2011, 20:38 »

Jeg spiller selv med AC Horsens for tiden, så naturligvis følger jeg med i din blog. Jeg synes det har været fint indtil videre, og jeg glæder mig til at se dine resultater når du kommer i gang med at opdatere omkring dem.

Hvis jeg sammenligner med de indkøb jeg har lavet, synes jeg virkelig dine indkøb er ringe. Ingen af spillerne kan styrke holdet, ikke engang Gisla i mine øjne, da Lodberg eller Spelle mindst er lige så god, hvis ikke bedre. Jeg forstår heller ikke, at du ikke har hentet en angriber ind, da du kun har tre til rådighed og det kun er Gil som har niveau til SAS Ligaen. Kenan til dels, og Mayasi - nej. Kebé og Katholm er jo langtidsskadet.

Jeg tror, at du får det rigtig svært med bredden hvis du løber ind i skader. Jeg har hentet mange spillere ind til bredden, og da jeg fik skader til stamspillerne i mit gem, fik jeg en downperiode.

Men glæder mig til at læse fortsat med! KEEP UP THE GOOD WORK!!
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (#3) Den gule fare mod toppen
« Svar #11: 17 Apr 2011, 22:21 »

Først og fremmest tak for at du følger  Smiley
Jeg synes, nu truppen er blevet meget god, men alle har jo forskellige meninger  funny
Hvem har du f.eks. købt?
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (#3) Den gule fare mod toppen
« Svar #12: 17 Apr 2011, 22:50 »


Gennemgang af trup


Målmand: Søren Jochumsen, Kenneth Stenild, Frederik Rønnow 4/5
På målet huserer den rutinerede Søren Jochumsen, hvis karriere lakker mod enden. Til at tage over har AC Horsens den tidligere AaB målmand Kenneth Stenild. Som tredjevalg har AC Horsens talentet Frederik Rønnow, der er på U19 landsholdet.

Forsvar: Trent McClenahan, Nabil Aslam, Morten Rasmussen, Anders Nøhr, Mads Agesen, Allan K. Jepsen 3/5
På højrebacken slår den nyslåede AC Horsens spiller Trent McClenahan sin folder. Som backup har AC Horsens den tre år ældre Ander Nøhr. På venstrebacken har AC Horsens Allan K. Jepsen, med Thomas Kortegaard der kan rykkes ned på backen. I det centrale forsvar er førstevalgene Mads Agesen og Morten Rasmussen med Nabil Aslam som backup.

Midtbane: Martin Spelmann, Thomas Kortegaard, Niels Lodberg, Stefán Gíslasson, Janus Drachmann, Issey Nakajima-Farran, Lasse Kryger, Martin Retov, Sebastian Andersen 5/5
På den defensive midtbane er det nyindkøbte Stefán Gíslasson, der er foretrukket. Som backup har AC Horsens den rutinerede Niels Lodberg. På den centrale midtbane er det de to Martin'er, der slår sine folder. Martin Retov og Martin Spelmann er nemlig de to foretrukkede spillere. Som erstatning har AC Horsens Janus Drachmann. På kanterne er det lejesvenden fra Esbjerg, Sebastian Andersen der huserer på højrekanten, mens Thomas Kortegaard huserer på venstrekanten. Som backups har AC Horsens Lasse Kryger og Issey Nakajima-Farran, der er på vej tilbage fra en skade.

Angreb: Jimmy Mayasi, Kenan Hajdarevic, Gilberto, Casper Johansen 3/5
Alene på toppen ligger truppens stjerne Gilberto Macena. Første backup vil være Kenan Hajdarevic, derefter Casper Johansen og til sidst Jimmy Mayasi. AC Horsens har desuden langtidsskadede Alioune Kébé.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (#3) Den gule fare mod toppen
« Svar #13: 17 Apr 2011, 22:51 »

Sig til hvis i vil have et ss af noget.
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: (#3) Den gule fare mod toppen
« Svar #14: 17 Apr 2011, 23:25 »

SS af Jimmy Mayasi Opstemt
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010