home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:41:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23487
  0 Brugere, 662 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tataraagadevanaha
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Paradigma Guardiola
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Paradigma Guardiola  (Læst 25317 gange)
Batigol
Manager

Sv: Paradigma Guardiola
« Svar #30: 21 Jan 2011, 18:37 »

Jeg svarer bare på spørgsmålene her i tråden uden at lave en helt ny update, hver gang. Det virker lidt unødvendigt.

Hvad er sæsonens målsætning?
Guardiola: "Som i enhver anden sæson er målsætningen naturligvis at vinde alle turneringer vi deltager i. Det bliver svært for konkurrencen i europæisk fodbold bliver hårdere år for år. Sidste år var vi tæt på at nå finalen igen, men vi har lært af vores fejltrin i sidste sæson, og er klogere og endnu bedre forberedt i år."

Hvordan vil I tackle den dårligste sæsonstart i din tid i klubben som manager?
Guardiola: "I 2008 startede vi på samme måde som vi har gjort det i år - med 4 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag i de første seks kampe. Jeg har set rigtig mange gode ting på holdet, men der har naturligvis også været nogle punkter hvor vi skal forbedre os. I defensiven har vi ikke været så stærke som jeg havde håbet på, men vi kan ikke gøre andet end at tage en kamp ad gangen og så sørge for at arbejde hårdt til træningerne og være fuldstændig fokuserede og koncentrerede når vi skal spille. Sådan når vi længst."

Ser du Atlético som en seriøs trussel i mesterskabskampen? 
Messi: "Ja. Alle hold har stadig chancen og alle hold bør tages seriøst. Man har før oplevet store overraskelser, så man skal aldrig tage noget for givet. Atlético er startet stærkt og de har en rigtig god trup. Kun er en fantastisk spiller der kan afgøre kampe på egen hånd, men samtidig er han en rigtig holdspiller. Han kan sætte sine medspillere op og også selv score. Forlán er også en klassespiller."

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #31: 21 Jan 2011, 18:54 »

Jeg svarer bare på spørgsmålene her i tråden uden at lave en helt ny update, hver gang. Det virker lidt unødvendigt.
Ja selvfølgelig, 3 gode svar i øvrigt Wink

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #32: 21 Jan 2011, 18:58 »

Barca

Har du overvejet at prøve at køre Athletic stilen, med kun spanske spillere?

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #33: 21 Jan 2011, 19:03 »

Barca

Heller mere realistisk stil, især når han skrive om det her Smiley
« Seneste Redigering: 21 Jan 2011, 19:44 af Messi1987 » Logged

Batigol
Manager

« Svar #34: 21 Jan 2011, 20:30 »

Barca

Der skal da slet ikke være nogen tvivl om at jeg helst vil have en masse spaniere på holdet. Men jeg skal jo samtidig også sørge for at holdet stadig kan konkurrere med de allerbedste hold i Europa. Så jeg går da helt sikkert efter at have så mange spaniere som muligt på holdet, så længe det ikke ødelægger vores konkurrence-evne. Wink

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #35: 21 Jan 2011, 20:50 »

Der skal da slet ikke være nogen tvivl om at jeg helst vil have en masse spaniere på holdet. Men jeg skal jo samtidig også sørge for at holdet stadig kan konkurrere med de allerbedste hold i Europa. Så jeg går da helt sikkert efter at have så mange spaniere som muligt på holdet, så længe det ikke ødelægger vores konkurrence-evne. Wink

Vil det vel heller ikke gøre, hvis man gør nok ud af ungdomsafdelingen.

Jeg tror nu nok man godt kan, så vidt jeg husker var der en Athletic tråd, hvor han vandt hele tiden..

Batigol
Manager

« Svar #36: 21 Jan 2011, 20:59 »

Vil det vel heller ikke gøre, hvis man gør nok ud af ungdomsafdelingen.

Jeg tror nu nok man godt kan, så vidt jeg husker var der en Athletic tråd, hvor han vandt hele tiden..

Jo, naturligvis men der går jo selvsagt noget tid inden det hårde arbejde man lægger i ungdomsafdelingen bærer frugt. Der går vel en 2-5 år inden de 16-årige knægte jeg har rendende på U19-holdet kan begå sig i førsteholdstruppen - hvis de da altså når så langt.

Batigol
Manager

« Svar #37: 21 Jan 2011, 22:27 »

Oktober 2010: Fejlfrit
1. november 2010

LA LIGA
vs. Valencia . 1-0
vs. Zaragoza . 6-1
vs. Sevilla . 4-1

CHAMPIONS LEAGUE
vs. Benfica . 2-1

COPA DEL REY
vs. Orihuela . 4-0
Efter en tøvende start er Barcelona kommet fantastisk tilbage. Oktober måned har været fuldstændig fejlfri, uden et eneste nederlag. Især holdets store stjerne, Lionel Messi, har været i storform med to hattricks, mens også centerbacken Gerard Piqué har fortsat sin lovende start. Om oktober siger netop Piqué: ”Det har været en sjov. Vi har spillet en god gang fodbold og fået scoret en masse mål. Måske spiller jeg i forsvaret, men der er ikke en bedre følelse end når holdet får puttet den lille runde i kassen. Puyol og jeg plejer altid at lave det vildeste rush hele vejen ned til den anden ende, mens vi råber ’Ooooooooh’. Medmindre det selvfølgelig er ham eller jeg der scorer på hovedstød – men det er det nu sjældent. Det er fedt at vi har spillere som Messi og Villa der banker det ene mål efter det andet ind – alle de offensive spillere siger at vi er vigtigst, men sandheden er den at vi ikke ville kunne vinde uden vores fantastiske midtbane og angreb. Og så selvfølgelig også Víctor (Valdés)!” griner den høje centerback.

Først skulle de forsvarende mestre op mod et andet af de spanske tophold, nemlig Unai Emerys Valencia. På Camp Nou greb Barcelona dog som sædvanlig taktstokken og havde kampen igennem et klart overtag. Ved kampens afslutning havde man således haft bolden 65 % af tiden, mens man havde haft 11 skud på mål mod Valencias lidet flatterende ene skud inden for målrammen, som blev sendt af sted af indskiftede Roberto Soldado. Alligevel skulle man dog helt frem til det 75. minut, inden kampens enlige mål kom. Dette var især grundet en stor præstation af César i Valencias mål. Et kvarter før tid fik Barcelona dog et hjørnespark, hvor Piqué steg til vejrs og flot fik headet på mål. På symptomatisk vis fik César dog reddet, men denne gang dumpede bolden lige ned for fødderne af anfører Carles Puyol der let kunne sparke bolden i mål. Et sjældent, men vigtigt, mål fra den langhårede catalaner.

Derefter skulle man en tur til Portugal for at møde Benfica i Champions League. Heller ikke her mødte man de store problemer, da man på ny havde et massivt spilovertag. Bojan bragte Blaugrana foran allerede efter 2 minutter, og 10 minutter senere havde Lionel Messi tilføjet endnu et mål til sin store samling. 6 minutter før tid kom der dog lidt spænding tilbage i kampen, da Dani Alves fik sat sin fod på et godt slået indlæg af indskiftede Nuno Gomes, men tættere på kom Jorge Jesus’ mandskab altså ikke. Tilbage i Spanien bød næste runde i La Liga på Real Zaragoza som man gæstede på La Romareda. Her fik man ikke den bedste start på kampen, da Zaragoza dominerede de første 10 minutter af kampen. Derefter tog Thiago og Iniesta dog fat på midtbanen og fik flyttet bolden hurtigt rundt så de stakkels Zaragoza spillere måtte halse efter. Efter 25 minutters spil gav det da også pote da Jeffrén stak Messi i dybden og med et elegant lille chip gjorde han det til 1-0. Et kvarter inde i anden halvleg fik belgiske Toby Alderweireld scoret sit andet mål som Barcelona-spiller da han kom højest på et hjørnespark og headede bolden i mål. Efter godt og vel en times tid kom også Andrés Iniesta på tavlen, da han sendte et fladt skud af sted på kanten af feltet og blot 2 minutter efter kunne Messi gøre det til 4-0. Brualio fik reduceret efter 73 minutter, blot for at se Messi gøre det onde ved Aragoneserne da han først scorede sit 3. mål og derefter sit 4. og dermed afsluttede en helt fantastisk kamp.

Månedens sidste kamp bød på endnu et spansk storhold, da Barcelona denne gang tog i mod Sevilla i egen hule. Her var kampen noget mere jævnbyrdig, indtil Piqué i det 19. minut vandt en hovedstødsduel over Julien Escudé og knaldede bolden ind i nettaget med et hårdt hovedstød. Ti minutter senere fik Álvaro Negredo dog udlignet, igen på et hjørnespark, hvor Negredo slog lige netop Piqué i hovedstødsduellen. Barcelona slog dog hurtigt tilbage, da Villa sendte et flot frispark af sted fra 20 meters afstand og bragte catalanerne tilbage på sejrskurs. Kort inden pausen kunne Piqué så igen fejre en scoring, da han på ny vandt en hovedstødsduel over Escudé og heller ikke denne gang svigtede ’Piquénbauers’ pande. Kun 2 minutter inde i anden halvleg blev kampen lukket og slukket da Lionel Messi tog en flot dribletur forbi tre Sevilla spillere, inden han køligt sendte den forbi Andrés Palop i Sevilla målet.

Sidst har man spillet en enkelt kamp i Copa del Rey på udebane mod Orihuela fra 2. Division B Gruppe B3. Her vandt man dog meget sikkert efter et flot hattrick fra Lionel Messi, samt en enkelt scoring fra Seydou Keita. I denne kamp blev der fuld spilletid til blandt andet Pinto, Adriano, Milito, Fontàs og Nolito.

Dermed var en yderst succesfuldt oktober måned afsluttet. Bortset fra Mallorca kampen, som faldt inden en kort landsholdspause, hvor blandt andet Xavi, Villa, Messi og Keita kom på tavlen for deres respektive landshold, havde Barcelona altså vundet samtlige kampe, endda på meget overbevisende vis. Da Guardiola blev spurgt om hvorvidt han var tilfreds med oktober måned svarede han da også yderst kortfattet: ”Ja. Jeg er tilfreds.” November måned byder også på en række spændende opgør, da man først skal på besøg på Coliseum Alfonso Pérez og forsøge at besejre Getafe, inden hjemmekampe mod både Villarreal og Real Madrid venter. Sidst spiller man også to kampe i Champions League mod Benfica og Glasgow Rangers, samt en enkelt ligakamp mod nedrykningskandidat erne fra Almería, samt returkampen i Copa del Rey mod Orihuela.

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #38: 21 Jan 2011, 22:53 »

Endnu 1gang godt skrevet Wink  Kunne være nice vis du kunne uploadet alle Barcelonas supermål på youtube og havde dem med i dine update. F.eks Messis solomål, hvor han dribler 3 Sevilla spillere. Også havde sådan at når men trykke på der hvor der står Messi, kommer der målet frem fra youtube..

Månedens bedste spiller blev Messi vel kåret til ? Smiley

Journalist: Guardiola - Du har mange gange tidligere udtalt at Messi er den bedste, mener du stadig dette?
« Seneste Redigering: 21 Jan 2011, 22:56 af Messi1987 » Logged

Batigol
Manager

« Svar #39: 21 Jan 2011, 23:13 »

Jeg skal med glæde gøre forsøget på at smide målene op på YouTube, men har bare haft lidt problemer med at oprette forbindelse til YouTube via FM.

Guardiola er desværre gået i seng, så han kan først svare i morgen engang ...

(Det vil sige - jeg gider ikke lige nu!) Peace

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #40: 21 Jan 2011, 23:22 »

Jeg skal med glæde gøre forsøget på at smide målene op på YouTube, men har bare haft lidt problemer med at oprette forbindelse til YouTube via FM.

Guardiola er desværre gået i seng, så han kan først svare i morgen engang ...

(Det vil sige - jeg gider ikke lige nu!) Peace
Det lyder godt, bare de vigtigste mål og de flotte mål..
Ok, det er helt i orden..

Batigol
Manager

« Svar #41: 21 Jan 2011, 23:56 »

Barcelona henter ny back til januar
6. november 2010

Allerede i dag kunne man i FC Barcelona offentliggøre at man til januar får en ny venstreback i truppen i form af 21-årige José Ángel, som man har hentet i Sporting Gijón. En spiller der allerede i sommers blev kædet sammen med Barcelona, men her blev catalanernes tilbud efter sigende afvist. Der er tale om en rigtig hurtig, teknisk dygtig spiller, der er en del af det spanske U21 landshold. Barcelona er sluppet med 21 millioner kroner for sin nye spiller.

”José er en rigtig dygtig fodboldspiller. Han er meget hurtig og er god til at tage de offensive løb i sin venstreside, hvilket vil kunne komplimentere vores angrebsspil rigtig godt. Han er dog en fremtidens mand og til at starte med skal han agere som back-up og aflastningsspiller, hvilket han er fuldstændig afklaret omkring. Jeg glæder mig til at arbejde sammen med ham og håber at han kan gøre store fremskridt i Barcelona – han vil uden tvivl kunne hjælpe klubben i fremtiden”, siger cheftræner Josep Guardiola om nyindkøbet.

Barcelonas sportsdirektør, Andoni Zubizarreta, kaster samtidig lys over, hvorvidt man forsøgte at hente José Ángel i sommerpausen: ”Det er korrekt at vi havde forhandlinger med Sporting i sommers, men prisen de forlangte var højere end hvad vi var villige til at betale. I sidste uge kom de så til os med et tilbud, der så langt mere fornuftigt og rimeligt ud, og vi var ikke et sekund i tvivl om at det var en pris vi var villige til at betale. Han er et stort talent og jeg er sikker på at han kan udvikle sig til en super god fodboldspiller – han har dog allerede kvaliteterne til at være med i den bedste række, så han kommer direkte ind i førsteholdstruppen, når han ankommer i januar.”

Den catalanske sportsavis, El Mundo Deportivo, menes at vide at Barcelona i sommers var helt oppe at byde 75 millioner kroner for venstrebacken – et bud der altså blev afvist. Nu slipper de forsvarende mestre altså noget billigere. Samtidig skriver den brasilianske avis O Globo at venstrebacken, Maxwell, allerede har indgået en mundtlig aftale med en italiensk klub, og at de to involverede klubber kun mangler at blive enige om en pris. Dermed ser det altså ud til at Barcelona får sig en noget yngre og mere uerfaren venstreback på bænken for fremtiden. Det forventes at José Ángel vil overtage Maxwells nummer, 19, hvis også brasilianerens skifte går igennem.

JOSÉ ÁNGEL
« Seneste Redigering: 21 Jan 2011, 23:59 af FC Barcelona » Logged

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #42: 22 Jan 2011, 11:03 »

Bliver da spændende og se hvad han kan udvikle sig til Smiley Hvornår "vågner" "Guardiola" ? 

Batigol
Manager

« Svar #43: 22 Jan 2011, 11:29 »

Han er vågen ...

Du har mange gange tidligere udtalt at Messi er den bedste. Mener du stadig dette?
Guardiola: "Ja, det er stadig min overbevisning. Leo har brug for alle sine holdkammerater, på samme måde som de har brug for ham. Fodbold er en holdsport. Men de ting Leo kan gøre med bolden er fuldstændig uset. Den måde han bevæger sig på i sine løb, den måde han bruger kroppen til at afdrible sin modspillere, næsten uden at røre bolden, er bare unik. Om han er den bedste nogensinde er svært at sige. Man kan ikke sammenligne fodbold i dag, med fodbold i 50'erne eller 80'erne, på samme måde som man ikke kan sammenligne fodbold i 80'erne med fodbold i 50'erne. Spillet skifter og i dag er spillet altså meget mere intenst og hurtigt i forhold til hvad det var, bare dengang jeg selv var aktiv. Det bliver mere og mere krævende. Derfor er vi også nødt til at passe på vores spillere"

Batigol
Manager

« Svar #44: 22 Jan 2011, 18:34 »

Fin optakt til El Clásico
25. november 2010

LA LIGA
vs Getafe . 3-0
vs. Villarreal . 4-0

vs. Almería . 0-1

CHAMPIONS LEAGUE
vs. Rangers . 3-0

COPA DEL REY
vs. Orihuela . 2-0
Om 3 dage gør det hele løs når Real Madrid ankommer til Camp Nou, hvor de forsvarende spanske mestre fra Barcelona venter i hvad mange betegner som det største fodboldopgør. Inden El Clásico har Barcelona dog spillet 5 kampe – 3 kampe i La Liga, en i Copa del Rey og en i Champions League. Det har i det store hele været en god måned, men en enkelt kamp var ganske katastrofal for catalanerne.

Det hele startede med at man den 7. november tog til udkanten af Madrid for at møde Getafe. Her fik man en rigtig dårlig start, da Dani Alves blev udvist efter 26 minutters spil, da han modtog sin anden advarsel og dermed måtte tage et tidligt bad. I fjedre minut af første halvlegs tillægstid fik Xavi dog en nedfaldsbold efter et hjørnespark, og herfra sendte han flot bolden ind i den nærmeste hjørne og gjordet det til 1-0, og allerede 3 minutter efter pausen kom David Villa alene igennem og svigtede ikke. Et kvarter før tid lukkede og slukkede Bojan kampen, da Pedro blev sendt af sted med en stikning i dybden. Pedros afslutning blev dog reddet Jordi Codina, som blev kåret til kampens spiller, men returbolden landede lige for fødderne af Bojan som sikkert vekslede chancen til en scoring. Således havde man altså vundet 3 vigtige point på trods af at være en mand i undertal.

Derefter ventede en overkommelig kamp mod Orihuela i Copa del Rey, hvor man let vandt med 2-0 efter to scoringer af Jeffrén. I kampen blev der spilletid til adskillige U19 spillere, hvor Sergi Roberto, José Luis Alcázar og Rafa Alcântara alle fik debut. Dermed kunne man altså, i hele anden halvleg, opleve en midtbane bestående af brødrene Alcântara i form af Thiago og Rafa. Derudover blev der også spilletid til blandt andre Pinto, Fontàs, Maxwell og Nolito.

Herefter ventede et sprængfarligt opgør da Villarreal gæstede Camp Nou. Her fik hjemmebaneholdet den optimale start da David Villa efter blot 4 minutters spil kunne udnytte en stor forsvarsfejl, da venstrebacken Hakan Baltas tilbagelægning ikke fik nok fart på. Villa kunne let opsnappe bolden og drible udenom Diego López i målet, hvorved Barcelona altså kom i front. Blot 6 minutter senere var den igen gal i Den Gule Ubåds forsvar, da erfarne Carlos Marchena fuldstændig mistimede et hovedstød, således at Pedro fik frit løb mod mål og heller ikke han svigtede overfor López. Kort inden pausen fik hjemmeholdet så lukket kampen, da Gerard Piqué sprang højere end Marchena og headede catalanerne yderligere i front. Kampens sidste mål faldt 10 minutter før tid, da Pedro spillede et flot bandespil med Messi, hvorefter førstnævnte kunne sætte bolden i kassen.

Efterfølgende spillede Barcelona en katastrofal kamp da man besøgte Almería. Her måtte Lionel Messi forlade banen med en skade efter kun 20 minutters spil, og da Dani Alves efter en halv times spil nedlagde den lille spirrevip, Albert Crusat, i feltet, fik danske Michael Jakobsen chancen for at bringe hjemmeholdet foran. Jakobsen, der i kampen var blevet valgt som anfører, sparkede sikkert bolden i nettet. Resten af kampen stod på et massivt Barcelona-pres, men hjemmeholdets backkæde, bestående af Francesco Pisano, Werley, Michael Jakobsen og José Manuel Català spillede en fantastisk kamp, og catalanerne formåede aldrig få sat bolden i nettet. Werley blev kampens spiller, og Barcelona havde dermed tabt 3 vigtige point, men grundet sidste måneds gode resultater, og de to sikre sejre i denne måned, hænger man altså stadig fast i toppen, kun 3 point efter førerholdet Espanyol. Messis skade viste sig dog ikke at være alvorlig og han kunne allerede deltage i næste kamp.

Her mødte man Rangers i Champions League, hvor man dog allerede var sikker på at gå videre. Alligevel har Barcelona ikke de store problemer på Ibrox Stadium, hvor hjemmeholdet slet ikke formåede at få så meget som et enkelt skud indenfor målrammen i løbet af hele kampen. Barcelona var derimod yderst flittige når det gjaldt afslutninger på mål, og Pedro kunne efter et kvarters spil bringe catalanerne foran. Kort efter pausen udbyggede selvsamme Pedro føringen med sit andet mål, og et kvarter før tid scorede indskiftede Lionel Messi kampens sidste mål.

Om 3 dage går det altså løs i Barcelona, og her kan vi bringe en helt speciel stemningsrapport, fra en anonym Barça-fan. Hvordan det kommer til at gå Blaugrana vil kun fremtiden vise, men legenden Johan Cruyff er fortrøstningsfuld inden det store opgør: ”Det er korrekt at man spillede dårlig kamp mod Almería forleden, men her må man også give hjemmeholdet kredit. De stod fantastisk i deres defensiv og Barcelona gjorde alt hvad de kunne. Guardiola har godt styr på sit hold og han kender deres styrke og spidskompetencer. Han ved hvordan han skal gribe et opgør som dette an, for han har oplevet så mange af dem, både som spiller og også allerede som træner. Det er i disse opgør at man som træner skal sætte sine spillere op til at præstere noget udover det sædvanlige, og det har Pep allerede adskillige vist at han magter. Det bliver uden tvivl en spændende og fantastisk kamp, men når det kommer til stykket tror jeg helt og holdent på at Barça løber med sejren.”

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010