home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 474 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  [33] Jorden Er Rund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: [33] Jorden Er Rund  (Læst 18818 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jorden Er Rund
« Svar #15: 13 Feb 2011, 11:27 »



Oh Africa! Det bliver mit næste stop på rejsen. Holdet jeg skal prøve at føre til triumf er Kaizer Cheifs, som til dagligt spiller i den Sydafrikanske Premier League. Deres medieprognose lyder på en 3. plads, men nu ligger de altså kun nummer 7, hvor de er meldt helt ude af medaljekampen. Så denne gang bliver mesterskabet ikke hentet hjem i den indenværende sæson.


Den Sydafrikanske Premier League spilles, i modsætning til den peruvianske liga, helt efter en normal ligastruktur. Der spilles to kampe mod hvert hold, hvilket giver 30 kampe på en sæson. En sæson strækker sig fra sommer til sommer, hvilket vi også er vant til her fra Europa. Transfervinduerne er også de samme som i Europa, så det bliver dejligt, endelig at kunne komme til at spille under normale forhold.

Kaizer Chiefs er den største klub i Sydafrika, hvis man kigger på antallet af supporters. Det siges, at de har en fanskare bestående af intet mindre end 16 millioner mennesker. Desværre har klubben i de seneste år ikke vundet særlig mange trofæer. Historisk set er de dog den klub i Sydafrika som har vundet flest titler - nemlig 80 stykker på 36 år. Og lad os da håbe, at der snart bliver tilføjet endnu flere.

Økonomi mæssigt ser det også fornuftigt ud. Balancen ligger på 77 millioner kroner, og bestyrelsen har kastet et transferbudget afsted på over 50 millioner kroner. Jeg håber dog, at jeg nøjes med at købe spillere på fri transfer, og i det hele taget håber jeg bare på, at jeg endelig er landet i en klub, som kan lokke fornuftige spillere til. Det var i hvert fald ikke tilfældet i Peru.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jorden Er Rund
« Svar #16: 13 Feb 2011, 11:27 »



Resten af den igangværende sæson endte med blandede resultater. Vi sluttede af på en 8. plads, hvilket er en placering dårligere end da jeg overtog det varme sæde i Kaizer Cheifs. Men jeg lagde heller ikke vægt placeringen i denne sæson, da den bare skulle overståes. Der var jo ingen medaljer i rækkevidde, så at vi faktisk fik ti point i seks kamp var jeg ganske tilfreds med.

De første tre kampe hvor jeg stod i spidsen for klubben endte med lutter sejre. Bidvest Wits blev først nedlagt med 2-1, hvorefter FS Stars blev slået med samme resultat. Den tredje kamp endte med at blive den bedste vi fik spillet i denne sæson, da vi formåede at slå Jomo Cosmos med hele 5-0. Jomo Cosmos var ikke engang et bundhold. De endte kun en enkelt placering under os.
Så kom der ellers to kampe som begge bød på nul point. Swallows sendte os hjem med et 0-1 nederlag, mens Ajax CT runden efter nedlagde os med 1-2. I den sidste spillerunde endte vi med en nulløsning mod det allerede udråbt mesterhold, nemlig Sundowns. Det er tredje sæson i træk hvor Sundowns løber af med mesterskabet, hvilket tyder på, at det kommer til at blive en hård nød at knække, hvis man ville slå dem i medaljestriden.

Jeg har også været ude og hente en forstærkning til angrebet, som jeg glæder mig til se i aktion i næste sæson. Han ankommer på en fri transfer, og er sydafrikansk statsborger, hvilket er perfekt. I de seneste tre sæsoner har han spillet for den israelske storklub Maccabi Haifa, så lidt rutine har den 28-årige Thembinkosi Fanteni da. I forrige sæson var han udlejet til Orlando Pirates, som begår sig i samme liga som os selv, hvor han formåede at score 15 kasser i 24 kampe, hvilket er rigtig tilfredsstillende.

Jeg glæder mig til den kommende, og især til transfermarkedet. Økonomien ser nemlig fornuftig ud, så jeg håber, at jeg endelig kan komme til at lave min første seriøse handel på markedet.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jorden Er Rund
« Svar #17: 13 Feb 2011, 11:28 »



Aaaaaaargh! Virkelig frustrerende at tabe i en straffesparkskonkur rence når man havde chancen for at vinde, hvis bare Thabang Rooi havde scoret på vores femte spark.
Lige for at introducere jer til det jeg snakker om, så er jeg nået til midten af august måned. Titlen på den turnering jeg medvirkede i hed Top 8 Cup, hvilket ud fra navnet må være en cup for de 8 bedst placeret hold i sidste sæson.

Vi havde trukket Sundown i første runde, som er, hvis i kan huske det, forsvarende mestre på 3. år. Det er i og for sig ikke nogen nem opgave, men med et udlignende mål til 2-2 i det 118. minut sikrede vi os en straffesparkskonkur rence, hvor vi altså tabte 7-8. Sundown brændte ellers på deres tredje spark, men da vi skulle score brændte vi, og er derfor allerede ude af den cup.

Men det er vel egentlig underordnet, da jeg kun går efter at vinde ligaen på hvert kontinent. Det er bare den bitre følelse vi alle kender fra FM som lige kom til mig. Nå, men det skal jo ikke handle om et sølle nederlag. Nej, der skal kigges fremad mod den nye sæson, som har premiere d. 29. august.
Med hensyn til indkøbene, så har jeg foretaget en del af slagsen. Dog er allesammen, for jer, ukendte sydafrikanere, så det er ikke rigtig værd at nævne dem. Men hvis nogle af dem præstere i løbet af sæsonen, så skal i nok få et screenshot eller to af de omtalte spillere. Jeg kan i hvert fald sige, at jeg ikke har brugt en eneste øre på transfermarkedet endnu. Alle spillerne er hevet ind på en fri transfer, hvilket stiller mig i en fortsat fornuftig økonomisk situation.

Kalenderen siger den 15. august, så jeg har stadig godt og vel to uger til at hente flere spillere til klubben. Problement er bare, at der ikke er andre end sydafrikanere som vil spille i klubben. Jeg har nærmest kun sydafrikanere på fri transfer som resource. Det er altså ikke så holdbart hvis man vil op og blande sig i toppen. Der skal stjernespillere og store handler på bordet. Eller også er det anderledes hernede?
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jorden Er Rund
« Svar #18: 13 Feb 2011, 11:28 »



Så er ligaen blevet sparket igang, og jeg har indtil videre færdigspillet 4 kampe. Og resultatet er blevet til en førsteplads, efter tre sejre og et enkelt nederlag.
I premieren lagde vi ud med, at tage imod Thanda Royal Zulu (ja, det hedder de altså) på hjemmebanen Loftus. Og det endte med at blive en vellykket affære, da vi nedlagde Zulu-holdet med hele 3-0. To af målene kom fra vores nuværende topscorer Siphelele Mthembu, som er igang med sin første sæson for Kaizer Cheifs.


I anden runde skulle vi så mod rivalerne fra Sundowns. Og selvom vi var tæt på at slå dem sidste gang, så var alt ved det gamle i dette opgør, og Sundowns kunne trække sig ud af opgøret som sejrsherre med 3-0. Det var skam også helt fortjent, da vi kun havde 7 skud mod deres keeper, og de havde hele 17 forsøg.

Der var ikke andet for, end at komme op på hesten igen, og sparke røv i den næste kamp. Det formåede vi også at gøre, da Ajax CT blev sendt hjem med de samme cifre som Thanda Royal Zulu - nemlig hele 3-0. Denne gang var det den 29-årige sydafrikaner Elrio van Heerden som stod for to af opgørets tre kasser. Det sidste mål stod Thembinkosi Fanteni for.

Den seneste kamp blev spillet mod en af de nuværende bundpropper, nemlig Orlando Pirates. Selvom de har et, til forhold andre, rimelig sejt navn, så blev det altså ikke afspejlet på banen. Vi dominerede fra start til slut, og med tre træffere i de første femogfyrre minutter, så drev vi bare gæk med piraterne i anden halvleg, og kørte sæsonens tredje 3-0 sejr hjem.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jorden Er Rund
« Svar #19: 13 Feb 2011, 11:28 »



Så har jeg sku fået taget fat i Football Manager 2010 igen, som er en af mine yndlingsudgaver af FM. 11 udgaven har slet ikke kunne fange mig, så efter at have vekslet lidt mellem FM06 og FM08, så er det nu blevet FM 10's tur til at blive afprøvet igen.

Og efter FM 10 blev åbnet, så fandt jeg dette save, som jeg har været meget glad for. Herefter satte jeg mig til at læse bloggens 17 updates, og fik blod på tanden for at fortsætte med savet. Især efter jeg har vundet trofæerne på 2 ud af 6 kontinenter nu, og er stærkt igang med at vinde det i Afrika.

Her er jeg igang med storklubben Kaizer Chiefs. Sidst der blev updated havde jeg rundet fire runder. Nu har jeg fået afviklet de ti første kampe i ligaen, og ligger på en fantastisk flot førsteplads, med hele 7 point ned til nærmeste forfølger, som pt. er Bloem Celtic.
Topscoreren er indtil videre Elrio van Heerden, som har nettet 9 gange, og lavet 6 assist i 11 opgør. En fantastisk præstation i mine øjne.

Selvom der kun er blevet spillet 10 kampe i sæsonen, så er jeg allerede nu meget fortrøstningsfuld. Jeg håber, og tror stærkt på, at vi kan vinde trofæet i denne sæson. Vi spiller rigtig flot fodbold, og vinder kampene med mange mål, og lukker næsten ikke nogen ind. En sand opskrift på et mesterskabshold.

Jeg håber, at kunne holde dette save igang. Pt. underholder det mig rigtig meget, så at få opdateret her indimellem er ikke helt udelukket. Jeg glæder mig til at fortsætte min rejse jorden rundt, og sikre mig alle kontinenters ligatrofæet. Jeg håber du følger med.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jorden Er Rund
« Svar #20: 13 Feb 2011, 11:29 »



Så har vi stille og roligt fået overstået år 2012, og vi har nu bevæget os ind i 2013 på en førsteplads i den Sydafrikanske Premier League. Efter 16 kampe ligger vi i front med et solidt forspring på 6 point ned til Orlando Pirates som er de nærmeste forfølgere.

Udover Premier League kampe, så har der også stået en Cup-turnering på programmet. Den går under navnet Knockout Cup. Vi indtrådte i første runde, hvor vi sikkert slog Dynamos med 2-0.
Herefter stod den på kvartfinale for os, hvor Bidvest Wits. stod for skud. Selvom vi hurtigt kom bagud 1-0, så endte vi med, at køre Bidvest over med hele 5-1. Selvom gæsterne var godt med i kampen, så var vi bare heldige at score på en tredjedel af vores skudforsøg.

I semifinalen skulle vi møde vores rivaler, nemlig Sundowns. De regerende mestre skulle da også give os kampe til stregen, men efter en udvisning til gæsterne efter små 40 minutter, så stod den ellers på Kaizer pres resten af opgøret. Og med 10 minutter igen lykkedes det så endelig at få et af de mange forsøg i kassen. 1-0, og så stod den ellers på finalekamp.

I finalen var modstanderen bundholdet Thanda Royal Zulu. I starten af anden halvleg får vi hurtigt banket to kasser i nettet, og bringer os i front med 2-0. Med et kvarter igen får Thanda tændt et lille håb om guld, da de reducerer til 2-1. Men med fem minutter igen bankede vi det sidste søm i kisten, og lukkede opgøret 3-1. Dermed fik jeg skaffet mig det første trofæ i min tid som Kaizer Chief manager. Men, husk at det er ligatrofæet der tæller, og dermed er jeg ikke færdig i Sydafrika endnu.

Dog kan dette trofæ dog komme i denne sæson, hvor vi som sagt ligger nummer et her ved årsskiftet. Indtil videre har vi kun tabt en enkelt kamp ud af 16 opgør. 3 uafgjorte, og hele 12 sejre er det blevet til. Det kaster 39 point af sig, og et forspring på 6 point.
Logged


Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: [19] Jorden Er Rund
« Svar #21: 13 Feb 2011, 12:27 »

Denne blog fortjener sgu en kommentar. 

Syntes det er et megafedt koncept du har gang i. Håber sgu at du når hele vejen rundt.

Ser frem til at følge dig i jagten på 6 kontinenter.

KIU
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [19] Jorden Er Rund
« Svar #22: 13 Feb 2011, 13:27 »



Kalenderen har rundet den 25. marts 2013, og det kører fortsat på skinner for sydafrikanske Kaizer Chiefs. Pt. ligger vi stadig nummer et i ligaen, og de eneste seriøse konkurrenter til titlen er Orlando Pirates, som ligger syv point bag os. Men hvis vi bare fortsætter med at vinde, så er der ingen som kan røre os.

Udover ligaen, så er pokalturneringen også blevet skudt igang, hvor vi er indtrådt i anden runde. Her stod Black Leopards for skud, som gør sin daglige færden i en af de lavere rækker i Sydafrika. Med to kasser fra John Saitjheni Tsotetsi vandt vi sikkert 2-0. Sejren var aldrig i fare, og dermed er vi gået videre til tredje runde hvor Premier League holdet FS Stars skal nedlægges.

Efter årsskiftet lagde vi ud med to sikre sejre på hhv. 1- og 2-0 over Thanda Royal Zulu og rivalerne fra Orlando Pirates. I årets tredje runde stod de regerende mestre fra Sundowns for skud. Et hold som jeg hele tiden har hadet at spille imod, da de virkelig er et stærkt mandskab, som også afspejler sig i deres nuværende tredjeplads i ligaen. I starten af anden halvleg kommer vi på 1-0, men dybt inde i dommerens overtid får Katlego Mphela udlignet til slutresultatet 1-1. Skuffende, da vi sad på stort set hele opgøret.

Herefter fulgte der en håndfuld sejre, som alle var mod enten midter- eller bundhold i Premier League. Vi fik blandt andet to 3-0 sejre over hhv. Ajax CT og Jomo Cosmos. Indimellem de to kampe blev Swallows nedlagt med 4-1.
I den 23. spillerunde skulle få sæsonens femte pointdeling. Denne gang var det Platinum Stars, et absolut bundhold, som formåede at stjæle to point fra os.

Hvis vi skal stå med mesterskabet ved sæsonafslutningen, så skal vi altså have tre point hver gang, om så modstanderen hedder Sundowns eller Platinum Stars. Udover nederlaget til os har Orlando Pirates ikke tabt siden Oktober måned 2012. De høster altså bare point ind, hvilket ligger pres på os.
Der resterer lige nu fem kampe af ligaen. Dvs. at der er 15 point at spille om. Vi har kun midter- og bundhold tilbage, og de fem kampe skal minimum kaste 9 point af sig. Hvis de gør det, så er jeg allerede på et fly videre til næste kontinent.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [20] Jorden Er Rund
« Svar #23: 13 Feb 2011, 14:31 »




Her, med to runder tilbage af ligaen, er intet endnu afgjort. Vi fører fortsat ligaen, men efter et par kampe hvor vi har vist kraftige tegn på gummiben, så er forspringet ned til Orlando Pirates kun på 2 point nu. Vi ligger nummer 1 med 66 point, hvorefter Pirates har hele 64 point.

Efter den sidste update har vi spillet tre runder yderligere i ligaen. I den første runde tog vi imod Santos F.C. på hjemmebane. Og, som forventet, så vandt vi sikkert med cifrene 4-1. Med et mål hver fra Gabonamong, Tsotetsi, Gatcan og Nale, så kørte vi sikkert tre point ind på kontoen denne eftermiddag.

Runden efter skulle så gå hen og ende med vores kun andet nederlag i denne sæson. Vi havde pakket taskerne, og taget afsted til Chatsworth Stadium for at møde værterne, AmaZulu. Vi kom ellers planmæssigt foran kort for pausen, da den giftige Tsotetsi scorede sit tredje mål i fire kampe.
Men fire minutter inde i første halvlegs overtid fik hjemmeholdet så reduceret, og kunne gå til pausen med stillingen 1-1. Herefter satte værterne sig tungt på opgøret, og vi fik ikke meget plads at spille på. Det udmønstrede sig også i endnu en scoring til AmaZulu, og samtidig kampens sidste mål. 2-1 var slutstillingen, og 3 point var tabt i medaljekampen.

I den seneste Premier League runde var igen at finde hjemme på Loftus. Foran 42.000 tilskuere skulle vi dog, desværre, endnu engang fejle groft. Efter 25 minutter kommer gæsterne fra Bloem Celtic foran 0-1. Og et kvarter inde i anden halvleg begår Papa King et klodset straffespark som Mogaila sikkert eksekverer til 0-2.
Nede med to så det ikke lyst ud, og hvis dette resultat holdt kampen ud, så ville Orlando Pirates kun være bagud med et enkelt point. Men heldigvis dukkede Alexandru Gatcan op efter 76 minutter og tændte et lille håb for os. Håbet for point blev meget større da angriberen Mthembu reducerede til 2-2 med ti minutter igen. Desværre blev det ikke til fuldt udbytte, men at vi kunne tilføje et enkelt point på kontoen i stedet for 0 var bestemt bedre.

Der er også blevet spillet et par kampe i pokalturneringen, som i ikke skal snydes for. I tredje runde slog vi sikkert FS Stars med cifrene 3-0. Dette skete via to kasser fra Gatcan og et enkelt fra Elrio van Heerden.
I kvartfinalen stod ingen andre end Orlando Pirates for skud. Hvem af medaljeaspiranterne skulle have muligheden for The Double? Os såmen. Men det var godt ikke uden kamp vi gik videre. Gæsterne fra Orlando kom foran med 2-0 efter 63 minutter. Kort efter reducerede Heerden med et mål til 2-1. Langt, langt, langt, langt og atter langt inde i dommerens overtid dukkede Tsotetsi op, og smækkede bolden i nettet til 2-2.
Det tændte en gejst hos Kaizer Chief spillerne, og da Orlando Pirates modtog en udvisning efter 98 minutter, så det endnu lysere ud for værterne. Med to mål i den forlængede spilletid sikrede vi os chancen for at vinde The Double i denne sæson. Ikke værst.
Logged


LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [21] Jorden Er Rund
« Svar #24: 13 Feb 2011, 14:59 »

Elsk på denne blog! Spændende eventyr! Vind nu bare der i Afrika!

KIU Peace.
Logged

Kolo Abib Touré

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [21] Jorden Er Rund
« Svar #25: 13 Feb 2011, 15:24 »





Hvis nogen har tvivlet på Kaizer Chiefs chancer for at vinde mesterskabet (inklusiv mig selv) - ja, så kan de godt smide de tvivlser af helvedes til nu. Vi gjorde arbejdet færdigt, og vandt endelig det længe ventede Sydafrikanske Premier League mesterskab.

I anden sidste runde skulle vi møde Ikapa Sporting, og de var meget venlige over for os. Inden uret havde rundet 10 minutter havde de åbnet for sluserne hele to gange. I første halvlegs overtid fik Lazarus Kaimbi æren af at score sejrsmålet til 3-0, og sikre os tre point i topkampen.

Der ventede et drømmescenarie for os i den sidste spillerunde. Ganske vidst førte vi stadig kun ligaen med 2 point ned til Orlando Pirates. MEN, i den sidste runde havde vi held i posen, da vores kamp nemlig skulle afvikles på hjemmebane. Udover det, så skulle vi også afgøre mesterskabskampen mod allerede nedrykket Dynamos som ikke havde noget at spille for. Og hvis det ikke skulle være godt nok, så skulle Orlando Pirates spille på udebane mod selveste Sundowns, som havde sikret sig tredjepladsen i ligaen. Hvilket drømmescenarie.

Og det blev da også fuldt udnyttet. Allerede efter to minutter kunne van Heerden bringe os i front med 1-0, efter han selv var blevet nedlagt i feltet. Sikkert sparkede han bolden i nettet til en dejlig Kaizer føring. Herefter ventede en rent opvisningsshow fra Gatcan. Inden uret havde rundet de 45 minutter havde den offensive midtbanespiller scoret hele tre kasser, og sikrede sig dermed sæsonens første hattrick. 4-0 ved halvleg, og vi var slet ikke færdige.
Efter pausen kom Gabonamong på måltavlen, og inden slutfløjtet havde Nkosi lukket og slukket med scoringen til 6-0.

Dermed er jeg nu færdig med min færden i Afrika. Dermed er 3 kontinenter ud af 6 mulige overvundet, og jeg mangler nu Europa, Oceanien og Nord Amerika. Hvor jeg lander næste gang er ikke til at vide Wink

Og, i skal da heller ikke lige snydes for at vide, at jeg blev kåret til årets manager, jeg kom på Sydafrikas Hall of Fame, samt kontinentet Afrikas Hall of Fame. Samtidig fik jeg også The Double i hus efter at have slået Platinum Stars med 2-0 i pokalfinalen!

Logged


TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [22] Jorden Er Rund
« Svar #26: 13 Feb 2011, 15:26 »

Genialt koncept, følger da uden tvivl med Wink

KUTGW Thumbs Up
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: [22] Jorden Er Rund
« Svar #27: 13 Feb 2011, 15:31 »

Fantastisk koncept, og rigtig god blog... Hvor langt er du henne sådan års-mæssigt?
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [22] Jorden Er Rund
« Svar #28: 13 Feb 2011, 15:35 »

Er pt. i sommeren 2013 Wink
Logged


Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [22] Jorden Er Rund
« Svar #29: 13 Feb 2011, 15:41 »

Rigtig fedt koncept Thumbs Up...
Også har du da også været lidt heldig med at få top 5 hold.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010