home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 890 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Sympatis klubber - Hvornår kan man kalde sig fan?
0 Brugere og 30 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Sympatis klubber - Hvornår kan man kalde sig fan?  (Læst 10556 gange)
Chamberlain15
Manager

Sympatis klubber - Hvornår kan man kalde sig fan?
« : 06 Mar 2011, 01:38 »

Vi har vel alle sammen de hold. De hold som man lige ser en kamp med når der virkelig ikke er noget at tage sig til. Og de hold man får et lille smil på læben hver gang de sejrer. Vi har vel alle en form for sympati hold.

Personligt har jeg et par stykker som jeg vil sige er mine sympati hold:

Celtic
Marseille
Hoffenheim
Athletic Bilbao
AZ Alkmaar

Som i kan se er det en ret voldsom liste. Eller det synes jeg nu selv. Dette er hold som jeg kan finde på at se en kamp med når jeg ikke har andet at tage mig til eller i nogen tilfælde af ren og skær lyst. Men hvornår kan man kalde sig selv for fan? Altså jeg synes at man bliver fan når man begynder at følge med i alt det der sker omkring klubben og ser de fleste kampe(vel nærmest alle). Og så langsomt måske endda får følelser for klubben. Den fase går jeg lige nu igennem med især Celtic. En klub som jeg er faldet pladask for. Fankulturen, Neil Lennon og Freddie Ljungberg. Især sidste nævnte var en af grundene til at jeg valgte at følge klubben endnu mere end jeg gjorde i forvejen. Han var mit idol da han var i Arsenal.

Det er dog ikke sådan at jeg følger med i alt hvad der sker i alle disse klubber eller tjekker alle resultaterne. Men hvad nu hvis man gjorde det? Kunne man så kalde sig for fan at det respektive hold? Eller hvornår kan man det? Giv din mening til kende i denne tråd.

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

jskovc
Førsteholdsspiller

Sv: Sympatis klubber - Hvornår kan man kalde sig fan?
« Svar #1: 06 Mar 2011, 01:51 »

Ganske enkelt er mit svar NEJ! Du kan ikke gå og være fan til højre og venstre, det at være fan af et hold er lidt ligesom et ægteskab. Enten beholder du ringen på, eller også tager du den af og finder en anden. Dog kan man sagtens som du beskriver have nogle klubber man finder sympati med. For eksempel er jeg selv fan af Arsenal, men i denne sæson har jeg stor sympati for Westham, da jeg synes at denne klub hører til i PL. Dog er der en lille afviger i det jeg fortæller, for jeg er også Fan af AC Horsens, men det ser jeg lidt som noget andet, da dette lige så meget er et udtryk for mit tilhørsforhold til byen og landet jeg lever i.

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Yessir
Manager

« Svar #2: 06 Mar 2011, 02:32 »

lol jskovc. Du kan da ikke opstille nogle regler, også bryde dem et par linjer bagefter,,,  Tunge

Men i min verden har man et hold, der betyder mere for en, end noget andet! Resten af de hold man følger er bare "fyld" man bruger i mangel af bedre de dage ens hold ikke spiller.

Som man nok kan gætte på min underskrift, er jeg FCK fan, men jeg har da også selv en masse klubber jeg kan lide at følge i højere eller mindre grad. Lad mig liste dem op i prioriteret rækkefølge.

Chelsea har jeg fulgt siden den fantastiske Ruud Gullit skiftede dertil. Var jeg ikke blevet fan af FCK, var det her helt klart holdet der så havde stjålet mit hjerte. Det er der flere grunde til, dels har de haft nogen sympatiske og/eller fede personligheder i klubben, i den tid jeg har fulgt dem. Bl.a førnævnte Gullit, Di Matteo, Vialli, Zola, Wise, Desailly, Makelele osv. Dels ligger klubben forholdsvist tæt på Danmark, dels er den engelske liga bare en fed liga.

Tyskland er jeg generelt bare vild med som fodboldnation, der bliver spillet noget godt bold, udviklet nogen gode spillere, givet gas på lægterne. Jeg følger ikke rigtig nogen hold, men har en tendens til at tjekke op for Dortmund, hvilket nok stammer tilbage fra de glade 90'ere hvor de vandt CHL, dog kan jeg ikke forene mig med at de spiller i gult, så der vil altid være lidt afstand til dem.

Ajax følger jeg sådan op og ned, og har gjort det siden det fantastiske hold der vandt CHL. For satan jeg var betaget af deres spillere. Vi snakker altså et HELT hold der fik gode karrierer i andre storklubber bagefter. Den dag i dag er jeg stadig begejstret for deres exceptionelle ungdomsakademi,

St. Etienne følger jeg lidt på Dortmund niveau... Ved ikke rigtig hvorfor

Real Madrid har jeg fulgt siden Raúl En klub jeg dog har svært ved at forene mig med så længe Florentino Pérez er ved magten. Det stammer tilbage til dengang han skilte sig af med del Bosque, Morientes og Makelele. Interessen for holdet steg sjovt nok da han røg af magten, og er sjovt nok dalet efter han kom ind i klubben igen.

Edit: Glemte helt Napoli. Dem blev jeg fanget af da de røg ned i serie b engang i slutningen af 90'erne, og så har jeg ellers fulgt dem halvtæt lige siden. At de har en fantastisk spillerhistorie, og nogen lære fans hjælper godt på det.

Derudover findes der en helvedes masse klubber jeg lige tjekker op for engang, fordi jeg har stiftet nærmere bekendtskab med dem i CM/FM.

Men for at lukke af med dit oprindelige spørgsmål, så kan man i min verden kun kalde sig fan af en klub. Har du to klubber du føler rimelig meget for og ikke kan adskille, så må løsningen enten være at få stilt spørgsmålet med en pistol for panden (Tunge) eller også må man kalde sig sympatisør af begge klubber.

Min verden er altså ret sort/hvid på det område som man nok kan se.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2011, 14:17 af Yessir » Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller

« Svar #3: 06 Mar 2011, 02:51 »

Jeg er FCK'er helt ind til knoglerne, derudover ville jeg også kalde mig Deportivo fan - da det kan effekt på min hverdag hvor vidt de vinder eller ej. Så er der de hold jeg håber klare sig godt, her kan jeg starte med FC Nordsjælland - jeg ville ikke kalde mig fan af dem, men da jeg er fra Farum håber jeg at de klare sig så godt som muligt, og jeg tager da også på Farum Park engang imellem da jeg kan komme gratis ind og se noget bold med vennerne, men jeg står ikke og synger med på slagsangene som jeg ville gøre det i Parken.
Jeg har også sympati for Celtic, syntes de har en fed historie og en endu fedre fankultur. Tilsidst er der Tottenham, og her kan folk kalde mig medløber osv, men jeg syntes de har en rigtig spændene trup, og det er dem jeg holder med når det gælder Premier League.

FCK

Gungner
Gæst

« Svar #4: 06 Mar 2011, 07:34 »

Selvfølgelig kan man være fan af mere end en klub. Jeg har selv 3 klubber jeg følger og er fan af: Chelsea, Dortmund & Inter. Og nej, jeg vil ikke sige at jeg er større fan af den ene eller den anden, jeg følger alle 3 klubber på lige fod.

SkovGaards
Landsholdsspiller

« Svar #5: 06 Mar 2011, 09:16 »

Jeg har to klubber der kan gøre jeg går ked af det i seng.. AC Milan og FCK.
Kan bare mærke det inde i mig selv når de to hold spiller.. Det en følelse man ikke får på andre måder.. Derfor er jeg en fan af de hold..
Milan startede nok med Kaka, men altså.. har siden bare udviklet sig til at omfatte alt vedrørende klubben og dens historie.. Maldini, største fodboldspiller nogen sinde(ja det skrev jeg), osv..
FCK aner jeg ikke hvor stammer fra, ved bare jeg er fan af de dejlige københavner.
Et hold som tottenham følger jeg lidt ,for elsker deres spillere og sådan noget, og det startede vel egnetlig med fm. Peace
dog er jeg på ingen måde en fan, synes bare der en fed klub, ligesom der er flere andre klubber der også er. Smiley

Chamberlain15
Manager

« Svar #6: 06 Mar 2011, 10:53 »

Efter min mening kan man godt gå hen og blive fan af en klub sådan efter at have fulgt dem i lang tid. Sådan har jeg det efterhånden med Celtic.

Og efter min mening kan man også klart være fan af flere klubber. Jeg har Arsenal, KA og tildels Randers FC. Sidstnævnte er mit hold i Danmark. Jeg følger da også med i alt hvad der sker i klubben, men jeg må dog sige at jeg efterhånden har mistet nogen af de følelser, jeg havde for 2-3 år siden. Arsenal og KA er to klubber jeg elsker usandsynligt meget. Det gør helt ondt på mig at se to spillere fra KA skifte til Þór, hvilket er tilfældet i dette vindue. Samtidig sørgede gårsdagens Arsenal kamp også for lidt smerte. Det er frustrationer. Og virkelig noget jeg bliver nedtrykt af.

Dog er jeg enig med jskovc med henhold til at man ikke bare kan gå og være fan fra højre til venstre. Men jeg er dog også uenig med ham når det kommer til at være fan af mere end 1 klub. Man kan godt have flere.

Noget jeg dog aldrig ville gøre er at kalde mig fan af alle mine sympatis klubber. Det ville jo ikke kunne lade sig gøre at være en ordentlig fan med så mange hold. Og så skal man jo også til at vælge imellem sine hold hvis de spiller samtidig. Jeg vil faktisk sætte et maks på 4-5 hold.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

verdenskrig
Manager

« Svar #7: 06 Mar 2011, 11:46 »

Altså personligt mener jeg sagtens man kan have to hold som betyder lige meget for en Smiley.. Jeg er Brøndby og Liverpool fan og er efterhånden i tvivl om hvem der er vigtigst.. Tror de står meget lige..

Mit humør er så belastet når et af mine hold taber.. Jeg er simpelthen nedtrykt og sur flere timer efter, og hader mit liv.. Det er også sådan jeg mener man kan vurdere om man er fan af et hold eller ej.. Hvis humøret virkelig påvirkes af hvordan det går for holdet, så betyder holdet sgu meget for en Smiley

Men af sympatiklubber som jeg ikke holder med men synes ok om, snakker vi Esbjerg, Celtic, Dortmund.. Alle klubber som på hver sin måde står for ting jeg godt kan lide, men ingen af klubberne  er jeg decideret fan af.. Desværre, for lige i år havde det nok været lækkert at være Dortmund fan Tunge Grin

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 06 Mar 2011, 12:02 »

Der er ingen regler eller noget når snakken til sympati eller bare at kalde sig fan, jeg hader folk som mener de er større fan af en klub end andre. Bare fordi de har en anden holdning til det at være fan..

Jeg har sympati for mange klubber, men jeg kan især også godt lide byernes historie osv når det kommer til at få sympati for hold.

jskovc
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 06 Mar 2011, 12:07 »

Jeg synes det kunne være interessant også at høre noget om hvorfor folk har sympati til de forskellige klubber som de ikke er fan af. Eksempelvis har jeg også stor sympati for Watford fra Championship. Det opstod ved at jeg engang da jeg var yngre, hvor spillede PES mod en kammerat, han spillede med Real Madrid, og havde slået mange andre i SFO'en, men så slog jeg ham med Watford. Siden har jeg siddet og set dem i fjernsynet når de en sjælden gang er der, selvom jeg ikke kender til ret mange af deres spillere... Smiley

-Citat Jørgen Leth

verdenskrig
Manager

« Svar #10: 06 Mar 2011, 12:10 »

Jeg synes det kunne være interessant også at høre noget om hvorfor folk har sympati til de forskellige klubber som de ikke er fan af.

Esbjerg: Kender en del Esbjerg fans, kan godt lide deres stadion, synes de har nogle gode fans der giver den gas, selvom de ofte ikke er så mange, og så spiller de altid underholdende fodbold.. Det eneste hold i superligaen jeg IKKE hader, sammen med Brøndby naturligvis Smiley

Dortmund: Legendariske fans, fedeste stadion med vild endetribune, satsning på ungdommen der nu giver bonus, og så en historisk stor klub..

Celtic: YNWA, fedt stadion, flot historie, og det virker bare som om der er den fedeste kultur omkring klubben Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Zone 43
Manager

« Svar #11: 06 Mar 2011, 12:30 »

Jeg synes det kunne være interessant også at høre noget om hvorfor folk har sympati til de forskellige klubber som de ikke er fan af.

Bremen: Pga. Klasnic! Han var ret så vild i et gammelt FM-spil jeg havde, hvorfor jeg fulgte lidt med af og til, hvad der skete i klubben, og samtidig viste TV2Sport, mener jeg det var, Bundesliga kampe på det tidspunkt, så der var rig mulighed for at følge med der. Jeg har dog ikke fulgt så meget med siden før jeg fik Eurosport 2 - i HD selvfølgelig - for ca. 1-2 mdr. siden.

Juve: Del Piero og Trezegoool som angrebsduo, 'nuff said.

Freiburg, Southend og Rapids: Pga. FM.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Chamberlain15
Manager

« Svar #12: 06 Mar 2011, 12:38 »

Celtic: Har efterhånden fulgt klubben i noget tid og fankulturen, historien, Neil Lennon, Freddie Ljungberg og deres nuværende transferpolitik er bare fantastisk. Synes det er fantastisk hvordan Celtic de handler. De har glimt af hjemlige spillere samt lidt mere eksotiske indslag i Emilio Izaguirre og Efraín Juárez og også skandinaviske spillere i Daniel Majstorović, Freddie Ljungberg, Thomas Rogne og Duncan. Lige som jeg kan lide det. Talentmassen fejler bestemt heller ikke noget. YNWA. Jeg vil efterhånden kalde mig fan af dem. Mit humør blev i hvert fald påvirket da de tabte 2-0 til Motherwell her d. 27 februar. Jeg har vel fulgt dem i 3 måneder ca. Ikke så forfærdeligt lang tid men er bare faldt helt pladask for klubben.

AZ Alkmaar: Jóhann Berg Guðmundsson og Kolbeinn Sigþórsson. To islandske landsholdspillere som spiller fast. Det var vel der det startede kan man sige. Dog er det også transferpolitikken som er ret så interessant her. Hjemlige, skandinaviske, sydamrikansk. Det er i det hele taget en meget spændende klub. Det er dog langt fra at jeg kalder mig fan.

Athletic Bilbao: Kun basiske spillere. Det er altså imponerende. Samtidig er en spiller som Llorente heller ikke helt dårlig selvom han nok snart er fortid i klubben. Utrolig spændende at følge med i. Dog også langt fra at jeg kalder mig fan

Marseille: Jeg har længe været tilhænger af fransk fodbold. Og lige pludselig bestemte jeg mig for at jeg skulle have et hold i Ligue 1. Valget faldt på Marseille. Synes det er et utrolig spændende hold og deres stadion fejler bestemt ikke noget. De har også handlet godt ind op til denne sæson. Så det var vel det.

Hoffenheim: Vi fulgte vel alle Hoffenheim da de slagtede en hver modstander tilbage i 2008/09. Det gjorde jeg i hvert fald. Dog uden nogensinde at være i nærheden af at kalde mig selv for fan. Men da Gylfi Sigurðsson så skifter til klubben her i sommerferien, så blev følelserne forstærket.

Det med indkøbspolitikken kan man godt sige at mange hold lever op til. Men det her er bare de hold der siger mig noget. Jeg kan faktisk også sætte holdene i hierarki.

1. Celtic
2. Marseille
3. AZ, Bilbao, Hoffenheim

Jeg har før kaldt mig for Marseille fan men er altså bare faldet af på den. Men Celtic er klart det hold jeg følger mest af disse fem. De 3 andre hold ligger alle helt lige. Jeg synes selv det er forkert at sætte sine hold i hierarki men i dette tilfælde er det ret tydeligt.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2011, 12:42 af petur » Logged

Newton Heath
Manager

« Svar #13: 06 Mar 2011, 12:39 »

Esbjerg: Kender en del Esbjerg fans, kan godt lide deres stadion, synes de har nogle gode fans der giver den gas, selvom de ofte ikke er så mange, og så spiller de altid underholdende fodbold.. Det eneste hold i superligaen jeg IKKE hader, sammen med Brøndby naturligvis Smiley

Dortmund: Legendariske fans, fedeste stadion med vild endetribune, satsning på ungdommen der nu giver bonus, og så en historisk stor klub..

Celtic: YNWA, fedt stadion, flot historie, og det virker bare som om der er den fedeste kultur omkring klubben Smiley

Du sød nok. <3

Jeg er klart størst fan af Manchester United, og det er det eneste hold der virkelig kan sætte mine følelser i kog. United er dog virkelig også et hold jeg passionerer mig indenfor, og jeg kan virkelig være nedtrykt i lang tid efter hvilket som helst nederlag, spillersalg eller måske andet der trykker.

Esbjerg har jeg altid kunnet lide, jeg vil måske sige jeg ligger på grænsen mellem fan og sympatør med Esbjerg, men jeg har tidliger boet i Esbjerg og har meget familie derovre fra. Tidligere fulgte jeg dem rigtig meget, men i takt med at jeg er kommet længere væk fra Esbjerg og har set færre kampe efter at Canal 9 har overtaget meget af den danske liga, er min interesse også dalet lidt. Ikke desto mindre er det klart Esbjerg jeg holder med i den danske række.

I denne sæson har jeg været stor sympatisør af Dortmund, som med flere unge navne som Subotic, Hummels, Schmelzer, Sahin, Grosskreutz, Götze, Kagawa, Lewandowski og Barrios har ført sig frem på den tyske scene. De fører klart kampen om mesterskabet, og med mindre Leverkusen sender et comeback af dimensioner afsted, så bliver Dortmund og kronet mestre til sommer. Kan de holde på de unge upcomming start, tror jeg helt bestemt at de bliver værd at følge i Champions League næste sæson. Derudover elsker jeg deres stadion Signal Iduna Park, som bestemt er blandt verdens fedeste, og det samme med atmosfæren som jeg selv har været så heldig at opleve. Det var en oplevelse for livet, og det er bestemt anbefalelsesværdigt at lægge turen forbi Dortmund og Signal Iduna Park, hvis men engang kommer i nærheden.

Fransk fodbold jeg har i en årrække fulgt, og her skinner et hold helt igennem. Jeg har med tiden lært at Lille er et glimrende hold som er værd at følge, men det er Rennes der tager min franske kærlighed. Det hele startede vel egentlig dengang jeg så en kamp med dem, hvor de tværede Bordeaux ud med 4-0 på hjemmebanen for en tre-fire år siden. Spillestilen, spillerne og hele atmosfæren omkring klubben gjorde at jeg virkelig fik noget sympati for dem. Gennem tiderne har klubben opfostret spillere som Kim Källström, Moussa Sow, Yann M'Vila, Fabien Lemoine, Rod Fanni, John Mensah, Sylvain Wiltord, Asamoah Gyan og ikke mindst de to nye stjerner Razak Boukari og Yacine Brahimi. Det er bestemt et hold der værd at følge, og i år er i år helt med fremme i kampen om CL-pladser og ligatrofæet.  

jskovc
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 06 Mar 2011, 13:15 »

Athletic Bilbao: Kun basiske spillere. Det er altså imponerende.

Du må meget undskylde den lave humor, men jeg har heller aldrig kunnet fordrage spillere der ligger under otte på ph skalaen Wink

-Citat Jørgen Leth

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010