home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 208 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2011
| | | | |-+  Nederlandse Boeren |13|
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Nederlandse Boeren |13|  (Læst 14764 gange)
nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Nederlandse Boeren |13|
« : 01 Apr 2011, 14:24 »

Nederlandse Boeren



Så ville jeg gerne byde velkommen til min blog, i dette års blogkonkurrence. Det er første gang jeg deltager i konkurrencen, og det er kun min tredje blog her på siden. Jeg er dog forventningsfuld, og går selvfølgelig efter sejren, selvom oddsene er imod mig. Jeg må nok ærligt erkende at det mål er en anelse urealistisk, men jeg ville ihvertfald gøre mit bedste for at titlen kan blive min.

Det var egentlig meningen at jeg skulle blogge om tyrkiske Besiktas, men allerede da jeg skulle spille min første kamp, kunne jeg se at det ville blive en større udfordring end jeg lige gik og troede. Det viste sig nemlig at i en tyrkiske liga var der nogle regler som min trup slet ikke kunne leve op til. Derfor måtte jeg lægge hovedt i blød for at finde det hold der kunne fører mig til succes i denne konkurrence. Valget faldt på den hollandske storklub, PSV Eindhoven. PSV skuffede i sidste sæson, hvor det 'kun' blev til en tredje plads. I sæsonen før blev det også til en skuffede placering, denne gang endte holdet på en fjerde plads.

Som så mange andre har jeg ikke skrevet et hav af updates inden konkurrencens start, men har derimod valgt at skrive mine updates hen over den næste måned. Jeg har dog fået spillet en halv sæson på forhånd, og der er også sørget for grafikken, hvor Brodtgaard har valgt at lave nogle fantastiske topbannere til mig.


Med disse ord er der kun tilbage at ønske jer allesammen god læselyst, og lad nu endelig den bedste mand vinde.






Indholdsfortegnelse .


Sæsonen 2010/2011;
Update 1: Tidligere målkonge tager over
Update 2: Sæsonoptakt:
Update 3: Styr på tropperne
Update 4: Så er vi igang   
Update 5: Let's go boeren
Update 6: Klar til Europa League
Update 7: Afellay færdig i PSV
Update 8: Stadig ubesejret
Update 9: EL: Gruppespillet - PART I
Update 10: EL: Gruppespillet - PART II
Update 11: Vi ligger nummer ét!
Update 12: Vinterpausen
Update 13: Kvartfinalen blev endestationen

« Seneste Redigering: 18 Apr 2011, 15:35 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

CarlosVela
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren
« Svar #1: 01 Apr 2011, 15:11 »

Endelig! en blog med det bedste hold i Holland, PSV Eindhoven Smiley
Logged

FMFreaks inside you.

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren
« Svar #2: 01 Apr 2011, 15:19 »




»Tidligere målkonge tager over«
Så er PSV Einhovens nye manager fundet. Den nye manager er den tidligere topangriber Luc Nilis som også har fortid i PSV. Nilis har de seneste år fungeret som ungdomstræner i klubben, men nu er han blevet forfremmet til manager. Nilis har dog kun fået en 1-årige kontrakt, så meget tyder på at han kun er en midlertidig løsning. Ansættelsen af Nilis kommer efter PSV i sidste måned fyrerede Fred Rutten. Det er den nu 43-årige Luc Nilis første manager job noglesinde, og presset er stort på ham. For hvis Luc Nilis skal beholde sit job efter denne sæson skal klubben gerne hive mesterskabet hjem til "bønderne" igen, og bestyrelsen ser også gerne PSV nå langt i dette års Europa League.

Luc Nilis er som sagt 43år gammel, han stammer fra den belgiske by Hasselt som ligger i Limburg regionen. Luc Nilis skrev i 1984 sin første professionelle kontrakt med klubben Genk, som dengang gik under navnet KFC Winterslag. Efter to gode sæsoner der, hvor den unge Nilis havde imponeret mange med sit talent, slog den belgiske topklub, Anderlech til, og købte Nilis. Her blev han hurtigt en kæmpe succes, og ikke lang tid efter sin ankomst til hovedstadsklubben fik Luc Nilis sin lansholdsdebut. Han blev hurtig en fast del af landsholdet, men fik dog aldrig ramt den målform som han gjorde i Anderlech. Efter otte år i Anderlech valgte han i 1994 at forlade klubben. I hans tid i Anderlech havde han spillet 224 kampe, og scoret intet mindre end 127 mål. Nu stod han uden kontrakt og ventede på den helt rigtige klub. Mange store klubber jagtede den belgiske målmager, men han valgte yderste overraskende at skifte til PSV. Luc Nilis spillede seks år i PSV, og han er den dag i dag et ikon for klubben. I hans tid i PSV blev det til 110 mål i 164 kampe. I 2000 valgte 32-årige Luc Nilis at prøve kræfter i engelsk fodbold hvor Aston Villa blev hans nye arbejdsgiver. Det engelske eventyr startede fantastisk ud da Luc Nilis scorede i sin debutkamp, men i hans kamp nummer fire for Birmingham-klubben skete der noget frygteligt for Nilis. I kampen brækkede Nilis nemlig benet så slemt at han blev erklæret fodboldindvalid. Luc Nilis kan dog kigge tilbage på en fantastisk karriere der har bragt ham seks mesterskaber, to gange årets topscorer, og én gang ligaens bedste spiller, derudover har Nilis deltaget i VM i 94 og 98, og EM i 2000.

    







« Seneste Redigering: 03 Apr 2011, 21:08 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |1|
« Svar #3: 01 Apr 2011, 17:16 »




»Sæsonoptakt«
Det er lidt over en måned siden at PSV kunne præsentere Luc Nilis som ny manager for klubben. Den tid har Nilis brugt til at få truppen sammensat til næste sæson. Første opgave for Nilis var at forlænge kontrakten med nogle af klubbens nøglespillere. Første spiller der fik sin kontrakt forlænget, var forsvars-generalen Maza Rodriguez. Rodriguez har fået sin kontrakt forlænget frem til sommeren 2012. Næste mand der fik sin kontrakt forlænget var venstrebacken Eric Peiters. Peiters som har spillet i PSV siden 2008 har ligesom Rodriguez fået sin kontrakt forlænget med ét år. Der havde ellers gået mange rygter om at Peiters var på jagt efter en ny klub, men med den nye kontrakt har han slået fast at han er en del af Luc Nilis mandskab i denne sæson.

På det store transfermarkedet har Luc Nilis dog ikke været så aktiv, her har fire spillere sagt farvel, mens der er kommet to nye ansigter til klubben. Allerede på Nilis anden dag som manager i klubben kom det første salg, og det var et salg der vækkede opsigt. Det var nemlig PSV's nummer 10, Danny Kovermans der blev solgt til Atletico Madrid på en sum af 15mil danske kroner. Næste spillere der kunne forlade Phillips Stadium var det kun 17-årige midtbanetalent, Zakaria Labyad. Laybad er dog kun blevet lejet ud til engelske Fulham. Laybad er ikke den eneste spiller PSV har sendt ud på en lejeaftale, både angriberen Jonathan Reis, og forsvarsspilleren Funso Ojo, er begge lejet ud til henholdsvis, Rennes og PSG, hvor de forhåbenligt kan få massere erfaring i den bedste franske liga.

Efter salget af Danny Kovermans stod PSV tilbage med kun to angribere. Så Luc Nilis skulle på jagt efter en der kunne tage over for Kovermans, her havde Nilis allerede én bestemt spiller i tankerne, og der gik ikke længe for man i PSV kunne præsentere den kun 18-årige wonderboy, Vaclav Kadlec. Kadlec anses som at være et af europas største angrebstalenter, og mon ikke tjekken kommer til at få massere af succes i PSV. Det lignede i lang tid at Nilis ikke havde tænkt sig at styrke truppen yderligere, men da serberen Jagos Vukovic fik en knæskade, måtte Nilis se sig nødsaget til at hente en ny midterforsvar. Her måtte PSV en tur i Chelsea hvor det lykkeds dem at få en lejeaftale med hollandske Jeffrey Bruma på benene. 
    



« Seneste Redigering: 03 Apr 2011, 21:17 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |2|
« Svar #4: 01 Apr 2011, 17:30 »

Godt køb af Kadlec. Smiley
Logged

Hala Madrid!

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |2|
« Svar #5: 01 Apr 2011, 17:33 »

Godt køb af Kadlec. Smiley

Det må tiden jo vise. Wink
Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |2|
« Svar #6: 01 Apr 2011, 20:01 »



»Styr på tropperne«
Så er det ligefør sæsonen bliver skudt igang, og Luc Nilis får sin debut som manager i en af hollands største fodboldklubber, men før det, skal vi lige have styr på på truppen. Taktikken er valgt, og det bliver en 4-2-2-2, men to centrale midtbanespillere, og to offensive fløje. En alternativ formation ville være en 4-2-3-1, hvor man rykker den ene angriber ned på den centrale-offensive midtbane. 



Goalies:
Lad os starte på målmandsposten, her har PSV hele tre gode målmand. Førstevalget er den svenske landsholdsmålmand, Andreas Isaksson. 29-årige Isaksson har hele 80 landskampe på sit cv, og er derfor en klasse målmand. Isaksson har været en del af PSV siden 2008, hvor han blev hentet som erstatning for Gomes. Hvis Isaksson skulle gå hen og blive ramt af en skade, har PSV to gode reserver. Den første er belgiske Bram Castro, der er blevet hentet til PSV i denne sæson, den anden kandidat er den unge brasser Cassio. Det bliver dog Bram Castro der skal agere back-up i første omgang. 





  
Verdediging:
Kigger vi i PSVs forsvarskæde finder vi nogle af klubbens største profiler. Her tænker jeg især på de to centrale forsvarsspillere, Maza Rodriguez og Marcelo, som minder meget om hinanden. De er begge utrolig stærke i luftspillet, og har begge hurtigheden til at følge med ligaens hurtigste angribere. Som back-up i midterforsvaret er PSV i besiddelse af serberen Jagos Vukovic, som er en type angriberen slår sig på, og unge Jeffrey Bruma der er lejet fra Chelsea. På de to backpladser er PSV også godt dækket ind. På højrebackpladsen finder man den hurtige Stanislav Manolev, som er en moderne back, der deltager meget i det offensive spil, og slår nogle rigtig gode indlæg. Ovre i venstresiden finder vi Erik Peiters, som er en rigtig stærk backspiller. Peiters har en fantastisk fysik og kan ligesom Manolev også slå nogle fantastiske indlæg. Derudover har PSV de to veteraner, Jan Kromkamp på 30år, og Wilfred Bouma på 32år, som begge er klar til at blive sat hvis de to backs skulle blive ramt af skader.   

 



Middenveld:
På midtbanen finder vi PSVs to stjernefrø, nemlig 24-årige Ibrahim Afellay, og 23-årige Balazs Dzsudzsak, men før vi kommer nærmere ind på dem, starter vi på den centrale del af midtbanen. På den centrale midtbane er PSV også i besiddelse af en masse dygtige spillere. Det naturlige førstevalg er selvfølgelig, Orlando Engelaar. Engelaar er udover at være klubbens anfører, også en spiller med det rette vinderinstinkt, og han er manden der skal fører klubben til sejr, når det for alvor går ned af bakke. Hvem der skal spille ved siden af Engelaar er stadig uvist, for efter ankomsten af Atiba Hutchinson, må man sige Luc Nilis står med et luksusproblem. I første omgang bliver det dog den offensivt indstillede, Otman Bakkal. Bakkal fik for alvor sit gennembrud i sidste sæson, hvor det blev til 31 kampe, og 11 mål. Både Atiba Hutchinson, og unge Stijn Wuytens kommer til at give Bakkal kamp til stregen, derudover finder vi også Stef Nijland som dog ikke skal regne med så meget spilletid. På fløjene har klubben somsagt deres to stjerner, nemlig Afellay og Dzsudzsak, begge spillere har en eminent teknik og kommer formegentlig til at udgøre en farlig duo. Som back-up er der Nordin Amrabat som skal regne med en god del spilletid, og Jermain Lens der er kommet til i denne sæson fra AZ. 





Aanval:
På toppen kommer vi til at se noget så sjældent som en svensk duo. Det er sidste års topscorer i PSV, Ola Toivonen der skal spille ved siden af Marcus Berg der er udlejet til PSV fra tyske HSV. Begge angribere er fysisk stærke, og har en god målnæse. Der er store forventninger til begge to, især Toivonen der har været ude og sige til medierne at han forventer at scorer mindst 15 mål i denne sæson, om det mål bliver en realitet må tiden vise. Marcus Berg er forventninger også store til, han kommer fra HSV hvor det ikke er blevet til mange mål, nu er han så tilbage i holland hvor han i to sæsoner nået at scorer en masse mål for Groningen. Udover de to svenskere, har PSV deres nye wonderboy, Vaclav Kadlec, som skal regne med massere af spilletid, og sidst men ikke mindst er der Jermaine Lens, som normalt gør sig gør sig gældende på venstrefløj, men Lens kan sagtens spille helt fremme.   

   
« Seneste Redigering: 11 Apr 2011, 23:12 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |3|
« Svar #7: 02 Apr 2011, 09:07 »



»Så er vi igang«
Første august lød startskuddet så langt om længe, og det betød at Luc Nilis skulle have sin debut som manager i PSV. Det første hold Nilis tropper skulle op imod var Vitesse. Kampen skulle spilles hjemme på Phillips Stadion, og der var mødt massere af tilskuere op. Det blev en chancerig kamp, hvor der allerede efter 52 sekunder var scoret til hjemmeholdet. Det var Ibrahim Afellay der blev spillet i dybden af Bakkal, også kunne han give Luc Nilis og PSV den bedst tænkelige start. I det 23'minut bliver det så 2-0, det er Balazs Dzsudzsak der spiller bandespil med Ola Toivonen, og Dzsudzsak kan nemt gøre det til 2-0. Vitesse reducere dog i anden halveg, men kampen ender 2-1, og dermed er de første tre point sikret. Næste modstander var Heerenveen, og her forventede man at PSV ville være i stand til at hive tre point med hjem til Eindhoven, men sådan skulle det ikke gå. Istedet blev det til et resultat på 1-1, efter 90 minutter der bød på alt andet end køn fodbold. Manden med PSVs mål var forsvarsklippen "Maza".

Kamp nummer tre skulle spilles mod Excelsior, en kamp der skulle vindes. Det blev den også, PSV vandt nemlig 2-0 på mål af svenske Toivonen, og Jermaine Lens. Syv dage senere skulle PSV så nord på, her ventede VVV Velno, og igen skulle man have tre point med tilbage til Eindhoven hvis man ville tilfredsstille fansne. Efter en forfærdelig times fodbold vælger Nilis så at tage Marcus Berg ud og erstatte ham af unge Kadlec som kan få sin debut. Efter Kadlec kom banen skal jeg love for at det var et forvandlet PSV hold. Efter 67 minutter kommer Kadlec fri i feltet og bliver nedlagt, straffe!. Toivonen skal sparke og han er sikker. Kadlec er slet ikke færdig og har flere gode aktioner ned mod modstanderes mål. I det 76'minut kommer debutscoringen så for unge Kadlec. Det er Dzsudzsak der smækker et indlæg over mod Toivonen, efter en tabt hovedstødsduel lander bolden for fødderne af Kadlec, og han banker det sikkert ind bag Gentenaar i VVV-målet. Sidste modstander i denne omgang var Willem II. Willem er ikke et hold man forventer ville volde PSV problemer, men det blev alligevel en rigtig spændende kamp de knap 20000 tilskuere var vidne til. Efter "Maza" via et hovedstød kunne bringe PSV foran, fik Levchenko udlignet, også skulle vi helt frem til det 87'minut for at PSV var i stand til at scorer og dermed hente sejren, manden med målet var Afellay.

    





ÆRESDIVISIONEN
Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |4|
« Svar #8: 02 Apr 2011, 13:37 »



»Let's go boeren«
Det har ikke været den bedste måned for PSV. Fem kampe er spillet det har givet et udbytte af, tre sejre og to uafgjorte kampe. Første modstander var NAC Breda. Det var tredje udebanekamp i streg, men Breda fik aldrig benyttet sig af deres hjemmebanefordel. Istedet blev det til en sikker PSV-sejr på 2-0. Målene blev sat ind af Ola Toivonen og Vaclav Kadlec. Unge Kadlec startede fra start, og trods en dårlig kamp fra hans side, lykkedes det ham at komme på måltavlen i kampens slutning. Ugen efter var der dømt topkamp her skulle PSV en tur til Enschede hvor FC Twente ventede. Selvom det endnu engang var en udebanekamp var der massere af medrejsende PSV fans. Det blev en virkelig underholdene kamp mellem de forsvarende mestre og 'bønderne'. Efter 31 minutters fodbold kunne Dzsudzsak bringe gæsterne foran, og de medrejsende PSV fans gik amok. Førringen holdte dog kun til starten af anden halveg hvor Luuk De Jong kunne bringe balance i regnskabet. I det 62' minut lykkedes det også mestrene at komme foran, da de for tilkæmpet sig et tyndt straffespark. Det er Marcelo der er synderen og han modtager efterfølgende også et gult kort. Veteranen Denny Landzaat scorer sikkert fra 11-meterpletten. Marcelo bliver dog tilgivet da han bare fem minutter senere header Dzsudzsak's frispark i mål, også står der 2-2. Med et kvarter igen scorer Marcus Berg sit første mål i PSV trøjen, også ligner det at de tre point kommer hjem til Eindhoven, men i dommerens tillægstid, scorer Luuk De Jong sit andet mål, og kampen ender derfor 3-3.

 
Efter skuffelsen mod Twente skulle PSV langt om længe spille hjemme igen, her var modstanderen NEC, og det blev til en PSV-sejr på 2-0. Begge mål blev scoret af den svenske angriber Ola Toivonen, og begge mål blev sat ind på straffespark. PSV havde dog massere af chancer, og skudstatistikken lød da også på 15-4 i PSV's fravor. Næste modstander der ventede burde være en overkommenlig en af slagsne. Det var nemlig Den Haag der skulle forsøge at hente point på Phillips stadion. Det lykkedes dog yderst overraskende, da kampen endte med cifrene 1-1. PSV kom dog hurtigt foran på mål af Toivonen, men det lykkedes Den Haag at udligne da Omotoyossi lige pludselig finder plads og placere Isaksson. Denne omgangs sidste kamp skulle spilles ude mod Graafschap. Denne her gang måtte man simpelthen ikke lave nogle dumme fejl som mod Den Haag for da Ajax dagen før havde hentet tre point, kunne det give dem et lidt for stort forspring i tabellen. PSV vandt dog sikkeret 3-1, og spillet så meget bedre ud end i sidste uges kamp. Efter 14 minutter kunne Toivonen bringe PSV foran, og fire minutter senere kunne Atiba Hutchinson lave et vidundermål fra 30 meters afstand, også var den kamp lukket. I starten af anden halveg blev kampen lukket definitivt da Engelaar gør det til 3-0. Graafschap får dog et trøstemål i kampens sidste minutter, men det ender med en sikker sejr til PSV på 3-1.
    



ÆRESDIVISIONEN



Logged

FCK

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |5|
« Svar #9: 02 Apr 2011, 17:13 »

Rigtig fin start, jeg har af en eller anden grund altid haft sympati for PSV, og det kombineret med din måde at skrive på, gør helt klart at jeg fortsætter med at følge hvis du holder linjen og stilen. Smiley
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |5|
« Svar #10: 02 Apr 2011, 17:28 »

Rigtig fin start, jeg har af en eller anden grund altid haft sympati for PSV, og det kombineret med din måde at skrive på, gør helt klart at jeg fortsætter med at følge hvis du holder linjen og stilen. Smiley

Lyder bare dejligt! Smiley
Logged

FCK

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |5|
« Svar #11: 02 Apr 2011, 17:50 »

Fin blog, og gode resultater.
Men jer er ikke vild med dine billeder af spillerne. De er jo alt udstrakte/forforvrængede!
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

CarlosVela
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |5|
« Svar #12: 02 Apr 2011, 17:55 »

Som sagt er jeg ekstrem glad for der endelig er kommet en blog med klubben fra hvor min familie stammer. Jeg synes at du skriver godt og du får mig til at lige læse lidt mere selvom jeg skal noget.
KIU en Hup, De rot witte van Eindhoven, Hup Smiley
Logged

FMFreaks inside you.

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |5|
« Svar #13: 02 Apr 2011, 18:02 »

Fin blog, og gode resultater.
Men jer er ikke vild med dine billeder af spillerne. De er jo alt udstrakte/forforvrængede!

Først og fremmest tak, og endnu en gang tak for de flotte topbannere.
Jeg kan godt selv se det, og ville prøve at finde nogle bedre billedere.
Smiley.

Som sagt er jeg ekstrem glad for der endelig er kommet en blog med klubben fra hvor min familie stammer. Jeg synes at du skriver godt og du får mig til at lige læse lidt mere selvom jeg skal noget.
KIU en Hup, De rot witte van Eindhoven, Hup Smiley
Mange tak. Smiley
Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nederlandse Boeren |5|
« Svar #14: 02 Apr 2011, 19:22 »



»Klar til Europa League«
I sidste sæson blev det til en tredje plads til PSV Eindhoven, det betyder at klubben er at finde i Europa League kvalifikationen. Her starter de i fjerde kval-runde som også er den afgørende. Modstanderen i fjerde kvalrunde var de portugisiske Maritimo SAD. Et hold PSV burde slå henover de to kampe, og gerne sikkert.

Første kamp skulle spilles hjemme i Eindhoven, og her valgte Luc Nilis overraskende at give plads til et par reserver bla. fik Bruma debut for PSV. Det reservespækket PSV mandskab havde store problemer i kampens indledning, og Martimos græske angriber Mantzios, kom frem til mange store chancer, men gang på gang redde Isaksson PSV. Efter den aggressive start kom PSV dog bedre med og i starten af anden halveg lykkedes det også Ola Toivonen at bringe PSV foran. Trods en masse chancer lykkedes det aldrig PSV at få lukket kampen, og istedet ventede der dem en svær udebanekamp i Portugal. En uge senere var det så tid til returopgøret i Portugal. Kampen startede ud som den første, med et højt pres fra Maritimo. Det stærke PSV-forsvar fik dog holdt Maritimo fra store chancer, og istedet kunne PSV bringe sig foran efter 35 minutter. Målet blev sat ind af Ola Toivonen der virkelig har ramt målformen. I kampens slutning kunne PSV lukke kampen da Maritimos Sapina uheldigt sparkede bolden forbi egen målmand. Med det resultat er PSV nu videre til Europa League gruppespillet med en samlet sejr på 3-0.

Så var det tid til lodtrækningen her var PSV første seedet, og det betød at de formegentlig ville blive favoritter i den gruppe de nu endte i. PSV endte i gruppe G, som langt fra var ønskegruppen, her hed modstanderne nemlig, Debrecen, Lokomotiv Moskva og ikke mindst Manchester City. Dog burde PSV komme vidre fra gruppen, hvor Manchester City må regnes som favoritter. Manchester City har et fantastisk hold, med en masse gode indivialister. Spillere som Carlos Tevez, David Silva, Emmanuel Adebayor og Mario Balotelli har alle deres daglige gang i klubben. Det bliver sandsynligvis Lokomotiv Moskva der skal kæmpe med PSV om andenpladsen. Lokomotiv er et tophold i den russiske liga, de vandt seneste mesterskabet tilbage i 2004, og er helt bestemt et hold PSV skal have respekt for. Det sidste hold i gruppen er Debrecen fra Ungarn, som nok må betegnes som gruppens dårligste hold, men man har set flere gange hvordan små ukendte hold kan drille de store i Europæisk topfodbold, så PSV skal også have respekt her. Alt i alt en udemærket gruppe, dog skal PSV kæmpe hårdt for at sikre sig videre avancement.
    





Logged

FCK

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010