home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 654 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  EM 2011 (U/21)
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: EM 2011 (U/21)  (Læst 30352 gange)
Benjamiin
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #120: 19 Jun 2011, 00:58 »

2-1 vi ville have gået videre... og så vælger man at spille med 3 angribere... kraftedeme dumt... Kadril, bille, zanka m.fl. underpræsterer og det er kun boilesen, N.Jørgensen og M. Jensen der kan være nogenlunde tilfreds med deres præstation. forhelved med det spil danmark lagde for døren fortjente island og hvide rusland at slutte over dem, som de jo også gjorde Skuffet

Kadrii? en af de eneste positive ting fra Danmarks side af..
Logged

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #121: 19 Jun 2011, 01:04 »

Sådan! Hvor var det fedt at være på stadion i dag, og få sunget stemmen væk, med resten af de islandske fans. Det bedste var at jeg stod bag det mål, hvor Island scorede 3 kasser i 2. halvleg. Fantastisk oplevelse.

Forresten, med henhold til Kadrii, så er jeg enig i at han var en af de positive oplevelser hos jer i aften

Tak for kampen!
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #122: 19 Jun 2011, 01:12 »

Kadrii - dårlig?? Han var vores bedste spiller i første halvleg og eneste målscorer i anden?

Det kaldes sarkasme åh du kære Swizz Wink
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #123: 19 Jun 2011, 01:13 »

Det kaldes sarkasme åh du kære Swizz Wink

Kender skam nok sarkasme, men så må han jo mene at Boilesen var elendig - det synes jeg nu ikke..
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #124: 19 Jun 2011, 01:22 »

Kender skam nok sarkasme, men så må han jo mene at Boilesen var elendig - det synes jeg nu ikke..

Det er jeg helt på det rene med, tror bare det var en "no shit sherlock" kommentar, han bragte ind i billedet.

I øvrigt, var jeg virkelig den eneste som synes Zanka var elendig? Synes slet ikke han ramte nogen som helst med hans afleveringer. Desuden synes jeg han var helt væk fra vanelig standard.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #125: 19 Jun 2011, 01:23 »

Enig omkring Zanka. Han var helt ved siden af sig selv idag, både offensivt og defensivt. En skam desværre. men meget symptomatisk for kampen. Vi havde mange idag, der ikke var hvor de skulle være..
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #126: 19 Jun 2011, 01:26 »

2-1 vi ville have gået videre... og så vælger man at spille med 3 angribere... kraftedeme dumt... Kadril, bille, zanka m.fl. underpræsterer og det er kun boilesen, N.Jørgensen og M. Jensen der kan være nogenlunde tilfreds med deres præstation. forhelved med det spil danmark lagde for døren fortjente island og hvide rusland at slutte over dem, som de jo også gjorde Skuffet
Er du bare dum? Kadrii underpræsterede min bare røv. Tror vist lige du skal gense kampen en gang til. Hvis der er nogen der underpræsterede, så er det sgu da mere Mike Jensen, Daniel Wass, Christian Eriksen m.fl. Prøv nu lige at tænk situationen igennem, inden du kommer med sådan et postulat der, makker.

Tilbage til kampen generelt. Jeg tror aldrig jeg har set 8-9 spillere præstere det samme hver kamp. Hvorfor kommer der intet variation i opstillingen, Bordingaard? Han har kørt med de samme 9-10 spillere igennem de tre kampe her, og har kun ændret på en plads hver gang. Og hvorfor indser han ikke, at en spiller som Nicki Bille ikke slår igennem, og sænker hele angrebsspillet hos os?

Hvis jeg skal sidde og kigge tilbage på, hvem der præsterede bedst må det være Kadrii, til dels Nicolai Jørgensen og Bjelland. Førstnævnte må jeg sige, at jeg godt nok var imponeret over. Han virkede til at være den eneste spiller på hele holdet, som gad at spille og kæmpe for det - det andet var børnehave niveau, jo. Mikkel Andersen gjorde det egentlig også fint nok. Han har ingen andel i nogle af de tre mål Island får.

Til at slutte af med, vil jeg lige dele Flemming Toft's til dels uforståelige karakterbog på www.sporten.tv2.dk.

Mikkel Andersen 8
Daniel Wass 5
Zanka 5
Bjelland 6
Boilesen 5
Jensen 5
Povlsen 6
Eriksen 6
Kadrii 6
Bille 3
N. Jørgensen 5
Henrik Dalsgaard 6

Enig:
Bille
Andersen

Uenig:
Resten. Kadrii fortjente bedre, sammen med Bjelland.
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #127: 19 Jun 2011, 01:28 »

Enig omkring Zanka. Han var helt ved siden af sig selv idag, både offensivt og defensivt. En skam desværre. men meget symptomatisk for kampen. Vi havde mange idag, der ikke var hvor de skulle være..

Ja og apropos, det er der med landsholdets spilsystem. Jeg synes det skal være meget mere flydende, med det materiale vi har. Synes det er fint nok, hvis man har spillerne til systemet, men det har vi bare ikke. Vores land har ikke spillermateriale nok, til at fastholde et spilsystem. Der er mange spillere der vil gå tabt på den måde, eller man vil ikke få det bedste ud af dem.

I den åbenbæring vil jeg give Agger ret. Han blev smidt ind for sent, dog kan han jo omvendt ikke bruges i et 4-3-3 system, ligesom hvor kære Junker på A-landsholdet. Men den diskussion, har jo kørt mange år efterhånden Smiley  
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #128: 19 Jun 2011, 01:35 »


Tilbage til kampen generelt. Jeg tror aldrig jeg har set 8-9 spillere præstere det samme hver kamp. Hvorfor kommer der intet variation i opstillingen, Bordingaard? Han har kørt med de samme 9-10 spillere igennem de tre kampe her, og har kun ændret på en plads hver gang. Og hvorfor indser han ikke, at en spiller som Nicki Bille ikke slår igennem, og sænker hele angrebsspillet hos os?

Jeg sidder også og spekulere på hvor at han ikke prøvede konstellationen Povlsen-Albæk?
Første kamp fik Povlsen ros og Albæk i anden. Vil da mene de kan fungere ligeså godt på banen samtidig, som med Mike Jensen?
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #129: 19 Jun 2011, 01:37 »

Hvis jeg skal sidde og kigge tilbage på, hvem der præsterede bedst må det være Kadrii, til dels Nicolai Jørgensen og Bjelland. Førstnævnte må jeg sige, at jeg godt nok var imponeret over. Han virkede til at være den eneste spiller på hele holdet, som gad at spille og kæmpe for det - det andet var børnehave niveau, jo. Mikkel Andersen gjorde det egentlig også fint nok. Han har ingen andel i nogle af de tre mål Island får.
Personligt var jeg også imponeret af det stykke arbejde, Kasper Povlsen lagde for dagen. Imponerende arbejdsindsats fra hans side, hvor han var energisk i sit spil og dygtig til at bryde spillet defensivt. Mikkel Andersen havde også nogle gode redninger, specielt en enkelt der lige blev rettet af på Zanka, hvor han måtte daske den over målet fra meget kort afstand og med meget kort betænkningstid. Ellers var jeg også imponeret af Jørgensen. Var yderst skuffet over Eriksen og Bille. Vores backs, Wass og Boilesen, gjorde det også godt fremadrettet IMO. Der manglede dog lige det sidste til tider.

Mht. Zanka-diskussionen længere oppe, så havde han jo i øvrigt også en gigantisk afbrænder efter et hjørnespark, hvor han højest står et par meter fra den ene stolpe, men alligevel losser den forbi den anden stolpe.
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #130: 19 Jun 2011, 01:41 »

2-1 vi ville have gået videre... og så vælger man at spille med 3 angribere... kraftedeme dumt... Kadril, bille, zanka m.fl. underpræsterer og det er kun boilesen, N.Jørgensen og M. Jensen der kan være nogenlunde tilfreds med deres præstation. forhelved med det spil danmark lagde for døren fortjente island og hvide rusland at slutte over dem, som de jo også gjorde Skuffet

Underpræsterer Baskim? Han var da den eneste der havde noget at komme med offensivt. Det er fuldt ud fortjent, at det er ham der får scoret vores mål i dag, da han var klart bedste mand sammen med Kasper Povlsen. I onsdags var jeg nede i Viborg og se Spanien imod Tjekkiet, og i den kamp rendte slutrundens suverænt bedste spiller rundt (Javi Martínez red.), den mand havde i den kamp en afleveringsprocent på op mod 90, han gjorde hele tiden det nemme og vandt samtidig alle nærkampe mod tjekkerne. Da jeg så Kasper Povlsen i dag, vil jeg i skrivende stund sammenligne ham med Javi Martínez, fordi han netop også hele tiden gjorde det nemme og vandt utrolog mange af duellerne. Nok om ham, lad os komme tilbage til Baskim. Han var som sagt den eneste som havde noget at byde på offensivt, og der var flere gange, hvor han fik sat sin direkte modstander af og fik skabt noget farligt. Desværre har vi i mine øjne turneringens danske skuffelse, Nickie Bille, på toppen, som simpelthen ikke har været skarp nok. Chancen han havde i første halveg i dag, skal simpelthen sættes i rosen uden tøven. En anden spiller, som jeg var skuffet over i dag var Christian Eriksen. Han fik slet ikke det ud af det, som man kunne forvente, hans afleveringer var upræcise, hans dødbolde var miserable, derudover savnede jeg en slags "fanden-i-voldskhed" i øjnene hos ham.

I min optik spillede Danmark faktisk meget godt langt hen af vejen, men kvaliteten hos de angribere vi havde var nærmest ikke tilstedeværende. Dog mener jeg, at indskiftningen af Henrik Dalsgaard var helt rigtig, han forsøgte med noget engagement og en stor pose god vilje, at skabe noget. Når spillet jo lige netop var der, så er det bare ekstremt ærgerligt, at det er personlige fejl der koster islændingenes mål. På de to første mål er der kæmpe markeringsfejl, og på det tredje mål tøver forsvaret fuldstændig, og lader den islandske spiller få frit skud. Hvis det ikke havde været fordi Danmark var værter for slutrunden, så havde vi aldrig haft en jordisk chance for at komme med.
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #131: 19 Jun 2011, 01:47 »

Jeg sidder også og spekulere på hvor at han ikke prøvede konstellationen Povlsen-Albæk?
Første kamp fik Povlsen ros og Albæk i anden. Vil da mene de kan fungere ligeså godt på banen samtidig, som med Mike Jensen?

Grunden til at man brugte Povlsen og Jensen sammen var, at man først og fremmest ville have lukket af bagfra, det er jo ingen hemmelighed, at de to er bedre end Albæk defensivt, det tror jeg er grunden til det.
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #132: 19 Jun 2011, 01:49 »

Grunden til at man brugte Povlsen og Jensen sammen var, at man først og fremmest ville have lukket af bagfra, det er jo ingen hemmelighed, at de to er bedre end Albæk defensivt, det tror jeg er grunden til det.

Ja det er jeg klar over, synes sgu bare ikke rigtig det virkede Peace
Så kunne man ligeså godt have taget Albæk ind også.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #133: 19 Jun 2011, 01:54 »

Ja det er jeg klar over, synes sgu bare ikke rigtig det virkede Peace
Så kunne man ligeså godt have taget Albæk ind også.

Ja, jeg syntes helt klart også, at man skulle have skiftet Albæk med "fars dreng" (Mike Jensen) noget før, for det fungerede overhovedet ikke for ham i dag, men det er jo altid let at være klog efter kampen. Men du har ret i, at det ikke fungerede med Povlsen og Jensen sammen.
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: EM 2011 (U/21)
« Svar #134: 19 Jun 2011, 02:57 »

For mig at se er den her slutrunde historien om den fejlcastede trup. Ud af de 23 mand der blev udtaget kom blot 15 i spil. Det er decideret fornærmende når man kigger på de tydelige mangler der var i vores spil i de tre kampe. En af de helt store mangler som jeg ser det var bredden offensivt. Alt for mange defensive spillere var udtaget og derfor måtte vi sætte lid til de få brikker vi havde at rykke med oppe foran. De få alternativer der så var udtaget så vi næsten ikke noget til. Agger fik 5 minutter mod Island og en ellers formstærk Matti Lund kom slet ikke i spil.

Et glimrende eksempel er den skadede Søren Frederiksen der efter min mening ikke skulle have være udtaget med den indsats han har lagt for dagen i den foregående sæson. Han blev erstattet af Frederik Sørensen for nu at gøre offensiven endnu smallere. En udtagelse jeg simpelthen ikke forstår. Når Bordinggård nu engang har udtaget en offensiv spiller giver det jo ingen mening for balancen og fordelingen i truppen at hente en midterforsvar ind. I forvejen var Juelsgård, Fenger, Lasse Nielsen, og Randrup med som garderinger, men 4 mand var åbenbart ikke nok i sidste ende.

En af de fejl som Bordinggård også havde adopteret fra Olsen i mine øjne var den samme gamle kæphest om at udtage spillere der ikke var i form. Truppen her var ikke spækket med eksempler men der var nogle stykker i mellem og når vi nu engang har med unge spillere at gøre er det alfa omega at de er i kamptræning da de ikke har meget erfaring at trække på. Det værste eksempel i denne trup er uden tvivl Henrik Dalsgaard der ikke før denne slutrunde havde spillet en kamp på højt niveau i kalenderåret 2011. En spiller der i forvejen ikke har mere erfaring end ca. 15 Superliga kampe og derudover har spillet i Danmarksserien. Jeg ved godt at han har haft succes for Bordinggård før men det kunne simpelthen ikke forsvares at udtage ham i den forfatning han var i.

Istedet for at udtage spillere på baggrund af navne kunne Bordinggård have gjort sig selv den tjeneste at kigge på de mere stille eksistenser der har spillet regelmæssigt på det seneste og har udmærket sig. Spillere som Anders Christiansen, Martin Svensson, Andreas Laudrup, Rasmus Falk og Mathias Gehrt. Alle sammen spillere der kommer fra et flot forår og kunne tilføre truppen flere forskellige kvaliteter og strenge at spille på.

Sket er sket og der er sikkert også en del der er dybt uenig med mig. Jeg betvivler ikke som udgangspunkt vores koncept men mange af de spillere der var udtaget passede tydeligvis ikke ind i stilen og de uvante roller de blev sat i hvilket helt sikkert har hæmmet flere af spillernes måde at spille på. Sidst men ikke mindst så synes jeg, at selvom truppen så harmonisk ud udefra, også tydeligt manglede et hierarki og nogle spillere der kunne tage styre pinden. For mig at se var det kun Bjelland, Kasper Povlsen og til dels Mikkel Andersen der formåede at tage den opgave på sig og jeg synes at vi i den sidste kamp mod Island så hvor let det her hold var at slå ud af kurs. Ét mål får vi imod os og straks er ragnarok løs. Der bliver længere og længere afstand mellem midterforsvarene og de begynder at spille individuelt, Mike Jensen slipper hæmninger og jagter islændinge helt ned i egen forsvarszone, efterladende et kæmpe område foran et forsvar der er forvirret nok i forvejen og en Kasper Povlsen der ikke magter de også meget målsøgende islændinge. Her havde det været fremragende om man havde haft nogle spillere der lige havde kunnet få ro på så vi ikke straks laver personlige fejl og forære Island et 2-0 mål.

En ærgerlig udgang på en begivenhed der havde potentiale til at blive en af de bedste landsholdsoplevelse r i mange år. En blanding af mangel på professionalisme på trænerbænken og på banen og historien om et hold der måske havde det "for godt" og ikke fik taget nogle af de hierarkiske kampe der gør at man får nogle ledere på banen der ikke er bange for at råbe de andre op og sætte sig i respekt over for de andre.
« Seneste Redigering: 19 Jun 2011, 03:02 af niklasob12345 » Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010