home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 357 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  [33] Jorden Er Rund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: [33] Jorden Er Rund  (Læst 18815 gange)
LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [22] Jorden Er Rund
« Svar #30: 13 Feb 2011, 15:49 »

Forstår ikke at nogen gider at have dig til manager. Du skrider jo efter 1 år, altid Peace. haha Opstemt

KIU! Super arbejde!
Logged

Kolo Abib Touré

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [22] Jorden Er Rund
« Svar #31: 13 Feb 2011, 15:56 »

Tilgengæld er jeg også nærmest garanti for et mesterskab Wink
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [22] Jorden Er Rund
« Svar #32: 13 Feb 2011, 15:57 »



Efter sejrsrusen i Sydafrika, så var det jo på tide at sige op, og finde et nyt fodboldhold, som jeg kunne styre mod det nationale trofæ.
Og der gik ikke lang tid efter opsigelsen i Kaizer Chiefs, før et nyt tilbud lå på bordet. Vi skal rykke øjnene mod Nord Amerika, nærmere betegnet Mexico. Her har klubben América (MEX) valgt at fyre deres manager, efter jeg havde vist interesse i jobbet. Og bang, så var tilbuddet allerede klar.

Og det var skam ikke noget dårligt tilbud. 72,5 millioner kroner var blevet stillet til rådighed til fremtidige transfers, samt 130 millioner kroner til lønninger. Ikke en helt fattig klub jeg er havnet i.
Dog kan jeg ikke rigtig gøre mig klog på den mexicanske liga. Og ved at læse en ligaguide omkring Mexico, så er jeg ikke rigtig blevet klogere. Det er noget med, at ligaen er delt op en start- og en slutfase. Man bliver så delt op i nogle grupper, og så videre. Jeg kan sku ikke gennemskue det. Men, jeg tager det som det kommer, og mit hovedmål er bare; vind!

Senest América vandt det mexicanske mesterskab var i 2010. Tilgengæld vandt de den også tre gange i træk i 2009 og 2010. Men siden da er det gået lidt ned af bakke, så nu er det blevet mit job, at genvinde mesterskabet tilbage til América. En udfordring jeg glæder mig, da jeg virkelig er på herrens mark!
Logged


nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [23] Jorden Er Rund
« Svar #33: 13 Feb 2011, 16:17 »

Fedt, fedt, fedt!
Du giver mig sku helt lyst til af starte med et afrikans hold Grin

Held og lykke med Mexico  Tunge
Logged

FCK

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: [23] Jorden Er Rund
« Svar #34: 13 Feb 2011, 20:16 »

Super god blog Erzael Smiley

Har netop læst det hele igennem og det er jo super god læsning. Det er et rigtig fedt eventyr du har begivet dig ud på, og meget spændene, at følge med i. Samtidig skriver du super godt, så det gør det jo bare endnu bedre Smiley

Fandt dog en enkelt fejl. Du har postet den samme updates 2 gange på første side. Det er svar nummer 8 og 9.

Glæder mig til, at høre mere om dit eventyr Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [23] Jorden Er Rund
« Svar #35: 13 Feb 2011, 20:35 »

Fedt, fedt, fedt!
Du giver mig sku helt lyst til af starte med et afrikans hold Grin

Held og lykke med Mexico  Tunge
Det eneste jeg kan sige er, at du bare skal kaste dig ud i det. Det er sku sjovt når først man kommer igang Wink

Super god blog Erzael Smiley

Har netop læst det hele igennem og det er jo super god læsning. Det er et rigtig fedt eventyr du har begivet dig ud på, og meget spændene, at følge med i. Samtidig skriver du super godt, så det gør det jo bare endnu bedre Smiley

Fandt dog en enkelt fejl. Du har postet den samme updates 2 gange på første side. Det er svar nummer 8 og 9.

Glæder mig til, at høre mere om dit eventyr Thumbs Up

Tusind tak C-P Wink

Og tak for opmærksomheden, jeg har kigget på det nu Wink
Logged


Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [23] Jorden Er Rund
« Svar #36: 13 Feb 2011, 20:59 »

Fedt du er startet den op igen! kunne godt huske den fra tidligere, men har lige genopfrisket den! Herligt eventyr du har gang i Opstemt
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [23] Jorden Er Rund
« Svar #37: 14 Feb 2011, 11:59 »



Så er jeg så småt kommet igang i Mexico. Eller så småt er vel så meget sagt, da jeg allerede har spillet 17 kampe i ligaen. Og så vidt jeg har fundet ud af, så varer en sæson kun et halvt år, hvilket vil sige, at det er muligt, at hente et trofæ på kun et halvt år.

Det første halve år går under navnet "1. Division startfase" mens det fra nytår til sommer hedder "1. Division slutfase". Og her i startfasen er det gået rigtig godt hvis jeg selv skal sige det. I optakten fik vi vist os på transfermarkedet, idet vi hentede et par store navne på fri transfer. Dog må man kun have 5 udenlandske spillere registreret her i Mexico, så det kneb med at få de bedste registreret, da der var nogle stykker efterhånden som der blev handlet ind.
Det første kendte ansigt som jeg kunne præsenterer var den tidligere Newcastle angriber Xisco, som mange FM-gamere sikkert kan nikke genkendende til. Han blev hentet på en fri transfer, og har virkeligt gjort flot figur her i de første 17 kampe.

Den anden spiller som i helt sikkert kan nikke genkendende til er den tidligere Barcelona midtbanemotor Seydou Keita. Midtbanespilleren fik ikke sin kontrakt fornyet i Barcelona, hvorefter jeg prøvede at tilbyde ham en kontrakt i det mexicanske. Det sagde han sku ja til, og dermed blev han América spiller indtil 2015.

Inden ligaen kunne gå igang, så skulle vi spille noget som hedder "SuperLiga" hvilket er en turnering for både Mexicanske og Amerikanske mandskaber. Her var vi kommet i gruppe med L.A. Galaxy, San Jose og mexicanske Toluca. Det blev til en sejr, en uafgjort og et nederlag mod Los Angeles, og dermed en tredjeplads i gruppen, som ikke gav videre avancering. I ubetydelig cup, da det eneste jeg vil vinde er den mexicanske 1. division.

Her er det til gengæld gået godt. Indtil de sidste 4-5 runder lå vi nummer et efter en masse sejre over mange af midter- og bundholdene. Men da vi begyndte at tage kampen op mod nogle af de større drenge, så fik altså armene ned igen, og efter 17 opgør endte vi på en 4. plads i ligaen. Det gav adgang til slutspillet, som består af to kvartfinaler (ude og hjemme) - to semifinaler (ude og hjemme) og sidst to finaler, også ude og hjemme.

I den første kvartfinale har vi trukket Pumas, som endte på en femteplads i ligaen. Vi har mødt dem en enkelt gang i ligaen, hvor slutresultatet blev 1-1. Så det er forhåbentlig en modstander vi kan spille op med.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [24] Jorden Er Rund
« Svar #38: 14 Feb 2011, 12:14 »



Hvis der noget jeg aldrig nogensinde har prøvet før i Football Manager, så er det godt nok at spille på sådan et kæmpemæssigt stadion. Hold da kæft. Jaja, Real Madrid og Manchester United har da mange tilskuere til deres kampe. Men ikke i forhold til i Mexico.

Efter at slået Pumas med knebne 1-0 på udebane på et mål af Fernando Lopez, så skulle vi hjemme gøre arbejdet færdigt foran, og hold nu fast, 104.000 tilskuere. Det er sindssygt så mange mennesker som dukker op til fodbold i det nordamerikanske.

Nå men, tilbage til det det hele drejer sig om. Nemlig kvartfinalen. Vi skulle samlet vinde over Pumas for at få en billet til semifinalerne. Og efter 21 minutter sendte den 17-årige Hugo Ramirez os godt på vej mod stjernerne. Dog fik vi hurtigt armene ned igen, da vores kære målmand, Jéferson Gomes, valgte at lave et stupidt selvmål.

Efterfølgende bølgede kampen meget frem og tilbage, og kampen var da også lige hvis man så på skudstatistikken efter kampen. Hele 11 skud til hvert mandskab var hvad den endte på. Spilmæssigt havde gæsterne dog overtaget, med 57% mod vores 43%. Men, heldigvis fik Pumas ikke puttet bolden yderligere i nettet, og dermed er vi videre til semifinalerne med en samlet 2-1 sejr.

I semifinalen har vi fået den ære, at skulle op mod Club Deportivo Cruz Azul, eller bare Cruz Azul i daglig tale. De endte som nummer to i den oprindelig liga, men indbyrdes vandt vi opgøret med 2-1 i ligaen. Så umiddelbart vil jeg stadig mene, at vi har mulighed for at ramme finalerne. Også selvom Cruz Azul endte højere end os.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [25] Jorden Er Rund
« Svar #39: 14 Feb 2011, 12:36 »



Så blev semifinalerne, og det blev semifinalerne. Næste stop; Finalen!
Cruz Azul skulle ikke sætte en stopper for os, og vores færden mod finalen. Denne gang lagde vi ud med at spille første opgør hjemme på Estadio Azteca foran 104.000 mennesker endnu engang. Og, hvis allesammen var América fans, ja, så fik de valuta for pengene.

For allerede efter et enkelt minut var vores topscorer, spanske Xisco, nemlig på pletten for América. Oplægget kom fra den offensive midtbanespille Mosqueda, som lagde en lang aflevering i dybden. Den opfangede stærke Xisco, hvorefter det ikke var nogen sag, at brage sæsonscoring nummer ni i kassen.
Og allerede i det tiende minut var værterne endnu engang på pletten. Denne gang var det Mosquedas tur til at være i afslutterens rolle. Efter Sanchez havde flyttet bolden ud på venstrefløjen til Rojas, så blev der slået et fantastisk godt indlæg ind bag Cruz Azul forsvaret, hvorefter Mosqueda var alene med keeperen. Og bang, så stod der 2-0 på måltavlen.
Vi fortsatte med at have overtaget, men ind ville bolden desværre ikke igen. Dermed måtte vi tage til takke med en føring på 2 kasser indtil returopgøret.

Kulissen var ændret kraftigt da vi besøgte Estadio Azul den 23. november, hvor der forresten var hele 28 grader og solskin. Vi gik fra at spille foran 104.000 jubleglade tilskuere, til at spille foran 37.000 mennesker, hvor størstedelen var Cruz Azul tilhængere. Og det var da også hjemmeholdet som satte sig tungt på opgøret, lige fra starten af. Kun fem skudforsøg kom vi frem til i løbet af de 90 minutter, hvorimod hjemmeholdet endte på hele 14 af slagsen.
Heldigvis var det kun en af de forsøg som fandt vej til netmaskerne, og heldigvis var det første efter 88 minutter af de fik netmaskerne til at blafre. De vandt, ganskevidst, men efter en 2-0 sejr hjemme var vi endnu engang gået videre med et samlet resultat på 2-1. Og denne gang stod der ikke bare semifinaler på programmet. Nææ, nu står der sku finale på menukortet!
Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: [26] Jorden Er Rund
« Svar #40: 14 Feb 2011, 13:48 »

Det er altså et kanon koncept du har lavet her.

Jeg kender ikke ret mange af spilllerne eller klubberne for den sags skyld. Men det er fedt at læse om alligevel  Smiley

Jeg glæder mig til at se om du vandt finalen og hvilken klub du ender i når du vender snuden mod Europa  Thumbs Up
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [26] Jorden Er Rund
« Svar #41: 14 Feb 2011, 14:01 »

Han magler lige Oceanien Wink
Logged

FCK

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [26] Jorden Er Rund
« Svar #42: 14 Feb 2011, 14:03 »

Det er altså et kanon koncept du har lavet her.

Jeg kender ikke ret mange af spilllerne eller klubberne for den sags skyld. Men det er fedt at læse om alligevel  Smiley

Jeg glæder mig til at se om du vandt finalen og hvilken klub du ender i når du vender snuden mod Europa  Thumbs Up
Jeg ved sku heller ikke lige hvor jeg har lyst til at være i Europa Smiley Regner bare med at gå på lidt ferie indtil en spændende klub bliver fri Wink
Og mange tak for rosen Wink

Han magler lige Oceanien Wink

Korrekt Smiley
Logged


Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: [26] Jorden Er Rund
« Svar #43: 14 Feb 2011, 14:08 »

Jeg læste med da du dengang kørte den på ML og jeg følger stadig med. Fremragende blog, der er skrevet meget nede på jorden og samtidig har et meget mere interessant koncept end de normale blogs. Klasse!

Jeg har selv forsøgt at få gang i et Jorden Rundt spil, men jeg har virkelig haft svært ved at holde gejsten og skaffe ordentlige jobs på trods af jeg har startet med 'Professionel fodboldspiller', som tidligere erfaring. Imponerende du kan finde motivation til så mange forskellige klubber i et save. Smiley

Last thing; Kører du med nogenlunde samme taktik til alle holdene eller skifter du helt ud hver gang? Og hvad gjorde du med f.eks. det indiske og sydafrikanske hold ved det taktiske? Er det bedst bare at gøre det så standard som overhovedet muligt?
Logged

former zoesuckins

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [26] Jorden Er Rund
« Svar #44: 14 Feb 2011, 14:11 »

Jeg læste med da du dengang kørte den på ML og jeg følger stadig med. Fremragende blog, der er skrevet meget nede på jorden og samtidig har et meget mere interessant koncept end de normale blogs. Klasse!

Jeg har selv forsøgt at få gang i et Jorden Rundt spil, men jeg har virkelig haft svært ved at holde gejsten og skaffe ordentlige jobs på trods af jeg har startet med 'Professionel fodboldspiller', som tidligere erfaring. Imponerende du kan finde motivation til så mange forskellige klubber i et save. Smiley

Last thing; Kører du med nogenlunde samme taktik til alle holdene eller skifter du helt ud hver gang? Og hvad gjorde du med f.eks. det indiske og sydafrikanske hold ved det taktiske? Er det bedst bare at gøre det så standard som overhovedet muligt?

Først og fremmest, tusind tak Zeptor Wink

Angående taktikken, så har jeg stort set kørt med den samme taktik i alle de klubber jeg har været i. Og som i kan se, så har den virket med succes Wink Den jeg taler om er Jakob E's FM10 taktik, som går under navnet 4-1-2-1-2 smal diamant. I kan se mere til Jakobs taktikker her: http://managerlife.dk/forum/viewtopic.php?f=21&t=190

Note: Det er til FM 10 Wink
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010