home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 12:34 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23487
  0 Brugere, 1125 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tataraagadevanaha
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Paradigma Guardiola
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Paradigma Guardiola  (Læst 25312 gange)
Batigol
Manager

Sv: Paradigma Guardiola
« Svar #15: 20 Jan 2011, 09:09 »

Alderweireld præsenteret i Barcelona
4. august 2010

Som forventet var det belgiske Toby Alderweireld Barcelona tidligere på dagen kunne præsentere. Den 21-årige forsvarsspiller har skrevet under på en 4-årig kontrakt, der indbringer ham 200.000 kroner om ugen. Han er hentet i hollandske Ajax, hvor han har været siden han i 2004 blev hentet i Germinal Beerschot og taget ind på hollændernes akademi. Siden har han kæmpet sig op gennem rækkerne i storklubben, inden han i sidste sæson fik sit endelige gennembrud, med 31 kampe for den hollandske klub. Ifølge den catalanske radiostation Catalunya Ràdio, har de forsvarende spanske mestre betalt 85 millioner kroner for Alderweireld.

Fra ex-Barcelona spillere, og Alderweirelds nu tidligere holdkammerat i Ajax, Oleguer, er der roser til den nye defensivspiller: ”Toby er en rigtig dygtig forsvarsspiller, og jeg mener han passer rigtig fint ind i Barcelona. Det er rigtig vigtigt for ham at han får lært sproget hurtigt, for det er en nødvendighed når man vil spille i Barcelona, men som spiller passer han rigtig godt ind. Han har et godt blik for spillet og står stærkt i defensiven. Taktisk er han også rigtig dygtig. Han slår nogle rigtig gode halvliggende vristspark, lidt som Rafa (Márquez) plejede at gøre det. Hvis han arbejde hårdt og lytter til Guardiola kan han helt sikkert blive en succes.”

Alderweireld får allerede chancen for at komme i kamp i morgen, når man tager til Usbekistan for at møde Bunyodkor, der tidligere har haft den Barcelona-legende Rivaldo i folden.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager

« Svar #16: 20 Jan 2011, 10:46 »

Blaugrana klar til den nye sæson
12. august 2010

FC Barcelona har spillet sin sidste træningskamp inden sæsonen går i gang med den Spanske Supercup mod Sevilla.

Her mødte man klubbens samarbejdsklub fra Reus, som blev besejret 4-0. Det var dog uden de helt store stjerner, da de fleste var af sted med deres respektive landshold. Alligevel blev det som bekendt til en overbevisende sejr. Den blot 18-årige midterforsvarer Sergi Gómez bragte Guardiola’s tropper foran efter 29 minutter, inden den nyligt forfremmede Thiago’s lillebror, Rafa Alcântara, kunne gøre det til 2-0 kort inden pausen. 1 minut efter pausen kom Sergi Gómez på ny på scoringstavlen, mens Jonathan Soriano lukkede kamp efter 51 minutters spil.

Tidligere på ugen mødte Barcelona dog også Bunyodkor, hvor de fleste store stjerner var i spil. Dette var da også til at se på resultatet, da man kunne rejse hjem til Catalonien med en imponerende 8-0 sejr. David Villa scorede et flot hattrick, mens Messi, Nolito, Jeffrén, Milito og Adriano alle bidrog med en enkelt scoring hver.

Som bekendt var mange af de store stjerner af sted med deres landshold under kampen mod Reus, og her leverede de alle en række flotte indsatser. I Norge spillede Éric Abidal hele kampen for Frankrig, der vandt 1-0 på et mål af Real Madrid’s Karim Benzema. Den nye Barcelona-spiller Toby Alderweireld spillede sin 7. landskamp for Belgien der på udebane besejrede Finland, mens Seydou Keita kom på tavlen for Mali da de slog Guinea med 2-0. Også Lionel Messi var i kamp, da han sammen med Gabriel Milito og Javier Mascherano fik spilletid i Argentinas kamp mod Irland, som blev vundet 2-1 af sydamerikanerne efter mål af netop Messi, samt Lucho González. Den helt store kamp var dog i Mexico, hvor Spanien var på besøg. Her kunne David Villa bringe verdensmestrene i front efter 21 minutter, men blot 2 minutter senere udlignede den tidligere Barcelona-spiller Giovani dos Santos. Kort efter pausen fik spanierne dog sin føring tilbage, da Xavi sparkede et frispark i kassen. Puyol, Piqué, Busquets og Iniesta var også alle i spil i sejren.

Newton Heath
Manager

« Svar #17: 20 Jan 2011, 11:26 »

Lækkert!

Godt at se dig tilbage på blogscenen, og selvom klubvalget i mine øjne er møgkedeligt, så gør du bloggen spændende med dit flotte layout og dit høje skriftlige niveau ligeså. Godt køb af Alderweireld, som helt sikkert nok skal blive en succes i Barca.

KFM :-)

Batigol
Manager

« Svar #18: 20 Jan 2011, 12:23 »

Mestrene snuppede Super Cuppen
21. august 2010

Det blev også de spanske mestre der løb med Super Cuppen i Spanien. FC Barcelona slog Sevilla 3-2 samlet, efter at have spillet 1-1 på Ramón Sánchez Pizjuán og have vundet 2-1 på Camp Nou.

På Ramón Sánchez Pizjuán fik Barcelona ellers en rigtig dårlig start, da Carles Puyol på uheldigste vis rettede et indlæg fra Álvaro Negredo af og sendte bolden ind i sit eget net, bag Víctor Valdés. Efter 15 minutters spil, var slap Piqué noget billigt for en nødbremse, da han som sidste mand spændte ben for Lautaro Acosta, men dommer Undiano Mallenco nøjedes med at tildele den høje spanier et gult kort. Fire minutter efter brød Messi så igennem med flere flotte driblinger, inden han afsluttede. Andrés Palop fik på akrobatisk vis pareret bolden, men desværre for ham og Sevilla røg bolden ud til Pedro der fra en spids vinkel fik udlignet. I pausen valgte Guardiola at skifte Piqué ud og gav i stedet debut til klubbens nye spiller, Toby Alderweireld, som leverede en godkendt indsats, ved flere gange at vise prøver på sine imponerende lange afleveringer. I anden halvleg kom ingen af holdene dog frem til nogen store chancer, så det så altså ud til at det skulle afgøres i Barcelona.

Her fik Barcelona en perfekt start, da Martín Cáceres, som er udlejet fra netop Barcelona, efter kun 5 minutters spil, begik straffespark på Lionel Messi. David Villa skulle tage skuddet fra 11-meter pletten, men en svag afslutning gjorde at Palop let kunne redde bolden. Efter 12 minutter spillede Busquets og Iniesta en hurtig bande på midten af banen, hvorefter Busquets overlod bolden til Xavi, der ved første berøring på elegant vis sendte en bold i dybden til Pedro. Alene med Palop afsluttede Pedro første gang og eksekverede sikkert. Kort før pausen var Barcelona dog uheldige igen. I den første kamp var det Puyol der fik sendt bolden i eget net, men denne gang stod venstrebacken Éric Abidal for det uheldige indslag. Efter et hårdt sparket hjørnespark, ramte franskmanden bolden helt skævt, hvorefter den røg i en imponerende bue over Víctor Valdés og ind i netmaskerne.

Holdene gik til pause med denne stilling. Guardiola valgte at sende Nolito på banen fra anden halvlegs start og tog David Villa ud i stedet, efter store problemer med at ramme mål såvel som medspillere. I hele anden halvleg sad Barcelona tungt på spillet, men uden at komme frem til nogen synderligt store chancer. 5 minutter før tid, tog Abidal dog et flot løb på venstrekanten, hvorefter han lagde bolden skævt tilbage til Xavi, der fra 20 meters afstand hamrede bolden ind i det nærmeste hjørne. Sevilla kunne slet ikke komme i nærheden af Barcelonas mål i de resterende minutter af kampen, så Barcelona kunne altså trække sig sejrrigt ud af opgøret, og vandt dermed Super Cuppen for andet år i træk – sidste år var det Athletic Bilbao der måtte se sig slået.

Nu mangler der blot de sidste forberedelser, inden man den 29. kan tage til Santander og spille sæsonens første ligakamp, når man møder Racing på El Sardinero.

Batigol
Manager

« Svar #19: 20 Jan 2011, 12:25 »

Lækkert!

Godt at se dig tilbage på blogscenen, og selvom klubvalget i mine øjne er møgkedeligt, så gør du bloggen spændende med dit flotte layout og dit høje skriftlige niveau ligeså. Godt køb af Alderweireld, som helt sikkert nok skal blive en succes i Barca.

KFM :-)

Glæder mig at høre! Smiley

Men, ja - det er ganske vidst lidt kedeligt, men jeg frygter blot at jeg ikke kan holde bloggen kørende ret længe, hvis jeg vælger et hold som jeg ikke nyder at spille med. Det siger min erfaring mig i hvert tilfælde! Wink

Batigol
Manager

« Svar #20: 20 Jan 2011, 15:15 »

Analyse: Gennemgang af FC Barcelonas trup
26. august 2010

Sæsonens start nærmer sig og dermed er det også på tide at tage et kig på mestrenes trup til den kommende sæson.

Målmandsposten
Víctor Valdés – José Manuel Pinto – Rubén Miño
I Víctor Valdés har man en rigtig fin målmand, som passer perfekt ind på Barcelonas hold: Han er hurtig, god i en-mod-en situationerne og god med bolden – af en målmand at være vel at mærke. Han har vundet Zamora trofæet, som tildeles den målmand der har lukket færrest mål ind i forhold til hvor mange kampe han har spillet, de seneste to sæsoner, og vandt også trofæet tilbage i 2005. Hans koefficient for sidste sæson på 0,63, hvilket altså svarer til mål lukket ind pr. kamp, var sågar den laveste der har været siden 1993, hvor Francisco Liaño fra Deportivo på imponerende vis kun lukkede 18 mål ind i 38 kamp, og dermed havde en koefficient på blot 0,47 – siden har ingen formået at slutte med en koefficient på under 0,65 indtil Valdés altså formåede det i sidste sæson. Desværre for Barcelona stopper de positive adjektiver om deres målmænd også hos Valdés. Udover ham har man nemlig kun 34-årige José Manuel Pinto og 21-årige Rubén Miño – og selvom Pinto også har vundet Zamora trofæet, tilbage i 2006, er hverken ham eller Miño altså i nærheden af at være en fuldgod erstatning for Valdés, hvis denne skulle blive skadet. Bredden mangler, men førstevalget er helt i top.
3,75/5,00

Backpositionerne
Dani Alves – Éric Abidal – Maxwell – Adriano
På backpositionerne ser det rigtig lyst ud for Barcelona. Man har bredde såvel som to fantastiske førstevalg, i form af tre brasilianere og en franskmand. Dani Alves har imponeret mange mennesker med sine utrættelige løb op og ned af højrekanten, mens Abidal er vokset sig større, stærkere og bedre under sin tid i Barcelona. Alves er den offensive, sprudlende og farverige højreback, mens Abidall er den solide, rationelle og erfarne venstreback. En kombination der har vist sig som værende rigtig god for catalanerne, for dette giver dem mulighed for at skubbe Alves frem som en decideret højrekant og dermed gå over til et tre-mands forsvar når de er i boldbesiddelse. I form af Maxwell og Adriano har man også to rigtige gode erstatninger. Grundet mange skader har førstnævnte fået godt med spilletid siden ankomsten fra Inter, og har vist at han fungerer ganske fint i Barcelonas opbyggende spil. Adriano er ny i truppen, men med adskillige år i Sevilla på bagen, må det forventes at han kender den spanske liga og det spanske spil godt nok til at kunne træde til, hvis det skulle blive en nødvendighed.
4,50/5,00

Midterforsvaret
Carles Puyol – Gerard Piqué – Gabriel Milito – Toby Alderweireld – Andreu Fontàs
I midten af forsvaret ser det også godt ud for catalanerne. Her har man naturligvis først og fremmest den mangeårige kaptajn, Carles Puyol. Krigeren, Tarzan, Hajen, kært barn har mange navne. Grundlæggende må han dog siges at være en leder af allerhøjeste klasse. Han går forrest når det ser skidt ud, og viste i forrige sæsons Champions League finale at han stadig kan være med på det absolut højeste niveau – i sommers viste han det igen, da han gang på gang leverede fremragende præstationer ved VM, og også sørgede for billetten til finalen, med sit flotte hovedstødsmål mod Tyskland i semifinalen. Ved siden af ham er endnu et produkt af La Masia, Barcelonas ungdomsakademi. Piqué har dog været en tur forbi Manchester United, hvor han også var en tur i Zaragoza på en lejeaftale, men efter at være kommet retur til Barcelona, er han for alvor blomstret op. I sin første sæson på førsteholdet erobrede han en plads i startopstillingen og siden har han imponeret gang på gang. Han er stor og stærk, med en god tacklingsteknik og en god placeringsevne, men alligevel er fødderne også skruet helt rigtigt på. Således er han blevet døbt Piquénbauer, grundet hans imponerende blik for spillet. Piqué kan sagtens sætte en mand af med en dribling og han kan sagtens slå en lang og afgørende aflevering fra sin position i midterforsvaret. Noget som er værdsat i Barcelona, efter mexicanske Rafael Márquez havde stor succes med at gøre lige netop dette. På bænken har man den rutinerede, men lidt for ofte skadede Gabriel Milito, som dog har vist at han kan tage over hvis det er nødvendigt – og han da ikke lige er skadet. Desuden har man nyindkøbet Toby Alderweireld, som ligesom Piqué har for vane at slå lange aflevering på tværs af banen. Sidst har man det unge håb Andreu Fontàs, som har været en afgørende brik i B-holdets oprykning til den næstbedste række.
4,50/5,0

Den defensive midtbane
Sergio Busquets – Javier Mascherano – Seydou Keita
Endnu en gang er det en af klubbens egne der huserer. Her har Sergio Busquets nemlig overtaget rollen som det klare førstevalg, efter han blev rykket op på førsteholdet i forrige sæson, hvor han slog selveste Yaya Touré af holdet. Siden har han også fået en fast plads på det spanske landshold, hvor han havde en god andel i sommerens VM triumf, da han sammen med Xabi Alonso styrede bagrummet på den spanske midtbane. Som afløser han man dog også en ægte klassespiller, efter at man i sommers hentede den argentinske landsholdsanfører Javier Mascherano i Liverpool. Busquets er dog markant bedre til at indgå i det opbyggende spil end Mascherano, hvorfor det af de fleste forventes at Busquets vil sætte sig på pladsen i startopstillingen. Sidst har man den bunderfarne motor fra Mali, Seydou Keita, som både kan agere som en defensivt indstillet midtbane, såvel som en offensiv. Med sin taktiske kunnen kan han gøre god figur på den defensive og med sine farlige dybdeløb kan han være en decideret trussel i en mere fremskudt rolle.
4,75/5,00

Den kreative midtbane
Xavi – Andrés Iniesta – Thiago – Seydou Keita
Igen, fristes man til at sige, er denne position tungt besat af spillere fra Barcelonas eget akademi. Xavi og Iniesta behøver vel nærmest ingen introduktion. Efterhånden ved enhver der følger med i fodbold hvem de to, små midtbanemænd er. Xavi har huseret på midtbanen i efterhånden rigtig mange år, mens Iniesta også har været en fast bestanddel af startopstillingen siden 2004. Xavi har mere end 500 kampe på bagen, mens Iniesta har spillet over 200 kampe for Blaugrana. Alternativet findes i form af unge Thiago, som først lige er blevet tilknyttet førsteholdstruppen. Han er ofte blevet sammenlignet med lige netop Xavi eller Iniesta, for ligesom disse er han en meget farverig midtbanespiller. Han har et fantastisk blik for spillet, kan sætte modstandere af med bare en enkelt berøring og har været i klubben i efterhånden mange år. Om Thiago nærmer sig sit gennembrud er svært at forudsige, men der bør ikke herske nogen tvivl om at han er en ualmindeligt spændende spiller. Sidst er Keita igen en mulighed, da han som tidligere beskrevet kan være en fantastisk mand at have på midtbanen, hvor han med sine dybdeløb kan true ethvert forsvar.
5,00/5,00

Angrebet
Lionel Messi – David Villa – Pedro – Bojan – Jeffrén – Nolito
Angrebet må siges at være stærkt besat. Længere er den ikke. Lionel Messi er kåret som verdens bedste fodboldspiller, David Villa har scoret ligeså mange mål som Raúl på det spanske landshold, på trods af at han har spillet 40 kampe færre og Pedro er netop blevet verdensmester sammen med lige netop Villa, efter sit fantastiske gennembrud i sidste sæson, hvor han scorede i samtlige af de seks turneringer Barcelona deltog i, og alt i alt nettede 23 gange. På bænken har man det store talent Bojan, som formåede at sætte Zlatan Ibrahimovic af holdet i sidste ende i den forgangne sæson, samt Jeffrén som desværre har været meget skadesplaget i sin tid i Barcelona, men alligevel har vist lovende takter når han har kunnet holde sig fri af skader. Sidst har man valgt at tilknytte Nolito til førsteholdstruppen, efter en yderst imponerende sæson med B-holdet. En målfarlig og udfordrende spiller, som på trods af sine 23 år, stadig kan nå at slå igennem.
5,00/5,00

Konklusionen
Grundlæggende må man sige at Barcelona har en imponerende trup. Det åbenlyse svagpunkt er målmandsposten, hvor man ikke har meget at tage af hvis det klare førstevalg skulle blive skadet. I forsvaret er der til gengæld nok at vælge i mellem, mens midtbanen byder på en række solide og sjældent skadede spillere, samt et par versatile spillere der kan tage over på her og der. Sidst har man et angreb som skræmmer de fleste forsvarsspillere, bestående af verdens bedste spiller, samt to verdensmestre og det løse.
4,75/5,00

Batigol
Manager

« Svar #21: 20 Jan 2011, 17:30 »

JB
Juniorspiller
**

« Svar #22: 20 Jan 2011, 17:47 »

fed blog!
elsker dine skrive stil, og er selvfølgelig også selv glødende Barca fan så vil da helt sikkert følge med her Smiley

Batigol
Manager

« Svar #23: 20 Jan 2011, 19:59 »

fed blog!
elsker dine skrive stil, og er selvfølgelig også selv glødende Barca fan så vil da helt sikkert følge med her Smiley

Tak for rosen - glæder mig at du følger med! Smiley

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #24: 20 Jan 2011, 20:09 »

Kæft et stærkt hold Shockeret Vil tro at de kan owne Real Madrid.. med ca... ja hvorfor ik 5-0 Cool
Den eneste blog jeg nogensinde har læst her ind og fulgt med i. Det sig vis meget godt om hvor god jeg syntes den er Thumbs Up
« Seneste Redigering: 20 Jan 2011, 20:12 af Messi1987 » Logged

Batigol
Manager

« Svar #25: 20 Jan 2011, 21:11 »

Kæft et stærkt hold Shockeret Vil tro at de kan owne Real Madrid.. med ca... ja hvorfor ik 5-0 Cool
Den eneste blog jeg nogensinde har læst her ind og fulgt med i. Det sig vis meget godt om hvor god jeg syntes den er Thumbs Up

Det er jeg da glad for at høre! Smiley
Ja, nu må vi se med Madrid. De har ikke fået den bedste start på sæsonen, men Cristiano Ronaldo og Gonzalo Higuaín ser nu alligevel ud til at være ret varme! Wink

Batigol
Manager

« Svar #26: 21 Jan 2011, 16:27 »

September 2010: Blandede følelser
3. oktober 2010

LA LIGA
vs. Racing . 6-0
vs. Hércules . 6-0

vs. Atlético . 0-3
vs. Sporting . 1-0
vs. Athletic . 5-3
vs. Mallorca . 1-1

CHAMPIONS LEAGUE
vs. Rangers . 3-1
vs. Rubin . 4-0
Barcelona har fået en godkendt start på den nye sæson, men cheftræner Pep Guardiola står alligevel tilbage med blandede følelser efter den første måned med ligafodbold: ”Det har ikke været nogen nem måned. Der har været opture og nedture, men det er vigtigt at vi lærer af de nedture vi har haft, så vi undgår noget lignende i fremtiden. Vi ville gerne have stået med 18 point efter de første 6 kampe, men sådan er det desværre ikke, så der er ikke andet for end at tage en kamp ad gangen fra nu af, og så sørge for at forblive fokuserede.”

Det hele startede ellers noget nær perfekt for Barcelona, da man den 29. august rejste til Santander for at møde Racing. Her fik man en perfekt start, da Pedro allerede efter 5 minutter brød igennem og bragte catalanerne på sejrskurs. Allerede 3 minutter senere var føringen udbygget da David Villa snød offside-fælden og kom alene igennem med målmand Toño.  Og efter 15 minutter kunne Lionel Messi omsætte et straffespark begået på Pedro og dermed krone et fantastisk kvarter. Denne stilling holdt hele første halvleg ud, men blot 2 minutter efter at dommer Pérez Lasa havde sat anden halvleg i gang, havde Barcelona på ny scoret.
Denne gang var det efter et hjørnespark, hvor Gerard Piqué steg til vejrs ved bageste stolpe og headede bolden i mål. Efter 52 minutters spil blev Pedro på ny nedlagt i feltet, denne gang af Domingo Cisma, og igen kunne Lionel Messi sikkert eksekvere. Prikken over i’et kom 2 minutter før tid, da Messi spillede et flot bandespil med indskiftede Thiago og satte sit tredje mål ind og cementerede sejren ved at score sæsonens første hattrick. I kampen blev der også liga-debut til Toby Alderweireld, der kom på banen efter 58. minutters spil.

Ugen efter tog man hjemme imod oprykkerne fra Hércules, der med prominente navne som David Trezeguet, Nelson Valdez og Piet Velthuizen på papiret lignede en større trussel end Racing. Igen skulle der dog kun gå 5 minutter inden Barcelona havde bragt sig i front. Denne gang var det Lionel Messi der kom på tavlen, og blot 5 minutter efter var man foran 2-0 da Xavi hamrede bolden ind bag Velthuizen lidt udenfor feltet. Thiago havde fået chancen fra start og denne må man sige at han greb, for efter en halv times spil, dumpede en nedfaldsbold ned for fødderne af ham på kanten af feltet, hvorefter han elegant skruede bolden over i fjerneste hjørne med højrebenet.  Inden da havde Thiago lagt op til begge mål. I første halvlegs tillægstid blev det så også 4-0, da Piqué for anden kamp i træk vandt en hovedstødsduel efter et hjørnespark og flot headede bolden i kassen. Efter godt og vel en times spil blev føringen på ny udbygget, da Xavi fik tilkæmpet sig et straffespark, hvilket han selv tog sig af, og 2 minutter inden kampens afslutning kunne indskiftede Bojan gøre det til 6-0 for anden kamp i træk, hvorved Barcelona havde fået den perfekte start på ligaen.

Herefter mødte man Glasgow Rangers i Champions League på Camp Nou. En kamp som blev vundet 3-1, efter at Allan McGregor havde bragt Barcelona i front med et selvmål. Kenny Miller fik dog udlignet med en scoring fra 30 meter, men kort inden pausen kunne Gerard Piqué score for 3. kamp i træk efter et hjørnespark. 4 minutter før tid scorede Rangers endnu en gang et selvmål – denne gang var det Steven Davis der spillede den uheldige hovedrolle.

I den efterfølgende kamp gik det helt galt for Barcelona, da de gæstede Vicente Calderón og Atlético Madrid. Her måtte man rejse hjem med et 3-0 nederlag i bagagen, efter Sergio Agüero havde tryllet hele kampen igennem, med to mål. Det sidste mål blev sat ind af Diego Forlán efter et straffespark – tidligere i kampen havde David Villa dog brændt lige netop et straffespark. Derefter blev det til en smal sejr over Sporting, hvor Messi var i matchvinderens rolle, inden man tog imod Athletic Bilbao. Dette blev et festfyrværkeri af en kamp, med 8 scorede mål. Barcelona scorede dog 2 mere end Athletic, så her blev det til en 5-3 sejr over baskerne, efter David Villa havde scoret vanvittige 4 mål, mens Lionel Messi havde scoret et enkelt. Til Athletics store glæde havde Víctor Valdés en forfærdelig dag, med hele to scorede selvmål og et begået straffespark som Fernando Llorente sikkert omsatte. I månedens sidste kamp skulle man til Rusland for at møde Rubin Kazan. Her dominerede Barcelona kampen, og kunne tage alle 3 point efter endnu en superkamp fra Villas side – denne gang stod han for 3 af scoringerne, mens Lionel Messi naturligvis stod for den sidste.

I starten af oktober måned har man mødt Mallorca i ligaen, hvor man dog måtte nøjes med et point. Michael Pereira bragte øboerne i front efter en halv time, men 6 minutter før tid fik Toby Alderweireld scoret sit første mål i Barcelona-trøjen, da han ved forreste stolpe steg til vejrs ved et hjørnespark og headede bolden ind bag Dudu Aouate.

Alt i alt var det altså en blandet måned for catalanerne, da man efter en fantastisk start fik en ordentlig afklapsning i Madrid. I Champions League er man dog startet ganske fantastisk, med 6 point og en målscore på 7-1 efter to kampe.

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #27: 21 Jan 2011, 17:25 »

Du har klasse til det her Thumbs Up

Ikke den bedste start på sæsonen i ligaen, en uafgjort mod Mallorca, en Sporting 1-0 sejre som kun kom hjem via Messi overlegenhed også Atletico Madrid kampen. Det er ikke helt godt nok for en klub som Barca. Men i CL går det nu meget godt. Atletico Madrid har fået en god start men de er meget afhængige af at Agüero og Forlán er i topfrom.

Kommer der pressemøde?? Eller er der bare det hele tiden? Hvor vi fans og pressefolk (fmfreaks bruger) kan stille spørgsmål til Guardiola og nogen udvalgte spillere.. Smiley
« Seneste Redigering: 21 Jan 2011, 17:30 af Messi1987 » Logged

Batigol
Manager

« Svar #28: 21 Jan 2011, 17:45 »

Du har klasse til det her Thumbs Up

Ikke den bedste start på sæsonen i ligaen, en uafgjort mod Mallorca, en Sporting 1-0 sejre som kun kom hjem via Messi overlegenhed også Atletico Madrid kampen. Det er ikke helt godt nok for en klub som Barca. Men i CL går det nu meget godt. Atletico Madrid har fået en god start men de er meget afhængige af at Agüero og Forlán er i topfrom.

Kommer der pressemøde?? Eller er der bare det hele tiden? Hvor vi fans og pressefolk (fmfreaks bruger) kan stille spørgsmål til Guardiola og nogen udvalgte spillere.. Smiley

Mange tak! Smiley

Nej, det var ikke helt optimalt, men det går nu nok. Jeg skulle da blive meget overrasket hvis Atlético slet ikke smider nogle point! Wink

Med hensyn til en form for pressemøde, kunne det da sikkert godt afprøves. Så hvis der skulle være nogle spørgsmål er det da bare at fyre løs. Peace

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #29: 21 Jan 2011, 18:07 »

OK Smiley

Journalist: Guardiola - Hvad er sæsonens målsætning?

Real Madrid journalist : Guardiola - Hvordan vil i tackle den dårligste sæsonstart i din tid i klubben som manager?

Mig Barcelona fan: Messi - Ser du Atlético som en seriøst trussel i mesterskabskampen? 
« Seneste Redigering: 21 Jan 2011, 18:42 af Messi1987 » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010