home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 574 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  [33] Jorden Er Rund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: [33] Jorden Er Rund  (Læst 18827 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [26] Jorden Er Rund
« Svar #45: 14 Feb 2011, 19:55 »



Så er det endelig blevet finale tid. Det andet hold som har formået at gå hele vejen til finalen er Club de Fútbol Monterrey. I ligaen endte de på en tredje plads, á point med Cruz Azul, som vi slog i semifinalerne. Da vi mødte dem tilbage i september måned, var det Monterrey som snuppede alle tre point, da de slog os med 0-2 på eget græs. Men denne gang havde vi hele to opgør til at køre dem over i, hvilket bare skulle lykkes.

Den første kamp skulle afvikles på Estadio Tecnológico foran 39.000 tilskuere, i byen Monterrey. Vi formåede at kunne stille op med vores fulde start-ellever, hvilket indkluderede Xisco og Keita. Dermed var vi helt frie for skader, og skulle meget gerne holde det sådan, så vi ikke ville få nogen til returkampen.
I løbet af første halvleg fik de to hold testet begge keepers i kasserne, men uden nogle alvorlige trusler. Vi skal helt hen til midten af anden halvleg før vi finder det første mål. Og heldigvis bliver bolden sat ind i Monterrey's mål. Og manden bag, ja, det var selvfølgelig motoren på midtbanen, Seydou Keita.
I de resterende tyve minutter kom der ikke flere scoringer, så vi kunne stolte tage fra Monterrey med en sejr på 1-0.

Hjemme på almægtige Estadio Azteca havde vi i kvartfinalen spillet uafgjort, og i semifinalen vundet med 2-0. Dermed havde vi ikke tabt i de seneste kampe hjemme på El Mighty Azteca. Foran alle 104.000 tilskuere kunne vi da også gå på banen med en god fornemmelse i maven. Samlet var vi foran med et enkelt mål, og nu hvor vi var på hjemmebane, så lå alle fordelen hos os.
Rent chancemæssigt blev det en noget tam affære. Med 12 til gæsterne, og 11 til os selv, hvor der kun var få inden for rammen, så var det ikke den helt store oplevelse som tilhængerne kunne være vidner til. Men, af de få skud inden for rammen gik der ingen ind i løbet af kampen. Altså endte opgøret som det startede; 0-0.

Og de kloge hoveder har allerede nok regnet den ud. Og nu har du også. Jeps, vi vandt samlet finalen med 1-0, og dermed har jeg sikret mig trofæet i den mexicanske 1. division i første hug. Dermed er Nord Amerika også vundet, efter kun et halvt år i det varme sæde. Om jeg bliver her, eller allerede nu tager videre til koldere himmelstrøg er ikke til at vide. Jeg mangler stadig at vinde i Europa og Oceanien. Så det klogeste ville nok være at komme afsted med det samme. Så kan jeg altid komme tilbage og vinde det Amerikanske mesterskab på et tidspunkt!

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [27] Jorden Er Rund
« Svar #46: 14 Feb 2011, 20:26 »



Ikke længe efter sejren i Mexico, så valgte jeg at sige op. Jobbet var gjort, og jeg ville hurtigt videre til nye udfordringer. Og udfordring, det er lige nøjagtig hvad jeg har fået i min nye klub. Denne opgave bliver godt nok ikke løst på en enkelt sæson. Jeg har valgt at træde i John Faxe Jensens fodspor, og valgt at sætte mig i Blackburns varme sæde. Blackburn ligger pt. på en 16. plads i Premier League, og vil have mig til, at skaffe dem en respektabel midterplacering i den indenværende sæson, hvor vi idag skriver 14. december 2013.

Angående spillermaterialet, så er der ikke meget at råbe hurra for. Jo, altså, Poul Robinson i kassen er vel ganske fin, og det samme kan man sige om Van der Vaart, som er at finde på den offensive midtbaneplads. I front er vi i besiddelse af Niculae, som vil blive brugt som tredjevalgt i starten. Udover ham finder vi Kalinic og Belfodil, hvor sidstenævnte pt. er på lejebasis.

I det centrale forsvar er det kort sagt helt af helvedes til. Der skal jeg virkelig ud og spenderer nogle af de 120.000.000,- som jeg har fået stillet til rådighed. Astiz og Samba, som pt. er førstevalgene, er i min optik slet ikke gode nok til Premier League, og det er virkelig to vigtige brikker, hvis man vil begå sig i den bedste liga i verden.

Men, jeg er som sagt kommet på en udfordring, og denne gang er det en af de store. Det er nok også noget jeg har savnet i dette save. Det tager nok et par sæsoner at få kørt Blackburn derop af, hvis det altså overhovedet lykkedes. Det ville jo heller ikke være sjovt at overtage en klub fra The Big Four, og vinde mesterskabet. Snork, snork.

Men, først og fremmest skal den første ligakamp mod Everton vindes, og så må jeg tage den derfra.
Logged


nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [28] Jorden Er Rund
« Svar #47: 14 Feb 2011, 21:07 »

Jeg syntes personligt det er lidt ærgeligt at du allerede har valgt et europæisk hold nu Smiley
Havde håbet på et hold fra Oceanien først, da det nok ville tage dig et par sæsoner med Blackburn før du vinder mesterskabet, men jeg ser da frem til det Wink
Logged

FCK

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [28] Jorden Er Rund
« Svar #48: 14 Feb 2011, 21:11 »

Jeg syntes personligt det er lidt ærgeligt at du allerede har valgt et europæisk hold nu Smiley
Havde håbet på et hold fra Oceanien først, da det nok ville tage dig et par sæsoner med Blackburn før du vinder mesterskabet, men jeg ser da frem til det Wink

Havde også udvist interesse i to klubber i Australien, men de ville sku ikke af med deres nuværende managers. Derfor slog jeg til da Blackburn kom på banen med et tilbud Wink
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [28] Jorden Er Rund
« Svar #49: 15 Feb 2011, 11:13 »



Selvom spillermaterialet ikke var til at råbe hurra for, og selvom Blackburn lå og rodede rundt nede i bunden af ligaen, så har jeg alligevel fået en overraskende god start hos The Rovers.
Min første opgave var, at nedlægge Everton på Goodison Park. Allerede efter to minutters spil lå bolden i nettet, og sidste mand på bolden var Ishak Belfodil. Den føring fik dog ikke lov til at vare længe, da Bilyaletdinov udlignede efter små 27 minutter. Uden yderligere scoringer fik jeg sikret mig mit første point i Rovers sædet.

Herefter fulgte en svær hjemmekamp mod Aston Villa, som stadig har folk som Ashley Young og Agbonlahor i truppen. Men det skulle dog være os som scorede kampens første mål. Manden bag var den anden giftige herre oppe i front, nemlig Nikola Kalinic. Kort efter pausen fik Villa udlignet ved førnævnte Agbonlahor.
Men herefter stod der heldigvis Blackburn på programmet. Først scorede Belfodil efter en times spil, og et kvarter før slutfløjtet kunne Van der Vaart sætte kampens sidste mål ind. 3-1, og mine første tre point var sikret.

Herefter fulgte en lidt kedelig affære på Turf Moor. Kampen indeholdt ikke mange chancer eller særlig godt fodbold. Opgørets eneste scoring faldt efter en lille time, og for tredje kamp i træk var manden bag målet udlejet Ishak Belfodil.
Selvsamme Ishak blev også redningsmanden da vi i den efterfølgende runde hjemme tog imod Tottenham. Kort efter pausen kom Jermain Defoe igennem, og nettede til 1-0 for Spurs. Udligningen kom først med syv minutter igen, og som sagt, så var det Belfodil som sikrede os et enkelt point, i et ellers svært opgør.

Og hvis man skulle tro, at franskmanden havde fået nok af at lave mål, ja, så kunne man sku godt tro om. Den 28. december tog vi hjemme imod Stoke, som stadig har Thomas Sørensen i truppen. Og jeg skal da love for, at han kom på arbejde i kassen. Selvom Stoke kom hurtigt foran, så var vi ikke sene til at svare igen. Efter 8 minutter nettede Belfodil for første gang i opgøret, hurtigt efterfulgt af et mål fra Jason Banton, som havde fået chancen fra start grundet det travle juleprogram.
I anden halvleg var det Adam Johnsons tur til at score, hvorefter Belfodil kunne lukke og slukke ved at score to yderligere gange, og dermed sikre sig sit hattrick. Hele 5-1 blev slutresultatet.

I den sidste kamp vi har spillet, og som blev afviklet på selve nytårsaften dag, var ude mod Reading. Efter 26 minutter sparkede Ishak opgøret igang, og nettede til 1-0. Tom Cleverley var dog ikke lang tid om at svare igen, og efter en halv time stod der 1-1.
I anden halvleg kunne Reading spillerne dog ikke følge med, og med to scoringer fra Rafael van der Vaart, og en enkelt fra Amine Linganzi, ja så førte vi pludselig med 4-1. Reading fik pyntet på resultatet i de døende minutter, men vi havde sikret os endnu en forholdsvis stor sejr.

Logged


Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: [29] Jorden Er Rund
« Svar #50: 15 Feb 2011, 11:19 »

Imponerende resultater! Den taktik må da virkelig virke! Kan være der ikke går længe før en titel også er hjemme med Blackburn, hvis det fortsætter og økonomien er til det. Keep it up!
Logged

former zoesuckins

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [29] Jorden Er Rund
« Svar #51: 15 Feb 2011, 12:15 »

Virkelig fedt koncept!
Du skriver meget enkelt, men det fanger mig stadigvæk sindssygt meget.
Jeg læser med her!
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [29] Jorden Er Rund
« Svar #52: 15 Feb 2011, 13:23 »

Spændende koncept om konstant, at tiltage sig nye udfordringer.

Du skriver godt og dit layout er flot og enkelt. God blog, fortsæt!  Thumbs Up
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [29] Jorden Er Rund
« Svar #53: 15 Feb 2011, 15:25 »

Imponerende resultater! Den taktik må da virkelig virke! Kan være der ikke går længe før en titel også er hjemme med Blackburn, hvis det fortsætter og økonomien er til det. Keep it up!

Belfaldi er sku også en stor til af det. Han bomber da godt nok modstanderne synder og sammen Thumbs Up

Virkelig fedt koncept!
Du skriver meget enkelt, men det fanger mig stadigvæk sindssygt meget.
Jeg læser med her!

Tusind tak :-)

Spændende koncept om konstant, at tiltage sig nye udfordringer.

Du skriver godt og dit layout er flot og enkelt. God blog, fortsæt!  Thumbs Up

Mange tak :-)
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [29] Jorden Er Rund
« Svar #54: 15 Feb 2011, 15:55 »




Januar har været en travl måned for Blackburn Rovers. I og med der har været mange kampe, både Premier League og FA Cup kampe, så har der været meget rokering i startopstillingen. Samtidig har jeg været ude på transfermarkedet, og fisket lidt frisk blod ind på holdet.

Men først kan jeg lige starte med at navne, at venstrekanten Adam Johnson er blevet udlejet til tyske Dortmund. Johnson spiller venstre wing, men da jeg spiller 4-1-2-1-2, med en smal diamant, så er der altså ikke plads til ham på banen. Og da han også fik en god portion løn, så var det altså dejligt da Dortmund tilbød at leje ham for resten af sæsonen, og samtidig betale 90% af lønnen.

Hvis vi kigger den anden vej, og ser på de spillere som er kommet til klubben, så kan jeg starte med at nævne norske Tore Reginiussen. Vi var tyndt besat i forsvaret, hvor det kun var C. Samba som havde Premier League klasse, så nu er nordmanden blevet hentet ind som en forstærkning til den bagerste kæde. Tore blev hentet i franske Bordeaux, som ville have 42.000.000,- kroner for ham.

Et andet sted hvor vi var tyndt besat var midtbanen. Her skal vi gerne have 3 stærke spillere, som både kan spille med offensivt samt defensivt. Jeg kører med en decideret defensiv midtbanespiller, og to lige foran, hvor den ene hjælper den defensive spiller, og den anden er mere offensiv. Og til de pladser har jeg hentet to spillere ind. Først kom handlen med Jürgen Sämuel i hus. Den østrigske landsholdsspiller spillede til daglig hos franske Toulouse, men for 10 millioner kroner ville de gerne slippe ham.

Den anden spiller som nu kan trække i Rovers trøjen er svenskeren Rasmus Elm. Rasmus har allaround gode stats, og kan se frem til en startplacering på den centrale midtbane. Han er kun 25 år, så der er stadig en god periode tilbage i ham. Elm blev hentet i hollandske AZ Alkmaar for sølle 9,25 millioner kroner.

Det var de handler som der blev foretaget i januar måned. Rent kampmæssigt har den første måned i år 2014 også været en succes. Vi lagde ud med at tage imod Kasper Schmeichel og Notts County på Ewood Park. Som i nok kan gætte, så var det en FA Cup kamp, og dermed fik reserverne også lov til at udfolde sig i dette opgør. Det takkede Marius Niculae for da han efter bare 24 minutter havde knaldet tre kasser ind, og derved sikret sig et hattrick.
Men han var ikke den eneste spiller som skulle have æren af at banke 3 bolde i nettet denne eftermiddag. Nyindkøbte Rasmus Elm ville også være med, og i anden halvleg stjal han så showet, og scorede 3 pinde i streg. Indimellem de to hattrick havde den unge David Hoilett også kvitteret med en enkelt pind, og dermed vandt vi hele 7-0.

I det efterfølgende opgør tog vi imod selveste Chelsea på hjemmebane. Og der var da også lagt i ovnen til en lille overraskelse på Ewood Park, for allerede efter 22 minutter kunne højrebacken Gregory van der Wiel sparke hjemmeholdet i front. Kort inde i anden halvleg gjorde Zhirkov det så til 1-1, men da der ikke blev scoret yderligere, så snuppede vi fortjent et point fra Chelsea.

I de to efterfølgende Premier League runder stod hhv. Portsmouth og West Bromwich for skud. Først havde vi taget turen til Fratton Park, og efter at have vist gode takter i de tidligere kampe, så have Niculae fået chancen fra starten. Det takkede han for, og kvitterede med kampens eneste mål efter 41 minutter.

Efter at have haft Belfoldi ude med en skade i et par uger, ja så var han klar til kamp mod W.B.A. Og der skulle ikke engang gå et enkelt minut før franskmanden havde puttet bolden i nettet. Et kvarter efter gjorde han sin egen kunst efter, og doblede føringen op til 2-0. Kort før pausen knaldede Niculae også bolden i nettet, og dermed var vi i front med 3-0 ved halvleg. Efter pausen fik Caicedo reduceret, men Michal Kadlec slukkede hurtigt for Bromwichs håb, da han scorede kampens sidste mål med ti minutter igen.

I januars sidste kamp skulle 4. runde i FA Cuppen afgøres. Stoke var kommet på besøg for at få revanche fra 5-1 nederlaget. Og man kunne da også se på startopstillingen, at Thomas Sørensen havde mistet et par point hos manageren, da det var konkurrenten Begovic som stod i kassen.
Efter 26 minutter kommer vi på 1-0 ved Belfoldi, og tre minutter efter er det kollegaen Niculae som dobler op til 2-0.
Inden pausen får Stoke reduceret, og kort efter udlignet føringen til 2-2. Men men men, Belfaldi var ikke dukket op for at tabe, så ti minutter før tid scorede han det forløsende mål til 3-2, og vi var dermed videre til femte runde.

Logged


TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [30] Jorden Er Rund
« Svar #55: 15 Feb 2011, 18:00 »

Flotte resultater og gode updates Thumbs Up
Kunne man få lov at se et SS af Belfodil? Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [30] Jorden Er Rund
« Svar #56: 18 Feb 2011, 12:05 »

Det får du så snart jeg lander derhjemme igen Wink  - Og mange tak Smiley
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [30] Jorden Er Rund
« Svar #57: 20 Feb 2011, 12:29 »

Flotte resultater og gode updates Thumbs Up
Kunne man få lov at se et SS af Belfodil? Smiley

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [30] Jorden Er Rund
« Svar #58: 20 Feb 2011, 12:55 »




Kalenderen har lige revet marts ud, og står på april måned. Premier League er allerede afgjort, selvom der nu "kun" er spillet 33 runder indtil videre. Arsenal er holdet som har kørt suverænt derudaf i denne sæson, og med kun 32 kampe for deres vedkommende, og hele 78 point, så har de allerede sikret sig det gyldne Premier League trofæ. De nærmeste forfølgere fra Manchester City har kun 61 point.

Angående vores egen færden i verdens bedste liga, så ligger vi og kæmper med om Europa League pladserne. Vi ligger pt. nummer syv med 49 point, men vi kæmper en hård kamp med både Everton (49p), Birmingham (47p) og Tottenham (46p). Foran os ligger Liverpool med 56 point, så det bliver formodentlig kun syvendepladsen som vi skal sigte efter, hvilket også er den sidste plads som giver adgang til Europa.

Tilgengæld har vi dog stadig en anden mulighed for at komme til at spille europæisk bold i næste sæson. Vi er stadig med i FA Cuppen. I fjerde runde slog vi som sagt Stoke med 3-2, hvorefter Newcastle stod for skud i femte runde. Opgøret skulle spilles på St. James Park, og det blev til en kedelig 0-0 affære.
Omkampen endte også ud i en kedelig affære med nul scoringer i den ordinære spilletid. I den forlængede spilletid blev der heller ikke scoret, og dermed skulle femte runde afgøres i straffesparkskonkur rence. Her var vi overlegende, og da Danny Guthrie brændte det femte skud, så endte vi med at gå videre.

I sjette runde blev Wolves let kørt over med en enkelt pind. Det var den unge David Hoilett som stod for kampens eneste scoring, og han sparkede os så direkte videre til semifinalerne, hvor vi har trukket Everton.

Det sidste jeg lige vil indkluderer i denne update er, at vi formodentlig bliver overtaget. Og måske ender jeg med at få sparket til en hvis Alan Shearer. Klubben har i hvert fald fået en transferforbud nu, og et konsortium med Giovanni Torrejón i spidsen har sat sig for at overtage klubben. Forhåbentlig kan jeg få lov til at blive siddende på posten!

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [31] Jorden Er Rund
« Svar #59: 21 Feb 2011, 10:48 »



Så har 2013/2014 sæsonen også nået sin ende. Og i Blackburn er det gået kanont i det halve år jeg har siddet i sædet. Vi fik en godkendt placering i Premier League, vi kom i FA Cup finalen, klubben er blevet overtaget, og vi har kvalificeret os til Europa League i næste sæson. Det er sku mere end godkendt for en klub som Blackburn.

Først og fremmest kan jeg ridse op omkring hvordan det gik i ligaen. Efter sidste update manglede vi kun fem ligakampe, hvor vi lagde ud med, at tage imod Everton på eget græs. Og allerede efter fire minutter bragte vi os i front på et selvmål af Tim Howard. Niculae og Hoilett nettede også hver enkelt gang inden pausen, og med kun et reducerende mål i anden halvleg fra gæsterne, så vandt vi med 3-1.

I den efterfølgende runde gæstede vi Villa Park. I første halvlegs overtid var den flyvende hollænder, Rafael van der Vaart på pletten, og nettede til 0-1. Ti minutter inde i anden halvleg scorede den unge David Hoilett, som vikariere for den skadesplaget Belfodil, for anden kamp i træk, og lukkede kampen 0-2 i vores favør.
I den efterfølgende runde skulle der også udgives håndmadder. Allerede nedrykket Burnley gæstede Ewood Park, hvor de absolut ikke havde nogen chance for point. Van der Vaart bankede første mål i nettet efter 11 minutter, efterfulgt af en scoring fra Marius Niculae. Kort før pausen fik januar-indkøbet Jürgen Sämuel scoret sit første mål i Blackburn trøjen. I anden halvleg blev Niculae dobbelt målscorer, da han nettede til slutresultatet 4-0.

I de to sidste kampe var vi oppe imod Manchester City og Tottenham. City, som ligger inde med spillere som Tevez, Özil og Cristiano Ronaldo, gav os ikke mange chancer. Som vi rundbarberede Burnley i sidste runde, legede City rundt med os. Og inden de første 45 minutter var ovre, så stod der allerede 3-0 til hjemmeholdet. Det endte også som kampens resultat, som hurtigt skulle glemmes.
I årets sidste Premier League runde lagde Tottenham an til kamp. Jermain Defoe blev kampens eneste målscorer, da han nettede for værterne blot 18 minutter inde i kampen. To nederlag i de to sidste kampe betød heldigvis ikke noget for os, da syvendepladsen allerede var sikret.

I FA Cuppen skulle vi i semifinalen møde Everton. Kampen skulle spilles på neutral grund, nemlig Wembley. Og de 64.000 fremmødte mennesker kunne se Blackburn komme i front kort før pausen, da den 33-årige Niculae satte foden på et indlæg fra Van der Vaart.
I anden halvleg skulle der heller ikke gå lang tid, før netmaskerne endnu engang blafrede. Denne gang var det Evertons tur til at score, men heldigvis i eget net. Foran med 2-0, med lidt over en halv time igen, skulle bare ikke gå galt.
I de døende minutter besluttede Samba for at nedlægge Fellaini i feltet, hvor der efterfølgende blev peget på pletten. Loïc Rémy lagde an til skud, og bankede bolden sikkert i mål. 2-1, men udligningen kom heldigvis for sent, og dermed kunne jeg skrive FA Cup finale på mit CV.

I finalen skulle vi møde et veloplagt Manchester City mandskab, som kort forinden havde banket os 3-0. Dermed var der ikke meget håb at spore hos os, men vi endte alligevel med at give City kamp til stregen. Men som mange andre FM-afhængige sikkert har oplevet, så scorede City kampens eneste mål dybt, dybt inde i overtiden. Hele fem minutter inde for at være præcis. Det var Togo-angriberen Emmanuel Adebayor som bankede bolden i nettet for City, og dermed endte de med at løbe med trofæet. Hvis jeg skal se positivt på det, så endte City som 2'ere i Premier League, og dermed overlod de Europa League pladsen til os. Dejligt nok.

Logged


Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010